Утре мисля да правя тази процедура и се зачетох в service manual-а и реших да го преведа(не гарантирам, че няма грешки )Та освен теоретичното, което е обяснено долу, мисля да измия външно радиатора с Меглио и пароструйка, а вътрешно само с вода.Разширителният съд и него мисля да го изчистя, че целият е в някви гадости.Кофтито е, че за да е пълен ефекта трябва да измия и радиатора на климатика, но ако го сваля ще му отиде фреона....на място ще преценя дали си заслужава.Утре се надявам и практически снимков матариал да приложа :D Чака ме един дълаг ден, като се има впредвиид, че и турбото ще сменям Махане на радиатора(снимка1)1.Отвийте болтовете придържащи въздуховода към въздушният филтър и го махнете.2.Сложете подходящ съд, за да съберете охлаждащата течност и след това откачете тръбите, показани на фигура 2, за да източите охлаждащата течност.3.Откачете буксите на перките и термостата.4.Отвийте болтовете придържащи перките към радиатора(показани на фигура 4) и след това премахнете перките.5.Отвийте болтовете придържащи радиатора към купето, освободете го отдолу и го извадете нагоре.Пълнене на системата(снимка 2)Пълнене на охладителната система.-убедете се, че всички компоненти на охладителната система са напълно празни.-отворете болта за обезвъзушаване (А) на отходната тръба, отворете болть за обезвъзушаване (В) на неподвижната тръба на цилиндровата глава, отворете болть за обезвъзушаване (C) на радиатора. За версиите с климатик, отворете и болтье за обезвъзушаване (D) на радиатора.-откачете тръба (E), свързваща разширителният съд и термостата от отбелязаното място(от разширителният съд) и надуйте за да изпразните тръбата. След това отнава свържете тръбата.-бавно започнете да наливате охладителна течност в системата, докато не започне да излиза течност през болта за обезвъзушаване (А), тогава го затворете.-продължете да наливате охладителна течност в разширителният съд, докато не започне да излиза течност през болта за обезвъзушаване (В), тогава го затворете.-продължете да наливате охладителна течност в разширителният съд, докато не започне да излиза течност през болтовете за обезвъзушаване (С) и (D), тогава ги затворете.-довършете операцията, като напълните течност до MAX на разширителният съд.-запалете двигателя и го оставете да разботи на празен ход 2-3 минути.-натиснете педала на газта и задръжте на 3000 оборота. Долейте охладителна течност, ако е необходимо, но не повече от MAX-изчакайте, докато перките се пуснат поне 2 пъти и след това изгасете двигателя.-оставете двигателя да изстине и долейте охл. течност, ако е необходимо, до ниво между MIN и MAXЗабележка:Ако течноста започне да ври по време на описаното горе, прекъснете процедурата и намерете компонента отговорен за проблема и го заменете.След това повторете процедурата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сваляне воден радиатор+промиване на системата - ТД100
Collapse
X
-
Водния радиатор може да се свали, без да се демонтира тоя на климатика и без да се изпуска фреона. Първо сваляш стойката с вентилаторите, а после отдолу на радиатора и от вътрешната страна откъм двигателя, има едни малки болтове Ф6мм които се развиват малко трудно но става. Аз съм го свалял вече. Радиатора за водата излиза нагоре и навътре. Преди да го свалиш обаче го напълни с оцет и го остави за едно денонощие. Оцета разтваря котеления камък. Всъщност аз бях заредил цялата охладителна система догоре с оцет (на Фиат Дукато) и даже загрях мотора и го оставих така. Протичания после нямаше и всичко мина наред. Успех.Ако въпреки всичко си решил или вече си свалил радиатора на климатика, то веднага трябва да му се запушат отворите. Вътре е недопустимо да попада влага и дори и конденз.Fiat Marea TD100
-
iuly_vn написа:Водния радиатор може да се свали, без да се демонтира тоя на климатика и без да се изпуска фреона. Първо сваляш стойката с вентилаторите, а после отдолу на радиатора и от вътрепната страна откъм двигателя, има едни малки болтове Ф6мм които се развиват малко трудно но става. Аз съм го свалял вече. Радиатора за водата излиза нагоре и навътре. Преди да го свалиш обаче го напълни с оцет и го остави за едно денонощие. Оцета разтваря котеления камък. Всъщност аз бях заредил цялата охладителна система с оцет и даже загрях мотора и го оставих така. Протичания после нямаше и всичко мина наред. Успех.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Избора си е твой. Аз съм го правел, това с оцет, защото съм го чел и в ръководствата за обслужване. Не за Фиат, но разлика няма. При мен нямаше проблеми. А и оцета не влияе на гумените съединения, нито на което и да е. Иначе ако сваляш климатика не е желателно, освен ако на момента не го заредиш отново. Въздуха от атмосферата има влажност и ще се получи конденз в цялата система, а това са ми го казвали майстори по климатици, че е пагубно за кл.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Geraka написа:Колега мерси много за съвета - явно ще го измия до колкото мога на място без да го махам.А иначе колко литра охладителна течност хвана мотора....тука гледам при пълно източване му дават 6,55литра за моделите с климатик.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Някой може ли да ми каже къде точно се намира пробката за източване на самият мотор, че като гледам каква кал и кавяв антифриз излезе от другите места.Иначе днес свалих радиатора - изчистих го отвън, а от вътре само с вода. Измих казанчето с морска сол и разредител и съответно поне 30мин джуркано, но светна накрая....преди това няма да ви казвам какво беше и какво излезе от него.Снимки обаче не можах много да направя, че забравих апаратя - утре като довършвам ще се постаря да понаснимам малко.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:Някой може ли да ми каже къде точно се намира пробката за източване на самият мотор, че като гледам каква кал и кавяв антифриз излезе от другите места.Иначе днес свалих радиатора - изчистих го отвън, а от вътре само с вода. Измих казанчето с морска сол и разредител и съответно поне 30мин джуркано, но светна накрая....преди това няма да ви казвам какво беше и какво излезе от него.Снимки обаче не можах много да направя, че забравих апаратя - утре като довършвам ще се постаря да понаснимам малко.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Аз казанчето го оправих - стана като ново с помоща на морска сол и разредител Вода бол, даже и пароструйка има. С нея и Меглио мих радиатора от вън....И той беше много зле и задръстен.Купил съм 3 литра концентрат антифриз и 4л. дестилирана вода - надявам се да ми стигнат.Добавки за промиване на системата не ползвах, понеже имам съмнение, че ми сълзли радиаторчето за парното и да не стане по-зле положенеието.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Аз пък защо си мисля, че има тапа на блока. Като я купих колата чистех охладителната система, и съм останал със спомена, че я развивах. Мобе и да се бъркам. Колега, ако наистина сълзи, то системата няма да вдига налягане и ще почне да прегрява, да се образува въздушна възглавница и т.н. По добре сега отстрани повредата, отколкото после да си имаш неприятности. Аз си патих една зима така с един автомобил,пак фиат и беше ужас. Че на -10* спуках и глава и на пътя ремонт, та едвам се прибрах. Не го пожелавам на никой.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Аз пък защо си мисля, че има тапа на блока. Като я купих колата чистех охладителната система, и съм останал със спомена, че я развивах. Мобе и да се бъркам. Колега, ако наистина сълзи, то системата няма да вдига налягане и ще почне да прегрява, да се образува въздушна възглавница и т.н. По добре сега отстрани повредата, отколкото после да си имаш неприятности. Аз си патих една зима така с един автомобил,пак фиат и беше ужас. Че на -10* спуках и глава и на пътя ремонт, та едвам се прибрах. Не го пожелавам на никой.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Ааа, то това със стъклата е обща болка. И аз си мислех че е от радиаторчето проблема но като го поразгледах се оказа че е здраво. После без да искам натиснах с пръст клапата на входящия въздух, през отвора филтъра и я счупих. Оставих я отворена и от тогава забравих за проблема със запотяване. Но за всеки случай, като чистя колата си слагам и препарат против запотяване, един немски някакъв, от OMV-то. Та от тогава, нямам грижи. Иначе радиаторчето може да го видиш, като се свалят от ляво и от дясно капаците под таблото в страни от краката. Там където е еку-то на еърбега. Бе аз не вярвам на тая легенда, че радиаторчетата ни са калпави и протичали, ама...Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Ааа, то това със стъклата е обща болка. И аз си мислех че е от радиаторчето проблема но като го поразгледах се оказа че е здраво. После без да искам натиснах с пръст клапата на входящия въздух, през отвора филтъра и я счупих. Оставих я отворена и от тогава забравих за проблема със запотяване. Но за всеки случай, като чистя колата си слагам и препарат против запотяване, един немски някакъв, от OMV-то. Та от тогава, нямам грижи. Иначе казанчето може да го видиш, като се свалят от ляво и от дясно капаците под таблото в страни от краката. Там където е еку-то на еърбега. Бе аз не вярвам на тая легенда, че радиаторчетата ни са калпави и протичали, ама...Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
За тая клапа е изписано бая материял из нета, по-точно във форума за ланчия, но нямам линк. Там е почти едентично и проблема е в стъпковия мотор на клапата, който я задвижва. Развалял се често ограничителя на мотора и се чупел лоста на клапата. Достъпа до моторчето бил невероятно труден. Иначе е захванат в горния край на кожуха на вентилатора за парното, на три болта, като нали се сещаш колега, че винаги третия болт не се развива. Така било и там. Иначе до клапата, можеш да стигнеш като свалиш филтъра на клиоматика и тя е под него. Лесно се чупи лоста и, при натискане, така че внимавай.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар