Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сваляне воден радиатор+промиване на системата - ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сваляне воден радиатор+промиване на системата - ТД100

    Утре мисля да правя тази процедура и се зачетох в service manual-а и реших да го преведа(не гарантирам, че няма грешки )Та освен теоретичното, което е обяснено долу, мисля да измия външно радиатора с Меглио и пароструйка, а вътрешно само с вода.Разширителният съд и него мисля да го изчистя, че целият е в някви гадости.Кофтито е, че за да е пълен ефекта трябва да измия и радиатора на климатика, но ако го сваля ще му отиде фреона....на място ще преценя дали си заслужава.Утре се надявам и практически снимков матариал да приложа :D Чака ме един дълаг ден, като се има впредвиид, че и турбото ще сменям Махане на радиатора(снимка1)1.Отвийте болтовете придържащи въздуховода към въздушният филтър и го махнете.2.Сложете подходящ съд, за да съберете охлаждащата течност и след това откачете тръбите, показани на фигура 2, за да източите охлаждащата течност.3.Откачете буксите на перките и термостата.4.Отвийте болтовете придържащи перките към радиатора(показани на фигура 4) и след това премахнете перките.5.Отвийте болтовете придържащи радиатора към купето, освободете го отдолу и го извадете нагоре.Пълнене на системата(снимка 2)Пълнене на охладителната система.-убедете се, че всички компоненти на охладителната система са напълно празни.-отворете болта за обезвъзушаване (А) на отходната тръба, отворете болть за обезвъзушаване (В) на неподвижната тръба на цилиндровата глава, отворете болть за обезвъзушаване (C) на радиатора. За версиите с климатик, отворете и болтье за обезвъзушаване (D) на радиатора.-откачете тръба (E), свързваща разширителният съд и термостата от отбелязаното място(от разширителният съд) и надуйте за да изпразните тръбата. След това отнава свържете тръбата.-бавно започнете да наливате охладителна течност в системата, докато не започне да излиза течност през болта за обезвъзушаване (А), тогава го затворете.-продължете да наливате охладителна течност в разширителният съд, докато не започне да излиза течност през болта за обезвъзушаване (В), тогава го затворете.-продължете да наливате охладителна течност в разширителният съд, докато не започне да излиза течност през болтовете за обезвъзушаване (С) и (D), тогава ги затворете.-довършете операцията, като напълните течност до MAX на разширителният съд.-запалете двигателя и го оставете да разботи на празен ход 2-3 минути.-натиснете педала на газта и задръжте на 3000 оборота. Долейте охладителна течност, ако е необходимо, но не повече от MAX-изчакайте, докато перките се пуснат поне 2 пъти и след това изгасете двигателя.-оставете двигателя да изстине и долейте охл. течност, ако е необходимо, до ниво между MIN и MAXЗабележка:Ако течноста започне да ври по време на описаното горе, прекъснете процедурата и намерете компонента отговорен за проблема и го заменете.След това повторете процедурата.
    Прикачени файлове
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Водния радиатор може да се свали, без да се демонтира тоя на климатика и без да се изпуска фреона. Първо сваляш стойката с вентилаторите, а после отдолу на радиатора и от вътрешната страна откъм двигателя, има едни малки болтове Ф6мм които се развиват малко трудно но става. Аз съм го свалял вече. Радиатора за водата излиза нагоре и навътре. Преди да го свалиш обаче го напълни с оцет и го остави за едно денонощие. Оцета разтваря котеления камък. Всъщност аз бях заредил цялата охладителна система догоре с оцет (на Фиат Дукато) и даже загрях мотора и го оставих така. Протичания после нямаше и всичко мина наред. Успех.Ако въпреки всичко си решил или вече си свалил радиатора на климатика, то веднага трябва да му се запушат отворите. Вътре е недопустимо да попада влага и дори и конденз.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      iuly_vn написа:
      Водния радиатор може да се свали, без да се демонтира тоя на климатика и без да се изпуска фреона. Първо сваляш стойката с вентилаторите, а после отдолу на радиатора и от вътрепната страна откъм двигателя, има едни малки болтове Ф6мм които се развиват малко трудно но става. Аз съм го свалял вече. Радиатора за водата излиза нагоре и навътре. Преди да го свалиш обаче го напълни с оцет и го остави за едно денонощие. Оцета разтваря котеления камък. Всъщност аз бях заредил цялата охладителна система с оцет и даже загрях мотора и го оставих така. Протичания после нямаше и всичко мина наред. Успех.
      Мисълта ми за радиатора на климатика е, че така или иначе той седи преди водният и ако той е зацапан външно няма да може да се охлажда и тоя за водата....но може и само с пароструйката да мине, без сваляне....ще видя на място....иначе с тоя оцет ме е малко страх - да не вземе да протече от някъде, затова мислех само с вода да го измия до колкото може.
      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

      Коментар


        #4
        Избора си е твой. Аз съм го правел, това с оцет, защото съм го чел и в ръководствата за обслужване. Не за Фиат, но разлика няма. При мен нямаше проблеми. А и оцета не влияе на гумените съединения, нито на което и да е. Иначе ако сваляш климатика не е желателно, освен ако на момента не го заредиш отново. Въздуха от атмосферата има влажност и ще се получи конденз в цялата система, а това са ми го казвали майстори по климатици, че е пагубно за кл.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #5
          Колега мерси много за съвета - явно ще го измия до колкото мога на място без да го махам.А иначе колко литра охладителна течност хвана мотора....тука гледам при пълно източване му дават 6,55литра за моделите с климатик.
          Прикачени файлове
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Geraka написа:
            Колега мерси много за съвета - явно ще го измия до колкото мога на място без да го махам.А иначе колко литра охладителна течност хвана мотора....тука гледам при пълно източване му дават 6,55литра за моделите с климатик.
            При пълно източване, означава ако развиеш пробката отзад на мотора на блока, за да изтече всичко. Препоръчително е ако миеш с рзалично от антифриз. Дори и с вода. Всъщност с вода не става нищо. Иначе остава в кухините на буталата в блока. Можеш да ползваш и препарати за миене на охладит. система. Има някои много ефикасни. Събира колкото пише ако и е добре обезвъздушена после. Пълни се на два три етапа. Наливаш до горе палиш, дасиш след 5 мин, пак наливаш и така. Има и пробки за обезвъздушаване.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              Някой може ли да ми каже къде точно се намира пробката за източване на самият мотор, че като гледам каква кал и кавяв антифриз излезе от другите места.Иначе днес свалих радиатора - изчистих го отвън, а от вътре само с вода. Измих казанчето с морска сол и разредител и съответно поне 30мин джуркано, но светна накрая....преди това няма да ви казвам какво беше и какво излезе от него.Снимки обаче не можах много да направя, че забравих апаратя - утре като довършвам ще се постаря да понаснимам малко.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Geraka написа:
                Някой може ли да ми каже къде точно се намира пробката за източване на самият мотор, че като гледам каква кал и кавяв антифриз излезе от другите места.Иначе днес свалих радиатора - изчистих го отвън, а от вътре само с вода. Измих казанчето с морска сол и разредител и съответно поне 30мин джуркано, но светна накрая....преди това няма да ви казвам какво беше и какво излезе от него.Снимки обаче не можах много да направя, че забравих апаратя - утре като довършвам ще се постаря да понаснимам малко.
                Ако можеш да използваш някъде близо до колата чешма смело промивай в обратна посока.Казанчето светва с две шепи камъчета и яко тръскане.Двигателя няма тапа за източване.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Аз казанчето го оправих - стана като ново с помоща на морска сол и разредител Вода бол, даже и пароструйка има. С нея и Меглио мих радиатора от вън....И той беше много зле и задръстен.Купил съм 3 литра концентрат антифриз и 4л. дестилирана вода - надявам се да ми стигнат.Добавки за промиване на системата не ползвах, понеже имам съмнение, че ми сълзли радиаторчето за парното и да не стане по-зле положенеието.
                  Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                  Коментар


                    #10
                    Аз пък защо си мисля, че има тапа на блока. Като я купих колата чистех охладителната система, и съм останал със спомена, че я развивах. Мобе и да се бъркам. Колега, ако наистина сълзи, то системата няма да вдига налягане и ще почне да прегрява, да се образува въздушна възглавница и т.н. По добре сега отстрани повредата, отколкото после да си имаш неприятности. Аз си патих една зима така с един автомобил,пак фиат и беше ужас. Че на -10* спуках и глава и на пътя ремонт, та едвам се прибрах. Не го пожелавам на никой.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      iuly_vn написа:
                      Аз пък защо си мисля, че има тапа на блока. Като я купих колата чистех охладителната система, и съм останал със спомена, че я развивах. Мобе и да се бъркам. Колега, ако наистина сълзи, то системата няма да вдига налягане и ще почне да прегрява, да се образува въздушна възглавница и т.н. По добре сега отстрани повредата, отколкото после да си имаш неприятности. Аз си патих една зима така с един автомобил,пак фиат и беше ужас. Че на -10* спуках и глава и на пътя ремонт, та едвам се прибрах. Не го пожелавам на никой.
                      Ами реално не сълзи, нито пък ми е мокро в краката(пипах там, където се намира радиаторчето и не ми направи впечетлени да е влажно)....единствено ми се запотяват стъкла, като е по-влажно навън и сме повече хора в колата.Ще го погледна утре по-обстойно.
                      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                      Коментар


                        #12
                        Ааа, то това със стъклата е обща болка. И аз си мислех че е от радиаторчето проблема но като го поразгледах се оказа че е здраво. После без да искам натиснах с пръст клапата на входящия въздух, през отвора филтъра и я счупих. Оставих я отворена и от тогава забравих за проблема със запотяване. Но за всеки случай, като чистя колата си слагам и препарат против запотяване, един немски някакъв, от OMV-то. Та от тогава, нямам грижи. Иначе радиаторчето може да го видиш, като се свалят от ляво и от дясно капаците под таблото в страни от краката. Там където е еку-то на еърбега. Бе аз не вярвам на тая легенда, че радиаторчетата ни са калпави и протичали, ама...
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          iuly_vn написа:
                          Ааа, то това със стъклата е обща болка. И аз си мислех че е от радиаторчето проблема но като го поразгледах се оказа че е здраво. После без да искам натиснах с пръст клапата на входящия въздух, през отвора филтъра и я счупих. Оставих я отворена и от тогава забравих за проблема със запотяване. Но за всеки случай, като чистя колата си слагам и препарат против запотяване, един немски някакъв, от OMV-то. Та от тогава, нямам грижи. Иначе казанчето може да го видиш, като се свалят от ляво и от дясно капаците под таблото в страни от краката. Там където е еку-то на еърбега. Бе аз не вярвам на тая легенда, че радиаторчетата ни са калпави и протичали, ама...
                          Дори и лампата за Еърбезите не ми свети(за сега ) Утре все пак ще го погледна.Иначе я кажи тая клапа от къде мога да я набарам, че от известно време, като натисна копчето за затваряне на външният въздух и се чуват някви звуци и ми се струва, че нещо е запекла.
                          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                          Коментар


                            #14
                            За тая клапа е изписано бая материял из нета, по-точно във форума за ланчия, но нямам линк. Там е почти едентично и проблема е в стъпковия мотор на клапата, който я задвижва. Развалял се често ограничителя на мотора и се чупел лоста на клапата. Достъпа до моторчето бил невероятно труден. Иначе е захванат в горния край на кожуха на вентилатора за парното, на три болта, като нали се сещаш колега, че винаги третия болт не се развива. Така било и там. Иначе до клапата, можеш да стигнеш като свалиш филтъра на клиоматика и тя е под него. Лесно се чупи лоста и, при натискане, така че внимавай.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Ето изнамерих в компа си малко снимки, дето съм ги свалял преди;
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X