Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбото ли е заминало?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Турбото ли е заминало?

    Колата е Мареа 1.9 jtd 110 кончета.Проблемите започнаха преди около 4-5хил.км.Смених маслото като досега карах с Кастрол3000 а сега съм/бях/ с Кастрол е7.Започнах да доливам по около 600гр. на 1000км като се чудех от мотора ли е или турбина,а пък дали не е и от маслото.Проверихме луфта на турбината,като майстора каза ,че е горе долу в нормални граници.Колата си припушваше,но тя винаги си е пушила и не ми е направило впечатление да се е увеличил пушека.И така до последните два дена в които пушека видимо се увеличи.Реших да и сложа добавка за почистване на дюзите и да я покарам с малко по сериозни обороти за да се прочисти,ако е от тях.Настъпих я на втора докъм 3000 оборота и пушека стана толкова страшен,че отпуснах педала,и да ама не колата продължи да си вдига оборотите и си викам край,гръмна мотора въртя ключа,а тя не гасне.Както и да е я загасих,паля отново и всичко е нормално освен,че пуши малко повече.Правя втори опит с оборотите и бях дотам.Светна лампата за маслото,проверявам и няма грам на щеката,наливам два литра,паля и тръгвам да се прибирам като мотора си работи като часовник,обаче само на втора и то само на обороти,не може да откъсне.Прибрах я та се чудя дали е турбинката и от къде мога да си взема читава турбина на сносна цена,че паричките са много кът.Ако някои има такава турбина да свирка.Много ми е спешна.И да питам лесно ли се сваля и дали ще се справя сам.Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    fiat marea 1.9 jtd-taxi

    #2
    Според мен турбината ти е родила и е набила масло в интеркулера, двигателя, а може би и към катализатора е тръгнало. Ревизирай турбото и интеркулера преди да я караш.

    Коментар


      #3
      И аз смятам да не си губиш времето,а направо сменяй турбината или рециклирай.В този момент е само за смяна на уплатнения и балансировка и ремонта не е много пари.

      Коментар


        #4
        Колко е бил тоя луфт, че майстора е решил, че е в нормите. Според мен още тогава си е бил тръгнала да ражда.При мен не се стигна чак до свършване на маслото, но колата почна да пуши и турбината да реве, а разхода на масло леко се качи, но си беше в нормите. Та реших да не стигам до твоите приключение и си намерих на старо за 100лв, но още не съм я монтирал...При теб не съм сигурен дали турбината не е с променлива геометрия, но колегите тука ще помогнат. На jtd105 мисля, че беше без променлива геометрия но при версията с 110 коня не знам как стоят нещата.Ето я и моята тема, ако ти помогне с нещо:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=45276
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          С променлива геометия е,но това не променя нещата.Ремонт или смяна с нова/стара читава.

          Коментар


            #6
            Турбината е с променлива геометрия.В една морга в Стара Загора цената е 300лв,и се чудя да взимам ли или цената е висока.
            fiat marea 1.9 jtd-taxi

            Коментар


              #7
              mirot написа:
              Турбината е с променлива геометрия.В една морга в Стара Загора цената е 300лв,и се чудя да взимам ли или цената е висока.
              Според мен цената е нормална, даже ниска ако турбината е читава. Нова е над 1000 лв, ако не и повече.

              Коментар


                #8
                На тези пари я взимай по-бързо. Файда няма да стои колата.
                "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                Коментар


                  #9
                  Да,обаче се оказа,че турбината е само една и то от алфа 147 и е със счупени лопатки от едната страна.По другите морги им искат по 450лв,но ми се струва че цената е прекалено висока.Моята турбина се оказа толкова зверски разбита,че се чудя как е вървяла досега.
                  fiat marea 1.9 jtd-taxi

                  Коментар


                    #10
                    Аз от собствен интерес ще попитам пак....Колко беше луфта на турбото като го проверявахте с майстора преди това?Иначе пробвай тука http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0 имат многа части и то само за италянки....Едно време ми бяха казали 200лв за моето без пазарлък....Обади се и ще ти кажат
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря колега,но нали знаеш, имали но ги продали.А за луфта то вече не е луфт.То си ходи навсякъде.
                      fiat marea 1.9 jtd-taxi

                      Коментар


                        #12
                        само един въпрос, предполагам, че като споменавате, че пуши, говорите за синкав (маслен) пушек, а не за нормалните сажди, нали пп питам, защото мота не пуши грам синкаво, но при високи обороти над 3500 понякога, каато че ли прекъсва нещо... та за това се интересувам Поздрави и успех!!!
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          #13
                          BEX---GT написа:
                          само един въпрос, предполагам, че като споменавате, че пуши, говорите за синкав (маслен) пушек, а не за нормалните сажди, нали пп питам, защото мота не пуши грам синкаво, но при високи обороти над 3500 понякога, каато че ли прекъсва нещо... та за това се интересувам Поздрави и успех!!!
                          При мен определено почна да пуши синкаво при високи обороти....сега ще видим с новото турбо как ще е....Предполагам, че и на колегата е започнала в началото да пуши малко синкава, а вече при случката е изкарала облак маслен дим.
                          mirot написа:
                          Благодаря колега,но нали знаеш, имали но ги продали.А за луфта то вече не е луфт.То си ходи навсякъде.
                          Аз питах за луфта преди това....спомена, че си я водил на майстор да провери турбото и той ти е казал, че луфта е в нормите....Та ми беше интересно, ако имаш спомени колко горе долу е бил луфта тогава?
                          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                          Коментар


                            #14
                            Да,в началото беше само лек синкав дим и накрая облака.А за луфта не бил повече от два милиметра,обаче днес като свалих турбото видях ужаса.И най ужасното е че искат страшни цени за турбо втора употреба.
                            fiat marea 1.9 jtd-taxi

                            Коментар


                              #15
                              прегледай във форума, в продава авточасти, мисля, че имаше едно или две JTD-та, попитай за цени предполагам, че турбинката е и като на Алфа JTD, така че можеш и във алфа форума да погледнешУспех
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар

                              Working...
                              X