Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с разхода и мощноста.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Направих тези донастройки, понеже преди колата ми гореше пак над 10/100 в града-около 11-12. И реших да пробвам с по-голям аванс и съответно малко повечко гориво. В горните постове съм описал какво е било преди. Т.Е. заради високия разход, съм проверявал всичко по колата и като казвам всичко, имам в предвид че не е останало вече какво, но не ми се отдаде да го вкарам в нормите. Исках да видя дали не е от аванса, защото преди си бяха оригиналните - заводски настройки, за които съм сигурен, но се оказа че не е и от това. Не може без причина един дизел да върви нормално добре и да ти гори 11-12 в града. Та затова се хванах и с помпата, защото всичко друго е наред по колата. Колеги, моля ви не спорете и не се хващайте за думите. Колегата Hadjov, просто не е сложил думите ,,ремап" и ,,чиптунинг" в кавички, като е искал да каже, че направеното от мен е едно и също, но постигнато по различен начин! Сега мисля, да върна порциона на помпата в нормалното положение, но да оставя предварението така и да проверя разхода. Не се стремя към гонки и изцепки с автомобила по пътищата, а само към нормален разход. Благодаря ви за коментарите.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #32
      Kолега съвета на Хаджов може да ти помогне ако помпата не е центрована статично в горна мърва точка на мотора ,като при това положение се измества обхвата на действие на авансатора .По добре обаче си я центровай както пише в ръководството а именно: дорник /свредло/7 милиметра в отвор на ангренажната шайба на помпата който трябва да съвпадне с отвор 7 мм в самата помпа при наместени други белези за ГМТ/ на маховика например/.Отвора по спомен е в горната лява част на шайбата гледано откъм ремъците при наместени други белези.За точно инфо за дорника и отвора ползвай аутодата или ръководството за мотора.п.с Аз докато напиша вие вече сте го обяснили .Личното ми мнение е,че давайки статично предварение на помпата оставяте без работа авансатора защото екуто дава напрежение на авансатора като следи сигнала от първа дюза и го сравнява с този от датчика на маховика така че дадете ли предварение екуто го вижда и не дава още,а единствения ефект е невъзможноста на екуто да отнеме от предварението на ниски обороти което се изразява както колегата е забелязал в по твърда работа на мотора.

      Коментар


        #33
        MEMO написа:
        Kолега съвета на Хаджов може да ти помогне ако помпата не е центрована статично в горна мърва точка на мотора ,като при това положение се измества обхвата на действие на авансатора .По добре обаче си я центровай както пише в ръководството а именно: дорник /свредло/7 милиметра в отвор на ангренажната шайба на помпата който трябва да съвпадне с отвор 7 мм в самата помпа при наместени други белези за ГМТ/ на маховика например/.Отвора по спомен е в горната лява част на шайбата гледано откъм ремъците при наместени други белези.За точно инфо за дорника и отвора ползвай аутодата или ръководството за мотора.п.с Аз докато напиша вие вече сте го обяснили .
        Описал съм го и съм го проверил, всичко казано от теб, в предната страница, където съм сложил и снимки. В ремъчното колело на помпата, отвора е елипса, докато на шайбата на оста и - отвор 7мм, да речем. Това предполага обхват на настройки на статичния аванс с около +- 20-30* по оста на коляновия вал. Няма начин за по точна настройка(с часовник напеимер), тъй като в мануала на тоя мотор, е дадено условието за точна настройка - да влиза калибър (дорник) с дебелина 7мм. Той и сега си влиза, а двигателя работи твърдо в това положение. ???
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #34
          Отвора на ремъчната шайба е направен елипса защото тя се центрова спрямо оста напомпата с три болта ,целта е апсолютноточна центровка дори и когато при наместени други белези ремъка не идва точно в зъбите на помпата а се разминава с 1/3 от зъба например Това мисля е достатъчно за да разбереш колко точна трябва да е центровката /до части от зъба на шайбата/Начина на центроване е следния:1 наместваш белезите на кол.вал2 разхлабваш леко трите болта на шайбата3 вкарваш дорника/ако се наложи завърташ коляновия вал/4 при вкаран дорник и разхлабени болтове на шайбата въртиш коляновия вал докато перфектно наместиш белега на маховика5 стягаш болтовете на шайбата

          Коментар


            #35
            Колеги не бъркайте статичния авнс с динамичния.Статичния е необходим за лесно палене и работа в ниски обороти,нагоре се включва динамичния.Общия аваанс е винаги равен на сбора от двата.Увеличавайки статичния,винаги се увеличава и общия.Аоб.=Аст.+Адин.

            Коментар


              #36
              MEMO написа:
              Отвора на ремъчната шайба е направен елипса защото тя се центрова спрямо оста напомпата с три болта ,целта е апсолютноточна центровка дори и когато при наместени други белези ремъка не идва точно в зъбите на помпата а се разминава с 1/3 от зъба например Това мисля е достатъчно за да разбереш колко точна трябва да е центровката /до части от зъба на шайбата/Начина на центроване е следния:1 наместваш белезите на кол.вал2 разхлабваш леко трите болта на шайбата3 вкарваш дорника/ако се наложи завърташ коляновия вал/4 при вкаран дорник и разхлабени болтове на шайбата въртиш коляновия вал докато перфектно наместиш белега на маховика5 стягаш болтовете на шайбата
              Ааа, с това подчертаното съм съгласен. Но и така да е, то елипсата си е елипса и няма обозначено на нея, в ляво или дясно точно да е отвора в нея, та от там да тръгнеш да коригираш. Ако е в началото(крайно ляво положение) и при това положение да съвпадат белезите на кол. вал. и съответно ако ти се разминава зъба малко, да го коригираш с елипсата , съм съгласен. Но така ще може да се коригира в една посока - към аванс.Колкото с това за авансатора, не съм съгласен. Датчика на 1-ва дюза, не взима информация за положението на кол. вал. както и ЕКУ-то никога не може да се ориентира от нея. Първа дюза само отчита кога е отворена иглата. Виж, ако е от датчика за положението на кол. вал, съм съгласен. Доколкото знам тези два датчика, ако работят в синхрон, т.ест датчика на коляновия вал да отчита ГМТ и датчика на 1-ва дюза колко преди това има впръскване и така вече ЕКУ-то да разбира колко градуса е моментния аванс и съответно да го коригира с авансатора - съм съгласен. Та ако тия два датчика работят в синхрон, то наистина си прав че като се даде повече аванс, то само се игноира работата на авансатора, като му се стеснява диапазона на коригиране на динамичния аванс.П.П. Излизам на работа вече, а довечера ще се радвам да продължим темата. Че така ми се доизясняват нещата, с това малко странно регулиране на помпата.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #37
                Колега ти явно си мислиш че дорника се слага м/у елипсовидната дупка на шайбата на помпата и кръглата под нея което е грешно,Дорника се слага в кръглата дупка и с него търсиш съответния отвор в корпуса на помпата който се намира на 2-3 сантиметра в дълбочина/в посока помпата/ и е пробит в корпуса на самата помпа.Мисля че след като изяснихме това ще успееш най после да си направиш правилната центровка.Още един път ти казвам че положението на дорника в елипсовидния отвор на шайбата няма никакво значение,центровката на помпата се прави като се калибрират чрез дорника ОТВОРА В КОРПУСА НА ПОМПАТА С ОТВОРА В ОСНОВАТА НА ОСТА НА ПОМПАТА.Шайбата се движи спрямо оста на помпата само и единствено с цел точно пасване на зъбите на ангренажния ремък с зъбите на шайбата при застопорен на белези колянов вал.

                Коментар


                  #38
                  MEMO написа:
                  Колега ти явно си мислиш че дорника се слага м/у елипсовидната дупка на шайбата на помпата и кръглата под нея което е грешно,Дорника се слага в кръглата дупка и с него търсиш съответния отвор в корпуса на помпата който се намира на 2-3 сантиметра в дълбочина/в посока помпата/ и е пробит в корпуса на самата помпа.Мисля че след като изяснихме това ще успееш най после да си направиш правилната центровка.Още един път ти казвам че положението на дорника в елипсовидния отвор на шайбата няма никакво значение,центровката на помпата се прави като се калибрират чрез дорника ОТВОРА В КОРПУСА НА ПОМПАТА С ОТВОРА В ОСНОВАТА НА ОСТА НА ПОМПАТА.Шайбата се движи спрямо оста на помпата само и единствено с цел точно пасване на зъбите на ангренажния ремък с зъбите на шайбата при застопорен на белези колянов вал.
                  Aaaa, иeeee, колега MEMO, ами тъй кажи де. С твоя помощ открих топлата вода. Сега разбрах че отворите под елипсата са два, а не само един на шайбата на помпата!!! Щото колкото и да мислех и се чудих, досега все ми се виждаше доста странно и относително решението на Делфи за тая центровка. Още утре свалям всичко и наново. Иначе не можех да намеря каквато и да е логика, да се намества елипсата с отвора вътре само. Явно имало и на корпуса на помпата и така вече е правоподобно. Много правилно си го обяснил и деиствието на корекцията на аванса. Както казваш, датчика за полож. на кол. вал, дава инфо на компютъра за положението на вала, той ,,вижда" според датчика на иглата на 1-ва дюза, какъв е зададеният механично аванс от ,,Регулатора на изпреварването на впръскване" в помпата и го коригира чрез авансатора в + и -. Чисто и просто добър начин за комбинирано регулиране по механичен и електронен път. Тъй че благодаря за пояснението и утре ще има пак регулировка и тестове.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #39
                    Re: Проблем с разхода и мощноста.

                    ИцоМалкия написа:
                    Имам "малък" проблем с Fiat Bravo(по документи 1.9 TD 87kw,98г. незнам дали изобщо е произвеждано такова животно защото никъде не го намирам в каталозите.) Та на въпроса.Дава ми разход градско 7.5-9.00 л/100 а извън при скорост 90-100 (не повече) 7-14.5 л/100.Всеки път е различно.Усеща се,че колата загуби мощност.На 4-та с 80км. при 2500об/мин е като Симсон,само бръмчи а за ускорение и дума няма.Незнам дали има натрупани грешки и дали те изобщо могат да дадът някакъв ефект върху тези проблеми но ми къса нервите и празни джоба :D Ако някой може да ме посъветва нещо или знае решение ще бъда много благодарен.Благодаря предварително.
                    Колега, 14,5л. за 90-100км. в час са доста. При мен ~90км./ч е 5л./100км., ~120км./ч е 6л./100км., над 120км./ч е не повече от 6,5л./100км.Ако искаш някой да ти помогне ще трябва да изясниш по подробно ситуацията: -"Усеща се,че колата загуби мощност.На 4-та с 80км. при 2500об/мин е като Симсон,само бръмчи а за ускорение и дума няма."И направи една диагностика за да видиш защо е светнала тая лампа.
                    Marea TD100

                    Коментар

                    Working...
                    X