Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с разхода и мощноста.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    iuly_vnЗамислям се като чета и др. мнения във форума дали не се ебават нещо дюзите.Преди време (3-4 месеца) ми направи впечатление,че на няколко пъти ми светва датчика но се случи само при натоварване на двигателя към 3000 об.Дали няма запушване или знам ли!?Не съм много на ти със двигателите и не се наемам със коментари но явна има някой "гладници" като нашите който успешно ти късат нервите и играят с джоба. Колкото до помпата даже и не знам къде е.
    Fiat Bravo 1.9TD 87kw.(по документи)

    Коментар


      #17
      Stefan Hadjov написа:
      @iuly_vnКолега,а пробвал ли си да увеличиш леко предварението на шприца-примерно с 3-4 градуса-статичната настройка на помпата.Като изброяваш какво си правил до сега,като че ли само това не си пробвал.Опитай и сподели за ефекта.
      Извинявам се за цитата, но очаквах тоя въпрос, благодаря за което! Защото комай само това не съм направил. Пък и се надявах някой да ми го зададе защото точно него провокирах. Сега ще се обоснова защо: Умишлено не съм пипал центровката на помпата, просто щото при тия Лукас съгласно и с модела на колата, чета че тя се прави със щифт, който представлява един вид дорник и е фиксирана. По спомен мисля че беше Фи 6мм. И понеже не съм правил центровка на такава помпа, то все още не съм пипал там. В същото време при други модели двигатели пак с тая помпа, се центрова с индикатор и с приспособления към него, подобно при помпа Бош, което съм го правил на един товарен автомобил. Та сега се надявам и си прося отговор, на тоя въпрос по отношение на центровката по статично предварение. Защото ако я разбутам, все пак трябва да съм наясно и как да я центровам после. Та преди да почна да пробвам с предварение на помпата и да променям ъгъла, ще попитам как точно се центрова тая помпа Лукас на ТД100. Ако е с часовник-индикатор, ще е хубаво да ми се обясни малко за подробности. Иначе съм наясно с работата с измервателни инструменти от тоя род и ще се справя.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #18
        Всъщност въпросната операция е изключително проста. Аз съм я правил няколко пъти когато имах ТД100. Беше доста отдавна, но общо взето се състои в следното:1. Наглася се маркера на шайбата на разпределителния вал в ГМТ2. Разхлабват се 3-те болта на шайбата на помпата3. В шайбата има дупка през която се прекарва един шестограм 4-5-6мм. 4. С леко почукване по разхлабените болтове се завърта оста на помпата. Като се оцели правилното място шестограма ще влезе доста навътре.5. Затягат се 3-те болтаЦялата операция със сваляне на капака на двигателя, стабилизиращия тампон, капака на ангр. ремък, настройка и обратно сглобяване става за 10-20 минути.Според мен дори и да е мръднала малко тази ценбтровка не е проблем защото все пак помпата е с автоматичен авансатор. Проблема става кодато изместването е прекалено голямо за да се компенсира от авансатора.@iuly_vn,ако искаш се обади някой ден и ще ти покажа как става. Може да нащракаш снимки за форума...Аз мисля че някаде в документацията имаше схема как се прави, но сега не мога да го открия.
        Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
        Punto HLX JTD '02

        Коментар


          #19
          Ааа, Яни здравей! TPS-а който ми даде, работи и нямам грижи с него. Благодаря и за инфото за регулирането. Ще се оправя сам с помпата но благодаря за напътствията. После ще се обадя и за по една Че имам да черпя. Тия дни ще се прави проверка и на ъгъла на предварение. Но във всички случаи, първо ще го увелича малко, после ще го фиксирам точно и така ще разбера къде е проблема. Само да не се окаже някоя уморена пружина, че ще се наложи и ремонт или поне проверка, на режимите на помпата.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #20
            yani написа:
            Според мен дори и да е мръднала малко тази ценбтровка не е проблем защото все пак помпата е с автоматичен авансатор. Проблема става кодато изместването е прекалено голямо за да се компенсира от авансатора.
            Едно уточнение,което трябва да се знае когато се пипа помпата.Автоматичния авансатор не може да компенсира настройка на статичното предварение.Автоматичния авансатор действа само в реално време и прибавя предварение към статичното регулирано при неработещ двигател.Така че предварението при което работи двигателя в реално време при различни режими винаги е равно на статичното + динамичното подадено от авансатора.И в това е смисъла да се корегира сттичното,защото с това се корегира фактически общото.@iuly_vnНастройката на помпата наистина става с индикатор,но за експеримента не ти е необходим.Ще си поставиш маркер задължително на съществуващото положение за да знаеш от къде тръгваш и колко си променил статичния аванс.Подаване на предварение в + се извършва като се завърти оста на помпата по посока на движение на задвижващата шайба.Във - е в обратна посока.Първоначално подай с малко 2-3*,което фактически е 4-6* по коляновия вал.След това тествай колата по динамика,разход,пушене и има ли промяна в шумноста/твърдоста/ на работа на двигателя.Изводите от тез параметри ще ти подскажат дали си в правилна посока с промяната.Възможно е след такава промяна леко да нарасне твърдоста на работа,но останалите 3 параметри да се подобрят.Успех.P.S.Сподели за резултата.

            Коментар


              #21
              Направих само центровка на помпата. Т.Е. нищо не съм променял защото всичко си беше добре, както е по ,,дебелите книги", а и си личи че заводски е така, тъй като по болтовете на ремъчната шайба на помпата, нямаше следи от ключ и предполагам че не са пипани. Ето какво и как проверих: Позиционирах вала в ГМТ и установих че белезите на колелото на помпата и тоя на разпр. вал съвпадат с отметките на корпуса. При това положение елепсовидния отвор в ремъчната шайба на ГНП, също съвпадаше с отвора на шайбата на вала на ГНП-то(съгласно последната снимка по долу). Единственото разминаване което има е това на шайбата на ГНП с 2мм спрямо маркера на корпуса( виж снимки 1 и 2) Но това няма как да се коригира, тъй като всички други белези съвпадат. Незная дали е допустимо това малко отклонение защото няма и половин зъб.
              Прикачени файлове
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                iuly_vn написа:
                Незная дали е допустимо това малко отклонение защото няма и половин зъб.
                Допустимо е.Размерната верига е много сложна и се натрупват допуски в една или друга посока.Не разбрах защо не подадеш малко предварение на шприца с цел да видиш какви са резултатите от това в поведението на колата.Ако не ти хареса винаги може да въстановиш предишното положение.Ти нямаш гаранции че съществуващата настройка която е в момента е оптималната за настоящето състояние на двигателя.

                Коментар


                  #23
                  Да. Днес, преди да съм я затворил, ще дам малко предварение на шприца и ще видим какво ще стане. Но това ще е последното което ще направя, защото то друго не остана което да не съм пипнал, заради повишения разход. Освен да свалям помпата и да я нося на проверка. Въпреки че не ми се пипа здрава помпа. Някои казват че 10-12/100 е нормално в града, други че е множко. Вече се замислям, дали причината не е в мен. От една страна реално погледнато на съотношението динамика/разход, го приемам за нормално, от друга като сравнявам другите автомобили от модела, си мисля че е много. Всъщност обаче си задавам и въпроса - Аз какво искам? Ами искам при нормално каране да гори малко и в същото време като имам нужда от динамика да си гори спрямо натоварването. /Използвам темата на автора, но смятам че съветите и действията упоменати тук, спрямо завишен разход, ще са и в негова полаза/
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    Ето какво се случи, след като зададох по голям ъгъл на предварение на шприца. Значи, първо съм надул малко порциона на помпата, както писах по-горе, с около 30* навиване на регулиращия болт надясно, което е незначително и с около 2-3мм към предварение на шприца спрвмо шайбата на оста на помпата.и измерено по центъра на болтовете на ремъчната шайба на помпата. Т.Е. ако преди отвора в елипсата е бил в средата, то сега е докрай в дясно, като съм спазил условито-да влиза калибър от 6мм. След всичко това двигателят започна да работи по-твърдо и по-шумно, като е студен на празен ход се чува леко тракане, което изчезва с леко подаване на газ, оборотите паднаха на 700, като се наложи и корекция, пали си пак добре, но разхода като че ли се вдигна още. Абе сега си ги хваща 13/100 градско и не се замисля. Иначе въри по добре от преди, много повече дърпа ако я натисна, но и започна да пуши повече от преди, при по рязко подаване на газ на ход. С две думи, разхода се вдигна и моща е много добра. Съдя и по още по намръщените физиономий на голфаджийте, гледайки ги с кеф, там разни TDI-та, как се смаляват в огледалото.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #25
                      iuly_vn написа:
                      Ето какво се случи, след като зададох по голям ъгъл на предварение на шприца. Значи, първо съм надул малко порциона на помпата, както писах по-горе, с около 30* навиване на регулиращия болт надясно, което е незначително и с около 2-3мм към предварение на шприца спрвмо шайбата на оста на помпата.и измерено по центъра на болтовете на ремъчната шайба на помпата. Т.Е. ако преди отвора в елипсата е бил в средата, то сега е докрай в дясно, като съм спазил условито-да влиза калибър от 6мм. След всичко това двигателят започна да работи по-твърдо и по-шумно, като е студен на празен ход се чува леко тракане, което изчезва с леко подаване на газ, оборотите паднаха на 700, като се наложи и корекция, пали си пак добре, но разхода като че ли се вдигна още. Абе сега си ги хваща 13/100 градско и не се замисля. Иначе въри по добре от преди, много повече дърпа ако я натисна, но и започна да пуши, повече от преди, при по рязко подаване на газ на ход. С две думи, разхода се вдигна и моща е много добра. Съдя и по още по намръщените физиономий на голфаджийте, гледайки ги с кеф, там разни TDI-та, как се смаляват в огледалото.
                      Колега,ти си направил точно РЕМАП на ТД-двигател с механична разпределителна помпа.И който твърди че на такъв двигател не може да му се прави чиптунинг не е прав.Точно така се прави.Но щом често си го мериш с разни ТДИ-та по светофари и трасета не се оплаквай от голямия разход.По начало си винаги с литър над ЖТД моторите.

                      Коментар


                        #26
                        Колега,ти си направил точно РЕМАП на ТД-двигател с механична разпределителна помпа.И който твърди че на такъв двигател не може да му се прави чиптунинг не е прав.Точно така се прави.Но щом често си го мериш с разни ТДИ-та по светофари и трасета не се оплаквай от голямия разход.По начало си винаги с литър над ЖТД моторите.
                        Стига си писал такива изцепки
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #27
                          emzo написа:
                          Колега,ти си направил точно РЕМАП на ТД-двигател с механична разпределителна помпа.И който твърди че на такъв двигател не може да му се прави чиптунинг не е прав.Точно така се прави.Но щом често си го мериш с разни ТДИ-та по светофари и трасета не се оплаквай от голямия разход.По начало си винаги с литър над ЖТД моторите.
                          Стига си писал такива изцепки
                          Не ми е ясно ти защо се засягаш от тези изцепки.И може ли да се конкретизираш по точно защо са изцепки.Какво не ти харесва в изцепката???Щом твърдиш нещо ,трябва да се аргументираш,макар че може да е неверно.Но поне влагаш някакъв аргумент.Твърдение без аргумент виси във въздуха.

                          Коментар


                            #28
                            Дай определение на OBD Тунинг/Ремап и ще продължим да пишем .....
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              emzo написа:
                              Дай определение на OBD Тунинг/Ремап и ще продължим да пишем .....
                              Естествено че в този случай това не е ОБД тунинг/Ремап,но резултата е определено същия,а може да бъде и доста по добър.Зависи кой го прави и знае ли къде да пипа.Ти да не би да си въобразяваш че мощностите са започнали да се увеличават след като са се родили ЖТД двигателите.Принципите и методите са същите,само начина на постигането им е различен.

                              Коментар


                                #30
                                Aбе виж какво съм нашарил в червено !!!!!!!Ей сега дечурлигата ще почнат да искат ремап на ТД двигатели !!!Капиш ?
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X