Имам "малък" проблем с Fiat Bravo(по документи 1.9 TD 87kw,98г. незнам дали изобщо е произвеждано такова животно защото никъде не го намирам в каталозите.) Та на въпроса.Дава ми разход градско 7.5-9.00 л/100 а извън при скорост 90-100 (не повече) 7-14.5 л/100.Всеки път е различно.Усеща се,че колата загуби мощност.На 4-та с 80км. при 2500об/мин е като Симсон,само бръмчи а за ускорение и дума няма.Незнам дали има натрупани грешки и дали те изобщо могат да дадът някакъв ефект върху тези проблеми но ми къса нервите и празни джоба :D Ако някой може да ме посъветва нещо или знае решение ще бъда много благодарен.Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с разхода и мощноста.
Collapse
X
-
182 А7 - Това е двигател TD 100 - 74 киловата. Обезателно потърси начин да си оправиш документацията, защото за този двигател дължимият данък е около 25-30-40 лева, ако имаш катализатор, ако нямаш - 50-60-80 (двойно на първата сума). А ти плащаш 200 лева за тоя що духа !!! Плащаш по 1.50 на киловат, а иначе ще плащаш по 60-70 стотинки ( 74 киловата по 70 стотинки = 50 лева грубо *1.5 за възраст = 75 лева / 2 (за катализатор) = 38 лева грубо. Това ти е разлика от 160 лева годишно. Бегай да си оправиш нещатаПреди време в закона пишеше така "....до 74 КВ / 100 к.с." На баща ми колата се водеше 74 КВ / 101 к.с. И затова плащаше по 120 лева данък, но после си оправи документите и му върнаха надплатеното. Така че да знаеш - имаш да взимаш пари, само си оправи документите, а ако в големия талон ти пише 87 Киловата - тогава трябва да си оправиш нещата още в КАТ, после в данъчното.За всичко останало - колегите с такъв двигател ще ти помагат, аз съм с ЖТД и не мога да ти кажа нищо повече.И за последно - не разреСХава да ги качиш , защото за да ги качиш, размерът на снимката трябва да е 800 х 600 най-много.
Коментар
-
Re: Проблем с разхода и мощноста.
ИцоМалкия написа:Имам "малък" проблем с Fiat Bravo(по документи 1.9 TD 87kw,98г. незнам дали изобщо е произвеждано такова животно защото никъде не го намирам в каталозите.) Та на въпроса.Дава ми разход градско 7.5-9.00 л/100 а извън при скорост 90-100 (не повече) 7-14.5 л/100.Всеки път е различно.Усеща се,че колата загуби мощност.На 4-та с 80км. при 2500об/мин е като Симсон,само бръмчи а за ускорение и дума няма.Незнам дали има натрупани грешки и дали те изобщо могат да дадът някакъв ефект върху тези проблеми но ми къса нервите и празни джоба :D Ако някой може да ме посъветва нещо или знае решение ще бъда много благодарен.Благодаря предварително.Моята градско ми дава като теб 7.5-9, зависи от карането.Но извънградско при 90-120 пада около 5/100 литра!
Тря'а напиша нещо тука, нали
Коментар
-
ИцоМалкия написа:Ще се опотам но и в Немските документи на колата пише 1.9 87кw. и ако тругна да се разправям в КАТ незнам дали имам някакъв шанс да се оправят нещата.Благодаря за помоща и дано някой успее да помогне с разхода и да даде съвет.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ИцоМалкия написа:Ще се опотам но и в Немските документи на колата пише 1.9 87кw. и ако тругна да се разправям в КАТ незнам дали имам някакъв шанс да се оправят нещата.Благодаря за помоща и дано някой успее да помогне с разхода и да даде съвет.Fiat Bravo 1.9TD 87kw.(по документи)
Коментар
-
ИцоМалкия написа:Stefan Hadjov написа:ИцоМалкия написа:Ще се опотам но и в Немските документи на колата пише 1.9 87кw. и ако тругна да се разправям в КАТ незнам дали имам някакъв шанс да се оправят нещата.Благодаря за помоща и дано някой успее да помогне с разхода и да даде съвет.така гледам и аз и се чудя.Правил съм тест София -Пловдив със скорост 90-100 около 8,Пловдив-София 90-100 около 12-13.Нещо се ебава тази каруца и си прави каквото и е кеф на ауспуха.Ако доживея да се задържи разхода на 8 извънградско ще дам банкет и всички са поканени,по добре да пийнем отколкото да ги дам за дизел!!!
Fiat Bravo 1.9TD 87kw.(по документи)
Коментар
-
Разход над 6-6.4 при скорост 90-100 км/ч (и то при натоварена кола) не е изобщо нормален. Хубаво е да се види на диагностика, ама там дето имат софтуер за модела, а не на някакви измекяри дето ще ти вземат парите само. И още нещо- по мой наблюдения дизела гори много ако рязко настъпваш газта, като на бензин. Трябва по плавно да се подава, за да си поеме колата и да ускорява нормално.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
-
ИцоМалкия написа:ИцоМалкия написа:Stefan Hadjov написа:ИцоМалкия написа:Ще се опотам но и в Немските документи на колата пише 1.9 87кw. и ако тругна да се разправям в КАТ незнам дали имам някакъв шанс да се оправят нещата.Благодаря за помоща и дано някой успее да помогне с разхода и да даде съвет.така гледам и аз и се чудя.Правил съм тест София -Пловдив със скорост 90-100 около 8,Пловдив-София 90-100 около 12-13.Нещо се ебава тази каруца и си прави каквото и е кеф на ауспуха.Ако доживея да се задържи разхода на 8 извънградско ще дам банкет и всички са поканени,по добре да пийнем отколкото да ги дам за дизел!!!
Тря'а напиша нещо тука, нали
Коментар
-
Тя и моята Марея си похапва, над 10 градско. Явно обаче не обича пържено, защото маслото не е мръднало за 8 000км. което значи че мотора е в ред. Диагностика при тоя мотор едва ли ще е в голяма полза, при положение че двигателя работи безупречно освен високия разход. При мен имаше проблем с TPS-а но и след като го смених, нямаше промяна. Проверил съм почти всичко по него. Направих си и ,,Виза" за диагностика за тая цел, по схема от форума в раздел електроника, но без ефект след проверката. Всичко си бе наред а разхода голям! Накрая стигнах до заключението че е от помпата. Реших да и намаля ,,порциона" като развих пластмасовата тапа и с шестограм 4мм. завъртях болта вътре за регулиране на налягането на помпата, в обратна на часовника посока с около 130-140*. За да се извърши това, трябва да се позиционира болта срещу отвора, като се върти кол. вал по посока на работата му. Ефекта беше само чуствително намаляне на мощноста и без никакво такова по отношение на разхода. Колата спря да върви така добре а разхода се запази. Оня ден върнах старото положение на регулиращия болт и с + 30* в повече и сега колата има повече мощност (усезаемо) дърпа страшно яко, лага на турбото падна под 1900об. като преди тия действия, се усещаше до над 2100 об. Разхода обаче, колкото и да е странно, остана пак същия. Така че вече 1 година, (откакто я имам колата) се боря с тоя разход и все оше губя с 1:0. То вече не остана нещо по нея което да не съм пипнал и все тая. Дори и след регулиране на клапаните, които бяха с доста нарушени хлабини, нямаше ефект. Единствено след като смених въздушния филтър на два пъти през 2000км разхода за кратко падна на 9 градско, но за кратко. Пък може и да съм се заблудил. Така че вече съм се отчаял, че може да се реши тоя проблем. А и съм изчел всякаква литература и всички теми във форума по тоя въпрос. Искам и да подчертая че съм проверил и всички датчици по двигателя, иначе колата си върви много добре, двигателя не прекъсва, не пуши освен за кратко при пълна газ, изтегля много бързо и при повечко газ на 2-ра, върти гуми, зимата пали от ряз и нямам никакви други забележки освен тоя висок разход. Течове също няма.Чудя се дали не е от задкормилното устройство, но и бавно - с малко газ съм пробвал да шофирам и няма ефект. Разхода остана еднакво висок! П.П. Четох някъде в един мануал, че високия разход може да е в следствие и на запушен клапан за обратната нафта или затруднено връщане на горивото към резервоара, но моя клапан си беше в ред. Също инерция на автомобила, налягане в гумите,сходимост на колелата - пак без ефект.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар