Направих тези донастройки, понеже преди колата ми гореше пак над 10/100 в града-около 11-12. И реших да пробвам с по-голям аванс и съответно малко повечко гориво. В горните постове съм описал какво е било преди. Т.Е. заради високия разход, съм проверявал всичко по колата и като казвам всичко, имам в предвид че не е останало вече какво, но не ми се отдаде да го вкарам в нормите. Исках да видя дали не е от аванса, защото преди си бяха оригиналните - заводски настройки, за които съм сигурен, но се оказа че не е и от това. Не може без причина един дизел да върви нормално добре и да ти гори 11-12 в града. Та затова се хванах и с помпата, защото всичко друго е наред по колата. Колеги, моля ви не спорете и не се хващайте за думите. Колегата Hadjov, просто не е сложил думите ,,ремап" и ,,чиптунинг" в кавички, като е искал да каже, че направеното от мен е едно и също, но постигнато по различен начин! Сега мисля, да върна порциона на помпата в нормалното положение, но да оставя предварението така и да проверя разхода. Не се стремя към гонки и изцепки с автомобила по пътищата, а само към нормален разход. Благодаря ви за коментарите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с разхода и мощноста.
Collapse
X
-
Kолега съвета на Хаджов може да ти помогне ако помпата не е центрована статично в горна мърва точка на мотора ,като при това положение се измества обхвата на действие на авансатора .По добре обаче си я центровай както пише в ръководството а именно: дорник /свредло/7 милиметра в отвор на ангренажната шайба на помпата който трябва да съвпадне с отвор 7 мм в самата помпа при наместени други белези за ГМТ/ на маховика например/.Отвора по спомен е в горната лява част на шайбата гледано откъм ремъците при наместени други белези.За точно инфо за дорника и отвора ползвай аутодата или ръководството за мотора.п.с Аз докато напиша вие вече сте го обяснили .Личното ми мнение е,че давайки статично предварение на помпата оставяте без работа авансатора защото екуто дава напрежение на авансатора като следи сигнала от първа дюза и го сравнява с този от датчика на маховика така че дадете ли предварение екуто го вижда и не дава още,а единствения ефект е невъзможноста на екуто да отнеме от предварението на ниски обороти което се изразява както колегата е забелязал в по твърда работа на мотора.
Коментар
-
MEMO написа:Kолега съвета на Хаджов може да ти помогне ако помпата не е центрована статично в горна мърва точка на мотора ,като при това положение се измества обхвата на действие на авансатора .По добре обаче си я центровай както пише в ръководството а именно: дорник /свредло/7 милиметра в отвор на ангренажната шайба на помпата който трябва да съвпадне с отвор 7 мм в самата помпа при наместени други белези за ГМТ/ на маховика например/.Отвора по спомен е в горната лява част на шайбата гледано откъм ремъците при наместени други белези.За точно инфо за дорника и отвора ползвай аутодата или ръководството за мотора.п.с Аз докато напиша вие вече сте го обяснили .Fiat Marea TD100
Коментар
-
Отвора на ремъчната шайба е направен елипса защото тя се центрова спрямо оста напомпата с три болта ,целта е апсолютноточна центровка дори и когато при наместени други белези ремъка не идва точно в зъбите на помпата а се разминава с 1/3 от зъба например Това мисля е достатъчно за да разбереш колко точна трябва да е центровката /до части от зъба на шайбата/Начина на центроване е следния:1 наместваш белезите на кол.вал2 разхлабваш леко трите болта на шайбата3 вкарваш дорника/ако се наложи завърташ коляновия вал/4 при вкаран дорник и разхлабени болтове на шайбата въртиш коляновия вал докато перфектно наместиш белега на маховика5 стягаш болтовете на шайбата
Коментар
-
MEMO написа:Отвора на ремъчната шайба е направен елипса защото тя се центрова спрямо оста напомпата с три болта ,целта е апсолютноточна центровка дори и когато при наместени други белези ремъка не идва точно в зъбите на помпата а се разминава с 1/3 от зъба например Това мисля е достатъчно за да разбереш колко точна трябва да е центровката /до части от зъба на шайбата/Начина на центроване е следния:1 наместваш белезите на кол.вал2 разхлабваш леко трите болта на шайбата3 вкарваш дорника/ако се наложи завърташ коляновия вал/4 при вкаран дорник и разхлабени болтове на шайбата въртиш коляновия вал докато перфектно наместиш белега на маховика5 стягаш болтовете на шайбатаFiat Marea TD100
Коментар
-
Колега ти явно си мислиш че дорника се слага м/у елипсовидната дупка на шайбата на помпата и кръглата под нея което е грешно,Дорника се слага в кръглата дупка и с него търсиш съответния отвор в корпуса на помпата който се намира на 2-3 сантиметра в дълбочина/в посока помпата/ и е пробит в корпуса на самата помпа.Мисля че след като изяснихме това ще успееш най после да си направиш правилната центровка.Още един път ти казвам че положението на дорника в елипсовидния отвор на шайбата няма никакво значение,центровката на помпата се прави като се калибрират чрез дорника ОТВОРА В КОРПУСА НА ПОМПАТА С ОТВОРА В ОСНОВАТА НА ОСТА НА ПОМПАТА.Шайбата се движи спрямо оста на помпата само и единствено с цел точно пасване на зъбите на ангренажния ремък с зъбите на шайбата при застопорен на белези колянов вал.
Коментар
-
MEMO написа:Колега ти явно си мислиш че дорника се слага м/у елипсовидната дупка на шайбата на помпата и кръглата под нея което е грешно,Дорника се слага в кръглата дупка и с него търсиш съответния отвор в корпуса на помпата който се намира на 2-3 сантиметра в дълбочина/в посока помпата/ и е пробит в корпуса на самата помпа.Мисля че след като изяснихме това ще успееш най после да си направиш правилната центровка.Още един път ти казвам че положението на дорника в елипсовидния отвор на шайбата няма никакво значение,центровката на помпата се прави като се калибрират чрез дорника ОТВОРА В КОРПУСА НА ПОМПАТА С ОТВОРА В ОСНОВАТА НА ОСТА НА ПОМПАТА.Шайбата се движи спрямо оста на помпата само и единствено с цел точно пасване на зъбите на ангренажния ремък с зъбите на шайбата при застопорен на белези колянов вал.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Re: Проблем с разхода и мощноста.
ИцоМалкия написа:Имам "малък" проблем с Fiat Bravo(по документи 1.9 TD 87kw,98г. незнам дали изобщо е произвеждано такова животно защото никъде не го намирам в каталозите.) Та на въпроса.Дава ми разход градско 7.5-9.00 л/100 а извън при скорост 90-100 (не повече) 7-14.5 л/100.Всеки път е различно.Усеща се,че колата загуби мощност.На 4-та с 80км. при 2500об/мин е като Симсон,само бръмчи а за ускорение и дума няма.Незнам дали има натрупани грешки и дали те изобщо могат да дадът някакъв ефект върху тези проблеми но ми къса нервите и празни джоба :D Ако някой може да ме посъветва нещо или знае решение ще бъда много благодарен.Благодаря предварително.Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар