Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво JTD105-колата гасне!Решено!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Airfan написа:
    Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
    То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.

    Коментар


      Във виза мисла че има къде да се види напрежението което връща този датчик. Ако не е удобно да се измери, вижте го, и ако дава коректни стойности, добре, но ако не дава - тогава вече трябва да се измери, и да се сравни дали измереното отговаря на подаденото към компютъра.

      Коментар


        Stefan Hadjov написа:
        Airfan написа:
        ............освен ако някой разполага с данни какво съпротивление трябва да има този датчик. Също ако имате други идеи - моля да споделите.
        Датчика не се мери по съпротивление,а по напрежение с обикновен мултицет.Има три проводника.На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия е сигнала към контролера/мисля че беше зелен/ и той се мери и трябва при ОК да ти даде: При подаден контакт 500-600 mV На празен ход 1,2-1,4 V Около 3000 об 2-2,3 VAkо отчетете тези данни значи е ОК и може да се предполага и че налягането в рейката е ОК.
        Не разполагахме с тези данни. Благодаря ти за тях. След малко ще замерим на контакт, че в момента помпата е разглобена и няма как да запалим.

        Коментар


          Stefan Hadjov написа:
          Airfan написа:
          Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
          То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.
          Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.

          Коментар


            Airfan написа:
            Stefan Hadjov написа:
            Airfan написа:
            Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
            То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.
            Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.
            Това че прави вакум е добре.Диаметрите няма да можа да измерите,особенно на цилиндърчето.Допуските на сглобката е в микрони.Помпата и разпръсквачите са най точните и прицизни елементи на този двигател.Отбелязахте ли кое буталце от кой цилиндър го вадите??

            Коментар


              Stefan Hadjov написа:
              Airfan написа:
              Stefan Hadjov написа:
              Airfan написа:
              Днес свалиха ГНП-то и същото е разглобено. Няма никакви ръбчета по работните повърхности на трите помпени елемента и не мисля, че в тях е проблемът.
              То ръбчета там не може да има,защото много преди ръбчета да станат помпата ще е AUT.Като вкарате буталцата в цилиндърчетата би трябвало да няма никаква радиална хлабина и да се движат сравнително плътно и с известно съпротивлене.Не би трябвало буталцата да хлопат свободно в цилиндърчетата.Така както се вижда от снимките не изглеждат да са в много добър вид,но може и да заблуждава.Не ръбчета а драскотини и локални протривания не се допускат или ако има трябва да са едва забелижими.Да се надяваме че помпата ви е в ред.Но вижте какво дава датчика в реално време.
              Има видими с просто око износвания, но са доста микроскопични. Все едно е притрито с много фина шкурка. Луфтове не се усещат и като си сложа пръста отпред и дръпна помпения елемент прави вакуум. Ако имаш данните за диаметъра и допустимите отклонения, имаме микрометър с който можем да измерим.Ще измерим датчика и ще споделя по-късно какво е станало.
              Това че прави вакум е добре.Диаметрите няма да можа да измерите,особенно на цилиндърчето.Допуските на сглобката е в микрони.Помпата и разпръсквачите са най точните и прицизни елементи на този двигател.Отбелязахте ли кое буталце от кой цилиндър го вадите??
              Как можем да ги проверим тези елементи тогава? Между другото отгоре има нещо като тапички, които са се отбелязали върху "цилиндърчетата" и да - отбелязано е кое с кое работи.
              Прикачени файлове

              Коментар


                Ами това са клапанчетата,които няма как да проверите,защото нямате условия за това.Не вярвам в тях да е проблема.Най добре съберете помпата и измерете какво дава сензора за налягането.Даже и да не пали двигателя, по време на въртене на стартер трябва да отчетете поне 1 волт напрежение.

                Коментар


                  А след като сте изключили датчика за налягане в рейла, то двигателя отново ли е гаснал по същия начин?Щом нямате манометър за измерване на налягането на подкачващата помпа поне се убедете, че като духнете през маркуча за обратната нафта към резервоара, то няма никакво съпротивление.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    Така:1. На контакт отчита 0.5V.2. Не сме палили, защото не е сглобена още помпата, но утре ще се пробва с друга помпа и същия датчик.3. Датчика има 3 пина, на контакт и без да е включено в датчика дава на два пина 5V, а на третия нищо. Като се включи в датчика, на третия пак не дава нищо, на средния отчитаме 0.5V, а на последния отчитаме все така 5V. Защо от 5 става на 0.5 V?4. От трите помпени елемента, единия се вкарва доста трудно в цилиндърчето и се движи сравнително трудно вътре, но другите два влизат лесно и се движат доста лесно.

                    Коментар


                      Според мен на пин 1 да речем трябва да имаш +5V на пин 2 GND и на третият ти е OUT сигнала към компютъра.

                      Коментар


                        Airfan написа:
                        Така:1. На контакт отчита 0.5V.2. Не сме палили, защото не е сглобена още помпата, но утре ще се пробва с друга помпа и същия датчик.3. Датчика има 3 пина, на контакт и без да е включено в датчика дава на два пина 5V, а на третия нищо. Като се включи в датчика, на третия пак не дава нищо, на средния отчитаме 0.5V, а на последния отчитаме все така 5V. Защо от 5 става на 0.5 V?4. От трите помпени елемента, единия се вкарва доста трудно в цилиндърчето и се движи сравнително трудно вътре, но другите два влизат лесно и се движат доста лесно.
                        12 пъти го прочетох и не можах да разбера какво точно си измерил.Минусовия кабел на мултицета трябва да ти е на маса и мериш с другия.1.когато си подал контакт на един пин -5 В,на друг +5В и на третия 0В само ако не е си подал налягане от подкачващата помпа.Ако дойде налягане от подкачващата помпа трябва да отчетеш 500-600 мВ на третия пин,което е нормалното положение без още да е задействана нагнетателната помпа,т.е.без двигателя да е заработил.2.Празен ход 1,2-1,4 В3.3000 об 2-2,3 В4.Ако не пали двигателя при въртене на стартер-около 1-1,2 В.Това е когато всичко е на мястото си както трябва да бъде.Ако мериш при изваден куплунг от датчика отчиташ само напрежението +-5 В.Други напрежения са недопустими.Няма вариант когато +5В се превръща в 0,5В както споменаваш в поста си.

                        Коментар


                          chaveto написа:
                          Според мен на пин 1 да речем трябва да имаш +5V на пин 2 GND и на третият ти е OUT сигнала към компютъра.
                          Може и така да се формулира,но аз GND го наричам -5В,защото като размениш сондите на мултицета и измерваш на самия куплунг ще отчетеш -5В.

                          Коментар


                            Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:
                            Stefan Hadjov написа:
                            На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....
                            Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5

                            Коментар


                              ogi28b написа:
                              Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:
                              Stefan Hadjov написа:
                              На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....
                              Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5
                              Доста подвеждащо и некоректно.Все още в автомобила няма двуполярно напрежение.Винаги при диагностиката като се тестват дадени напрежения и се очаква да "хванеш" "+" или "-", то замерването се прави спрямо акумулатора.В случая ако очакваш да мериш +5 волта, то масата се хваща от акумулатора и "+" от крачето на буксата, и съответно обратното. За това няма как да ти излезнат два пъти по 5 волта, камо ли +5 и -5
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                BO написа:
                                ogi28b написа:
                                Понеже и аз следя темата - виж как си го написал, и може би е станало объркване, че на 2 кабела има +5:
                                Stefan Hadjov написа:
                                На два от тях излиза 5 Волта стабилизирани напрежение.Третия .....
                                Не знам дали колегите са съобразили , аз си помислих още като го видях че става въпрос за +5 и -5, но някой може да е разбрал и на двата +5
                                Доста подвеждащо и некоректно.Все още в автомобила няма двуполярно напрежение.Винаги при диагностиката като се тестват дадени напрежения и се очаква да "хванеш" "+" или "-", то замерването се прави спрямо акумулатора.В случая ако очакваш да мериш +5 волта, то масата се хваща от акумулатора и "+" от крачето на буксата, и съответно обратното. За това няма как да ти излезнат два пъти по 5 волта, камо ли +5 и -5
                                Не си прав.Ogi го е разбрал,а за тебе объркващо а пък на всичкото отгоре некоректно,като че ли нарочно така съм го написъл за да ги подведа.В колата имаме двуполярно напрежение:+12 В и -12 В.Това би трябвало да го знаеш.Когато стъпиш с отрицателната сонда на мултицета в някаква елточка на колата,а с положителната в друга и ти изпише примерно -12 В това значи че имаш отрицателен поляритет в измерваната точка.В конкретния случай на куплунга имаш +и-5 В.Измери и ще се увериш.За тебе може би е объркващо защото ако стъпиш на маса с отрицателната сонда а с другата на -5В ще ти изпише 0В,но точно така трябва защото си стъпил на една и съща полярност и нямаш разлика в потенциалите.Единствената грешка която си отчитам че трябваше да обясня,че стъпвайки на маса с отриц.сонда на мултицета на единия пин на куплунга ще се появи 0В,а на другия +5В.А не -5В ,което едно и също защото масата на колата е фактически с поляритет минус.Но за някои може и да е объркващо.А за някои даже "некоректно".И да знаеш от мене,когато се правят различни елизмервания по различни места на колата е много важно да се отчита не само отчетената стойност като величина в дадена точка на измерване,а и нейния поляритет.Дали е + или - или0.Защото в противен случай може да се изпадне в заблуда и даже при определени манипулации да стане фал.

                                Коментар

                                Working...
                                X