Ми то от съпротивлението, напрежението, тока и т.н се разбира мощността на свещите, следователно си му е зададено с каква мощност при каква температура на въздуха/двигателя колко трябва да грее за да има нужният ефект. Колкото до съпротивлението е доста малко и едва ли по него се ориентира за изгоряла свещ, трябва да е доста прецизно измерването за да хване по съпротивлението, според мен е по тока. Но това може да го каже човек който е на 100% запознат.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгревни свещи Искра.....за пореден път!
Collapse
X
-
chaveto написа:..... Колкото до съпротивлението е доста малко и едва ли по него се ориентира за изгоряла свещ, трябва да е доста прецизно измерването за да хване по съпротивлението, според мен е по тока. Но това може да го каже човек който е на 100% запознат.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
chaveto написа:Искам да кажа, че да се измери съпротивлението на свещите и да се знае на 100% че е такова каквото трябва да е трябва много точен уред. Докато по тока може по лесно да се измери и да се установи дали има някаква промяна в работата на свещта.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Управлението на свещите следи тока които тече през всяка една или през всички едновременно.Това е много елементарно като реализация.Може да стане с делител на напрежение чрез резистор или диоди.Когато дефектира свеща вътршното и съпротивление се променя-повишава се или прекъсва.От там се променя и тока който тече през нея и съответно тази промяна се отчита от гореспоменатите системи,тъй като този ток или част от него протича и през тях и се подава като инфо към компа.Аналогично е и следенето за изгорели лампи по фаровете и габаритите.А в зависимост от температурата на мотора,на въздуха и на горивото определя колко време към свещите да се подава захранващо напрежение,като по никакав начин не се регулира мощноста на работата на свеща.Колегата BO много добре го каза че независимо от производителя,свещите са съобразени с техническите работни параметри на всеки производител на двигатели.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Колега не искам да кажа, че се регулира мощността на свещите ами веднъж като е зададено, че свещи примерно 100W за Х време ще загреят до нужното и ако бъдат променени свещите с по мощни времето трябва да се намали и обратното. Ако е толкова интелигентно това устройство може да му е заложено според мощността на свещта да определя времето на греене. Не казвам, че е така просто това са мой разсъждения.
Коментар
-
Това не е изкуствен интелект за да си определя сам мощноста.Тя е зададена като параметър от производителя на мотора и цялата управляваща верига е съобразена с тези параметри,както и с нормите за нормално работещ и палещ двигател.Свеща се явява изпълнителен орган,а не контролен или командващ,чиито параметри да се променя.Така както лампата на фара е 55 вата и цялата инсталация и управлението и са съобразени с тази мощност и самият фар е проектиран да разпръсква светлина на такава лампа,така и управлението на свеща е фиксирано спрямо неината мощност и работно напрежение.Ако сложите по малка по мощност лампа на фара,не се промена нито захранването му(то си остава 12 волта),нито се променя формата на фара за да усилва повече светлината.Просто ще свети по слабо,а по мощната лампа ще натоварва инсталацията и ще изгаря покритието на рефлектора.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
@chaveto: Ти що се мяташ в оркестъра бе? Хората ти пишат - за мотор 1.9JTD свещите са примерно "СВЕЩНИК" модел "ПАПУАС", за 2.4JTD са "СВЕЩНИК" модел "ABORIGEN". Не виждам никакъв смисъл, логика и пазарна стратегия да не спазваш параметрите зададени от производителя на устройството, което ще се подгрява?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Аз не се мятам никъде Обсъждаме как работи релето. Установихме, че по тока определя дали има изгоряла свещ и вече си му е заложено според температурата на датчиците колко да грее и кога да грее. Никой не твърди, че един производител прави свещите с една мощност а друг с друга мощност и не спазват дадени параметри. Хората които са конструирали двигателя са пресметнали, че за Х мощност е необходимо У време. Някой ако сложи свещи на които мощността не е Х ами е У няма да се получи желаното загряване и ако релето е наистина толкова умно може да следи и този параметър и да коригира веднага времето за греене. Не твърдя, че така работи, просто обсъждаме работата на това реле колега @jenshen73
Коментар
-
Релето просто определя колко време да работят свещите,като тяхната мощност е фиксирана.Да приемем че свеща е 200 вата и времето е топло-тогава релето ще подаде захранване към свещите за около 15-20 сек и така те ще си работят през това време с тяхната си фиксирана непроменчща се мощност.А ако е по студено,релето ще удължи времето на захранване на свещите(30-40 сек) и те отново ще си работят с 200-те си вата но за по дълго време.Така се постига и по висока температура в обема който се загрява.Стойностите на мощноста и на времето които цетирам са примерни и не категорични.Не искам някой да мисли че това са точни данни за конкретен двигател.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Vladim написа:Честно да ви кажа... май задълбахме прекалено! Я си карайте колите и си свиркайте! :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар