Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Marea TD100 няма мощност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Marea TD100 няма мощност

    Привет, наскоро си купих мареа тд100. Колата пали добре, работи равномерно но няма мощност. По магистрала на равен участък с газ до долу трудно и за много време вдига 140 км/ч. На таблото и свети "дюзичката". Вчера ходих на диагностика и се оказа, че има грешка - датчика /потенциометър/на оста на ГНП-то. Поразтърсихме се и открихме, че куплунга виси и не е включен. Включихме го и промяна нямаше, дори грешката не можа да се изтрие. Мисля че няма никъде проблем по турбопътищата защото е не се чува допълнително "съскане". Докато карам а и на място като форсирам не пуши нищо.Та моля за помощ... Ако някой може - да помогне...предварително благодаря..

    #2
    кола

    е добрее че не пуши трябва да се провери дали работи този датчика /потенциометър/ щом е изваден е имало защо и турбото дали работи както казваш
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      aaa

      И аз имам същия проблем,само че на мареа 2.4ТД.

      Коментар


        #4
        Трябва да се погледне от човек който разбира.Може да е от заседнал EGR,запушен въздуховод от ватата на капака,задръстен въздушен или горивен филтър,повредена турбина макар и малко вероятно,недостатъчно налягане в гумите както и неправилен размер.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          aaa

          Проблема идва точно от този потенциометър на ГеНеПе-то.Понякога колата грам не върви и няма никакъв пушек,но като "реши" да върви,отзад скрива всичко.

          Коментар


            #6
            Този датчик на ГНП задължитлно трябва да работи, за да знае ЕКУ-то какво да прави. Помпата на ТД100 е Делфи и е с електронно управление на впръскването, и неможе да работи правилно, ако се скапе датчик. При ТД75 и ТД125 помпата е Бош с механично управление на впръскването. Щом след закачането на този потенциометър няма разлика, първо го смени и после ако има проблеми пак пиши.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              aaa

              Лощото на този клапан е,че струва 220лв. :D

              Коментар


                #8
                Re: aaa

                niko_boev написа:
                Лощото на този клапан е,че струва 220лв. :D
                Дали и тук става въпрос за същото? Клапан грешка в поста ли е. За потенциометъра ли говорим или става въпрос за авансатора на помпата?Снощи свалих този потенциометър от брава същия мотор която работи "уж" нормално, но нямаше никаква промяна включително и дюзата продължи да си свети... Дали е необходимо да се изчисти грешката след като се смени за да изгасне лампата, или да търся механично прекъснат кабел...Нещата които като първо планувам да направя е да изолирам ЕГР-то, да изтърбуша катализатора(ако има, че все още нямам представа) и да сменя датчика на помпата. Аз също се съмнявах в турбото, но не пуши черно - значи не прехранва с гориво, закачих един случаен манометър на мястото на маркучето което утива към регулатора на ГНП-то на смукателния колектор при форсиране на място налягането/според този "афифен" манонетър/ беше около 0,5-0,55 бара. Направих подобно замерване на бравото и стойностите бяха дори малко по-ниски... Ако някой е правил такъв тест ще бъда благодарен да сподели резултат... Много съм благодарен на всички ще пиша за резултатите а също и моля всеки който има някакво мнение или опит по въпроса да го сподели... :P :P

                Коментар


                  #9
                  Не бързай с катализатора.Провери и сондата в резервоара дали нейната цедка е чиста.Общо взето не прави дейности които не можеш да върнеш обратно.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    aaa

                    ЕГР-а съм го изолирал и няма никаква разлика,нее и от катализатора,така че остава да е само нещо електронно.Стигнах до това заключение,защото колата ми понякога върви и пуши МНОГО а понякога неиска да откъсне,съответно и да пуши.

                    Коментар


                      #11
                      Мотора "усеща" ли налягането на Турбото?Не се вкарвай в приключения с ТПС,тук той е за управление на ЕГР и няма отношение за подаваното гориво.Ако можеш отговори на въпроса ми.Усшпех!!!

                      Коментар


                        #12
                        Да нямаш прекъснат кабел на потенциометъра на газта и от там да ти свети и постоянно лампата за диагностика ?
                        Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
                        Škoda Fabia / 1.9 TDI /

                        Коментар


                          #13
                          specialista написа:
                          Мотора "усеща" ли налягането на Турбото?Не се вкарвай в приключения с ТПС,тук той е за управление на ЕГР и няма отношение за подаваното гориво.Ако можеш отговори на въпроса ми.Усшпех!!!
                          Като цяло усеща турбото но имам чувството, че е по-слабо от необходимото, а и може би на по-високи обороти /след 2500/. Ако ТПС-а е за само ЕГР, въобще няма да го правя - ще изолирам клапана и край...
                          rsof написа:
                          Да нямаш прекъснат кабел на потенциометъра на газта и от там да ти свети и постоянно лампата за диагностика ?
                          Вероятно е нещо такова защото го сменях и пак светеше - освен ако не иска чистене на грешка...P.S. ЕГР - не е причината - изолирано. Катализатора беше ужасно задръстен и се усети промяна в работата и мощността, но не е причина. Според всичко което виждам и усещам е недохранване с гориво...Как да тествам авансатора? Дали не се нуждае от центровка на гнп?

                          Коментар


                            #14
                            И какво и е електронното у-ние на тази помпа. Чисто механично си е. ТПС-датчика и дебитомера влиаят само на авансатора, който коригира изпреварването на впръскването спрямо натоварването, в малки граници. Около 4-5 градуса само. Иначе изпреварването спрямо оборотите на мотора си е чисто механично. Има помпи Лукас при които е изцяло регулирането по електронен път, но те не се монтират на тия мотори, а на Ситроен и Пежо само.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Вече смених ТПС датчика, промяна във вървенето почти няма но лампата си изгасна. Почвам да се чудя дали клапана на турбото (който пропуска газовете без да въртят турбината) не е заседнал в положение отворен, или на ГНП-то където влиза едно маркуче с нялягане от турбото има някакъв проблем или недохранва с гориво...! Предвид липсата на пушек, най-вероятнп ми се стува последното предположение... Има ли някой майстор който Ви се струва достатъчно надежден да диагностицира проблема ми?

                              Коментар

                              Working...
                              X