Привет, наскоро си купих мареа тд100. Колата пали добре, работи равномерно но няма мощност. По магистрала на равен участък с газ до долу трудно и за много време вдига 140 км/ч. На таблото и свети "дюзичката". Вчера ходих на диагностика и се оказа, че има грешка - датчика /потенциометър/на оста на ГНП-то. Поразтърсихме се и открихме, че куплунга виси и не е включен. Включихме го и промяна нямаше, дори грешката не можа да се изтрие. Мисля че няма никъде проблем по турбопътищата защото е не се чува допълнително "съскане". Докато карам а и на място като форсирам не пуши нищо.Та моля за помощ... Ако някой може - да помогне...предварително благодаря..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Marea TD100 няма мощност
Collapse
X
-
Трябва да се погледне от човек който разбира.Може да е от заседнал EGR,запушен въздуховод от ватата на капака,задръстен въздушен или горивен филтър,повредена турбина макар и малко вероятно,недостатъчно налягане в гумите както и неправилен размер.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Този датчик на ГНП задължитлно трябва да работи, за да знае ЕКУ-то какво да прави. Помпата на ТД100 е Делфи и е с електронно управление на впръскването, и неможе да работи правилно, ако се скапе датчик. При ТД75 и ТД125 помпата е Бош с механично управление на впръскването. Щом след закачането на този потенциометър няма разлика, първо го смени и после ако има проблеми пак пиши.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Re: aaa
niko_boev написа:Лощото на този клапан е,че струва 220лв. :D
Коментар
-
specialista написа:Мотора "усеща" ли налягането на Турбото?Не се вкарвай в приключения с ТПС,тук той е за управление на ЕГР и няма отношение за подаваното гориво.Ако можеш отговори на въпроса ми.Усшпех!!!rsof написа:Да нямаш прекъснат кабел на потенциометъра на газта и от там да ти свети и постоянно лампата за диагностика ?
Коментар
-
И какво и е електронното у-ние на тази помпа. Чисто механично си е. ТПС-датчика и дебитомера влиаят само на авансатора, който коригира изпреварването на впръскването спрямо натоварването, в малки граници. Около 4-5 градуса само. Иначе изпреварването спрямо оборотите на мотора си е чисто механично. Има помпи Лукас при които е изцяло регулирането по електронен път, но те не се монтират на тия мотори, а на Ситроен и Пежо само.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Вече смених ТПС датчика, промяна във вървенето почти няма но лампата си изгасна. Почвам да се чудя дали клапана на турбото (който пропуска газовете без да въртят турбината) не е заседнал в положение отворен, или на ГНП-то където влиза едно маркуче с нялягане от турбото има някакъв проблем или недохранва с гориво...! Предвид липсата на пушек, най-вероятнп ми се стува последното предположение... Има ли някой майстор който Ви се струва достатъчно надежден да диагностицира проблема ми?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар