Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Демонтаж и почистване на сонда в резервоара на JTD!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Демонтаж и почистване на сонда в резервоара на JTD!?

    Колеги, днес направих опит да почистя цедката на сондата в резервоара при което устанавих: на JTD сондата няма нищо общо с тази на ТД, при което така и не можах да открия как да стигна до пустата цедка и 2-ро не успях да завия тъпата пластмасова гайка която захваща сондата за резервоара, 10 пъти го гледах, сондата си е влязла с уплътнението, даже не поддава като я натиснеш отгоре, но гайката не иска да захване и превърта та е чудо
    Fiat Bravo JTD '99

    #2
    Re: Демонтаж и почистване на сонда в резервоара на JTD!?

    jenti написа:
    Колеги, днес направих опит да почистя цедката на сондата в резервоара при което устанавих: на JTD сондата няма нищо общо с тази на ТД, при което така и не можах да открия как да стигна до пустата цедка и 2-ро не успях да завия тъпата пластмасова гайка която захваща сондата за резервоара, 10 пъти го гледах, сондата си е влязла с уплътнението, даже не поддава като я натиснеш отгоре, но гайката не иска да захване и превърта та е чудо
    Защо не направи някоя снимка поне да я видим тая прослувута сонда на JTD ?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Бях се ядосал здраво и изобщо и не ми е минало през главата да снимам, ще опитам да я опиша: подобна е на тази на ТД, само че всичките джаджи са вътре в пластмасовия цилиндър, отдолу на този цилиндър, който е доста е по - дълбок от този на ТД, има само 2 дупчици, едната за излишното гориво и друга през която засмуква вътре в самия цилиндър нафта и от там на свой ред помпата /не съм сигурен дали е помпа/, едно метално цилиндърче засмуква от там гориво и го качва по маркучето, за да извадя това метално цилиндърче на което предполагам че е цедката следователно трябваше да махна маркучите които водят до него от капачка, но те така са се втвърдили и запекли че няма начин да ги измъкна от щуцерите, поне за мен , утре ще я карам на майстор, защото само съм закрепил отгоре пластмасовата гайка, не можах да я завия незнайно защо и незнам кога може да се размести цялата сонда и да стане някоя по голяма беда http://forum.fiat-bg.org/files/dsc08898_200.jpg
      Fiat Bravo JTD '99

      Коментар


        #4
        Тази снимка е правена от мен на сонда от ТД 100.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Е аз имах наглостта да я снимам...не ми помогна кой знае колко! Ей това запъващото,което съм оградил е проблема. Три на брой са и с премерен натиск се отделят от корпуса на помпата. След това с повече инат и сила се дърпа горната част, ато се плъзга по шпилките. При разтегнато положение се извърта самата помпа и се чисти МЕТАЛНОТО СИТО на дъното и, защото е точно такова при JTD-то и ,освен това е по целия и диаметър. МНОГО ВАЖНО Е да се внимава със гофрирания пластмасов мъркуч/от първата снимка/!!!!!!!!!!!!! Аз лично с леко нагряване и шило с малък диаметър успях да откача съответния мъркуч...препоръчвам да се припотиш с демонтажа му отколкото да го скъсаш!!!При монтажа на помпата, както вече си се убедил се изисква малък пиниз със завъртане. След това,след като "гайката" захване резбата на резервоара да се затегне яко с помоща на дървено трупче и чук!
          Прикачени файлове
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #6
            А всъщност по ситото имаше ли нещо при теб, че не помня?

            Коментар


              #7
              Не ... абсолютно нищо! Изпаднаха някви налепи ,но не видях откъде! В крайна сметка процедурата не е толкова напразна. Предвид по-голямата повърхност на цедката и проблемите при евентуалното и частично запуване ще са вероятно по-малки, но пък така знаеш, че от тук нататък ти си отговорен за състоянието и, и коректната работа.
              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
              http://www.keepfighting.ms

              Коментар


                #8
                И моята беше чиста.Не знам дали си спомняте една тема, в която колега показа адски запушена цедка на ТД100.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Аз също бях решил да почистя моята но няколко човека ме убедиха, че либра дизел няма цедка на помпата и се отказах.

                  Коментар


                    #10
                    Палците оградени с червено не бяха проблем, но маркучето не можах да извадя и решех да не рискувам да го счупя, а при поставянето, сложих сондата и я врътнах малко за да влезе в гуменото уплътнение на резелвоара, слагам гайката, но тя захваща само леко и след това изпуска, а за да я отвия я чукнах точно така с чукче, но при затягане трябва да може да си затегне и на ръка и след това да действам с чука, а тя само притегне донякаде и след това изпусне, ще вида да я притегна по някав начин и след това направо с добавка мисля да прочистя всичко
                    Fiat Bravo JTD '99

                    Коментар


                      #11
                      С 300 зора с един приятел успяхме да завием тъпата гайка, не знам по принцип дали е толкова трудно или аз съм си карък, но не препоръчвам на хора с лабилна психика да се захващат с това начинание сами
                      Fiat Bravo JTD '99

                      Коментар


                        #12
                        Аз като слагах моита помпа първо бях сложил уплатнението около помпата и имах същият проблем като теб.След много опити разбрах че уплътнението трябва да се нахлузи върху отвора на резервоара - има си там едно улейче на уплатнението, и после да се сложи помпата. Като като затягаш голямата гайка, натискаш горната част на цялата помпа за да притиска пружините.Като се вади помпата и излиза уплатнението заедно с помпата, и аз за това се обърках че уплатението трябва да се сложи първо на помпата.А я кажи как откачи маркучите за нафтата от помпата , имаше ли проблеми там?И един съвет, ако искаш да провериш дали си завил добре гаиката - преди да си събрал капачките на дъното на багажника и да си сложил мокетчето, земи и напълни резервоара до горе преди да тръгнеш на дълъг път. Ако не си завил добре гайката мойе да тече от там. А ако ще пътуваш ще намалиш загубите Поздрави.
                        Bravo JTD 105 '98

                        Коментар


                          #13
                          Опитах се и аз първо да сложа уплътнението на резервоара, но ме хвана бъзе че може да падне в него при наместването на сондата след това. А относно гайката колко натискане падна отгоре по сондата че имах чувството че ще мине през дупката и накрая с един приятел майстор успяхме да я завием като той докато натискаше отгоре сондата същевременно ръчкаше с една отверка отстрани да натиска уплътнението. А маркучите не съм ги откачал, бяха много здраво запекли, опитах да откача този за връщащата нафта, но той взе да се рони, в край на крайщата не успях да я почиста тая цедка, а и като видях какво е чудо с това вадене и слагане на сондата в резервоара, нямам намерение да я развивам отново, ще барна да сложа някаква добавка за почистване и се надявам тя да свърши тази работата
                          Fiat Bravo JTD '99

                          Коментар


                            #14
                            Маркучите,влизащи и излизащи от "сондата" не се запичат и според мен няма как и да се ронят! Вероятно има много полепнала мизерия, както беше при мене. С хубаво почистване , изискващо търпение ще се разкрие истинската повърхност на тея мъркучи. А самите те,без онзи,най-дебелия-той има гайка , имат захващане с няква идиотска щипка. Стискаш отстрани и би трябвало да се откачи...поне при мен беше така и понеже мойта кола не е уникална предполагам е така и при вас!Много е важно правилното наместване на уплътнението и здравото завиване на гайката, защото при пълен резервоар 100% ще има пропуск на гориво!!!!!!! Това го казвам от опит!
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар


                              #15
                              Jimy написа:
                              Маркучите,влизащи и излизащи от "сондата" не се запичат и според мен няма как и да се ронят! Вероятно има много полепнала мизерия, както беше при мене. С хубаво почистване , изискващо търпение ще се разкрие истинската повърхност на тея мъркучи. А самите те,без онзи,най-дебелия-той има гайка , имат захващане с няква идиотска щипка. Стискаш отстрани и би трябвало да се откачи...поне при мен беше така и понеже мойта кола не е уникална предполагам е така и при вас!Много е важно правилното наместване на уплътнението и здравото завиване на гайката, защото при пълен резервоар 100% ще има пропуск на гориво!!!!!!! Това го казвам от опит!
                              Така е колега, аз я почистих тази мръсотия по външните маркучи, обаче в поста ми имах предвид маркучите които са вътре в сондата и по точно онзи за връщащото който минава по външната страна на сондата, те не са на щипки а са с щуцер и маркуча е твърд от което при натиска с отверката започна да се забелва вместо да се отлепи от сондата, а уплътнението се моля да сме го наместили като хората, но то ще си каже като напълня резервоара някой ден
                              Fiat Bravo JTD '99

                              Коментар

                              Working...
                              X