Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Темпра 1.9 TDS-Прегряване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Темпра 1.9 TDS-Прегряване

    Имам следния проблем.Имам Темпра 1.9 ТДС от миналото лято започна безпричинно да загрява повече от нормалното 90-100*С някой път и повече в нагорнище,работа на празен ход,над 110км/ч,гратско.При умерено каране и спускане по надолнище си държи 80*С както по принцип е било винаги.Смених термостата,промих системата с препарат,чиста.смених радиатора но пак продължава така.Колата не смесва нито масло и вода,нито вода с масло,не надува маркучите и не губи антифриз.Капачката на разширитела затваря добре,не бълбука в казана,не е и датчика,сравних показателите с живачен термометър.Вентилатора включва нормално.Идейте ми се изчерпаха.Моля за съвет.
    FIAT TEMPRA 1.9 TDS,Lancia Kappa 2.4 JTD,Lancia Kappa 2.0 20V VIS

    #2
    Радиатора с нов ли го смени, термостата проверен ли е дали работи коректно, водната помпа добре ли циркулира течността в системата, да не прекаляваш с антифриза.

    Коментар


      #3
      Всичко си проверил и казваш, че е ОК. Остава само турбината на водната помпа. Макар и рядко, превъртат.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Ако наистина вентилатора включва нормално когато трябва и двигателя продължава да загрява проблема е в радиатора. Сега все още е топло и можеш да махнеш термостата и да караш без него да видиш как ще е. Има вероятност да работи по бавно и по някой път докато отвори и почне да се циркулира хубаво течността, температурата се покачва в повече. Щом си сигурен, че помпата е ОК, системата е обезвъздушена, уредът на таблото е верен, остава радиатор и термостат. Свали термостата и го сложи в една тенджера с вода на печката и го загрявай за да видиш на каква температура отваря, за колко време отваря, да не блокира и карай сега лятото без термостат да видиш дали пак ще загрява.

        Коментар


          #5
          Накрая въпреки всичко ще смениш и гарнитура на главата,даже ми се струва че е доста по-ефтин вариант от колкото някои други предположения.

          Коментар


            #6
            Няма логика да е от там проблема, колегата казва, че нито надува, меша, губи от охладителната течност.

            Коментар


              #7
              chaveto написа:
              Няма логика да е от там проблема, колегата казва, че нито надува, меша, губи от охладителната течност.
              Има много логика стига да се търси.С две думи всичко е наред като я кара кротко,като и стъпи на врата яко и почва да грее.Повишаване на налягания в определен момент,пропоска е незначителен,но достатъчен да образува въздушна възглавница,навсичкото отгоре се проявява достатъчно рядко че да му се припише точната диагноза.На всичко отгоре съм имал подобни гатанки за решаване. Успех!!!

              Коментар


                #8
                И аз мисля като specialista, още повече, че също съм имал сходен проблем.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  А след това къде отива въздуха? Ако не е прегряла и изхвърлила течността трябва да започне да става по зле с всяко настъпване и т.н. Губи се логиката да прави въздушна възглавница и след това да изчезва не забелязано. Това вече според колегата продължава една година, за това време не е ли редно да издуха напълно гарнитурата.

                  Коментар


                    #10
                    chaveto написа:
                    А след това къде отива въздуха? Ако не е прегряла и изхвърлила течността трябва да започне да става по зле с всяко настъпване и т.н. Губи се логиката да прави въздушна възглавница и след това да изчезва не забелязано. Това вече според колегата продължава една година, за това време не е ли редно да издуха напълно гарнитурата.
                    След това въздуха (той е много малко)намира начин да отиде в разширителния съд!!!

                    Коментар


                      #11
                      Това ми е ясно че ще отиде в разширителният съд и ще излезе през капачката. Но в повечето случаи преди да излезе от капачката нивото се покачва и излиза първо течността, толкова време да вкарва нещо си в охладителната с-ма и да не се забелязва промяна в цвета, губене на течност и т.н това ми се струва невъзможно. Може и колегата да не забелязва ...............

                      Коментар


                        #12
                        Rokambol написа:
                        Всичко си проверил и казваш, че е ОК. Остава само турбината на водната помпа. Макар и рядко, превъртат.
                        Не знам дали е рядко, но аз имах подобна случка преди 3 години...
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар

                        Working...
                        X