Здравейте колеги, искам да ви помоля за коментари и оценки за мотор TD100. Истината е, че наскоро се разделих с моята бензинова Брава и сега се оглеждам за нещо ново но пак италианско :D Бях се спрял на Мареа, но мой познат ме изненада с прилична оферта за Браво TD100. Това, което ме притеснява е ГНП-то Лукас. Поразрових се из форума и ми се струва, че няколко колеги доста са патили от него.Поради това се обръщам към хората с "опит" с TD100 да напишат някой ред - какви (без)проблеми е имал и как (т.е. с колко пари и къде) ги е решил. Мерси предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение за TD100
Collapse
X
-
До сега около 40000км с същия двигател, монтиран на Браво....по двигателя моите поне проблеми са най-много с пистовят темък, но да ги запона от началото:1.Като взех колата беше със сменен ангренаж(скоро мисля и аз да го сменя)...единственото нещо в началото по двигателя, което смених беше обтяжната ролка на пистовият ремък2. Не след дълго същият ремък се скъса...причината демферната шайба на коляновият вал - тогава се набутах и си купих на старо за 100лв(след година и нещо и тя сдаде багажа, но по нататъж ще го опиша) 3.Март миналата година си пръснах картера в една шахта - заварка+масло+филтри - 270лв4.От тогава до Януари 2009 - никакви проблеми с двигателя - само смяна на консумативите....та януари месец тази година - блокира лагера на една от ролките отново на пистовият ремък...равносметката - нов ремък + две ролки - 140лв5. 14 февруари 2009 (в деня на влюбените )...паля колата и ще тръгвам за Мелник...но изненада - отзад кълбета сив дим и гледам под колата локва нафта....Проблема - ел.клапан авансатор - 140лв+10лв за смяна - единственият ми проблем за 40000км с помпата, който е скъп, но не и сериозен...сменя се много лесно6. Април месец - прословутата демпферна шайба - този път си я купих нова за 150лв + 20лв за смяната7. Миналата седмица сменях гарнитурата на капака на клапаните, заедно с което ми отстраниха и един теч на масло от вакуум помпата - не, че беше сериозно но обичам да не капе от никъде - 15лв гарнитурата + 20лв за работа8. В Събота сменях маркучетата за обратна нафта между дюзите - сам...6лв - 1,5м маркучТа общо взето нищо сериозно като проблеми с двигателя...За всичко можеш да проверишв линка в подписа ми или в гаража...но ако имаш възможност скачай на JTDСподели колко на дакавера ти дава Бравото?Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
-
Ако не можеш да си позволиш JTD то и ТД е добър вариант. Отнисно помпите Лукас, само некадърните майстори ги плюят. Поне с две идеи са по добри от Бош. Също така е мит, че се чупят по лесно. Предимствата според мен, са в електронно регулираният им аванс - от Еку-то и много още подобрения, които допринасят за по-правилната им работа.. В Лукас знаят как да правят помпи. Освен това, (мисля но не съм на 100% сигурен) позиционирането им спрямо аванса е фиксирано и по лесно се центрова, отколкото при Бош. При помпите ЕПИК на Лукас, подобренията са още повече. Например в по-пълното електронно у-ние на по важните функций. Аз за година и половина съм сменил само ремъци, лагер на главината, предни аморт. масла, филтрите и регулировка на клапани. карам я с по- скъпата нафта на OMV и по рядко на Лукоил.Fiat Marea TD100
Коментар
-
От около година имам ТД100, проблеми с двигателя нямах никакви до миналата седмица, когато мислех че са ми изгорели свещите, а то 1 жица се беше откачила от релето Иначе проблеми имам от обичайните- лагери, носачи...жило на съединител което постоянно се къса...А, и 1 сменен термостат :Тря'а напиша нещо тука, нали
Коментар
-
Имам Мареа ТД100. Проблеми е силно казано за това кето се наложи да отремонтирам за 20000 км. откакто си купих тая машинка. Смених гарнитура на капака на клапаните - 14 лв. , подгревни свещи - комплект ( има ги всеки дизел ), демпферна шайба и авансаторния клапан на нагнетелната помпа, който също си капеше още от както я купих, но ме изкара 15000 км , докато се скапа напълно.Всъщност , и гарнитурата и шайбата си бяха за смяна като купувах колата. За мен това си е в реда на нещата, когато става въпрос за компоненти които работят в доста натоварени режими. С две думи - много ме кефи машинката :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
На нашата имаше проблем ,че не върви добре , оказа се ,че лукас-а имал не правил добро налягане оправи го един майстор дето се занимава с лукас помпи - каза че проблема е от 2те пружини дето са във помпата и са натегнати докрай.С сондата отзад се запушва 2 пъти та я чистихме.И пистовия ремък дава ядове беше паднал точно като си я взехме , но тогава сменихме ремъците и ролките и маслото и изкара до след 2рата смяна на маслото и сега нещо се беше счупила обтяжната ролка (пластмасовото май) от там май му бяха дали на баща ми по къс ремък и пак ролката замина - тва за 2000км Сега ще видим какво са направили..Ако е добре подържан мотора ще те радва колицата , иначе неLybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
Geraka написа:До сега около 40000км с същия двигател, монтиран на Браво....по двигателя моите поне проблеми са най-много с пистовят темък, но да ги запона от началото:1.Като взех колата беше със сменен ангренаж(скоро мисля и аз да го сменя)...единственото нещо в началото по двигателя, което смених беше обтяжната ролка на пистовият ремък2. Не след дълго същият ремък се скъса...причината демферната шайба на коляновият вал - тогава се набутах и си купих на старо за 100лв(след година и нещо и тя сдаде багажа, но по нататъж ще го опиша) 3.Март миналата година си пръснах картера в една шахта - заварка+масло+филтри - 270лв4.От тогава до Януари 2009 - никакви проблеми с двигателя - само смяна на консумативите....та януари месец тази година - блокира лагера на една от ролките отново на пистовият ремък...равносметката - нов ремък + две ролки - 140лв5. 14 февруари 2009 (в деня на влюбените )...паля колата и ще тръгвам за Мелник...но изненада - отзад кълбета сив дим и гледам под колата локва нафта....Проблема - ел.клапан авансатор - 140лв+10лв за смяна - единственият ми проблем за 40000км с помпата, който е скъп, но не и сериозен...сменя се много лесно6. Април месец - прословутата демпферна шайба - този път си я купих нова за 150лв + 20лв за смяната7. Миналата седмица сменях гарнитурата на капака на клапаните, заедно с което ми отстраниха и един теч на масло от вакуум помпата - не, че беше сериозно но обичам да не капе от никъде - 15лв гарнитурата + 20лв за работа8. В Събота сменях маркучетата за обратна нафта между дюзите - сам...6лв - 1,5м маркучТа общо взето нищо сериозно като проблеми с двигателя...За всичко можеш да проверишв линка в подписа ми или в гаража...но ако имаш възможност скачай на JTDСподели колко на дакавера ти дава Бравото?nasty написа:На нашата имаше проблем ,че не върви добре , оказа се ,че лукас-а имал не правил добро налягане оправи го един майстор дето се занимава с лукас помпи - каза че проблема е от 2те пружини дето са във помпата и са натегнати докрай.С сондата отзад се запушва 2 пъти та я чистихме.И пистовия ремък дава ядове беше паднал точно като си я взехме , но тогава сменихме ремъците и ролките и маслото и изкара до след 2рата смяна на маслото и сега нещо се беше счупила обтяжната ролка (пластмасовото май) от там май му бяха дали на баща ми по къс ремък и пак ролката замина - тва за 2000кмСега ще видим какво са направили..Ако е добре подържан мотора ще те радва колицата , иначе не SmileFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Ще спомена само проблемите свързани с двигателя, всичко друго е присъщо и на купетата с други мотори. Месец след, като взех колата (дошла от Италия) на магистралата ми се счупи турбото! Вероятно защото маслото не е сменяно навреме, въобще всички течности в колата бяха в критично състояние. 350лв. втора употреба и 80лв. за работа. Година и малко след това ми се счупи скоростната кутия. Някъде към 400-500лв. излезе втора употреба+смяна+масло. Малко след това се счупи турбината на водната помпа. Хайде нова водна помпа и наново презацепване на ангренажа. Другите неща, като смяна на маркучета за обратна нафта, гарнитура на капака над клапаните и подгряващи светщи ги смятам за дреболия. Като цяло проблемите при мен бяха заради лоша експоатация на колата преди да дойде в моите ръце. Като я купих бе на шест години и половина. Откакто реших последствията от лошата експоатация моторът ми служи вярно. Зимата в най-голямите студове пали безпроблемно, има добра мощност, но и висок разход!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Колега всичко зависи от състоянието й в момента.Ака работи добре/ както изглежда/ я вземай без да се замислиш за тия пари.Двигателят си личи от първоначалното запалване,ускорението и шума.Вече минах 100 х.км от закупуването й /беше на 118 000/ без да съм пипнал нищо по двигателя.И в студа пали от четвърт,върви като снаряд и мърка като загрее.А "Лукас" са перфектни помпи, стига да не ги човъркат неграмотници.Вече могат да се ремонтират.Всичко останало /особено което "се върти"/ е като при другите коли-след200 000 км. постепенно си иска подмяна-спирач.дискове, барабани, водна помпа,лагери,шайба колян.вал,съединител и т.н.Няма кола, която да ти ги спести тия работи.Според мен слабо място е само скоростн.кутия/откъм издръжливост/.За 220 хил. смених досега само носачи,дискове,барабани и колян.шайба.На ред е съединител и муфа на V-та скорост, че започна да се самоизключва.Поздрави.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
Между другото, като спомена скоростна кутия, конструкторите от Фиат изрично предупреждават, че не трябва при запален двигател да се държи ръката върху скоростния лост. В инструкцийте пише, че дори и автомобила да е в покой, да не се слага там ръката защото това би довело до авария. Пък аз като съм свикнал така...Fiat Marea TD100
Коментар
-
на всяка цена прегледай термостата...виж, температурата трябва да е под средата, да пуска перките навремE(малко преди средата и да не се качва стрелката над нея), да не пуши синьо-сиво, само черно може...гледай да пали бързо(не с много въртене).. и знай, че не е двигател за високи скорости, това е мое мнение, но аз с повече от 130 няма да го карам иначе съм вдигал и 180, но.., абе прегледай го хубаво, и все пак погледни и JTD аз пък съм правил основен ремонт, проблеми с главата, течове от масло, проблеми с перките...за мен този двигател не е от най-сполучливите, но може би проблемът е индивидуален.A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар