Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбото и проблема с луфтовете....Решено - ново турбо.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Днеска реших да видя колко и дали има луфт турбината на добрият стар Сеат на баща ми, който в момента го кара брат ми....Колата е на ТД - 75 коня на 230000км...Е резултата ме потресе - няма грам аксиален луфт...ама изобщо не помръдва....радиалният е нормален около 1мм, но както колегата emzo ми беше казал дори и нови турбини го имат радиалният луфт.Та в сравнение с моето - около 5мм аксиален си е направо ново....Което още повече ме навежда на мисълта, че моето живее последните си километри, а едно евентуално рециклиране ще излез безбожно скъпо....Май ще трябва на старо да търся читаво. Вече направо ми се реве от тая кола!
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    Коментар


      #32
      Колега сигурен ли си, че не бъркаш двата луфта.

      Коментар


        #33
        chaveto написа:
        Колега сигурен ли си, че не бъркаш двата луфта.
        На моята Браво ТД100 - луфт по оста - като хвана самата ос и я местя успоредно на нея - около 4-5мм...мерени на пипана Перпендикулярно на оста - около 1ммНа Сеата(просто той ми беше по ръка, а и турбото му е много достъпно) - успоредно на оста - не мърда изобщо, а перпендикулярно на нея пак около 1мм.Доста вече четох за тия луфт и определлно аксиалният(успореднит на оста) ми е много над нормите, а пък радиалният го имат всики турбини.Трябва да намеря и още някое да направя тоя тест и да видим какво ще покаже.За сега моите изводи са, че на Сеата турбото е като нова, а моето е тоталка.
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #34
          Малко развитие по темата. Чатих си малко с някой от Real Turbo и поразпитах как стоят нещата с луфтовете. Ето какъв беше отговора:"Аksialniq luft e seriozen problem, tova zna4i 4e osta na segmenta koito dyrji masloto ot toplata strana e e iznosena. Sledete si masloto!"
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #35
            Айде да се похваля....купих си ново турбо на старо...няма никакъв аксиален луфт и минимален радиален, който е нормален по-принцип....Довечера ще го снимам и ще задам някой друг въпрос.
            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

            Коментар


              #36
              Geraka написа:
              Айде да се похваля....купих си ново турбо на старо...няма никакъв аксиален луфт и минимален радиален, който е нормален по-принцип....Довечера ще го снимам и ще задам някой друг въпрос.
              кажи поне цената

              Коментар


                #37
                u_bo написа:
                кажи поне цената
                100лв.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #38
                  Geraka написа:
                  Айде да се похваля....купих си ново турбо на старо...няма никакъв аксиален луфт и минимален радиален, който е нормален по-принцип....Довечера ще го снимам и ще задам някой друг въпрос.
                  Дано да е читаво и да си го връткаш дълги километри, че като те видя да продължаваш с тези постове за ремонти и части, и ми прилошава вече
                  FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                  Коментар


                    #39
                    Някаква идея какво е турбото на Стило? Като на jtd105 или друго?Настръхна ми косицата като четох темата...
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #40
                      Със сигурност не е такова. На жтд 105 е обикновено, а на стило жтд 115 е с променлива геометрия.Ето в тази тема се коментираха турбините на стило:Разлика между ЖТД 80 и ЖТД 115

                      Коментар


                        #41
                        GTipo написа:
                        Някаква идея какво е турбото на Стило? Като на jtd105 или друго?Настръхна ми косицата като четох темата...
                        С променлива геометрия едва ли ще е такава цената Сега остана да го сменя - мисля сам да я върша тая работа, но се чудя дали да свалям радиаторите, че да има от къде да ровя. Което пък е добър повод и тях да изчистя.Преди обаче да сложа новото турбо мисля да намеря някой да ми направи пробка на картера, че тегленето с тоя вакуум през щеката ме съмнява нещо.
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #42
                          Geraka написа:
                          GTipo написа:
                          Някаква идея какво е турбото на Стило? Като на jtd105 или друго?Настръхна ми косицата като четох темата...
                          С променлива геометрия едва ли ще е такава цената Сега остана да го сменя - мисля сам да я върша тая работа, но се чудя дали да свалям радиаторите, че да има от къде да ровя. Което пък е добър повод и тях да изчистя.Преди обаче да сложа новото турбо мисля да намеря някой да ми направи пробка на картера, че тегленето с тоя вакуум през щеката ме съмнява нещо.
                          И аз нямам пробка!!! Какъв е проблема с тегленето през щеката?
                          FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                          Коментар


                            #43
                            Пробката не са я измислили случайно.Чрез вакуумния метод остава малко или много масло.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #44
                              emzo написа:
                              Пробката не са я измислили случайно.Чрез вакуумния метод остава малко или много масло.
                              До сега 2 пъти съм сменял маслото с вакуум и двата пъти двигателя си побра колкото трябва масло - даже първият път кретена дето ми го сипва изля повече от колкото трябва и беше над максимума.Мене по ме притеснва да не остават някакви отлагания, макар че филтъра би трябвало да се справя с тях....Знам ли и аз....Лошото е, че за да си направя пробка трябва да се саля картера, което пък означава много пари за работа...Другият вариант е да се навия сам да го махна(трябва колегата Tornado, да ми обяснява как ) Но пък тогава ми е много интресно как ще източа маслото преди това, че да не се окъпя с масло при махането?
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар


                                #45
                                Geraka написа:
                                emzo написа:
                                Пробката не са я измислили случайно.Чрез вакуумния метод остава малко или много масло.
                                До сега 2 пъти съм сменял маслото с вакуум и двата пъти двигателя си побра колкото трябва масло - даже първият път кретена дето ми го сипва изля повече от колкото трябва и беше над максимума.Мене по ме притеснва да не остават някакви отлагания, макар че филтъра би трябвало да се справя с тях....Знам ли и аз....Лошото е, че за да си направя пробка трябва да се саля картера, което пък означава много пари за работа...Другият вариант е да се навия сам да го махна(трябва колегата Tornado, да ми обяснява как ) Но пък тогава ми е много интресно как ще източа маслото преди това, че да не се окъпя с масло при махането?
                                Предполагам си чел моята темичка и опита ми с изсмукването на маслото http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=46604
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X