Оказа се, че оста на турбото се счупила в следсвие от разрушаването на втулките и дебаланса... От там маслото, което смазва оста отива в изходящия и по-малка част във входящия колектор... Като ми сложиха другото турбо се наложи да долея два литра масло!
Tо това май е по-добрия вариант...иначе съм чувал от един приятел....при него повечето масло е отивало в входящият колектор, от което колата няма гасене - вдига обороти(в червените)...на скорост не искала да гасне....та така едвам са спасили двигателя да не остане без масло....някак си са я изгасили на скорост....Питам понеже искам да съм подготвен, ако случайно се случи какво да правя, че да запазя поне двигатея А преди да се счупи имаше ли нещо страна в поведението на колата - пушене, свирене...
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Tо това май е по-добрия вариант...иначе съм чувал от един приятел....при него повечето масло е отивало в входящият колектор, от което колата няма гасене - вдига обороти(в червените)...на скорост не искала да гасне....та така едвам са спасили двигателя да не остане без масло....някак си са я изгасили на скорост....Питам понеже искам да съм подготвен, ако случайно се случи какво да правя, че да запазя поне двигатея
Понеже гледам, че за турбо си говорите, да питам нещо странично. Според вас нормално ли да има омасляване по маркуча, който идва от кутията на филтъра и влиза в турбото? Прочетох, че е нормално да има след турбото (макар че аз питам за кола на малко километри, макар не Фиат, а Ситроен, пуснал съм подобна тема със снимка), но преди него? От къде може да дойде там масло?
Днес смених въпросният маркуч....намерих го на старо за 30лв...смених си го сам....после направих едно пробно кръгче и не се виждаше да има пукнатини по новия...Веднага след кръгчето махнах отново маркуча от смукателният колектор и отново имаше масло
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Понеже гледам, че за турбо си говорите, да питам нещо странично. Според вас нормално ли да има омасляване по маркуча, който идва от кутията на филтъра и влиза в турбото? Прочетох, че е нормално да има след турбото (макар че аз питам за кола на малко километри, макар не Фиат, а Ситроен, пуснал съм подобна тема със снимка), но преди него? От къде може да дойде там масло?
Колега и аз го имам този проблем,маркуча е омаслен а и колата ми пуши доста повече от нормалното!Някви идей за кво става на въпрос Стило 1.9 JTD 115CV
Motorracing is a sickness the only way to get over it is to die!
JTD115....
Ако можеш да направиш диагностика на самото турбо...може би то само ще си каже! Лошото е че ще искат пари за демонтаж/монтаж, а и за самия тест. Това че пуши черно и, че има обилно омасляване...според мен не говори добре за здравето на турбината.
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
И на мен също ми тече от гарнитурата на клапаните и пуши черно като я настъпя. Течеше близо до дюзите. Смених я въпросната гарнитура и протече отпред до капака на агренажа. Маркучите около турбото иначе изглеждат наред. Въпроса е, че при работещ двигател отворих капачката за маслото и оттам духаше яко. Това нормално ли е? Вътре все пак има въртящи части и може би е нормално да става така. Иначе за 10 000км маслото ми е намаляло с 100-200мл, което мисля е нормално. Помагайте?Колата е 1.9ЖТД
Ролята на този маркуч е да освобождава/улеснява работата на двигателя. В картера навлизат много изгорели и не изгорели газове, за да не излизат еи така навън се връщат обратно през смукателният колектор. През този маркуч също така се освобождава налягането което се получава вътре в самият двигател. При запушване на този маркуч винаги протича от някъде масло, когато мотора си духа много през сегментите колкото и да е уплътнен налягането вътре си става голямо и избива от някъде. Преди десет години двигател на мерцедес /бензинов/ можеше да разбереш, че е хубав като при работещ двигател отвориш капачката за маслото и двигателя изгасне. Хубаво е този маркуч да си е на място за да изтегля налягането от двигателя. Едно време на ладите го махаха защото им цапаше въздушният фитър от този маркуч.
Ролята на този маркуч е да освобождава/улеснява работата на двигателя. В картера навлизат много изгорели и не изгорели газове, за да не излизат еи така навън се връщат обратно през смукателният колектор. През този маркуч също така се освобождава налягането което се получава вътре в самият двигател. При запушване на този маркуч винаги протича от някъде масло, когато мотора си духа много през сегментите колкото и да е уплътнен налягането вътре си става голямо и избива от някъде. Преди десет години двигател на мерцедес /бензинов/ можеше да разбереш, че е хубав като при работещ двигател отвориш капачката за маслото и двигателя изгасне. Хубаво е този маркуч да си е на място за да изтегля налягането от двигателя. Едно време на ладите го махаха защото им цапаше въздушният фитър от този маркуч.
Да разбирам ли, че всичко е нормално тогава....че е нормално да си има някакви сажди и масло там И още нещо изникна с твоя отговор....Много се чудех, защо на приятелката ми Аудито - А3 1,6 бензин, като му отворя капачката на маслото и гасне....мислех си, че нещо не е наред....Сега да разбирам ли, че това дори означава, че е ок двигателя?
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар