Колеги преди два дена сменях гарнитра на капака на клапаните, заедно с което ми оправиха и теча от вакуум помпата....днеск покарах колата и след 15-тина километра със съвсем нормално каране без нито едно издуване се прибрах и отворих капака да видя как се държи новата гарнитура....останах супер изненадан - имаше още повече масло по двигателя - на същото място, като преди ремонта - по цялата вакуум помпа и под нея по термостата...викам си "Пак са ми ремонтирали колата негодно"....в същото време видях и локва нафта около дюзата на 3-ти цилиндър ....вече определно вдигнах ръце и право към сервиза....по пътя ми светна лампата с дюзата за момент и колата заработи катп трактор - предполагам заради въздуха в системата Та стигнах аз до сервиза(добре че е близо) и вдигаме капака....гледаме с майстора триеме маслото. форсираме я - а тя пръска на малко капчиси околко вакуум помпата....гледаме, надничаме, но не е нито от гарнитурата нито от помпата....след около 15 минути взиране видяхме, че пръска от маркуча идващ от интеркулера към всмукателния колектор....точно преди входа на колектора маркуча има околко 2см цепнатина и при издуване хвърля яко масло от там...много одавна имах съмнения, че имам пробив някъде по тия маркучи, понеже при вдигане на налягането, съответно при даване на яко газ над 3000 оборота започва да се чува едно виене и съскане, точно като спукани някъде турбо пътища....до тук всичко добре - ясно е, че ще трябва да търся съответния маркуч и то на старо, понеже гледам, че нов е към 200лвВъпрос номер 1 - Защо толкова много масло хвърля от турбото, че да оплеска половината мотор през тая цепнатина?2.Ясно е, че турбото ми е тръгнало, но питам се дали има още животец в него?3.Идеи колко пори горе долу струва тоя маркуч4.Теча на нафтата се оказа, че е от маркучетата за обратна нафта...одавна им бях хвърлил мерника, за да ги сменям...та както и да е...отидох да ги купя от магазина "Vladi s"...та там поразпитах и за маркуча на турбото и човека ми каза, че турбо тръбите се прецаквали от маслото ....такова нещо не бях чувал до сега...има ли нещо вярно?5.Купих 1,5м маркуч за нафтата + тапата за последната дюза...има ли някакви особености при смяната им?Това е за сега....чакам вашите коментари и ще имам и нови въпроси По-късно ще кача и една снимка.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турбото и проблема с луфтовете....Решено - ново турбо.
Collapse
X
-
1. Масло може да хвърля от тоя въздуховод, тъй като с километрите, малко по малко се е насъбрало в кулера и сега след спукването го изхвърля, тъй като вече по-голямата скорост на въздушния поток, го увлича. Другия вариант е да ти е износено прекомерно турбото или по точно уплътнителните му пръствни. Подменят се само в сервиз за търбокомпресори, но търси такъв в който имат балансираща машина за турбини. Може да разбереш дали турбото е за ремонт, като например- разкачи въздуховода от изхода на турбината и запали мотора. Нека помощник да подържа около 2500 об.. При това приближи лист хартия или картон, на около 2-3см от отвора на турбината. Ако листа се омасли от капчици масло, то турбото си е за ремонт. Само не бъркай вътре в отвора при рабптещ мотор, че перката на турбината ще ти откъсне пръстите.2. Въпросният въздуховод не знам колко струва и дано скоро не разбера , но можеш да направиш следното, за да спестиш някой лев. Свали го и го обезмазни с бензин. Третирай около скъсаното място със ситна шкурка. Намери маслоустойчива гума - по дебела или част от друг мъркуч и си изрежи подходяща лепинка. Да обхване поне половината от диаметъра на въздуховвода. Третирай и нея по същия начин. Използвай лепило Прома като намажеш двете повърхности с тънък слой. След 10 минути намажи още веднъж и пак изчакай. След това залепяй смело. Тайната на Промата е в изчакването на повърхностите да позасъхнат. така че да лепнат само а не да се надига лепилото при пипане. След като го залепиш бандажирай с качествен изолирбанд или по добре с гумена изолационна лента за кабели. Това съм го правил на старата кола и работи. Абе гарантирам ти поне още толкова живот.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Интрекулера съм го чистил в края на миналото лято и бая масълце излезе от него....иначе ще пробвам номера със салфетката да видим какво ще покажеА дали въздуховода от jtd ще стане на моята....понеже гледам в сайта струва 90лв, а моят 180 Yellow_Flash_Colorz_PDT_21Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Airfan написа:Не е хубаво турбото да работи без маркуч след изхода му, защото развърта повече от максимално допустимите си обороти. Вярно е, че при 2500 не би следвало да е близо до максималните, но все пак... не отлагай отстраняването на пробойната.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Няма страшно да караш със спукан маркуч според мен, просто си следи нивото на маслото, като временна мярка можеш да залепиш маркуча. Страшното е, че хвърля масло от турбото. По принцип е нормално да кондензират малко маслени пари и да се омасляват маркучите, но не е нормално ако хвърля масло. Направи теста със салфетката и ако пръска масло значи турбото си заминава и скоро може да се наложи рециклирането му.Успех.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Хм, като имаме "теч" на въздух, то кое ще накара клапата да разтовари турбото при достигане на определени (прекомерни) обороти? То ще си върти върти върти и ще се опитва да вдигне налягане, развъртайки се над максимално допустимите си обороти, но няма да има какво да го разтовари. Незнам дали съм прав, просто такива са ми разсъжденията.
Коментар
-
Днеска покарах колата около 20км ъсвсем спокойно без издуване с плавно подаване на газ до 2500 оборота, като преди това изчистих маслото от маркуча и покрай дупката където беше охвърляно. След това отворих капака и нямаше следи от масло....след това реших малко да я поиздуя предимн на 1-ва и 2-ра....колата беше добре позагряла, предполагам маслото и то....над 3000 оборото много силно свистене(звучи все едно някой се дере)....спирам колата вдигам капака и всичко в масло около дупката във въздуховода....развивам скобата, махам маркуча от смукателният колектор....накланям го надолу и направо си капеха капки масло от него....това май е доста?Какво ще кажете?Та в тоя ред на мисли, мисля че трябва да направя теста със салфетката при добре загряла кола и по-скоро масло.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Vladim написа:Добре де... все пак колко разход на масло има мотора? Проверяваш ли пръчката често?Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:...Колега Vladim...ти каза скоро в една тема, че си сменял турбо....кажи какво точно се случи, когато се скапа тотално....понеже съм чувал доста страшни работи?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар