Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поредния проблем с ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Поредния проблем с ТД100

    Колеги дайте някой съвет че тая кола ме побърка.Получава се едно придърпване около 2000 оборота и то само понякога.Не е от помпа не от дюза.Пробвах я със шише (нафта) закачено след филтъра и преди него тогава няма придърпване закачи ли се обаче да си дърпа от резервоара проблема е на яве и то пак казвам не винаги когато си иска.Да добавя само че резервоара е свалян измит е цедката отзад е чистена... просто незнам от какво може да е вече.
    Bravo TD_100 GT

    #2
    Аз мисля че засмуква въздух. Тук някой бе дал съвет, да се пробва с парче прозрачен маркуч директно от тръбата на филтъра към помпата, надлежно затегнат със скоби. Ако установиш че няма въздух, носи си помпата на ремонт. Преди това провери и пропускливоста на горивния филтър.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      Точно с такъв прозрачен маркуч съм, ама проблема е че това го прави само в движение когато си поиска и съответно аз няма как да видя дали има въздух или няма?Но не мисля че е помпа тъй като излезе от ремонт зимата а и на шише както казах ги няма тия проблеми....Абе няма такъв случай просто майсторите се хващат за главата.
      Bravo TD_100 GT

      Коментар


        #4
        При около 2000 об/мин започва да се усеща работата на турбината, защото тогава има достъчно обороти за да нагнети. И при мен се получи няколко пъти при тези обороти, както си карам с 90 км/ч и около 2100 об/мин да ми дръпне изведнъж, все едно съм дал газ. Съмнява ме зацапване на вакуумния клапан за освобождаване на налягането, или някой куплунг който управлява магнит-вентила. Като че ли изчезна този проблем за сега при мен, но като ми остане малко повече време ще направя една профилактика на тази система. Нищо не пречи и ти да си направиш една профилактика на този възел. Дано да помогне.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          При мен се получава същото....особено ако съм я издул на първа и след това като включа втора и отнема газта, колата вместо да намали, дава сама газ и почва да ускорява ...при мен мисля, че проблема е от въздух в системата....колкото пъти съм я обезвъздушавал, все е имало бая въздух
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Geraka написа:
            При мен се получава същото....особено ако съм я издул на първа и след това като включа втора и отнема газта, колата вместо да намали, дава сама газ и почва да ускорява ...при мен мисля, че проблема е от въздух в системата....колкото пъти съм я обезвъздушавал, все е имало бая въздух
            Когато има въздух, или гасне , или трака като беларус на баир, зависи колко е въздуха. Няма как при недостиг на нафта да ускори. Но ако тоя клапан който разтоварва турбото не сработва навреме, или затваря когато трябва да стои отворен, то тогава се повишава налягането в смукателния колектор и от там компа подава повече нафта и колата ускорява. Другия вариант е тоя клапан да трябва да е затворен, обаче магнит-вентила да не държи и да го държи постоянно леко отворен, при което мощноста е намалена. И когато тъпия магнит вентил, вземе че затвори както си трябва, колата си тръгва с реалната мощност, ама ние се шашкаме щото сме привикнали с постепенно занижените параметри. Все ми се струва, че сега Фичо не бяга както като когато взех, ама от време на време като го понастъпя и тия клапани явно се пораздвижват и решавам да не барам нищо защото върви. Не мисля, че една профилактика на тая система е излишна и ще навреди. По-скоро ще има положителен ефект, дори да не е това проблема. Но аз предполагам, че точно от там ще се окаже.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Колега гледам че си от Русе кажи къде правят диагностика на тая система дето обясняваш.
              Bravo TD_100 GT

              Коментар


                #8
                Maver написа:
                Колега гледам че си от Русе кажи къде правят диагностика на тая система дето обясняваш.
                Нямам идея, но ще поразпитам. Аз мисля сам да си проверя двата клапана и да ги почистя, а също и куплунга на магнит-вентила за вкуума. Но за диагностика, мисля да попитам ivanko_rs. Той има добри идеи.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  И при мен се получава едно предърпване между 1500 и 2000 оборота когато превклучвам,колябаесе дали да спре или да върви.Също такка не винаги върви както трябва,понякога дига обороти пакк неще,а някога като чукна педала на газта и излита като куршум.Неззнам каква е пречината и се надявам някои да ми отговори.За 2-рия проблем да допълня,може ли да не варви както трябва заради кулера защото на скоро имах инцидент с колата и сложих нова броня която няма дупки за охлайдане на радиатора на маслото и кулера.
                  Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                  Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                  ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                  Коментар


                    #10
                    Бе на тия коли дето не вървят или придърпват, някой няма ли да се сети да си провери и регулира клапаните. Като не чукат не значи че са добре. То на тия двигатели клапаните никога не чукат, щото са с тенденция за намаляване на хлабината и от там прегаряне на изпускателните най напред. Всеки се оплаква като не му върви добре колата, а един досега не писа, че е прегледал клапаните си. Сякъш дизелите са с двудактови двигатели.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      iuly_vn написа:
                      Бе на тия коли дето не вървят или придърпват, някой няма ли да се сети да си провери и регулира клапаните. Като не чукат не значи че са добре. То на тия двигатели клапаните никога не чукат, щото са с тенденция за намаляване на хлабината и от там прегаряне на изпускателните най напред. Всеки се оплаква като не му върви добре колата, а един досега не писа, че е прегледал клапаните си. Сякъш дизелите са с двудактови двигатели.
                      Колега не всеки може сам да свърши тя работа...а да се доверяваш на всеки майстора да ти бърника по двигателя не върви
                      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                      Коментар


                        #12
                        Е да де, ама ко пра_йм. Само задаваме въпроси да се намираме на приказка ли. Извинявам се за шеговития тон, но при нерегулирани клапани е нарушена кръговата им диаграма и се получава освен това и куп други неприятности. Mожеш да стигнеш и за основен ремонт, а това с тия калпави майстори бледнее направо. Ето прост метод за проверка на клапани:1. Сваляш капака на главата. За да го свалиш отвори пластмасовия капак в ляво и освободи дългата надлъжна тръбичка за да не пречи. Не я откачай от мъркуча.2. Преди т.1 си купи хлабиномер. Евтин е.3. Превърти на ръка кол. вал. така че на 1-ви цилиндър гърбиците на вала да са нагоре или поне да не натискат клапана.4. Всмукателен клапан: Избери от комплекта с пластини, тая с 0.35мм дебелина и я заври под вала на всмукателния клапан. Трябва да влиза плътно. Ако разтоянието е по голямо, премини на следващата пластина - 0.35 и така ще рзбереш колко е. Рзатоянието трябва да е в границите -0.35 +-.0.05 мм.5.Изпускателен клапан: Съгласно т.4 като тук разтоянието да е 0.40 +-0.05мм.6.Въртиш вала и проверяваш за 3-ти, 4-ти и накрая 2-ри цилиндър. Ако тия разтояния са под или над тия стойности затваряш капака и на сервиз за реглаж. Всъщност за всичко това в един сервиз ще ти вземат не повече от 30лв + 2лв за паричка (подложка) на клапан. Или 8 клапана x2лв общо +10лв.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          След 2000км ще сменям ангренаж и мисля тогава да заръчам на човека, който ще ми сменя ангренажа да направи тая процедура....При теб как бях клапаните и какво се промени в работата на двигателя след това?Тая процедура означава и нова гарнитура на капака на клапаните ли?Че миналата седмица сменях моята
                          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                          Коментар


                            #14
                            А, не. Ако не е нацепена гарнитурата, няма за какво да я сменяш. Аз такава гарнитура, никога не сменям, ами използвам тънък слой силикон. За да ти се запази тая гарнитура, а и за да не се криви капака, болтовете се затягат на предписани от производителя кг. Аз ползвам динамометричен ключ навсякъде. Дори и обтяжния механизъм се затяга с такъв ключ. В мануалите от дънлоад секцията на сайта е описано за всички болтове килограмите им на затягане. При мен клапаните бяха до един под нормалните стойности, като на някои бяха дори под 50%. Сега двигателя е по спокоен, по тих съответно и нямам забележки.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Раглеждах стари теми и се замислих дали ако се изчисти дебитомера няма да се оправят нещата .Обаче линка към упътването за сваляне и почистване нещо маи не си върши работата.Та ако някои има снимчици нещо ще съм му много благодарен, защото аз даже и незнам къде е тая джаджа.
                              Bravo TD_100 GT

                              Коментар

                              Working...
                              X