Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пистов ремък...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пистов ремък...

    Пускам подобна тема за пореден път....днес както си карах от София за Плевен реших да си пусна климатика - та до средата на пътя си бачкаше нормално, но по едно време почнаха да се чуват някакви страни звуци - едва доловими...спрях на една бензиностанция, и като я оставих на свободна и започна да се чува доста изразено някакво стържене от към пистовия ремък....изключих климатика и всичко се нормализира...пуснах отново климата и започна още по-гадно да преплъзва и да се мята....та прибрах се до Плевен в жегата на отворени джамове Като пристигнах отворих капака и пак го пуснах...беше още по-зле...едвам се движеше ремъка...сякаш нещо го възпираше и приплъзваше през това нещо....реших да не експериментирам повече, за да не остана за пореден път без ремък Какъв може да е проблема?Вече не ми се повтаря за хилядите ми проиблеми с тоя глупав ремък...дори днес се замислих дали да не е продам само заради това, понеже вече ми къса нервите
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Браточка, щом се прецаква положението като включиш климатика, значи проблемът е лагерът на климатика, не на шайбата, а на самия компресор, което във финикийско изражение не звучи добре.

    Коментар


      #3
      При мен лагера блокира и мотора спря.Наложи се да отрежа ремъка за климатика за да продължа.Така останах и без хидравлика.Този лагер се върти когато не е включен климатика.Включиш ли го този лагер спира да се върти,но затова пък почват да се въртят частите в климатика.Вътре има още два лагера и 7 бутала(за моя модел).Липсата на масло при мен беше причина да се скъса и една от биелите,а от високата температура електромагнита става само за вторични. Абе хобаво е да не се поврежда щото сега вися на един приятел за компресора.

      Коментар


        #4
        Може просто ремъка да ти е за смяна износва се и приплъзва затова и свири или просто е хлабав. Не е причината в климатика.
        Обичам си работата.

        Коментар


          #5
          Да, само че го прави когато го включи само, така че си е логично да е от лагера
          Fiat Bravo JTD '99

          Коментар


            #6
            Тъй както си го описал колега, и на мен ми прилича на авария в самия компресор. Не на лагера в шайбата на компресора а на лагера в самия компресор или задрало бутало на последния. Компресорите поставяни на Фиат не са лоши, но имат един недостатък-не работят дълго без масло . То си е факт, че тая липса на масло се получава от дозареждане при самозвани майстори, които имат ужасната практика да зареждат само фреон а не и масло. Не съм наясно все още с едно-дали маслото се налива отделно и, или заедно с фреона. Моля някой компетентен колега да се включи и да се доизясни тоя факт. Та да взема и аз мерки с това масло в компресора, че миналата година едни приятели само ми дозаредиха системата с фреон.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              Днеска с колегата Crush си поиграхме с климатика и се оказа, че проблема изобщо не е в компресора.Като се пусне климатика при работа на колата на празех ход и явно самият механизъм на ремъка се натоварва повече, при което ремъкът започва да играе и да се мята нагоре-надалу.....ако обаче и се подаде малко газ и се сържи в обороти проблема изчезва и ремъке се върти нормално, а климатика си охлажда...При поява на проблема изглежда все едно ремъка е хлаабав, а и наистина е хлабав като го пипнеш....дължината му е 1835, като по ЕПЕР за моята кола излиза 1830, но до сега проблеми не съм имал.Въпроса е: Къде е проблема?В ремъка или в обряжният механизъм или пък отново в демпферната шайба, понеже след смяната на последната се появи проблема
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                А как са нещата около алтернатора, той оргинален ли си е, или е свалян за планов ремонт, или за извънреден, евентуално? Лагерите му дали са сменяни, шайбата му наред ли е, ненормални луфтове има ли, през него ремъкът гладко ли преминава ?Според този ЕПЕР който гледаш, другият ремък за кой модел е, и защо е по-дълъг? При ЖТД има 2 версии ремък за браво/а, като разликата е в шайбата на компресора. Да не би при теб да има нещо подобно, и да си с елемнт, който е несъвместим с въпросния ремък ? Например по-голяма шайба на компресор, с по-малък ремък, или обратно ?

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  А как са нещата около алтернатора, той оргинален ли си е, или е свалян за планов ремонт, или за извънреден, евентуално? Лагерите му дали са сменяни, шайбата му наред ли е, ненормални луфтове има ли, през него ремъкът гладко ли преминава ?Според този ЕПЕР който гледаш, другият ремък за кой модел е, и защо е по-дълъг? При ЖТД има 2 версии ремък за браво/а, като разликата е в шайбата на компресора. Да не би при теб да има нещо подобно, и да си с елемнт, който е несъвместим с въпросния ремък ? Например по-голяма шайба на компресор, с по-малък ремък, или обратно ?
                  Алтернатора не е свалян никога - поне от мен...лагерите му не са сменяни, луфтове не знам дали има - като цяли ремъкът си върви гладко, ако климатика не е пуснат....проблема идва при пуснат климатик и празен ход - просто почва да се мята....Кое те кара да мислиш, че проблема е в алтернатора?За ЕПЕР - точно за моята кола излиза един ремък с дължина 1830 - не съм много сигурен, но предишният мисля, че беше 1833мм.За компресора нямам идея дали е сменян - при мен не е....а и до сега проблеми нямаше за 2 годино....Като цяло проблемите ми бяха с демпферната шайба и различните ролки, като постояно нещо даваше фира. Така като го гледам на око си върви в оста, но знам ли....Просто проблемите с тоя ремък край нямат, а и няма един свестен майстор, който да ми е казал какъв точно му е проблема на глупавия ремък.Трябва да дойда пак на някоя среща и да му хвърлиш едно око, но ще е след другато седмица, понеже заминавам на море
                  Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                  Коментар


                    #10
                    За алтернатора - и моят изглеждаше наред, но се оказа че лагерите му са за смяна, което водеше до подскачане на обтегача, със и без климатик, а като цяло мисълта ми беше че проблемът може и да е на друго място, не конкретно в компресора, но всичко са предположения. ЕПЕРА и аз го гледах, и затова питах дали случайно нещо не е подменено с различно от оригиналното. Ето пример:Моята кола е с модел компресор със шайба 115 мм, и съответно ремък 1795. Първият модел компресор (аз съм с втория) е с шайба 105, и съответно ремък 1778 мм. По същият начин при теб излизат 2 размера ремъци - 1830, и 1839 мм, което произтича от това че някоя шайба е станала по-голяма в еволюцията на ТД 100. Ако някога въпросната шайба се е наложило да се подменя, и вместо оригинално по-голямата - да е сложена грешно по-малката, а ремъкът да е останал по-голям - това вече води до несъответствие ремък-шайба. Малко кофти го обясних, но надявам се става горе-долу ясно. Опитвам се да разсъждавам, не искам да ангажирам никого с тези мнения... Протсто като знам аз какви проблеми имх в тази част с ремъка, и като знам ти какви ядове бра с шайбата, изпитвам лично недоволство от ядовете ти и се надявам да ги оправиш в най-скоро време За срещата - виж в темата, и като се видим, ще видя, макар че с гледане нищо не става...

                    Коментар


                      #11
                      Преди няколко седмици на J T D се беше счупил обтяжният механизъм и при пускане/спиране на климатика, ремъка искаше да изпадне, защото обтяжната ролка не обираше разтягането, така че според мен се насочи към този ремък.

                      Коментар


                        #12
                        Значи последна информация Като пусна климатика или като си намаля оборотите, така че да се натовари ремъка почва да ссе мести неподвижната ролка....ей тая http://axm-auto.com/index2.php?brand...show=1Личи си на око как се измества от оста и ремъка почва да се мята.Въптоса е може ли да от друго проблема и проста да се мята от това рая ролка, понеже е относително нова.Това става само при по-голямо натоварване въърху ремъка(примерно пускане на климатика) и при работа на празен ход. При подаване на газ нещата се оправят и няма проблеми.
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #13
                          Geraka написа:
                          Значи последна информация Като пусна климатика или като си намаля оборотите, така че да се натовари ремъка почва да ссе мести неподвижната ролка....ей тая http://axm-auto.com/index2.php?brand...show=1Личи си на око как се измества от оста и ремъка почва да се мята.Въптоса е може ли да от друго проблема и проста да се мята от това рая ролка, понеже е относително нова.Това става само при по-голямо натоварване въърху ремъка(примерно пускане на климатика) и при работа на празен ход. При подаване на газ нещата се оправят и няма проблеми.
                          Абсурд е да се мести тая ролка!!! Виж да не се е разхлабила или разбила!

                          Коментар


                            #14
                            Airfan написа:
                            Абсурд е да се мести тая ролка!!! Виж да не се е разхлабила или разбила!
                            Предполагам, че за да я видя дали е разбита трябва да сваля ремъка. Я дайте малко насоки как се сваля, че и без това искам да пробвам нещо....некъде бях чел, че е лесно свалянето му.
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              Geraka написа:
                              Airfan написа:
                              Абсурд е да се мести тая ролка!!! Виж да не се е разхлабила или разбила!
                              Предполагам, че за да я видя дали е разбита трябва да сваля ремъка. Я дайте малко насоки как се сваля, че и без това искам да пробвам нещо....некъде бях чел, че е лесно свалянето му.
                              Ключ/лула/гедоре (което ти е удобно и влиза) номер 15 - удължител за рамо и помощник (може и сам, ама иска да си ловък). Бъркаш отгоре и слагаш ключа на болта на обтягащата ролка. Той е с обратна резба, така че докато напъваш, за да охлаби ремъка, няма опасност да развиеш болта. Та, като сложиш ключа с рамото към фаровете, се напъва нагоре и ремъка охлабва, с другата ръка или с ръката на помощника се откача ремъка от към шайбата на климатика най-лесно и си готов. После по обратния път, като само запомни как минава ремъка.

                              Коментар

                              Working...
                              X