Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Да ама номера с шайба на заем при мен не става поради две причини :1. Не познавам никой с JTD мАтор в Плевен.2. - КОЯТО Е ПО-СЕРИОЗНА - При мен явлението свирене не се получава веднага - ПРИМЕР - Сменя ремъка , паля и ГАЗ - няма да свири , няма да вие , след извесно време почва свиренето , а след това следва и късане на ремъка така , че явно ше са оди в моргата за една шайба , ами я кажете какво да и гледам (да не взема някоя по-разбита и от мойта)П.С. От тази сутрин си имам и нов звук откъм ремъка - едно металическо почукване - все едно нещо запъва от време на време и отпуска - отивам да махам ремъка и да видя има ли нещо дето да не иска да се върти , че полудех вече
    '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



    Коментар


      Преди няколко дни и аз откачах ремъка за да видя един шум дали ще изчезне. След слагането на ремъка и при мен дойде щуреца и сега на студено го има и после изчезва. Нищо не съм правил освен да сваля, запаля да поработи без ремък и отново да го сложа. Според мен проблема се получи от това, че опънах по малко ремъка. Тя едната ролка постоянно си го опъва, но ако не го натегна достатъчно с втората оптяжна ролка първата която е с газовата пружина стои на друго място и от това е проблема според мен.

      Коментар


        И при мен щуреца започна да свири от махане и слагане на ремъка. По време на студовете преди няколко дена спря да свири след затоплянето обаче започна отново. Смених ремъка и май, май за сега го няма.
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          Аз започвам да карам с ремък 6PK1038 т.е елиминирах компресора на климатика така и така е за ремонт.За да карате с такъв ремък трябва да премахнете паразитната ролка.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            Tornado написа:
            Аз започвам да карам с ремък 6PK1038 т.е елиминирах компресора на климатика така и така е за ремонт.За да карате с такъв ремък трябва да премахнете паразитната ролка.
            Преди това постоянно ли ти скърцаше и спря ли да скърца след смяната?

            Коментар


              Airfan написа:
              Tornado написа:
              Аз започвам да карам с ремък 6PK1038 т.е елиминирах компресора на климатика така и така е за ремонт.За да карате с такъв ремък трябва да премахнете паразитната ролка.
              Преди това постоянно ли ти скърцаше и спря ли да скърца след смяната?
              Не скърцаше постоянно ,но от седмица насам с този виещ алтернатор не знам.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                Tornado написа:
                Airfan написа:
                Tornado написа:
                Аз започвам да карам с ремък 6PK1038 т.е елиминирах компресора на климатика така и така е за ремонт.За да карате с такъв ремък трябва да премахнете паразитната ролка.
                Преди това постоянно ли ти скърцаше и спря ли да скърца след смяната?
                Не скърцаше постоянно ,но от седмица насам с този виещ алтернатор не знам.
                Ти нали му сменя ролката и го сервизира вече, пак ли се е прецакал?

                Коментар


                  Airfan написа:
                  Ти нали му сменя ролката и го сервизира вече, пак ли се е прецакал?
                  Каква ролка той моя е със шайба?
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    И при мен се оказа алтернатор ---> сега чакам да се поотопли и го свалям на земята (че индианеца мноо лесно го е направил да се сваля)
                    '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                    Коментар


                      Tornado написа:
                      Airfan написа:
                      Ти нали му сменя ролката и го сервизира вече, пак ли се е прецакал?
                      Каква ролка той моя е със шайба?
                      да де - шайба, аз по инерция ролка й викам, че нали е лагерче някакво вътре все пак. Пак ли се е разсвирила?

                      Коментар


                        Airfan написа:
                        Tornado написа:
                        Airfan написа:
                        Ти нали му сменя ролката и го сервизира вече, пак ли се е прецакал?
                        Каква ролка той моя е със шайба?
                        да де - шайба, аз по инерция ролка й викам, че нали е лагерче някакво вътре все пак. Пак ли се е разсвирила?
                        Ох ролка е само при вас и може би произведените след 1999 година.При мен си е най обикновенна шайба без никакво лагерче в нея ,а това за което говориш се казва фрайлайф шайба.http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=2&show=1
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          Tornado написа:
                          Airfan написа:
                          Tornado написа:
                          Airfan написа:
                          Ти нали му сменя ролката и го сервизира вече, пак ли се е прецакал?
                          Каква ролка той моя е със шайба?
                          да де - шайба, аз по инерция ролка й викам, че нали е лагерче някакво вътре все пак. Пак ли се е разсвирила?
                          Ох ролка е само при вас и може би произведените след 1999 година.При мен си е най обикновенна шайба без никакво лагерче в нея ,а това за което говориш се казва фрайлайф шайба.http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=2&show=1
                          Да, точно такова е при мен - шайба с фрай лайф, но все си мислих, че и при теб е такова.

                          Коментар


                            Преди 2 дни, запалих колата и откъм обслужващия ремък се чува не свирене, ами писък, който заглушаваше двигателя. В купето се чуваше само, като свистене, което реагираше на всяко подаване на газ - все едно ще излитам ( в интерес на истината в купето се чуваше приятно :D ). Полях ремъка с вода и всякакви звуци изчезнаха за около 5-6 секунди. Четох тази тема и най-лесното и възможно нещо към момента, което можех да направя е да намажа с мас страниците на ремъка и всички шумове изчезнаха, но до тази сутрин. След 2-3 км. преход откъм ремъка започна да се чува нещо, като чаткане по-скоро отколкото, като претриване на ремък. Това чаткане се превърна след време в един постоянен свистещ звук, който се появяваше над 1500 об/мин. докато не изчезна съвсем след още 3-4 км...Та така, но определено днес ми звучеше на болно лагерче, но защо пък звука изчезва след намазването с "мехлеми" на ремъка. ???
                            A17DTС/S
                            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                            Коментар


                              Хванаха ме лудите и тръгнах да си решавам проблема. Отидох в сервиза на мой приятел за да видим откъде аджеба идват тези свиркания, чукания, скърцания и прочие. Съмнявахме се във всичко включително и в шайбата на динамото, което преди месец ремонтирах. Та почукванията наподобяваха болна демпферова шайба. Взех за проба една шайба на UNIGOM (около 120 лева, а ме бяха изплашили, че тези шайби били над 300 лв. за ЖТД 100). Сложихме я - нъцки причаткването остана барабар със свиркането. Оставих си моята старата, но сменихме обтяжната ролка ( не съм я сменял преди ) - нъцки. Отидохме вече към лагера на компресора. Много лесно го демонтирахме ( Жоро ако си демонтирал алтернатора това ще ти се види детска играчка). Опасенията ми за източване на фреон и глупости останаха в небитието. Поне при ЖТД 100 - не се налага за разлика на много други автомобили ( според аверчето монтьор ). Купих си хубаво лагерче 52х35х20 на японската NACHI за скромната сума от 36 лв. Последва сглобка ( студено набиване с преса ) на лагера и обратно монтаж на шайбата към компресора. Запалихме колата и...чаткането, свистенето и скърцането изчезнаха. Остана си обаче лекото просвирване. Купих си и ремък естествено, въпреки, че старият ми беше уж "като нов". След търсене по каталози и противоречиви информации за дължината на ремъка за ЖТД 100 ( ако въобще има разлика) се оказа, че за моя двигател 182В900 и съответната версия излезе, че "истинския ми ремък" е с дължина 1795 мм. Доколкото успях да измеря стария ( не му личаха означенията ) той беше с дължина 1820 мм. Съмнявам се с времето да се е разтегнал толкова много, но знае ли пък човек? Та сложих новия ремък запалихме колата и...чудеса - радост за ухото. Двигателя ми не е работил толкова приятно, но...вдигайки колата на повдигачите видях оттичащи се капки нафта от задната страна на картера. Маркучите за обратната нафта бяха поомазнени, но надали теча ще е от тях. Дюзите са сухи. Остава помпата да е, но това вече е друга тема...а блатото е близко до нас :D ...Май там ще я бутна
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар


                                Няколко поста по назад бях написал, че има значение при мен на каква позиция е ролката с газовата пружина. При мен има една паразитна ролка в повече + още една от която се опъва ремъка. При мен ремъка е винаги опънат и се слага с голям зор, с ролката която можеш да натягаш ремъка не правиш нищо друго освен да промениш положението на газовата пружина, е според нейното положение скърцаше и при мен.

                                Коментар

                                Working...
                                X