Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    тази заран в хладното покарахкато дам зор на мотора леко присвирвано само като се получат резки промени на оборотите, т.е. при смяна на скоротитекато загря мотора и не свири повечеможе би ако сложа нов хубав ремък и няма да свири повече
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      Запалих я в 8.20ч. при външна температура 8 градуса- ни щурец , ни скакалец. Имаше и мъгла- значи висока влажност на въздуха.
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        dobrujanetza написа:
        Запалих я в 8.20ч. при външна температура 8 градуса- ни щурец , ни скакалец. Имаше и мъгла- значи висока влажност на въздуха.
        Аз пък не им обръщам внимание вече щурци ,молци ,богомолки ,стоножки и други.Всичко като ми беше в ред хвърлих пистов ремък в движение и кво прибрах се и без него.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          И при мен просвирваше ( по-точно прискърцваше)при студен старт откъм обслужващия ремък и аз не обръщах внимание. Оня ден обаче се прибирам от мач към 22 часа и ми присветна лампата за алтернатора. Инстинктивно подадох газ и лампата угасна. На другата сутрин подавам контакт, но въпросната лампа въобще не светва и в режим " готовност". Помислих си, че е изгоряла крушката и подкарах колата с идеята да си отварям таблото, но след 10 минути каране на фарове се наложи да ползвам чистачките - умряла работа. Примерих акумулатора и клемите откъм алтернатора - йок ток от него. Не допусках, че повреда на алтернатор ще убие лампата индикация за нередност от него. Както и да е - последва отвратителния демонтаж на същия и вече съм убеден, че е избрано възможно най-скапаното място в двигателния отсек на Брава ЖТД. Недомислена работа, но...Алтернатора се оказа за ремонт - износен конектор в частта контактуваща с четките. Сменихме лагер, реле регулатор с прилежащите му четки и конектор. Та заменените четки и конектор ги протрих едни други за да симулирам ( доколкото може ) звука от контакта им. В износената си част конектора и четката издаваха оня проскърцващ звук, на, който аз не обръщах внимание. В здравата част нямаше никакъв звук След монтажа на ремонтирания алтернатор вече нямам никакви звуци откъм ремъците и имам ток човек да убия. :D
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            ntodorov написа:
            Както и да е - последва отвратителния демонтаж на същия и вече съм убеден, че е избрано възможно най-скапаното място в двигателния отсек на Брава ЖТД. Недомислена работа, но...Алтернатора се оказа за ремонт - износен конектор в частта контактуваща с четките. Сменихме лагер, реле регулатор с прилежащите му четки и конектор. Та заменените четки и конектор ги протрих едни други за да симулирам ( доколкото може ) звука от контакта им. В износената си част конектора и четката издаваха оня проскърцващ звук, на, който аз не обръщах внимание. В здравата част нямаше никакъв звук След монтажа на ремонтирания алтернатор вече нямам никакви звуци откъм ремъците и имам ток човек да убия. :D
            Не само при този двигател е така.1,8 1,9 ТД100 също са им навряни алтернаторите на ...........
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              Когато свалих алтернатора го разглобих, но четките и колектора бяха сравнително добри и нямаше смисъл да заменям очевидно здрава част.’Между другото при мен щурец нямаше доста дълго време. В петък (6 ноември) направих един отскок около 1300 км, като тук там карах в дъжд и лека мъгла. Та на следващата сутрин като запалих скърцаше жестоко за около 10 сек, после спря и от тогава пак не се чува нищо... За сега съм се отказал да търся докато не стане постоянно скърцането.

              Коментар


                Смени Лагерите на Динамото
                България над всичко!

                Коментар


                  бележи си демпферната шайба с един светъл маркер гумата и желязото и си я провери за всеки случаи след 2 дена дали има разминажане ако не си решил проблема с скърцането
                  Bravo 99 1.9 jtd-105

                  Коментар


                    Няма никаква логика да скърца от четките и колектора и при поливане с вода да спира. При мен се получава такова прискърцване когато си вкарвам колата в гаража и я държа на полу съединител и оборотите са по ниски от нормалните и при подаване на газ скръцка :D На мен цялата работа ми се струва от триене на гума с метал. По мои си разсъждения причина може да бъде ексцентрична ролка, леко затягаща на момент или не съосие между шайбите. При мен ремъка се опъва сам (предполагам и при вас е така) това също може да е предпоставка за скърцане, когато газовата пружина почне да си губи свойствата има вероятност да го опъва но когато има трептене да се свива в повече от допустимото и затова ремъка да преплъзва/свирука. Да се надявам, че никога няма да ми се наложи да търся щуреца :D

                    Коментар


                      Айде и аз да пипиша малко .Колега Airfan , преследват ме явно твоите проблеми Първо смених помпа на хидравликатаПосле маховик и съединител (боли ме глава като се сетя)А сега си имам и щурче , след смяната на 4 ремъка (като днес видях , че и четвъртия е заминал) веднъж ролка , и веднъж ролка с механизъм стигам до извода , че явно не е от тях . При мен обаче свири за постоянно и не спира , с вода не съм пробвал , ама като напръскам с талк спира и после като се намокри пак. Аз оабче съм от тия дето са тъпи и упорити (демек свиренето не ми пречи , талк в аптеките колкото искаш) оооообачееее нещо кара ремъка ми да бяга навън ---> вече трети ремък късам така писта по писта , като започне откъм гумата.Та въпроса ми е от къде да почна подмените :А - От генератораБ - От климатикаВ - От демпферната шайбаГ - ПРОДАВАМ ФИАТ БРАВО 1,9 ЖТД - 105 к.с. - 3300 лв.
                      '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                      Коментар


                        Не го продавай ами търси проблем в ролките. Според мен имаш ролка/шайба която стои изнесена повече навън или навътре или стои изкривена на някъде и затова все ти износва ремъка от страни. Може да опиташ с някое парче канап или с някаква летвичка да слагаш през шайбите и да гледаш как са.

                        Коментар


                          аа

                          PeacemakeR написа:
                          Айде и аз да пипиша малко .Колега Airfan , преследват ме явно твоите проблеми Първо смених помпа на хидравликатаПосле маховик и съединител (боли ме глава като се сетя)А сега си имам и щурче , след смяната на 4 ремъка (като днес видях , че и четвъртия е заминал) веднъж ролка , и веднъж ролка с механизъм стигам до извода , че явно не е от тях . При мен обаче свири за постоянно и не спира , с вода не съм пробвал , ама като напръскам с талк спира и после като се намокри пак. Аз оабче съм от тия дето са тъпи и упорити (демек свиренето не ми пречи , талк в аптеките колкото искаш) оооообачееее нещо кара ремъка ми да бяга навън ---> вече трети ремък късам така писта по писта , като започне откъм гумата.Та въпроса ми е от къде да почна подмените :А - От генератораБ - От климатикаВ - От демпферната шайбаГ - ПРОДАВАМ ФИАТ БРАВО 1,9 ЖТД - 105 к.с. - 3300 лв.
                          демпферната шайба от там ми започнаха всички проблеми ,скърцане късане на ремъци писта по писта и разбиване на обтегача (3-4 броя) и след дълго търсене на подходяща шайба (оригинална идентична с моята ) всички проблеми свършиха слава богу преди това смених и още 2 демпферни шаиби като продавачите ме убеждаваха че били същите като мойта ама на друг производител и за това не пишело параметри като на моята шайба и сумати пари на вятъра докато не слойих това което е предвидено от производителя успех с ремонта или можеби продажбата и не се притеснявай и на мен са ми минавали такива мисли през главата ама устисках
                          Fiat Marea 1.9 Jtd 110 hp
                          ----------------------------
                          Peugeot boxer ІІ 2.2HDI
                          ____________________

                          Коментар


                            Оплетох се вече в коя тема какво писах . Колега moetomiki , при мен обаче има и едно жужене - виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...383&highlight= , там съм описал какво и кога се е случило , именно това жужене ме навежда на мисълта , че е алтернатор + това и че шайбта на климатика май има леееек луфт , ше взема и нея да смене ( поне не е скъп лагера) и ако проблема остане значи е демпферна шайба (все пак при нея няма какво да жужи или има )
                            '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                            Коментар


                              PeacemakeR написа:
                              Оплетох се вече в коя тема какво писах . Колега moetomiki , при мен обаче има и едно жужене - виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...383&highlight= , там съм описал какво и кога се е случило , именно това жужене ме навежда на мисълта , че е алтернатор + това и че шайбта на климатика май има леееек луфт , ше взема и нея да смене ( поне не е скъп лагера) и ако проблема остане значи е демпферна шайба (все пак при нея няма какво да жужи или има )
                              жуженето го имаше и при мен и си беше от ремъка и най вече като завъли почва да свири и не спира дакато изсъхне а относрно алтернатора и по точно шайбата там има едно нещо дето се нарича фрайлайф или нещо подобно та това нещо като се повреди не се получава луфт ами по скоро липса на такъв при мен е блокирала шайбата ама не ми прави проблеми преди и аз си мислех да сменям шайба на алтернатор ама като четах из форума колко труд хвърля минах на вариант оригинална демпферна шайба (втрора ръка де)не че не съм върнал и две шайби от магазин дето пък бъобще не ставаха за мойта кола имах чувството че ще падне мотора долу и веднага ги върнах П.С. ПРОБЛЕМИТЕ ИДВАТ НАЙ ВЕЧЕ ОТ ДЕМПФЕРНАТА ШАЙБА тъй като нейната цел е да убира вибрациите а ако не го прави първото нещо дето сдава багажа е обтегача и ремъка и тн.така че обърни внимание повече на демфера и то оригинал било то и втора ръка и пак успех
                              Fiat Marea 1.9 Jtd 110 hp
                              ----------------------------
                              Peugeot boxer ІІ 2.2HDI
                              ____________________

                              Коментар


                                @PacemakeR - при мен остана лагера на климатика и май от него ще излезе, защото тия дни в мъглите пак скрибуцаше първите минути и определено идва от там, на слух. Демпферна шайба можеш да вземеш от някой приятел със същата кола, за да пробваш - сменя се лесно. Аз моята я смених с друга - чисто нова (за проба) и не спря да скърца, така че си върнах моята - старата. В момента не съм сменил само лагера на климатика, но ще го сменя в следващите месеци. За сега проскръцва на 2-3 седмици за по ден-два, така че не ме дразни, но започне ли пак да скърца всеки ден, ще му таковам мамата вече!

                                Коментар

                                Working...
                                X