тази заран в хладното покарахкато дам зор на мотора леко присвирвано само като се получат резки промени на оборотите, т.е. при смяна на скоротитекато загря мотора и не свири повечеможе би ако сложа нов хубав ремък и няма да свири повече
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
dobrujanetza написа:Запалих я в 8.20ч. при външна температура 8 градуса- ни щурец , ни скакалец. Имаше и мъгла- значи висока влажност на въздуха.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
И при мен просвирваше ( по-точно прискърцваше)при студен старт откъм обслужващия ремък и аз не обръщах внимание. Оня ден обаче се прибирам от мач към 22 часа и ми присветна лампата за алтернатора. Инстинктивно подадох газ и лампата угасна. На другата сутрин подавам контакт, но въпросната лампа въобще не светва и в режим " готовност". Помислих си, че е изгоряла крушката и подкарах колата с идеята да си отварям таблото, но след 10 минути каране на фарове се наложи да ползвам чистачките - умряла работа. Примерих акумулатора и клемите откъм алтернатора - йок ток от него. Не допусках, че повреда на алтернатор ще убие лампата индикация за нередност от него. Както и да е - последва отвратителния демонтаж на същия и вече съм убеден, че е избрано възможно най-скапаното място в двигателния отсек на Брава ЖТД. Недомислена работа, но...Алтернатора се оказа за ремонт - износен конектор в частта контактуваща с четките. Сменихме лагер, реле регулатор с прилежащите му четки и конектор. Та заменените четки и конектор ги протрих едни други за да симулирам ( доколкото може ) звука от контакта им. В износената си част конектора и четката издаваха оня проскърцващ звук, на, който аз не обръщах внимание. В здравата част нямаше никакъв звукСлед монтажа на ремонтирания алтернатор вече нямам никакви звуци откъм ремъците и имам ток човек да убия. :D
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
ntodorov написа:Както и да е - последва отвратителния демонтаж на същия и вече съм убеден, че е избрано възможно най-скапаното място в двигателния отсек на Брава ЖТД. Недомислена работа, но...Алтернатора се оказа за ремонт - износен конектор в частта контактуваща с четките. Сменихме лагер, реле регулатор с прилежащите му четки и конектор. Та заменените четки и конектор ги протрих едни други за да симулирам ( доколкото може ) звука от контакта им. В износената си част конектора и четката издаваха оня проскърцващ звук, на, който аз не обръщах внимание. В здравата част нямаше никакъв звукСлед монтажа на ремонтирания алтернатор вече нямам никакви звуци откъм ремъците и имам ток човек да убия. :D
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Когато свалих алтернатора го разглобих, но четките и колектора бяха сравнително добри и нямаше смисъл да заменям очевидно здрава част.’Между другото при мен щурец нямаше доста дълго време. В петък (6 ноември) направих един отскок около 1300 км, като тук там карах в дъжд и лека мъгла. Та на следващата сутрин като запалих скърцаше жестоко за около 10 сек, после спря и от тогава пак не се чува нищо... За сега съм се отказал да търся докато не стане постоянно скърцането.
Коментар
-
Няма никаква логика да скърца от четките и колектора и при поливане с вода да спира. При мен се получава такова прискърцване когато си вкарвам колата в гаража и я държа на полу съединител и оборотите са по ниски от нормалните и при подаване на газ скръцка :D На мен цялата работа ми се струва от триене на гума с метал. По мои си разсъждения причина може да бъде ексцентрична ролка, леко затягаща на момент или не съосие между шайбите. При мен ремъка се опъва сам (предполагам и при вас е така) това също може да е предпоставка за скърцане, когато газовата пружина почне да си губи свойствата има вероятност да го опъва но когато има трептене да се свива в повече от допустимото и затова ремъка да преплъзва/свирука. Да се надявам, че никога няма да ми се наложи да търся щуреца :D
Коментар
-
Айде и аз да пипиша малко .Колега Airfan , преследват ме явно твоите проблемиПърво смених помпа на хидравликатаПосле маховик и съединител (боли ме глава като се сетя)А сега си имам и щурче , след смяната на 4 ремъка (като днес видях , че и четвъртия е заминал) веднъж ролка , и веднъж ролка с механизъм стигам до извода , че явно не е от тях . При мен обаче свири за постоянно и не спира , с вода не съм пробвал , ама като напръскам с талк спира и после като се намокри пак. Аз оабче съм от тия дето са тъпи и упорити (демек свиренето не ми пречи , талк в аптеките колкото искаш) оооообачееее нещо кара ремъка ми да бяга навън ---> вече трети ремък късам така писта по писта , като започне откъм гумата.Та въпроса ми е от къде да почна подмените :А - От генератораБ - От климатикаВ - От демпферната шайбаГ - ПРОДАВАМ ФИАТ БРАВО 1,9 ЖТД - 105 к.с. - 3300 лв.
Коментар
-
аа
PeacemakeR написа:Айде и аз да пипиша малко .Колега Airfan , преследват ме явно твоите проблемиПърво смених помпа на хидравликатаПосле маховик и съединител (боли ме глава като се сетя)А сега си имам и щурче , след смяната на 4 ремъка (като днес видях , че и четвъртия е заминал) веднъж ролка , и веднъж ролка с механизъм стигам до извода , че явно не е от тях . При мен обаче свири за постоянно и не спира , с вода не съм пробвал , ама като напръскам с талк спира и после като се намокри пак. Аз оабче съм от тия дето са тъпи и упорити (демек свиренето не ми пречи , талк в аптеките колкото искаш) оооообачееее нещо кара ремъка ми да бяга навън ---> вече трети ремък късам така писта по писта , като започне откъм гумата.Та въпроса ми е от къде да почна подмените :А - От генератораБ - От климатикаВ - От демпферната шайбаГ - ПРОДАВАМ ФИАТ БРАВО 1,9 ЖТД - 105 к.с. - 3300 лв.
успех с ремонта или можеби продажбата и не се притеснявай и на мен са ми минавали такива мисли през главата ама устисках
Fiat Marea 1.9 Jtd 110 hp
----------------------------
Peugeot boxer ІІ 2.2HDI
____________________
Коментар
-
Оплетох се вече в коя тема какво писах . Колега moetomiki , при мен обаче има и едно жужене - виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...383&highlight= , там съм описал какво и кога се е случило , именно това жужене ме навежда на мисълта , че е алтернатор + това и че шайбта на климатика май има леееек луфт , ше взема и нея да смене ( поне не е скъп лагера) и ако проблема остане значи е демпферна шайба (все пак при нея няма какво да жужиили има
)
Коментар
-
PeacemakeR написа:Оплетох се вече в коя тема какво писах . Колега moetomiki , при мен обаче има и едно жужене - виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...383&highlight= , там съм описал какво и кога се е случило , именно това жужене ме навежда на мисълта , че е алтернатор + това и че шайбта на климатика май има леееек луфт , ше взема и нея да смене ( поне не е скъп лагера) и ако проблема остане значи е демпферна шайба (все пак при нея няма какво да жужиили има
)
при мен е блокирала шайбата ама не ми прави проблеми преди и аз си мислех да сменям шайба на алтернатор ама като четах из форума колко труд хвърля минах на вариант оригинална демпферна шайба (втрора ръка де)не че не съм върнал и две шайби от магазин дето пък бъобще не ставаха за мойта кола имах чувството че ще падне мотора долу и веднага ги върнах П.С. ПРОБЛЕМИТЕ ИДВАТ НАЙ ВЕЧЕ ОТ ДЕМПФЕРНАТА ШАЙБА тъй като нейната цел е да убира вибрациите а ако не го прави първото нещо дето сдава багажа е обтегача и ремъка и тн.така че обърни внимание повече на демфера и то оригинал било то и втора ръка и пак успех
Fiat Marea 1.9 Jtd 110 hp
----------------------------
Peugeot boxer ІІ 2.2HDI
____________________
Коментар
-
@PacemakeR - при мен остана лагера на климатика и май от него ще излезе, защото тия дни в мъглите пак скрибуцаше първите минути и определено идва от там, на слух. Демпферна шайба можеш да вземеш от някой приятел със същата кола, за да пробваш - сменя се лесно. Аз моята я смених с друга - чисто нова (за проба) и не спря да скърца, така че си върнах моята - старата. В момента не съм сменил само лагера на климатика, но ще го сменя в следващите месеци. За сега проскръцва на 2-3 седмици за по ден-два, така че не ме дразни, но започне ли пак да скърца всеки ден, ще му таковам мамата вече!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар