Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    jenshen73 написа:
    Пишеш, че ще сменяш отново ремък. Т.е. няма да е агренажния, а този, който е отвън? Абе с двигателите и колите като цяло съм много зле - знам кое какво е, но като се опре до ремонти или разчленяване на чаркалата - практиката ми куца. Иначе теорията е най-лесно да се придобие Мисълта ми е, че си пазя и двата ремъка от преди смяната - агренажния и алтернаторния. Ако ще сменяш алтернаторен - мога да погледна моя колко мм е точн.
    Говоря за пистовия. Ангренажа ми е на 18 000 км и не смятам да го сменям за сега. Погледни наистина каква марка и модел е твоя.@dimmX - каква марка ти е ремъка?@Geraka - довечера ще погледна в ЕПЕР-а кое как е, че сега от работа нямам много възможност. Демпферната шайба има една дупка отзад, в която влиза една фиксираща пъпка. Сигурен ли си, че е влезнала добре?

    Коментар


      #92
      Airfan написа:
      @Geraka - довечера ще погледна в ЕПЕР-а кое как е, че сега от работа нямам много възможност. Демпферната шайба има една дупка отзад, в която влиза една фиксираща пъпка. Сигурен ли си, че е влезнала добре?
      Идея си нямам за какво иде реч...смениха ми го в един сервиз, в който до сега си правех колата, но напоследък хич не съм доволен и мисля повече да не стъпя там....можеш ли да ми обясниш как да го проверя или трябва на място?
      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

      Коментар


        #93
        Geraka написа:
        Airfan написа:
        @Geraka - довечера ще погледна в ЕПЕР-а кое как е, че сега от работа нямам много възможност. Демпферната шайба има една дупка отзад, в която влиза една фиксираща пъпка. Сигурен ли си, че е влезнала добре?
        Идея си нямам за какво иде реч...смениха ми го в един сервиз, в който до сега си правех колата, но напоследък хич не съм доволен и мисля повече да не стъпя там....можеш ли да ми обясниш как да го проверя или трябва на място?
        Сваляш ремъка, отвиваш болтовете на шайбата и проверяваш. Така като я гледаш мята ли нанякъде?

        Коментар


          #94
          Със свалянето едва ли ще се справя сам....може на някоя от следващите срещи да се появя и някой колега да помогне По принцип колата ми работи на малко над нормалните обороти на място - държи 1000.... при това положение не мята на никъде и се чува едва долувимо това стържене.Но има едно жило, с което свалям малко оборотите ръчно...предполагам, че до към 800, но не мога да го твърдя със сигурност, понеже не мога и да дъпрам жилото и да съм в колата ...та сега по темата....Като и паднат оборотите и започва това стържени и сякаш ремъкът почва да играе и да стърже нещо....На скоро писах тема, че имам проблем с ремъка при пуснат климатик...сега ми дойде прозрението, че проблема може и да не е в компресора на климатика, понеже като го пусна и автоматично оборотите падат на около 900 и започва същото стържене и мятане на ремъка....довечера като се прибера ще пробвам да го пусна да видим какво ще се получи.Дали наистина е възможно да е пак от демпферната шайба?
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #95
            Airfan написа:
            @dimmX - каква марка ти е ремъка?
            DAYCO 6PK 1842mm!
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #96
              Geraka написа:
              сега ми дойде прозрението, че проблема може и да не е в компресора на климатика, понеже като го пусна и автоматично оборотите падат на около 900 и започва същото стържене и мятане на ремъка....довечера като се прибера ще пробвам да го пусна да видим какво ще се получи.Дали наистина е възможно да е пак от демпферната шайба?
              Като включиш климатика оборотите трябва да се вдигнат, не да падат. Възможно е от това двигатела ти та издава този звук.Ако не се лъжа, някъде четох, че като се включи климатика, ЕКУ-то променя момента на впръскване или нещо такова. Гледах наскоро една Брава ТД100 (с цел покупка за един колега), имаше същия проблем. Като включих климатика, оборотите останаха същите, но се появяваше гаден шум от двигатела.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #97
                При пускане на климатика оборотите не трябва да падат! В началото само има извстно колебание, но после трябва да се стабилизират. При мен на ТД100 даже малко се завишават. С около 50. Airfan Не се сещам, по назад в темата, дали си сменил и обтяжния механизъм, но ако не си пробвай с друг. Както бях писал, проблема е от несъосие. Свали обтяжката и прегледай на просвет луфта между тялото и и подвижния механизъм на обтяжката. Точно там където се разделят и по средата има пластмасов уплътнител. Ако в едната половина - горната е по голям луфта, спрямо долната част, дори и с десети от милиметъра, то механизма не подвежда правилно ролката и несъосието и се увеличава прогресивно на разстоянието и от центъра. По наблюдения, дори и някои нови механизми не са центровани точно, което ни създава всички тия главоболия. Това е първото и най-важното условие, което трябва да е изпълнено. След това ако пак имаш шум търси проблема другаде. Но мисля че в повечето случаи проблема е комплексен, а именно от несъосие + некачествени ремъци. Аз след горните мерки, нямам вече проблеми. А преди това смених три ремъка, на по 200 и 1000 км.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #98
                  iuly_vn написа:
                  При пускане на климатика оборотите не трябва да падат! В началото само има извстно колебание, но после трябва да се стабилизират. При мен на ТД100 даже малко се завишават. С около 50. Airfan Не се сещам, по назад в темата, дали си сменил и обтяжния механизъм, но ако не си пробвай с друг. Както бях писал, проблема е от несъосие. Свали обтяжката и прегледай на просвет луфта между тялото и и подвижния механизъм на обтяжката. Точно там където се разделят и по средата има пластмасов уплътнител. Ако в едната половина - горната е по голям луфта, спрямо долната част, дори и с десети от милиметъра, то механизма не подвежда правилно ролката и несъосието и се увеличава прогресивно на разстоянието и от центъра. По наблюдения, дори и някои нови механизми не са центровани точно, което ни създава всички тия главоболия. Това е първото и най-важното условие, което трябва да е изпълнено. След това ако пак имаш шум търси проблема другаде. Но мисля че в повечето случаи проблема е комплексен, а именно от несъосие + некачествени ремъци. Аз след горните мерки, нямам вече проблеми. А преди това смених три ремъка, на по 200 и 1000 км.
                  Обтяжният механизъм го смених в комплект с ролката през април и е на малко километри, което не пречи да е прецакан изначално. Ще проверя. В момента единственото несъосие ми се вижда от шайбата на климатика - леко играе там ремъка наляво-надясно, но е твърде твърде малко, а и няма логика да спира след като позагрее колата в този случай.

                  Коментар


                    #99
                    Geraka написа:
                    ...оги...
                    Собствените имена в българския език се пишат с главна буква Например - Оги, Иван, Драган, Малко Търново, България.... Аз изобщо не се обиждам на такива текстове, но по този начин самият ти обиждаш себе си, като ни показваш, че не знаеш основни правила. Уважавайте българския език. И успех с ремъците. Докато слагате ремъци по 1840, срещу 1835 в ЕПЕР, никога не може да твърдите че е от друго, е личното ми мнение по темата. Мисля така, защото въпреки че обтягащият механизъм поема различни ремъци, в каталога пише "1835 мм" , а не - "от 1830 до 1845 мм"

                    Коментар


                      Оги, ти с ремък точно по размер ли си? Предполагам знаеш, че според марката варира и размерът, защо - незнам. За това в следващите 10 дни ще издирвам лемък точно 1835 мм с 6 писти. Ако имате предложения - моля споделете!

                      Коментар


                        За колегата с 1.8 бензин - и ти си с демпферна шайба.Просто е друг модел.Жоро - ако не си си сменял досега обтяжната и разчиташ на това, че е нова може да си в грешка.Не си спомням сменя ли я.Аз ти казах - според мен проблема е отпред защото там поливайки с вода шума изчезва.

                        Коментар


                          Да, моят съответства точно - 1795 (JTD 105 с голямата шайба на климатика, а с малката са 1778, и почти по всички каталози се среща само 1778 , но точният е 1795, и преди да го видя с очите си, не исках да ми го монтират)

                          Коментар


                            ogi28b написа:
                            Geraka написа:
                            ...оги...
                            Собствените имена в българския език се пишат с главна буква Например - Оги, Иван, Драган, Малко Търново, България.... Аз изобщо не се обиждам на такива текстове, но по този начин самият ти обиждаш себе си, като ни показваш, че не знаеш основни правила. Уважавайте българския език. И успех с ремъците.
                            Колега приеми моите искрени извинения....но аз дори не знам дали така се казваш изобщо. Написах го като съкратено от ника ти. И все пак извиниявай
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              Та да обобщим - на Marea JTD 105 e 1835мм, а но Бравата е по-малък?Сега видях, че за моята в EPER дават дължина на ремъка L=1830мм, а аз сега карам със 1835мм
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар


                                1115 написа:
                                За колегата с 1.8 бензин - и ти си с демпферна шайба.Просто е друг модел.Жоро - ако не си си сменял досега обтяжната и разчиташ на това, че е нова може да си в грешка.Не си спомням сменя ли я.Аз ти казах - според мен проблема е отпред защото там поливайки с вода шума изчезва.
                                Ако може малко да ми поясниш какво имаш предвид, че не разбрах добре и да поясня - през месец Април 2009-та, преди 2200 км към днешна дата смених целия механизъм барабар с ролката, както и паразитната ролка. И преди смяната и веднага след смяната скърцането си остана налично. Трети обтегач - комплект не смятам да купувам. По-скоро съм склонен да разменя с някой колега от пловдив моя, за да тествам.

                                Коментар

                                Working...
                                X