Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Да,ма поне не скърцаше.Идеята ми е да е сложим само за проба.
    Octavia RS
    Evo 10-служебната играчка.

    Коментар


      #62
      Еми пак скърца да го е** в ремъка... Снощи с Jimy си разменихме демпферните шайби. Аз разлика между двете не видях освен, че металът на неговата беше по-нов и лъскав. Дори и марката им беше една и съща - Дайко. Та, братя космонавти, въпросното скърцане не е от демпферната шайба. В петък-събота ще свалям алтернатора и ще видим....

      Коментар


        #63
        Алтернатора е долу, сега ще му направя профилактика и ще качвам наобратно. Очаквайте подробен репортаж скоро!

        Коментар


          #64
          Добре де, искам да питам нещо и аз за странни шумове: от последния проливен дъжд в който карах - имам едно шумолене от ремъците - все едно лагер върти без грам смазка.Та питането ми е - може ли да се свали алтернаторния ремък и да се запали двигателя за да се чуе дали е от неговите ролки? Колата съответно е ’00 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #65
            Re: JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+ви

            Airfan написа:
            Привет приятели,Имам проблем с Марчето. На студен двигател се чува много гадно скърцане от към ремъците. Напоследък се засили и започна да ме притеснява.Ето видео с проблема:1. http://www.youtube.com/watch?v=bNomwiWkESI - като полея с вода спира, след малко пак започва да скърца.2. http://www.youtube.com/watch?v=4wq2Ay_BJY4 - при леко изфорсирване пак проскърцва.Ремък - на 17 000 км - Гейтс.Ролки - Дайко на 1000 км сменени заради скърцането - без ефект.Хидравлична помпа сменена поради друга причина - пак си го има скърцането.Дайте идеи, че ми писва вече от това гадно скърцане.
            Колега домързя ме да прочета цялата тема, но имах същия проблем 1 към 1. Сменик пистовия ремък с ролките към него и всичко приключи
            Fiat Bravo 1.8 GT 113Hp++
            Lancia Lybra 1.8 131Hp

            Коментар


              #66
              jenshen73 - да, може да се свали ремъка, в общия случай става отгоре , без канал, без да се разглабя нищо друго, сс помощта на лула 15. Ако имаш помощник е работа за 3-5 минути всичко, но ако не си свалял никога, задължително си намери помощник, може и начинаещ.

              Коментар


                #67
                ogi28b написа:
                jenshen73 - да, може да се свали ремъка, в общия случай става отгоре , без канал, без да се разглабя нищо друго, сс помощта на лула 15. Ако имаш помощник е работа за 3-5 минути всичко, но ако не си свалял никога, задължително си намери помощник, може и начинаещ.
                Оги, с колите и ремонтирането им съм скаран. Ако е да сменя изгорял бушон или лампа - да, но да бърникам по двигателя - не мерси. Ще я закарам в сервиза на едни мои приятели и те ще се трудят отгоре и. Но понеже майстора там предложи това като вариант, а аз не бях сигурен, дори не знаех дали няма да си създам проблем - за това питам . Да си сложа ли и аз онова в подписа?
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #68
                  Не, само го спазвай, както правиш и до момента Очакваме отзиви от колегата Airfan дали вече нещата са по-добре, или все още не.

                  Коментар


                    #69
                    Шайбата на алнатора е сменена, а скърцането е в историята, поне за сега!Искам да изкажа специални благодарности на J T D и Jimy за всеотдайната помощ! Честно казано, ако знаех с какво се захващам, вероятно нямаше да започна, защото бачкането е наистина много и е неприятно. Този ремонт не е по силите на всеки, тъй като се иска канал или подемник и хубав набор инструменти, добри приятели, бира и много търпение. Помислете преди да се захванете! Аз вече знам как става и мога да го повторя лесно още веднъж, но първия път е труден. Отнеми от петък вечер 19:00 часа до към 23:00 и събота от 9:30 до към 22:30, за да разглобя и сглобя обратно всичко. Направил съм малко снимки, но не съм ги свалил от фотоапарата още.Поздрави!

                    Коментар


                      #70
                      Добре, а аз имам още един въпрос - колко е живота на ролките и двата ремъка? Текущо моите са на по 40 000км, но освен това неприятно свистене като от сух лагер - никакви други неприлични звуци не се чуват. Опс, имам и още един въпрос - какво се сменя при подмяната на агренажният ремък? Ролки - обтяжна паразитни, ремък. Обслужващ ремък + ролките му, а водни/маслени помпи, защото в един магазин се опитват да ме убедят, че при подмяна на ремъците се сменя и водната помпа, защото за Дизеловите двигателия тя била консуматив...?
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #71
                        jenshen73 написа:
                        Добре, а аз имам още един въпрос - колко е живота на ролките и двата ремъка? Текущо моите са на по 40 000км, но освен това неприятно свистене като от сух лагер - никакви други неприлични звуци не се чуват. Опс, имам и още един въпрос - какво се сменя при подмяната на агренажният ремък? Ролки - обтяжна паразитни, ремък. Обслужващ ремък + ролките му, а водни/маслени помпи, защото в един магазин се опитват да ме убедят, че при подмяна на ремъците се сменя и водната помпа, защото за Дизеловите двигателия тя била консуматив...?
                        На ангренажа му дават 50 000 км или 3 години, пистовия не помня, но бих го сменил по същото време, така че е твърде възможно ролките да са ти пътници, особено ако нямаш кора под двигателя. Аз моята водна помпа не я смених, тъй като никой не ми каза в официалния фиат сервиз, че се сменя заедно с ангренажа. Личното ми мнение е, че това е плод на въображението на нашенските майстори, но може и да греша.

                        Коментар


                          #72
                          Водната помпа се сменя заедно с ангренажния ремък и прилежащите му ролки! Трябва да се има предвид ,че самата водна помпа се явява нещо, като ролка задвижвана от ангренажния ремък. Тя е с гладка повърхност и не е на лагер, а на нещо друго ... не запомних какво е, втулка и още нещо...незнам Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 ! За JTD105 -ВП струва 60-65 лв, но за да се смени се процедира като при смяна на ангренажен ремък,т.е. всичко долу - заедно с известно количество охлаждаща течност. Съответно цената за работата не е по-малка, а е аналогична. От всичко до тук мисля ,че от подмяната и глава не боли!
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #73
                            @Jimy: Ако цената и е 60-65лв. на тая помпа - ще я сменя. Втулката също е лагер, просто се използва износването примерно на месинга.@Airfan: Имам кора под двигателя, а ролки и ремъци са ми на около 38000км, а не на 40000, но за 2000 няма да го правим на чак такъв въпрос. Предлагат ми при подмяната продукти на фирма Дайко, защото за агренажа идвали пълен комплект. Има и две шайби (ролки), които също ме притесняват - това е демпферната шайба и тази на климатика - резонно ли е и те да се сменят с агренажа или там вече е въпрос на "преценка"?Когато купих Мареата преди 2 години смених всичко на куп, помня, че цифрата беше доста солена...P.S. В axm-auto помпата е 62.40лв. Представлява точно нещо като ролка с пластина ... Ще се сменя и тя, явно...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #74
                              jenshen73 написа:
                              @Jimy: Ако цената и е 60-65лв. на тая помпа - ще я сменя. Втулката също е лагер, просто се използва износването примерно на месинга.@Airfan: Имам кора под двигателя, а ролки и ремъци са ми на около 38000км, а не на 40000, но за 2000 няма да го правим на чак такъв въпрос. Предлагат ми при подмяната продукти на фирма Дайко, защото за агренажа идвали пълен комплект. Има и две шайби (ролки), които също ме притесняват - това е демпферната шайба и тази на климатика - резонно ли е и те да се сменят с агренажа или там вече е въпрос на "преценка"?Когато купих Мареата преди 2 години смених всичко на куп, помня, че цифрата беше доста солена...P.S. В axm-auto помпата е 62.40лв. Представлява точно нещо като ролка с пластина ... Ще се сменя и тя, явно...
                              До скоро бях чувал само положителни отзиви за Дайко, но в последните седмици чух и негативи... аз бих заложил на оригинални Фиат части (както и направих). Демпферната шайба аз бих я сменил единствено ако има проблем с нея - закъсано, напукано, бучене или мятане от нея, а за климатика незнам какво си сменил, но каквото и да е, то не се сменя периодично. Освен демпферната шайба може би имаш още 2 ролки на пистовия ремък - паразитна и обтяжна, те също се сменят със смяна на ремъка.Около 200 лв ще тие ангренажният ремък с ролките, 60-65 лв водна помпа, 30-ина лв пистов ремък, около 120 лв ролки на пистов ремък (ако са 2, за справка ЕПЕР и сайта на хит-ко).Ако още някак си мога да съм ти от помощ - свиркай.

                              Коментар


                                #75
                                Познайте от 1 път дали пак не скърца сутрин.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 Готов съм на ритуално самоубийство вече.... Не остана нищо за сменяне!

                                Коментар

                                Working...
                                X