Аз доста си поиграх с тоя ремък. След като смених три ремъка се оказа първо че е хлабав и второ че не е в съосие с ролките. Проблема си реших по следния начин. Разрязах с макетно ножче, един стар ремък надлъжно, като се получиха две половини с по 4 и 2 писти. Половината която предвидих с четерите писти монтирах на колелата но така че да е по средата на всички ролки, като отвън и отвътре остават по една свободна писта. След като запалих установих че ремъка ми бяга навън откъм ролката на динамото. Веднага прескача с една писта навън докато на другите ролки си стоеше по средата. Така установих проблема в несъосието на обтяжната ролка, която е преди динамото, по посока на действащата сила на движението. Това несъосие на око не се вижда. Дори и да е минимално е проблемно, поради голямата дължина на ремъка, характерно за тия модели. С други думи - продават ни само буклуци. След това подложих отдолу под механизма шаиба за да компенсирам наклона на обтяжката, затегнах болта и вече нямам проблеми. Сега ремъка е спокоен и всичко е наред. Размера за модела с климатик, трябва да е 1833. Някой плзват с успех и 1829.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
Колега, това ти е демпферната шайба на коляновия вал. Като гасиш двигатела, нe ти ли претраква ??? Също при включване и изключване на компресора се чува това претракване. Особено щом звука покрай колелото се чува по-ясно, няма съмнение. погледни с едно огледало при изгасен двигател, и ще видиш дали е нацъфкана гумата на шайбата. Избягвай да караш с тая шайба, че ще ти прецака компресора на климатика и хидравликата на волана.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, това ти е демпферната шайба на коляновия вал. Като гасиш двигатела, нe ти ли претраква ??? Също при включване и изключване на компресора се чува това претракване. Особено щом звука покрай колелото се чува по-ясно, няма съмнение. погледни с едно огледало при изгасен двигател, и ще видиш дали е нацъфкана гумата на шайбата. Избягвай да караш с тая шайба, че ще ти прецака компресора на климатика и хидравликата на волана.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:Колега я кажи коя гума на демпферната шайба трябва да се подгледне, понеже аз наскоро я смених моята, но преди това карах много време с тракаща стара....и сега изведнъж първо копресора на климатика ми се прецака, а хидравликата на волана почна да вие при пълен десен или ляв...преди това го нямаше това виене.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ще отговоря общо на всички, че иначе става бавно, а нямам много време. Изброявам по точки:1. Купих колата с ремък 6PK1840 на Gates. Когато я обслужиха в официален Фиат сервиз са ми сложили абсолютно същия. Преди седмица замених текущия ремък с този стария (оригиналния) и скърцането намаля, но не изчезна. Сега, седмица по-късно, скърцането се увеличава и със стария ремък, т.е. каквото не е наред, продължава да не е наред и да ми разваля прогресивно ремъка.2. Причината за скърцането не е дължината на ремъка. Обтяжната ролка може да поеме доста голям диапазон от ремъци, а и като купих колата в началото и до преди няколко месеца скърцане нямаше.3. Ще погледна гумата на демпферната шайба преди да разглабям алтернатора, но ме съмнява да е от нея, защото притропване не чувам при гасене на двигателя, а и самата шайба не мята въобще.4. Купил съм шайбата на алтернатора, тъй като това е най-евтиния компонент, който остана несменен по метода на проба-грешка. Излезе ми 91 лв с куриера.Сега малко по въпроса с шайбата на алтернатора. Оказа се, че тя се сваля с набор от два специализирани инструмента. Самата шайба е навита на резба за оста на алтернатора и по думите на майстори е доста добре затегната. Шайбата се отвива с шлицов ключ, а не с имбуси или торксове. Шлицовата вложка е с отвор в средата, през който се вкарва удължен торкс, който законтря оста. Т.е. с гедоре и торкса се контрира оста, а с гаечен ключ или лула/звезда се отвива самата шайба. Тези два инструмента са на цена 15 и 16 лв. Аз вече имам шлицовата вложка, а в следващите дни щ е си взема и удължения торкс.До колкото разбрах, има вариант вместо да свалям полуоската, да откача шенкела от амортисьора като по този начин си освободя място, за да извадя алтернатора. Причината да ми се иска да пробвам този вариант е, защото развиването на гайката на главината и навиването й после не е от най-приятните мероприятия. Живот и здраве в петък вечерта започвам демонтажа, за да мога в събота да викам майстор за помощ ако нещо се сгъбяса положението. Ще направя и снимки, разбира се.Междувременно ако имате съвети и/или идеи, моля да ги споделите тук.
Коментар
-
Когато се скъса гумата на дмпферната шйба тя не "мята", само трака и то точно по този нзчин, както се чува на клипа. По същия начин се чува по- слабо отгоре и по- силно покарай предна дясна гума. Нищо не те бърка да вземеш едно огледалце и да я погледнеш, вместо да се чудиш как да си похарчиш парите за нещо, което в момента не ти трябва. А тази шайба все пак струва между 160 и 250 лв. , зависи от производителяОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Когато се скъса гумата на дмпферната шйба тя не "мята", само трака и то точно по този нзчин, както се чува на клипа. По същия начин се чува по- слабо отгоре и по- силно покарай предна дясна гума. Нищо не те бърка да вземеш едно огледалце и да я погледнеш, вместо да се чудиш как да си похарчиш парите за нещо, което в момента не ти трябва. А тази шайба все пак струва между 160 и 250 лв. , зависи от производителя
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар