Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Аз доста си поиграх с тоя ремък. След като смених три ремъка се оказа първо че е хлабав и второ че не е в съосие с ролките. Проблема си реших по следния начин. Разрязах с макетно ножче, един стар ремък надлъжно, като се получиха две половини с по 4 и 2 писти. Половината която предвидих с четерите писти монтирах на колелата но така че да е по средата на всички ролки, като отвън и отвътре остават по една свободна писта. След като запалих установих че ремъка ми бяга навън откъм ролката на динамото. Веднага прескача с една писта навън докато на другите ролки си стоеше по средата. Така установих проблема в несъосието на обтяжната ролка, която е преди динамото, по посока на действащата сила на движението. Това несъосие на око не се вижда. Дори и да е минимално е проблемно, поради голямата дължина на ремъка, характерно за тия модели. С други думи - продават ни само буклуци. След това подложих отдолу под механизма шаиба за да компенсирам наклона на обтяжката, затегнах болта и вече нямам проблеми. Сега ремъка е спокоен и всичко е наред. Размера за модела с климатик, трябва да е 1833. Някой плзват с успех и 1829.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #47
      iuly_vn написа:
      Размера за модела с климатик, трябва да е 1833. Някой плзват с успех и 1829.
      А някой позлват с успех и 1838 вече 70000 км.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #48
        Вчера погледнах моя...на ремъка пише 1835
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #49
          Колега Tprnado. И аз като взех колата новофнос от Италия, бе с 1838. После в магазина нямаха и ми дадоха1837. Карах около 6000км и почна да свири. После почнаха и главоболията, докато вече като извърших по горното и нямам проблеми.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #50
            Колега, това ти е демпферната шайба на коляновия вал. Като гасиш двигатела, нe ти ли претраква ??? Също при включване и изключване на компресора се чува това претракване. Особено щом звука покрай колелото се чува по-ясно, няма съмнение. погледни с едно огледало при изгасен двигател, и ще видиш дали е нацъфкана гумата на шайбата. Избягвай да караш с тая шайба, че ще ти прецака компресора на климатика и хидравликата на волана.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #51
              Dido_Lyubenov написа:
              Колега, това ти е демпферната шайба на коляновия вал. Като гасиш двигатела, нe ти ли претраква ??? Също при включване и изключване на компресора се чува това претракване. Особено щом звука покрай колелото се чува по-ясно, няма съмнение. погледни с едно огледало при изгасен двигател, и ще видиш дали е нацъфкана гумата на шайбата. Избягвай да караш с тая шайба, че ще ти прецака компресора на климатика и хидравликата на волана.
              Колега я кажи коя гума на демпферната шайба трябва да се подгледне, понеже аз наскоро я смених моята, но преди това карах много време с тракаща стара....и сега изведнъж първо копресора на климатика ми се прецака, а хидравликата на волана почна да вие при пълен десен или ляв...преди това го нямаше това виене.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #52
                Тук се вижда как е нацепена гумата на старата ми шайба. Тази трака доста сериозно. Издава същия звук като от клипа.
                Прикачени файлове
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #53
                  Geraka написа:
                  Колега я кажи коя гума на демпферната шайба трябва да се подгледне, понеже аз наскоро я смених моята, но преди това карах много време с тракаща стара....и сега изведнъж първо копресора на климатика ми се прецака, а хидравликата на волана почна да вие при пълен десен или ляв...преди това го нямаше това виене.
                  Хидравликата си вие при крайни положения на волана, защото отваря един клапан, който освобождава налягането когато е над опредена граница, за да не се пръсне хидрвликата. Когато завиеш докрай, клапана, който определя в коя посока налягането да избутва рейката остава отворен, а рейката няма накъде повече да ходи и тогава отваря клапана, който чуваш да вие. Тоест звука е от преминаването на хидрвличното масло през този клапан, и е нормално да го чуваш особено при отворен прозорец.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #54
                    Ще отговоря общо на всички, че иначе става бавно, а нямам много време. Изброявам по точки:1. Купих колата с ремък 6PK1840 на Gates. Когато я обслужиха в официален Фиат сервиз са ми сложили абсолютно същия. Преди седмица замених текущия ремък с този стария (оригиналния) и скърцането намаля, но не изчезна. Сега, седмица по-късно, скърцането се увеличава и със стария ремък, т.е. каквото не е наред, продължава да не е наред и да ми разваля прогресивно ремъка.2. Причината за скърцането не е дължината на ремъка. Обтяжната ролка може да поеме доста голям диапазон от ремъци, а и като купих колата в началото и до преди няколко месеца скърцане нямаше.3. Ще погледна гумата на демпферната шайба преди да разглабям алтернатора, но ме съмнява да е от нея, защото притропване не чувам при гасене на двигателя, а и самата шайба не мята въобще.4. Купил съм шайбата на алтернатора, тъй като това е най-евтиния компонент, който остана несменен по метода на проба-грешка. Излезе ми 91 лв с куриера.Сега малко по въпроса с шайбата на алтернатора. Оказа се, че тя се сваля с набор от два специализирани инструмента. Самата шайба е навита на резба за оста на алтернатора и по думите на майстори е доста добре затегната. Шайбата се отвива с шлицов ключ, а не с имбуси или торксове. Шлицовата вложка е с отвор в средата, през който се вкарва удължен торкс, който законтря оста. Т.е. с гедоре и торкса се контрира оста, а с гаечен ключ или лула/звезда се отвива самата шайба. Тези два инструмента са на цена 15 и 16 лв. Аз вече имам шлицовата вложка, а в следващите дни щ е си взема и удължения торкс.До колкото разбрах, има вариант вместо да свалям полуоската, да откача шенкела от амортисьора като по този начин си освободя място, за да извадя алтернатора. Причината да ми се иска да пробвам този вариант е, защото развиването на гайката на главината и навиването й после не е от най-приятните мероприятия. Живот и здраве в петък вечерта започвам демонтажа, за да мога в събота да викам майстор за помощ ако нещо се сгъбяса положението. Ще направя и снимки, разбира се.Междувременно ако имате съвети и/или идеи, моля да ги споделите тук.

                    Коментар


                      #55
                      Здравейте! Колко струва ремъка от видеото и каква марка е най-добрата?

                      Коментар


                        #56
                        Когато се скъса гумата на дмпферната шйба тя не "мята", само трака и то точно по този нзчин, както се чува на клипа. По същия начин се чува по- слабо отгоре и по- силно покарай предна дясна гума. Нищо не те бърка да вземеш едно огледалце и да я погледнеш, вместо да се чудиш как да си похарчиш парите за нещо, което в момента не ти трябва. А тази шайба все пак струва между 160 и 250 лв. , зависи от производителя
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #57
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Когато се скъса гумата на дмпферната шйба тя не "мята", само трака и то точно по този нзчин, както се чува на клипа. По същия начин се чува по- слабо отгоре и по- силно покарай предна дясна гума. Нищо не те бърка да вземеш едно огледалце и да я погледнеш, вместо да се чудиш как да си похарчиш парите за нещо, което в момента не ти трябва. А тази шайба все пак струва между 160 и 250 лв. , зависи от производителя
                          Да, ще погледна с огледалце със сигурност и ще се радвам да излезе демпферна шайба, защото се сменя много по-лесно от тази на алтернатора. За жалост е двойно по-скъпа от алтернаторната.

                          Коментар


                            #58
                            Лек ъпдейт на темата - преди малко огледах с огледало шайбата и не се виждат никакви проблеми по гумата.

                            Коментар


                              #59
                              Пробвай с моята стара демпферна шайба.
                              Octavia RS
                              Evo 10-служебната играчка.

                              Коментар


                                #60
                                Red Storm написа:
                                Пробвай с моята стара демпферна шайба.
                                Старата ти така мяташе, че щеше да се саморазруши скоро бре човек!

                                Коментар

                                Working...
                                X