Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Значи да подчертая пускането или спирането на климатика не влияе на скърцането по никакъв начин. Преди малко сложих стария ремък. Утре ще тествам, но сякаш чувам все още леко щурчето. В момента подозренията са насочени към демпферната шайба. Ремъкът, който свалих е крив на едно местенце, а от външната му страна там има напречна резка като от резец...

    Коментар


      #32
      Според мен е ролка или алтернатора.Просто ремъка е като струна и усилва звука.Вероятно като се намокри губи леко сцепление и затова затихва.Що като не го свалихте с Оги не погледнахте как се въртят ролките на ръка?Аз там му описвх една теория веднъж.Освен това може да скърца обтяжния механизъм - виж го дали не играе нагоре - надолу много.

      Коментар


        #33
        Утре ще изследвам и аз за петънца по ремъка.Аз съм с Фленор 1838 ,но поставям спокойно и 1833 и то съвсем само като напъвам обтяжната ролка с тресчотката ,а с другата ръка поставям ремъка върху шайбата на компресора.Правя го на канал и без канал.
        1115 написа:
        Според мен е ролка или алтернатора.Просто ремъка е като струна и усилва звука.Вероятно като се намокри губи леко сцепление и затова затихва.Що като не го свалихте с Оги не погледнахте как се въртят ролките на ръка?Аз там му описвх една теория веднъж.Освен това може да скърца обтяжния механизъм - виж го дали не играе нагоре - надолу много.
        Точно заради това скърцане сменях лагери на алтернатора и паразитната ролка ,но ефекта е нулев.Сменял съм и обтяжната ролка имам една две стари такива които имат още ресурс.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #34
          Слушах клиповете ама на мен повече ми прилича на чаткане отколкото на приплъзване на ремъци.Преди време и на мен ми скърцаше ремък обаче звукът беше друг. Омагьосвах го със препарат против приплъзване на ремък, някакъв от Бриколаж го намерих обаче ефектът беше за 2-3 дни. В крайна сметка притягане на ремък реши проблема.Интересното е че скърцаше само на студен двигател сутрин. Ако е топъл двигателя не се чуваше.Обаче мисля че при колегата звукът е лагер или ролка а не от приплъзване на ремък.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #35
            Това просвирване е по-скоро от моментно задържане в движението на ремъка!Има нещо на което не си обърнал достатъчно внимание, ролката на алтернатора / тя е с еднопосочно въртене / - тя е в начален стадий на блокиране и този звук идва от приплъзването на ремъка по нея, може да се кара още така, но ако я смениш, смятам, че музиката ще изчезне!

            Коментар


              #36
              ..

              Това проскърване-просвирване-се получава ,когато страничните части на ремъка станат като огледало.Ролките също са излъскани в тази си части....да продължавам ли? Всеки си е играл като малък с парче стиропор върху стъкло и е подлудявал баба си примерно.Минаваш с едра шкурка излъсканите участъци,мажеш със свинска мас тъй като е с неутрален характер и не взаимодейства по никакъв начин с гумата и си свиркаш ти а не той. :D :D :D

              Коментар


                #37
                Благодаря, че се включвате си идеи.Снощи се чухме с vsd и той сподели, че ще смени лагера на климатика, тъй като той има същото скърцане. Ако утихне, ще сменя и аз, в противен случай ще се насоча към шайбата на алтернатора.Между другото ето как звучи скърцането с новия стар ремък, с който преди никога не е скърцала:http://www.youtube.com/watch?v=4R_O_91iEUcОбърнете внимание как ремъка играе леко в зоната преди, по време и след като премине шайбата на компресора на климатика, т.е. там има някаква хлабина.

                Коментар


                  #38
                  Аз смених демпферната шайба,лагер на компресора,обтяжна ролка,паразитна и т.н. .Но ефект нула.
                  Fiat Bravo 1.9 jtd 105

                  Коментар


                    #39
                    plam78 написа:
                    Аз смених демпферната шайба,лагер на компресора,обтяжна ролка,паразитна и т.н. .Но ефект нула.
                    А смени ли шайбата на алтернатора? Тя също не е просто шайба, а е нещо като демпферна шайба.

                    Коментар


                      #40
                      Airfan написа:
                      А смени ли шайбата на алтернатора? Тя също не е просто шайба, а е нещо като демпферна шайба.
                      Сигурно имаш в предвид ,че при JTD двигателите е с фрайлайф което само по себе си е още едно финансово натоварване както маховика при JTD ех тези съвременни двигатели.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #41
                        Tornado написа:
                        Airfan написа:
                        А смени ли шайбата на алтернатора? Тя също не е просто шайба, а е нещо като демпферна шайба.
                        Сигурно имаш в предвид ,че при JTD двигателите е с фрайлайф което само по себе си е още едно финансово натоварване както маховика при JTD ех тези съвременни двигатели.
                        Именно, цената е от 100 до 220 лв грубо, в зависимост от модела.

                        Коментар


                          #42
                          Отстраних скърцането при мен.Лагера на обтяжната ролка беше изсъхнал.Капнах му 3-4 капки масло напълних го със смазка и сега утихна.Лагера е KOYO и ще видим кога пак ще се разчурулика.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #43
                            Tornado написа:
                            Отстраних скърцането при мен.Лагера на обтяжната ролка беше изсъхнал.Капнах му 3-4 капки масло напълних го със смазка и сега утихна.Лагера е KOYO и ще видим кога пак ще се разчурулика.
                            А аз днес купих шайба за алтернатора.

                            Коментар


                              #44
                              Airfan написа:
                              Tornado написа:
                              Отстраних скърцането при мен.Лагера на обтяжната ролка беше изсъхнал.Капнах му 3-4 капки масло напълних го със смазка и сега утихна.Лагера е KOYO и ще видим кога пак ще се разчурулика.
                              А аз днес купих шайба за алтернатора.
                              От нея ли скърца при теб?Дано успееш да я смениш на място ,че демонтажа на алтернатора е хубаво приключение.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар


                                #45
                                Tornado написа:
                                Отстраних скърцането при мен.Лагера на обтяжната ролка беше изсъхнал.Капнах му 3-4 капки масло напълних го със смазка и сега утихна.Лагера е KOYO и ще видим кога пак ще се разчурулика.
                                Тази операция може ли да се направи на место,без да се разглобява нищо?При мене също скърца при студен двигател,та затова се интересувам.
                                Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                                "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                                Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                                Коментар

                                Working...
                                X