И аз имах проблема със скърцането!Обтяжната ролка на пистовия ремък до такава степен се беше изкривила,че ми падна ремъка...Колега //// (Живко) я смени и засега нямам проблеми със скърцане!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
Airfan написа:Аз ще търся на SNR комплект иначе съм сигурен, че Бреда ще е с техен си механизъм.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Проблемът при мен е свирещ ремък, свири съвсем равномерно с оборотите. Увеличава се с подаването на газ и намалява с падането на оборотите. Свиренето е съвсем равномерно, около 4-5 пъти по-бавно от скоростта на двигателя. Не мисля, че е от ролка, защото ролките се въртят значително по-бързо в сравнение със звука. Чува се предимно откъм алтернатора и хидравличната помпа и по-малко откъм климатика. Свалих ремъка, като използвах смяната на летните със зимни гуми, махнах едната кора, която защитава шайбата на кол. вал, с тресчотка и вложка номер 15 се напъва болта, който държи ролката за обтягащия механизъм в посока обратна на часовниковата стрелка, защото е с лява резба. Ремъкът се отпуска и с другата ръка се вади от най-лесното място. Тресчотката се отпуска внимателно по часовниковата стрелка, като ходът е 60-70 градуса без ремък. Прилагам снимка на набедената част, утре ще си купя нов ремък и ще го сложа. Сутринта като запаля, ще разбера дали проблемът е от този ремък, или не дай боже да е от другия. Този е на около 28-29 000 км и 37 месеца, Dayco 6PK-1795. (По-дългият от двата модела за Браво/а с JTD 105).
Коментар
-
Много е музикален така. Не ми харесва. Като изпреварвам, колите бягат настрани само като ме чуят. Пешеходците спират сякаш им свиря с клаксон. Утре слагам нов, ако пак свири така - тогава вече ще търся проблем на друго място. Забравих да видя този как беше сложен, можеше да пробвам с обръщане дали няма да се подобри положението, поне да не карам без ремък. За утре имам 3 старта и 20 км каране, мисля че ще издържи акумулаторът. Забравих да кажа - всички ролки нямат луфт, въртят се стегнато, както съм чувал, че трябва. Утре ще проверя и това още веднъж.
Коментар
-
Колега Airfan,Изчетох цялата тема. Доста хора са споделили проблемите си, някои са ги решили. Причините може във всеки случай да са различни. Виждам, че си сменил всичко, което има отношение с движението на ремъка. Искам само да ти дам още една насока за размисъл. Ако акумулатора ти има повишен заряден ток, т.е. има проблем, веднага след палене буквално ще дава накъсо алтернатора и от там последния ще се върти много трудно. Това от своя страна може да е причина ремъка да приплъзва с алтернаторната шайба. След това акумулатора се "съвзема" пък и ремъка може да загрява и да възстановява нормалното сцепление.Ако имаш възможност и намериш резон в тази теория пробвай да покараш с чужд акумулатор.Успех!
Коментар
-
NVG написа:Колега Airfan,Изчетох цялата тема. Доста хора са споделили проблемите си, някои са ги решили. Причините може във всеки случай да са различни. Виждам, че си сменил всичко, което има отношение с движението на ремъка. Искам само да ти дам още една насока за размисъл. Ако акумулатора ти има повишен заряден ток, т.е. има проблем, веднага след палене буквално ще дава накъсо алтернатора и от там последния ще се върти много трудно. Това от своя страна може да е причина ремъка да приплъзва с алтернаторната шайба. След това акумулатора се "съвзема" пък и ремъка може да загрява и да възстановява нормалното сцепление.Ако имаш възможност и намериш резон в тази теория пробвай да покараш с чужд акумулатор.Успех!
Коментар
-
При мен проблемът също е решен, сега качих нов пистов ремък и всичко стана както преди. Шайбите бяха прегледани, чисти са, повторно проверих дали обтягащата и паразитната ролки се въртят както трябва, шайбата на алтернатора и тя се върти нормално. Обтягащата много подскача, гледано отстрани. Така беше като чисто нова, така е и сега, около 8-10 мм амплитуда.
Коментар
-
NVG написа:Колега Airfan,Изчетох цялата тема. Доста хора са споделили проблемите си, някои са ги решили. Причините може във всеки случай да са различни. Виждам, че си сменил всичко, което има отношение с движението на ремъка. Искам само да ти дам още една насока за размисъл. Ако акумулатора ти има повишен заряден ток, т.е. има проблем, веднага след палене буквално ще дава накъсо алтернатора и от там последния ще се върти много трудно. Това от своя страна може да е причина ремъка да приплъзва с алтернаторната шайба. След това акумулатора се "съвзема" пък и ремъка може да загрява и да възстановява нормалното сцепление.Ако имаш възможност и намериш резон в тази теория пробвай да покараш с чужд акумулатор.Успех!
Коментар
-
Вярно е че разредения акумулатор затормозява сериозно динамото и съответно ремъка, но дори при тези обстоятелства, той не трябва изобщо да просвирва. Щом просвива значи приплъзва, а причините може да са три - или е хлабав или е стар и е излъскан от триенето, както този от снимката на Оги, или има лагер, който скоро ще блокира на някое от устройствата които задвижа този ремък. Но колкото и да натовариш динамото, ремъка не трябва да свири.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Съгласен съм че не трябва да свири. Карал съм си колата с почти празен акумулатор, с разбити лагери на алтернатора и в студено време, но никога не ми е свирил, допреди няколко седмици, когато започна. Ето от какво било... И да си призная - на моменти беше изключително звучно, който е идвал на срещи в София напоследък - чувал е.
Коментар
-
Акумулатора като е празен не товари. При мен целият ремък беше нацепен по каналите и беше станал като ангренажният и нямаше никакво скърцане.След като смених всички ролки + ремъка и започна да скърца само при подаване на газ и когато оборотите паднат под нормалните ниски. Проскърцването обаче се дължеше на това, че ремъка не беше натегнат. При мен освен автоматичният обтегач има и една ексцентрична ролка с която се натяга ремъка. Понеже и без натягане от въпросната ролка ми се стори, че ремъка е добре опънат така го оставих, но като го чух и го натегнах малко от ролката и проскърцването спря.
Коментар
-
А защо си купувате Дайко, има и други доказани и много добри ролки..... Например на INA , аз съм с такива.93' BMW E36 M40B16 - "калпазанин по пътя"
00' Fiat Bravo JTD 105 SX "SS.Steel/Trofeo" - Ръмжи и бега! (вече на бащата)
* * * * * * * * * * * * * *
Стигат ли ти парите, значи не ти стига въображението!!
Коментар
-
Колеги,Алтернатора се вътри без механично съпротивление, когато няма товар, т.е. няма консуматор на електрическата енергия, която произвежда.Ако включим една крушка към него дали ще започне да се "опъва" на ремъка? А ако добавим 300W вентилатор и нагревател на задното стъкло? Сега си представете акумулатор, който при разряд дава 500-700А(стартер). Това е феноменална батерия! Нищо в природата обаче не е безплатно. Колкото лесно отдава този ток така лесно иска и да си върне заряда. Тоест след като е запалил мотора, акумулатора натоварва максимално системата. Алтернатора работи на пълна мощност и черпи доста от въртящия момент на мотора, за да възстанови състоянието на акумулатора от преди паленето. Въпреки това ако всички елементи са в добро състояние и са добре оразмерени свирене не трябва да се чува.Има обаче много повреди при акумулаторите (това си е голяма наука). Аз само ще ви дам няколко примера.Една от повредите е отлагане на проводима утайка от разрушените плочи. Това допълнително увеличава зарядния ток, както и саморазряда на акумулатора в покой. Така задачата на алтернатора се утежнява още повече.Обратното! Процеса на сулфатизация на плочите намалява тяхната ефективна площ. Това води до увеличаване на вътрешното съпротивление, което се изразява в намален стартов и заряден ток. В този случай наистина алтернатора ще бъде по-малко натоварен, отколкото ако акумулатора е в изправност.Има и една повреда, която лично аз съм изпитал.Акумулатора не беше в добро състояние, и си го знаех. Бях решил да го "изцедя" до последно преди да го подменя. В един момент от алтернатора започнаха да се чуват удари. Все едно някой го удряше с тежък гумен чук. Помислих си "доста странна проява на разбити лагери"... Все си мисля, че трябваше да се разсвирят вместо да се чуват удари. Сякаш нещо рязко запираше алтернатора и пречеше на въртенето. Тогава не ми хрумна, че проблема може да е в акумулатора. Не след дълго причината "лъсна". Една клетка окъси на 100%. Напрежението на акумулатора в заредено състояние беше малко над 10V. Представете си сега какво му е на алтернатора да се опитва да докара 14V с такъв акумулатор. Тази клетка е давала периодично накъсо и от това са били ударите, които чувах. След като смених акумулатора имаше осезаема промяна в пъргавината на колата. Тоя акумулатор ми е бил още един постоянно включен "климатик".Дали акумулатора може да натовари двигателя черпейки от момента му през ремъка? Нека всеки сам си отговори.С написаното не ви убеждавам, че щом свири ремъка значи акумулатора ви е за смяна. Просто имайте едно наум, че и той е в игратаПоздрави!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар