Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ще си хвърлям колата вече. Много ядове бера с този обслужващ ремък. И аз ремонтирах алтернатор, сменях лагер на компресора, смених си ремък, ролки, обтегачи и прочие преди около 8-9 месеца. Миналия месец смених и демпферна шайба ( умря от раз ). Днес на път ми изхвърли ремъка и то в момент, когато си мислех, че вече всичко е наред с колата ми ( какво ли вече не съм правил по нея )...От толкова коли тази ми е най-коварната . Развил съм висока степен на мазохизъм и вече се чудя, защо ината ми е по-голям от акъла.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    Коментар


      ntodorov написа:
      Ще си хвърлям колата вече. Много ядове бера с този обслужващ ремък. И аз ремонтирах алтернатор, сменях лагер на компресора, смених си ремък, ролки, обтегачи и прочие преди около 8-9 месеца. Миналия месец смених и демпферна шайба ( умря от раз ). Днес на път ми изхвърли ремъка и то в момент, когато си мислех, че вече всичко е наред с колата ми ( какво ли вече не съм правил по нея )...От толкова коли тази ми е най-коварната . Развил съм висока степен на мазохизъм и вече се чудя, защо ината ми е по-голям от акъла.
      Ами, вече имах един пост, как си реших проблемите с ремъка, ама никой не ми обърна внимание. Никога не съм давал съвети с друга цел, а само с една - да помогна. Че е сложна тая схематика на Фиат със задвижването на ремъка - сложна е. Но не е нерешима. Проблемите идват от дългия ремък и начина на подвеждането му. Такова решение е много зависимо и от най малките неточности, произхождащи от некачествените или не-оригинални детайли.За такава конструкция е небходима голяма точност на съосие на ролките и малък луфт в детайлите. Особенно на обтяжния механизъм! От десет мехнизма, продавани в магазините, само един два стават без настройки и центроване! Що не пробваш следния метод, с който аз си реших проблема със щуреца, със закъсването на ремъка по едуния му край и др. 1. Вземи един стар ремък и го срежи много внимателно надлъжно, с макетно ножче, като целта е да се получи тестови ремък с три писти. Монтирай го на двигателя, като съблюдаваш да е по средата на ремъчните шайби и от двете страни да има еднакво празно място. Тоест да е абсолютно в средата на всички ролки и шайби. След това въртиш поне два оборота на ръка, за да видиш дали е правилно монтиран. Трябва да си остане в средата! 2. Палиш двигателя и без газ наблюдаваш дали ще се задържи на мястото си или ще излезе /прескочи/ навън или навътре. Така ще провериш несъосието най-точно. После пробваш на обороти и натоварване с каране. Трябва да си остане в средата! Несъосие има най вече, от обтяжката, ако няма луфтове в шайбите. Аз го отсраних, не със закупуването на голям брой обтяжни механизми, а с подлагане между обтяжния механизъм и двигателя, на подложки с различна дебелина и различно ориентирани спрямо оста на механизма. Така с няколко проби, подбрах необходимата дебелина на подложките и ориентиране и постигнах точното подвеждане на ремъка. Използвах подложки изрязани от стара изпечена и армирана гарнитура. Например от главата на двигател или изпускателен колектор.Несъосието на обтяжния механизъм, си личи и от разхождането на ремъка, върху ролката на обтяжката. Ако има колебания на ремъка, спрямо широчината на ролката, то ще има и щурец!!! Правилно ориентираният ремък и центрован обтяжен механизъм, подвеждат точно ремъка и няма колебания /при условие че няма луфтове в шайбите или радиален бой/ . Тоест ремъка "спи" върху ремъчните шайби и най-вече върху гърба на обтяжната и паразитна ролки!Аз си поиграх с това доста и резултатът е - няма шумове, скърцания, щурци и др. 3. Използвайте само качествени ролки и ремъци! Ремъка трябва да е с грапава външна страна, а не гладка и лъскава, каквато е на Фленор например! Има доста качествени и маркови ремъци, а не само Фленор/абсолютна тъпотия/ Дайко или Гейтс. Е Гейтс не са супер лоши. Това не са лоши ремъци, но не са подходящи за нашия двигател. Оригинален Бош е препоръчителен или друг такъв.Аз именно така си реших, двугодишните ядове с ремъка на Фиата.С тия изпълнени условия мисля че ще забравиш за проблемите!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        Колега, при мен снощи блокира паразитната ролка. Преди време имах проблеми с лагера на компресора( писал съм в тази тема ), демпферната шайба, алтернатора ( пак в тази тема споменах за шибания демонтаж). Ремък не съм късал никога ( и сега не го скъсах излезе си цял и запазен, като от продажната кутия ), с щурци се борих до момента на смяна на лагера на компресора. Обтяжната ролка смених с гореупоменатия лагер. Всички други ролки и ремък( купих я с ремък 1820, моят е 1795 )смених още, когато купувах колата ( преди близо 30 000 км. ). Проблемчетата при мен са от съставните агрегати задвижвани от тях и едва снощи ме "прецака" ролка. Преди близо месец си купих и демпферна шайба ( умря от раз). В понеделник ще имам време да огледам колата и да видя има ли друг причинител за изхвърляне на този ремък, защото ако беше само паразитната поне би трябвало да ми просвири пущината. Иначе компромиси никога не съм правил при избора на части за колата си и въпреки всичко точно с тази кола не ми провървя...Вече си позволява да ме прецаква на пътя в момент, когато си мисля, че всичко, което зависи от мен, като техническа поддръжка е на ниво. :D
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          Съосието може да се провери с нещо метално и право което да се сложи върху шайбите и ролките. Трябва да лежи добре в двата края на всяка шайба и ролка. Ако опира само в една точка е ясно, че има проблем.

          Коментар


            Колеги, бях споменал за проблема си с паразитната ролка и демпферната шайба, които "загубих" много бързо. Преди време смених пистовия ремък ( просвири) с оригинален такъв за моята кола ( според каталози, епери и т.н ). На стария ремък вече не му се виждаха означенията, но го измерих 1820 мм. Новият ми е 1795 мм. 25 мм. разлика не са малко, но...В момента на поставяне, новият ремък влезе много трудно и беше доста обтегнат. Мислех си, че ще се разтегне с времето. Да, ама не. Оня ден лагерчето на паразитната ролка се беше разкапсуловало , а измествайки се от остта си ролката изхвърли ремъка в движение. Месец преди това и демпферната шайба на коляновия сдаде багажа. Според мен основна причина е била пренатегнатия нов ремък, който според мен е къс за моята кола. Сложих си стария 1820 мм. и с изключение на първоначалното леко просвирване при запалване на колата мисля, че е точния по размер въпреки разминаването с каталозите. Диаметъра на компресорната ми шайба е 120 мм. Мисля, че ако има някакви разлики в дължините на ремъците то те ще са именно от нея. Та въпросът ми е - може ли шайбата ми да е различна от зададената за модела и въобще имам ли основание да търся там разликите. Едно обаче е ясно за мен: ремък 1795 мм. ми е къс. Не, че не се "нанизва" по ролките и шайбите с голямо усилие и голямо рамо за обтегача, но съм убеден в негативното му влияние спрямо лагерчето на паразитната ролка ( в гореупоменатия случай) и евентуално другите лагери в обслужващата система.Ремъците и ролките са на Дайко. Съставните им лагерчета са KAYO.
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              кол

              а кой прави ремонтите самли се справяш или в сервиз
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                свистене ????

                колеги и на мен от няколко дена ми се появи един странен шум като се заслушах си мисля че е като свистене и колкото повече газ подавам на по високи обороти повече се чува прилича на звук от прахосмокачка.според мен е от пистовя ремак , ако някои е имал подобна ситоаця да сподели.За да е по ясно утре ще направя клипче за да стане ясно за какво иде реч поздрави.

                Коментар


                  Re: свистене ????

                  bad_tempered написа:
                  колеги и на мен от няколко дена ми се появи един странен шум като се заслушах си мисля че е като свистене и колкото повече газ подавам на по високи обороти повече се чува прилича на звук от прахосмокачка.според мен е от пистовя ремак , ако някои е имал подобна ситоаця да сподели.За да е по ясно утре ще направя клипче за да стане ясно за какво иде реч поздрави.
                  Ми, преди да направиш клипчето, свали пистовия ремък и провери пак за шунове. В това положение, отпускай и натискай педала на съединителя, за да изключиш съмненията ми за дефектирал аксиален лагер. Ако пак се появи шум то е там някъде проблема, а именно около аксиалния лагер. Ако пък не, то прочети по горните ни постове и реши проблема. Мисля че достатъчно изписахме по темата!
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    Колега не съм чел всички мнения но 100% съм сигурен,защото имах същия проблем.Смени ремъка.Преди да сменя моя оправях скърцането с талк.После купих спец.спрей.Оправя се но временно.Смених ремъка и се родих.П.С.;ако не го смениш след време ще започне да се чува чукане от към оптяжната ролка.
                    фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври

                    Коментар


                      Звукът го издава ремъка.Наложи се да махна и чисто новия и да сложа един стар с 1 мм. по дълъг и скърцането изчезна.
                      BRAVA TD100 ELX `98

                      Коментар


                        Всички тези проблеми съм имал с моето JTD.Накрая се сетих да изрежа с ножица едната писта от ремъка и вече 2 години забравих проблемите.Ремъка сега е по-тесен и сам се нагажда по шайбите.Няма вече падане,свирене,тракане,късане.
                        Petar

                        Коментар


                          petar55 написа:
                          Всички тези проблеми съм имал с моето JTD.Накрая се сетих да изрежа с ножица едната писта от ремъка и вече 2 години забравих проблемите.Ремъка сега е по-тесен и сам се нагажда по шайбите.Няма вече падане,свирене,тракане,късане.
                          Ти си страшен направо При мен имаше виене на ремък дълго време, майстора вика нищо му няма - карай и аз карам, обаче в един топъл хубав ден го скъсах в движение пистовия ремък. Писна ми от пишман майстори и отидох и смених всички ремъци и вс. ролки с хубави такива. Проблем вече нямам и слава богу. Пожелавам на колегата с проблема по ремъците да успее да го оправи, че е кофти когато не можеш да разчиташ на автомобила. То дето живеем този труден и напрегнат живот ами и на неква кола да робуваме.
                          FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                          Коментар


                            Не че е нещо ново, но .....
                            Прикачени файлове
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              emzo написа:
                              Не че е нещо ново, но .....
                              Мда, от няколко седмици го подозирах след като същия звук се прояви при Пежо 206 на баща ми. Там проблемът се реши със замяна на обтягащ механизъм.

                              Коментар


                                Моят пост ще е като след дъжд качулка, но все пак: Пролетта на първо палене за деня- сутрин, се появи металическо чукане. Установих закъсана дясна писта на пистовия ремък. Причина-скъсано уплътнение между полукорпусите на обтягащия механизъм на обтягащата ролка. След подмяна на пистовия ремък с Goodyear и подмяна на обтягащата ролка заедно с обтягащия механизъм -Rekambi- вече около 5000км няма щурец. Все пак- идва зима, висока влажност, та времето ще покаже решен ли е проблема... пс- Пистовия ремък е някакъв "вентилаторен", с напречни канали на пистите- предполагам за охлаждане.
                                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                                Коментар

                                Working...
                                X