Ще си хвърлям колата вече. Много ядове бера с този обслужващ ремък. И аз ремонтирах алтернатор, сменях лагер на компресора, смених си ремък, ролки, обтегачи и прочие преди около 8-9 месеца. Миналия месец смених и демпферна шайба ( умря от раз ). Днес на път ми изхвърли ремъка и то в момент, когато си мислех, че вече всичко е наред с колата ми ( какво ли вече не съм правил по нея )...От толкова коли тази ми е най-коварната . Развил съм висока степен на мазохизъм и вече се чудя, защо ината ми е по-голям от акъла.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
ntodorov написа:Ще си хвърлям колата вече. Много ядове бера с този обслужващ ремък. И аз ремонтирах алтернатор, сменях лагер на компресора, смених си ремък, ролки, обтегачи и прочие преди около 8-9 месеца. Миналия месец смених и демпферна шайба ( умря от раз ). Днес на път ми изхвърли ремъка и то в момент, когато си мислех, че вече всичко е наред с колата ми ( какво ли вече не съм правил по нея )...От толкова коли тази ми е най-коварната . Развил съм висока степен на мазохизъм и вече се чудя, защо ината ми е по-голям от акъла.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Колега, при мен снощи блокира паразитната ролка. Преди време имах проблеми с лагера на компресора( писал съм в тази тема ), демпферната шайба, алтернатора ( пак в тази тема споменах за шибания демонтаж). Ремък не съм късал никога ( и сега не го скъсах излезе си цял и запазен, като от продажната кутия ), с щурци се борих до момента на смяна на лагера на компресора. Обтяжната ролка смених с гореупоменатия лагер. Всички други ролки и ремък( купих я с ремък 1820, моят е 1795 )смених още, когато купувах колата ( преди близо 30 000 км. ). Проблемчетата при мен са от съставните агрегати задвижвани от тях и едва снощи ме "прецака" ролка. Преди близо месец си купих и демпферна шайба ( умря от раз). В понеделник ще имам време да огледам колата и да видя има ли друг причинител за изхвърляне на този ремък, защото ако беше само паразитната поне би трябвало да ми просвири пущината. Иначе компромиси никога не съм правил при избора на части за колата си и въпреки всичко точно с тази кола не ми провървя...Вече си позволява да ме прецаква на пътя в момент, когато си мисля, че всичко, което зависи от мен, като техническа поддръжка е на ниво. :DA17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Колеги, бях споменал за проблема си с паразитната ролка и демпферната шайба, които "загубих" много бързо. Преди време смених пистовия ремък ( просвири) с оригинален такъв за моята кола ( според каталози, епери и т.н ). На стария ремък вече не му се виждаха означенията, но го измерих 1820 мм. Новият ми е 1795 мм. 25 мм. разлика не са малко, но...В момента на поставяне, новият ремък влезе много трудно и беше доста обтегнат. Мислех си, че ще се разтегне с времето. Да, ама не. Оня ден лагерчето на паразитната ролка се беше разкапсуловало , а измествайки се от остта си ролката изхвърли ремъка в движение. Месец преди това и демпферната шайба на коляновия сдаде багажа. Според мен основна причина е била пренатегнатия нов ремък, който според мен е къс за моята кола. Сложих си стария 1820 мм. и с изключение на първоначалното леко просвирване при запалване на колата мисля, че е точния по размер въпреки разминаването с каталозите. Диаметъра на компресорната ми шайба е 120 мм. Мисля, че ако има някакви разлики в дължините на ремъците то те ще са именно от нея. Та въпросът ми е - може ли шайбата ми да е различна от зададената за модела и въобще имам ли основание да търся там разликите. Едно обаче е ясно за мен: ремък 1795 мм. ми е къс. Не, че не се "нанизва" по ролките и шайбите с голямо усилие и голямо рамо за обтегача, но съм убеден в негативното му влияние спрямо лагерчето на паразитната ролка ( в гореупоменатия случай) и евентуално другите лагери в обслужващата система.Ремъците и ролките са на Дайко. Съставните им лагерчета са KAYO.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
свистене ????
колеги и на мен от няколко дена ми се появи един странен шум като се заслушах си мисля че е като свистене и колкото повече газ подавам на по високи обороти повече се чува прилича на звук от прахосмокачка.според мен е от пистовя ремак , ако някои е имал подобна ситоаця да сподели.За да е по ясно утре ще направя клипче за да стане ясно за какво иде реч поздрави.
Коментар
-
Re: свистене ????
bad_tempered написа:колеги и на мен от няколко дена ми се появи един странен шум като се заслушах си мисля че е като свистене и колкото повече газ подавам на по високи обороти повече се чува прилича на звук от прахосмокачка.според мен е от пистовя ремак , ако някои е имал подобна ситоаця да сподели.За да е по ясно утре ще направя клипче за да стане ясно за какво иде реч поздрави.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Колега не съм чел всички мнения но 100% съм сигурен,защото имах същия проблем.Смени ремъка.Преди да сменя моя оправях скърцането с талк.После купих спец.спрей.Оправя се но временно.Смених ремъка и се родих.П.С.;ако не го смениш след време ще започне да се чува чукане от към оптяжната ролка.фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври
Коментар
-
petar55 написа:Всички тези проблеми съм имал с моето JTD.Накрая се сетих да изрежа с ножица едната писта от ремъка и вече 2 години забравих проблемите.Ремъка сега е по-тесен и сам се нагажда по шайбите.Няма вече падане,свирене,тракане,късане.FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Моят пост ще е като след дъжд качулка, но все пак: Пролетта на първо палене за деня- сутрин, се появи металическо чукане. Установих закъсана дясна писта на пистовия ремък. Причина-скъсано уплътнение между полукорпусите на обтягащия механизъм на обтягащата ролка. След подмяна на пистовия ремък с Goodyear и подмяна на обтягащата ролка заедно с обтягащия механизъм -Rekambi- вече около 5000км няма щурец. Все пак- идва зима, висока влажност, та времето ще покаже решен ли е проблема... пс- Пистовия ремък е някакъв "вентилаторен", с напречни канали на пистите- предполагам за охлаждане.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар