Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    здравейте колеги ... не съм изчел цялата тема но в общ план се ориентирах каде е проблема ....и аз се присъединявам към групата на "щурците под капака".направих опит да полея ремъка с вода .... следствие на което свиренето спира и като поисъхне започва още по зверско да свири. ...на тоя етап съм решил да сменя само ремъка ... а ако продължава да свири след смяната ще започна да проверявам ролките една по една .... /със смяна разбирасе понеже досега не са сменявани/ пожелайте ми успех в начианието понеже не ми се ходи на майстор да давам излишни пари и ще си правя опити на своя глава.
    AUDI 1.8 20V TURBO
    ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

    Коментар


      ivan_dice написа:
      здравейте колеги ... не съм изчел цялата тема но в общ план се ориентирах каде е проблема ....и аз се присъединявам към групата на "щурците под капака".направих опит да полея ремъка с вода .... следствие на което свиренето спира и като поисъхне започва още по зверско да свири. ...на тоя етап съм решил да сменя само ремъка ... а ако продължава да свири след смяната ще започна да проверявам ролките една по една .... /със смяна разбирасе понеже досега не са сменявани/ пожелайте ми успех в начианието понеже не ми се ходи на майстор да давам излишни пари и ще си правя опити на своя глава.
      Успех колега и да споделиш резултата. Аз съм локализирал моето скърцане в лагера на компресора на климатика, но не ми остава време да я закарам да го сменят.Поздрави.

      Коментар


        Здравеите колеги да ви кажа как при мен исчезна свирукането когато мотора затопли. Вчера както си пътувах от Ловеч за Стара загора и точно на излизане от Казанлък на моста до бензиностанция Петрол, ми се къса пистовия ремък които бях сменил преди около 800 км. марката не помня някъква измислена беше ама нямаше друга в магазина с размер 1795. И така продължих си без ремък за Стара загора там си купих рамък Геитс 1795 които мотирах за 10 минуки за разлика от предния които вкарахме с голям зор. и ме съмнява, че е бил пренатегнат и е тормозил някоя шаиба. И така за сега свирукането изчезна. Ще видим до кога и ще пиша какъв е бил предния ремък зада не си купувате такъв.
        FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
        Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

        Коментар


          Airfan написа:
          Шайбата на алнатора е сменена, а скърцането е в историята, поне за сега!Искам да изкажа специални благодарности на J T D и Jimy за всеотдайната помощ! Честно казано, ако знаех с какво се захващам, вероятно нямаше да започна, защото бачкането е наистина много и е неприятно. Този ремонт не е по силите на всеки, тъй като се иска канал или подемник и хубав набор инструменти, добри приятели, бира и много търпение. Помислете преди да се захванете! Аз вече знам как става и мога да го повторя лесно още веднъж, но първия път е труден. Отнеми от петък вечер 19:00 часа до към 23:00 и събота от 9:30 до към 22:30, за да разглобя и сглобя обратно всичко. Направил съм малко снимки, но не съм ги свалил от фотоапарата още.Поздрави!
          Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            iuly_vn написа:
            Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
            Свалих полуоската и излезе без проблеми зад двигателя. Наистина е наврян в на майка си кътника...

            Коментар


              Airfan написа:
              iuly_vn написа:
              Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
              Свалих полуоската и излезе без проблеми зад двигателя. Наистина е наврян в на майка си кътника...
              Уф, хич не ми се източваше и маслото на ск. кутия ама... Обмислям дали няма вариант, след откачане на предния десен тампон, двигателя да мръдне напред и надолу с малко. Щото ми се вижда трудничко с разхлабването на висящия -вътрешен лагер на полуоската.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                iuly_vn написа:
                Airfan написа:
                iuly_vn написа:
                Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
                Свалих полуоската и излезе без проблеми зад двигателя. Наистина е наврян в на майка си кътника...
                Уф, хич не ми се източваше и маслото на ск. кутия ама... Обмислям дали няма вариант, след откачане на предния десен тампон, двигателя да мръдне напред и надолу с малко. Щото ми се вижда трудничко с разхлабването на висящия -вътрешен лагер на полуоската.
                Маслото не се източва! Аз поне не го точих и тъй като колата беше повдигната от дясно една капка не излезе. Лагерът излиза лесно - една капачка на болтове го държи. Сега, аз тогава свалих цялата висяща опора и това наистина е клинч голям, но смятам, че ако се извади само лагерът и се изниже колкото може полуоската ще е достатъчно да се извади алтернатора.

                Коментар


                  Airfan написа:
                  iuly_vn написа:
                  Airfan написа:
                  iuly_vn написа:
                  Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
                  Свалих полуоската и излезе без проблеми зад двигателя. Наистина е наврян в на майка си кътника...
                  Уф, хич не ми се източваше и маслото на ск. кутия ама... Обмислям дали няма вариант, след откачане на предния десен тампон, двигателя да мръдне напред и надолу с малко. Щото ми се вижда трудничко с разхлабването на висящия -вътрешен лагер на полуоската.
                  Маслото не се източва! Аз поне не го точих и тъй като колата беше повдигната от дясно една капка не излезе. Лагерът излиза лесно - една капачка на болтове го държи. Сега, аз тогава свалих цялата висяща опора и това наистина е клинч голям, но смятам, че ако се извади само лагерът и се изниже колкото може полуоската ще е достатъчно да се извади алтернатора.
                  То добре, ама не пречи ли самата опора в която е лагера? Щото тя е точно под динамото. Наляво пък, в задната част на алтернатора е щеката за масло и зад нея изпускателната тръба... Или ще има място да излезе в посока към кутията и надолу?
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    iuly_vn написа:
                    Airfan написа:
                    iuly_vn написа:
                    Airfan написа:
                    iuly_vn написа:
                    Колега, ще свалям алтернатора за ремонт. Пиши, моля те, сваля ли полуоска за да извадиш алтернатора, или откачахте тампоните. Тия от Фиат, как можаха да го наврът на ...
                    Свалих полуоската и излезе без проблеми зад двигателя. Наистина е наврян в на майка си кътника...
                    Уф, хич не ми се източваше и маслото на ск. кутия ама... Обмислям дали няма вариант, след откачане на предния десен тампон, двигателя да мръдне напред и надолу с малко. Щото ми се вижда трудничко с разхлабването на висящия -вътрешен лагер на полуоската.
                    Маслото не се източва! Аз поне не го точих и тъй като колата беше повдигната от дясно една капка не излезе. Лагерът излиза лесно - една капачка на болтове го държи. Сега, аз тогава свалих цялата висяща опора и това наистина е клинч голям, но смятам, че ако се извади само лагерът и се изниже колкото може полуоската ще е достатъчно да се извади алтернатора.
                    То добре, ама не пречи ли самата опора в която е лагера? Щото тя е точно под динамото. Наляво пък, в задната част на алтернатора е щеката за масло и зад нея изпускателната тръба... Или ще има място да излезе в посока към кутията и надолу?
                    Изпускателната тръба се откача от колектора и се пуска да виси надолу свободно на меката връзка, външната половина на полуоската се отделя от вътрешната половина, отвиват се болтовете на придържащата капачка на висящия лагер и полуоската внимателно се издърпва навън докато излезе лагерът. От тук насетне трябва да прецениш дали оставашото място заключено между висящия лагер и стартера ще е достатъчно, за да извадиш алтернатора. Аз лично свалих и висящата опора и едва тогава се сетих, че може би можеше да излезе без да свалям опората. Но при всички положения алтернатора излиза иззад двигателя - между купето и хидравличната рейка остава място достатъчно, че с малко завъртане да си излезе алтернатора.С откачане на тампони може и да стане, но аз нямах условия да подпра двигателя и не се реших на тази стъпка.Ти за какво го сваляш?Едит: изпускателната тръба се откача и от планките, които я държат към двигателя по средата между меката връзка и колектора, т.е. тръбата да си остане хваната само за меката връзка така, че да я бутнеш максимално на страни да не ти пречи въобще.

                    Коментар


                      Ами свалям го за смяна на лагери, защото като завъртя ротора му и се чува леко хъркане. Току що намерих мануала и в него е описан начин и без да се свалят всички тия неща, но не съм го изпитал тоя вариант още. Ето какво пише в няколко стъпки: Освобождават се болтовте на горивния филтър и се отмества малко настарни за да не се пречупят тръбите, после се освобождава тръбата на щеката за масло отгоре и отдолу и се сваля, повдига се колата и се сваля колелото, освобождава се скобата придържаща хидравликата за да не пречи на свалянето на динамото, разхлабва се задния тампон от купето и се отпуска двигателя малко надолу като му се подлага крик. После се развиват болтовете на алтернатора и като се завърта задната му част надолу, се изважда надолу между купето и мотора. Мисля че така ще е много по-лесно, но като опитам ще пиша и ще кача снимки.П.П. Някой да знае размера на лагерите му, за да мога още днес /събота/ да ги купя?!?
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        iuly_vn написа:
                        Ами свалям го за смяна на лагери, защото като завъртя ротора му и се чува леко хъркане. Току що намерих мануала и в него е описан начин и без да се свалят всички тия неща, но не съм го изпитал тоя вариант още. Ето какво пише в няколко стъпки: Освобождават се болтовте на горивния филтър и се отмества малко настарни за да не се пречупят тръбите, после се освобождава тръбата на щеката за масло отгоре и отдолу и се сваля, повдига се колата и се сваля колелото, освобождава се скобата придържаща хидравликата за да не пречи на свалянето на динамото, разхлабва се задния тампон от купето и се отпуска двигателя малко надолу като му се подлага крик. После се развиват болтовете на алтернатора и като се завърта задната му част надолу, се изважда надолу между купето и мотора. Мисля че така ще е много по-лесно, но като опитам ще пиша и ще кача снимки.П.П. Някой да знае размера на лагерите му, за да мога още днес /събота/ да ги купя?!?
                        Сигурно ще стане така, но аз нямах условия за отпускане на двигателя. За лагерите не мога да помогна

                        Коментар


                          Свалянето на алтернатора не става по описания в мануала начин. Явно там е за друг модел. Излезе след избиването на полуоската от конзолата на висящия лагер, по идеята на колегата Airfan. Без демонтаж на самата конзола. Иначе да свалите тая конзола, е по-лесно да направите основен ремонт на двигателя през ауспуха . Бихте се спаравили, само ако сте гинеколог! Полуоската се избива лесно навън към колелото, след като е отделена външната и половина и се сваля капачката придържаща лагера и. Демонтира се предварително и тръбата на измерителната щека за маслото, тръбата на ауспуха се откача от фланеца към мотора и от скобата към кутията. Скобата се сваля и тя. Не е голяма философия, но човек трябва да се подготви пеихически за по пипкав ремонт. Работи се на опипване с развиването на повечето болтове и с точните инструменти. То това е и най сложното, както и че лежиш под колата в повечето време. Но не е кой знай колко трудно.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            iuly_vn написа:
                            Свалянето на алтернатора не става по описания в мануала начин. Явно там е за друг модел. Излезе след избиването на полуоската от конзолата на висящия лагер, по идеята на колегата Airfan. Без демонтаж на самата конзола. Иначе да свалите тая конзола, е по-лесно да направите основен ремонт на двигателя през ауспуха . Бихте се спаравили, само ако сте гинеколог! Полуоската се избива лесно навън към колелото, след като е отделена външната и половина и се сваля капачката придържаща лагера и. Демонтира се предварително и тръбата на измерителната щека за маслото, тръбата на ауспуха се откача от фланеца към мотора и от скобата към кутията. Скобата се сваля и тя. Не е голяма философия, но човек трябва да се подготви пеихически за по пипкав ремонт. Работи се на опипване с развиването на повечето болтове и с точните инструменти. То това е и най сложното, както и че лежиш под колата в повечето време. Но не е кой знай колко трудно.
                            Значи аз съм гинеколог, а Jimy ми е първи асистент.

                            Коментар


                              Airfan написа:
                              iuly_vn написа:
                              Свалянето на алтернатора не става по описания в мануала начин. Явно там е за друг модел. Излезе след избиването на полуоската от конзолата на висящия лагер, по идеята на колегата Airfan. Без демонтаж на самата конзола. Иначе да свалите тая конзола, е по-лесно да направите основен ремонт на двигателя през ауспуха . Бихте се спаравили, само ако сте гинеколог! Полуоската се избива лесно навън към колелото, след като е отделена външната и половина и се сваля капачката придържаща лагера и. Демонтира се предварително и тръбата на измерителната щека за маслото, тръбата на ауспуха се откача от фланеца към мотора и от скобата към кутията. Скобата се сваля и тя. Не е голяма философия, но човек трябва да се подготви пеихически за по пипкав ремонт. Работи се на опипване с развиването на повечето болтове и с точните инструменти. То това е и най сложното, както и че лежиш под колата в повечето време. Но не е кой знай колко трудно.
                              Значи аз съм гинеколог, а Jimy ми е първи асистент.
                              Ти го каза , ама ми спести половината работа с тази идея. За което благодаря!
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                iuly_vn написа:
                                Airfan написа:
                                iuly_vn написа:
                                Свалянето на алтернатора не става по описания в мануала начин. Явно там е за друг модел. Излезе след избиването на полуоската от конзолата на висящия лагер, по идеята на колегата Airfan. Без демонтаж на самата конзола. Иначе да свалите тая конзола, е по-лесно да направите основен ремонт на двигателя през ауспуха . Бихте се спаравили, само ако сте гинеколог! Полуоската се избива лесно навън към колелото, след като е отделена външната и половина и се сваля капачката придържаща лагера и. Демонтира се предварително и тръбата на измерителната щека за маслото, тръбата на ауспуха се откача от фланеца към мотора и от скобата към кутията. Скобата се сваля и тя. Не е голяма философия, но човек трябва да се подготви пеихически за по пипкав ремонт. Работи се на опипване с развиването на повечето болтове и с точните инструменти. То това е и най сложното, както и че лежиш под колата в повечето време. Но не е кой знай колко трудно.
                                Значи аз съм гинеколог, а Jimy ми е първи асистент.
                                Ти го каза , ама ми спести половината работа с тази идея. За което благодаря!
                                Няма проблем, радвам се, че съм помогнал!

                                Коментар

                                Working...
                                X