Колеги, някои от вас може би знаят че в края на зимата започна да ми замръзва лоста, по-точно жилото, което се грижи за смяната на скоростите в ляво-дясно направление, гледано от лоста. В резултат на това - когато бях паркирал , и оставил колата на 1-ва предавка, сутрин като запаля, и изключа от предавка, лостът оставаше напънат наляво, без изглед да се върне в изходна позиция. След известно изчакване - около 15-20 минути, жилото се отпускаше, и започваше да се движи, но сравнително трудно. Като загрее колата хубаво, започваше да се движи нормално, както сега - лятото.Другото жило няма проблеми, движи си се нормално. Тъй като подмяната му е свързана със сваляне на кутията, най-вероятно, и цена около или над 200 лева на самото жило, предпочитам да ми замръзва и да го чакам, или да му измисля нещо...Това което съм измислил е следното - да започна още отсега да поливам жилото с ВД40 в продължение на 1-2 седмици по малко всеки ден, за да се почисти от разни неща, след което с масло пак по малко всеки ден, като се надявам че маслото ще се саморазнесе по цялата дължина на жилото, и ще го предпазва от евентуално задържане на вода. Според вас има ли смисъл в това, и дали ще се получи? И какъв друг вариант мога да приложа, за да не замръзва въпросното жило? Приемам всякакви съвети.Вариант със сваляне на скоростите не се обсъжда, защото тогава става дебела работАта - съединител, лагери, тампони....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Замръзващо жило скорости JTD 105 - РЕШЕНО (за момента)
Collapse
X
-
Аз съм имал проблем с жилото на газта и там беше от това, че маслото което бях сипал много се стягаше и направо като дам газ и така си оставаше педала докато позагрее двигателя. Трябва да се смаже с някое по тънко масло за да не се стяга когато е студено. А ВД-то ако само напръскаш с него и после не сложиш някаква смазка ефекта е по лош защото когато се изпари започва да попива влага.
Коментар
-
Според мен, огледай отдолу да нямаш пробив в бронята, защото силно се съмнявам да влезе вода през отвора над скоростите.Моите маншони на жилата до скоростите също са скъсани, но да чукна на дърво, не е замръзвало, а и се замисли, за да замръзва само едното жило, при положение, че и двете са ти със скъсани маншони, значи не са при равни други условия, т.е. причината не е в скъсаните маншони, а нейде другаде.
Коментар
-
Не знам как е на тази кола жилото, но ВД40 едва ли ще свърши работа. Това жило директно в скоростите ли влиза? Препоръчвам да ползваш подобен спрей но на Политрон. Аз използвам вече 3 флакон. Скъп е но върши работа. Като свърши тази процедура, края на жилото където няма вече маншон го омажи с медна паста. Тя ще се изцапа с времето но няма да падне или отмие от водата като другите греси. Според мен това ще реши проблема - успех!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Днес го полях обилно с ВД 40, пък ще видим, утре може би още веднъж - 2 пъти, и след няколко дни като изветрее, ще го полея с масло, и ще потърся от тази медна паста. Самото жило не влиза доректно в кутията, но пък е на много неудобно място, и нито отгоре има как да се бръкне да се работи, нито отдолу. Като че ли всичко отива към сваляне на кутията, ако трябва да се направи сериозно. А тогава - съединител комплект, тампони, жилото... стори ми се обаче че там където жилото е захването за лостовете на кутията, има някакъв луфт, с който си обяснявам луфтът в скоростния лост. Маншоните са прокъсани, но след консултации с други колеги със същия двигател, и техните са прокъсани, но не замръзват.
Коментар
-
ogi28b написа:Днес го полях обилно с ВД 40, пък ще видим, утре може би още веднъж - 2 пъти, и след няколко дни като изветрее, ще го полея с масло, и ще потърся от тази медна паста. Самото жило не влиза доректно в кутията, но пък е на много неудобно място, и нито отгоре има как да се бръкне да се работи, нито отдолу. Като че ли всичко отива към сваляне на кутията, ако трябва да се направи сериозно. А тогава - съединител комплект, тампони, жилото... стори ми се обаче че там където жилото е захването за лостовете на кутията, има някакъв луфт, с който си обяснявам луфтът в скоростния лост. Маншоните са прокъсани, но след консултации с други колеги със същия двигател, и техните са прокъсани, но не замръзват.
Коментар
-
ogi28b написа:Просто така реших че трябва да се сваля кутията, а всъщност не знам дали трябва. Ако не трябва - още по-добре, ще ътрябва някой ден да се захвана. Само дето си нЕмам идея как се свалят. Сигурно трябва да се разглоби и скоростния лост, конзолата между седалките....
Коментар
-
Оги откачай смело откъм скоростите, предполагам трябва да махнеш акумулатора и нещо друго ако пречи. При мен е достатъчно само акумулатора. Едното жило е нанизано на ос и отзад има зегерка, която го държи да не излезе, а другото е на ябълка и с нещо като лост трябва да я измъкнеш.Моят мотор е 1.4, кобата от подписа, но превключването на скоростите е абсолютно същото. А пък в купето като махнеш барчето между седалките ще видиш как са закачени за лоста.Не съм ги свалял целите, но като си сменях съединителя есента та от там ми е опита, защото смяната си я правих аз. И моите маншони са също скъсани и по едно време зимата мисля че сутрин ми беше малко затруднено местенето на лоста, но като включа на 4-та и изключа и нямаше проблеми, но това го е направила няколко пъти и не съм му обръщал особено внимание.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Колега 1115 - нещо повече за смяната ? Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно. Иначе мисля че е добре да се свали стойката, въздуховодите, и може би още 1-2 неща отгоре. Отвътре - вероятно трябва да се разглоби конзолата между седалките из основи, за да се достигне до основата на лоста. Иначе какво е "повече време" ? Ден, два, три, пет? Май като наближи къде-есен, ще си взема малко отпуск, и ще разглобя повечко неща отпред, включително бронята, за да сваля и измия интеркулера, ще сменям накладки в даден момент.... Май всичко накуп ще се случи. Въпрос към всички - какви са особеностите при сваляне на стойка на акумулатора при ЖТД 105 ?
Коментар
-
ogi28b написа:Колега 1115 - нещо повече за смяната ? Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно. Иначе мисля че е добре да се свали стойката, въздуховодите, и може би още 1-2 неща отгоре. Отвътре - вероятно трябва да се разглоби конзолата между седалките из основи, за да се достигне до основата на лоста. Иначе какво е "повече време" ? Ден, два, три, пет? Май като наближи къде-есен, ще си взема малко отпуск, и ще разглобя повечко неща отпред, включително бронята, за да сваля и измия интеркулера, ще сменям накладки в даден момент.... Май всичко накуп ще се случи. Въпрос към всички - какви са особеностите при сваляне на стойка на акумулатора при ЖТД 105 ?
Коментар
-
ogi28b написа:Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами неее, всички болтове си ги свалих, въздуховода бях извадил, но наистина не мога да си спомня какво ми попречи да я извадя... Дали пък не беше това, че това което търсех се оказа на друго място, и нямаше нужда да се сваля стойката... Май така да беше. Е, значи не е трудно, ще я сваля може би в събота, да разгледам ситуацията надолу, и как изглеждат жилата в този си край. Благодаря ви за снимките.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар