Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Замръзващо жило скорости JTD 105 - РЕШЕНО (за момента)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Замръзващо жило скорости JTD 105 - РЕШЕНО (за момента)

    Колеги, някои от вас може би знаят че в края на зимата започна да ми замръзва лоста, по-точно жилото, което се грижи за смяната на скоростите в ляво-дясно направление, гледано от лоста. В резултат на това - когато бях паркирал , и оставил колата на 1-ва предавка, сутрин като запаля, и изключа от предавка, лостът оставаше напънат наляво, без изглед да се върне в изходна позиция. След известно изчакване - около 15-20 минути, жилото се отпускаше, и започваше да се движи, но сравнително трудно. Като загрее колата хубаво, започваше да се движи нормално, както сега - лятото.Другото жило няма проблеми, движи си се нормално. Тъй като подмяната му е свързана със сваляне на кутията, най-вероятно, и цена около или над 200 лева на самото жило, предпочитам да ми замръзва и да го чакам, или да му измисля нещо...Това което съм измислил е следното - да започна още отсега да поливам жилото с ВД40 в продължение на 1-2 седмици по малко всеки ден, за да се почисти от разни неща, след което с масло пак по малко всеки ден, като се надявам че маслото ще се саморазнесе по цялата дължина на жилото, и ще го предпазва от евентуално задържане на вода. Според вас има ли смисъл в това, и дали ще се получи? И какъв друг вариант мога да приложа, за да не замръзва въпросното жило? Приемам всякакви съвети.Вариант със сваляне на скоростите не се обсъжда, защото тогава става дебела работАта - съединител, лагери, тампони....

    #2
    кола

    аз също си смених жилото и щото е скъпо го закарах при едни и ми го направиха за мисля че 60лвиначе трябваше да дам много поне 280 лв хем на Пунтото
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Аз съм имал проблем с жилото на газта и там беше от това, че маслото което бях сипал много се стягаше и направо като дам газ и така си оставаше педала докато позагрее двигателя. Трябва да се смаже с някое по тънко масло за да не се стяга когато е студено. А ВД-то ако само напръскаш с него и после не сложиш някаква смазка ефекта е по лош защото когато се изпари започва да попива влага.

      Коментар


        #4
        Според мен, огледай отдолу да нямаш пробив в бронята, защото силно се съмнявам да влезе вода през отвора над скоростите.Моите маншони на жилата до скоростите също са скъсани, но да чукна на дърво, не е замръзвало, а и се замисли, за да замръзва само едното жило, при положение, че и двете са ти със скъсани маншони, значи не са при равни други условия, т.е. причината не е в скъсаните маншони, а нейде другаде.

        Коментар


          #5
          Не знам как е на тази кола жилото, но ВД40 едва ли ще свърши работа. Това жило директно в скоростите ли влиза? Препоръчвам да ползваш подобен спрей но на Политрон. Аз използвам вече 3 флакон. Скъп е но върши работа. Като свърши тази процедура, края на жилото където няма вече маншон го омажи с медна паста. Тя ще се изцапа с времето но няма да падне или отмие от водата като другите греси. Според мен това ще реши проблема - успех!
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Днес го полях обилно с ВД 40, пък ще видим, утре може би още веднъж - 2 пъти, и след няколко дни като изветрее, ще го полея с масло, и ще потърся от тази медна паста. Самото жило не влиза доректно в кутията, но пък е на много неудобно място, и нито отгоре има как да се бръкне да се работи, нито отдолу. Като че ли всичко отива към сваляне на кутията, ако трябва да се направи сериозно. А тогава - съединител комплект, тампони, жилото... стори ми се обаче че там където жилото е захването за лостовете на кутията, има някакъв луфт, с който си обяснявам луфтът в скоростния лост. Маншоните са прокъсани, но след консултации с други колеги със същия двигател, и техните са прокъсани, но не замръзват.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Днес го полях обилно с ВД 40, пък ще видим, утре може би още веднъж - 2 пъти, и след няколко дни като изветрее, ще го полея с масло, и ще потърся от тази медна паста. Самото жило не влиза доректно в кутията, но пък е на много неудобно място, и нито отгоре има как да се бръкне да се работи, нито отдолу. Като че ли всичко отива към сваляне на кутията, ако трябва да се направи сериозно. А тогава - съединител комплект, тампони, жилото... стори ми се обаче че там където жилото е захването за лостовете на кутията, има някакъв луфт, с който си обяснявам луфтът в скоростния лост. Маншоните са прокъсани, но след консултации с други колеги със същия двигател, и техните са прокъсани, но не замръзват.
              Този проблем е един от недостатъците на всички системи за превключване на скоростите с жила.Тези с щанги пък имат други проблеми.Жилата могат да се свалят без да се сваля скоростната кутия.Ако е верно това което твърдиш,че трябва да се сваля ск.кутия за да се свалят жилата,то тогава италианските конструктори от Фиат трябва да бъдат обявени за олигофрени.А аз не мисля че са такива.Работи се основно на канал или подемник и се свалят предпазни затварящи ламарини.Свали ги и открии пропуските и ги отстрани с водоустойчив банд.Подмяната им е скъпо удоволствие,а и нормално не се износват за да се подменят.Трябва максимално да са надежно херметизирани и смазани.

              Коментар


                #8
                Просто така реших че трябва да се сваля кутията, а всъщност не знам дали трябва. Ако не трябва - още по-добре, ще ътрябва някой ден да се захвана. Само дето си нЕмам идея как се свалят. Сигурно трябва да се разглоби и скоростния лост, конзолата между седалките....

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Просто така реших че трябва да се сваля кутията, а всъщност не знам дали трябва. Ако не трябва - още по-добре, ще ътрябва някой ден да се захвана. Само дето си нЕмам идея как се свалят. Сигурно трябва да се разглоби и скоростния лост, конзолата между седалките....
                  За да ги откачиш от към скоростте не се разглабя нищо отдолу под лоста.

                  Коментар


                    #10
                    Оги откачай смело откъм скоростите, предполагам трябва да махнеш акумулатора и нещо друго ако пречи. При мен е достатъчно само акумулатора. Едното жило е нанизано на ос и отзад има зегерка, която го държи да не излезе, а другото е на ябълка и с нещо като лост трябва да я измъкнеш.Моят мотор е 1.4, кобата от подписа, но превключването на скоростите е абсолютно същото. А пък в купето като махнеш барчето между седалките ще видиш как са закачени за лоста.Не съм ги свалял целите, но като си сменях съединителя есента та от там ми е опита, защото смяната си я правих аз. И моите маншони са също скъсани и по едно време зимата мисля че сутрин ми беше малко затруднено местенето на лоста, но като включа на 4-та и изключа и нямаше проблеми, но това го е направила няколко пъти и не съм му обръщал особено внимание.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Не се сваля скоростната кутия.Смяната обаче е доста гадна работа и си отдели повече време.

                      Коментар


                        #12
                        Колега 1115 - нещо повече за смяната ? Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно. Иначе мисля че е добре да се свали стойката, въздуховодите, и може би още 1-2 неща отгоре. Отвътре - вероятно трябва да се разглоби конзолата между седалките из основи, за да се достигне до основата на лоста. Иначе какво е "повече време" ? Ден, два, три, пет? Май като наближи къде-есен, ще си взема малко отпуск, и ще разглобя повечко неща отпред, включително бронята, за да сваля и измия интеркулера, ще сменям накладки в даден момент.... Май всичко накуп ще се случи. Въпрос към всички - какви са особеностите при сваляне на стойка на акумулатора при ЖТД 105 ?

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          Колега 1115 - нещо повече за смяната ? Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно. Иначе мисля че е добре да се свали стойката, въздуховодите, и може би още 1-2 неща отгоре. Отвътре - вероятно трябва да се разглоби конзолата между седалките из основи, за да се достигне до основата на лоста. Иначе какво е "повече време" ? Ден, два, три, пет? Май като наближи къде-есен, ще си взема малко отпуск, и ще разглобя повечко неща отпред, включително бронята, за да сваля и измия интеркулера, ще сменям накладки в даден момент.... Май всичко накуп ще се случи. Въпрос към всички - какви са особеностите при сваляне на стойка на акумулатора при ЖТД 105 ?
                          Ами трудно е без подемник и аз не бих се захванал без него.Стойката при ЖТД се сваля елементарно и не би трябвали да ти е проблем - развиват се трите болта, а четвъртия ( преден долен )се разхлабва само.Единствено спънка е един от въздоховодите, който се държи на гумен тампон с набиване. Може би той те е спрял.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Аз дори не съм успявал да си сваля стойката за акумулатора. На моята кола не съм опитвал, но на една мареа опитвах, и не мога да се сетя какво точно беше препъни-камък, но беше нещо гадно.
                            Гадното нещо да не би да е болта който съм означил на снимката с позиция 1.Той се намира малко на трудно място ,но хубавото е ,че не се развива целия ,а само се разхлабва защото стойката за акумулатора таз е процепена да излиза нагоре.
                            Прикачени файлове
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Ами неее, всички болтове си ги свалих, въздуховода бях извадил, но наистина не мога да си спомня какво ми попречи да я извадя... Дали пък не беше това, че това което търсех се оказа на друго място, и нямаше нужда да се сваля стойката... Май така да беше. Е, значи не е трудно, ще я сваля може би в събота, да разгледам ситуацията надолу, и как изглеждат жилата в този си край. Благодаря ви за снимките.

                              Коментар

                              Working...
                              X