Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем при стабилизиране на оборотите.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем при стабилизиране на оборотите.

    Ще се опитам максимално ясно да обесня какво ме мъчи, макар и ситуацията да е доста сложна. Този проблем се появи преди около месец, мисля. Казвам го така, защото не знам дали е проблем, но аз го отчитам като такъв. Преди това време автомобилът се държеше по следния начин: запалвам двигателя ( независимо студен или топъл ) оборотите се качват до някъде и после слизат на 750 ( поне толкова се виждат на оборотомера ). През това време ако съм включил светлини, перки и прочее, когато подам газ и съответно оборотите на перката се вдигат и светлините "засияват" по-силно. След 30 секунди като я оставя на място без да пипам каквото и да е се чува някакво цъкане и оборотите се качват на 800 и двигателят започва да работи по-меко и го няма горния ефект с "дискотеката". Един вид се включва нещо, което освен че ми вдига оборотите се явява и като токоизправител, защото тогава колкото и да подавам газ ако ще всички ел консумативи да са включени всичко стои абсолютно нормално и няма аномалии... И ето в какво се изобразява проблемът - преди около месец този вид "изправител" взе да не сработва честичко. Даже ми прави впечатление, че има случаи, в които дори през цялото ми шофиране не се активира. Което е голяма мъка, защото докато не сработи колата върви ужасно и е много шумна. Двигателят все едно ръмжи повече от обикновеното. И изведнъж като го чуя това цъкане и всичко си идва на място и колата започва да си работи чудничко и с мощ и т.н. Какво е това нещо и къде да търся проблема?
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    #2
    Колега това "изправител" не е точната дума за проблема ти. Това, че генератора не може да стабилизира напрежението примерно на 14.2 V може да се дължи на ниски обороти от страна на двигателя, преплъзващ ремък и още куп неща в самият генератор или за да нямаш дискотека напрежението трябва да е стабилизирано. За това цъкане трябва да се търси проблема в нещата които се движат и могат да издадът този звук. От няколко седмици съм собственик на JTD и от това което съм изчел по форума ми идва на акъла, че проблема може да е в ЕГР клапана (засяда)

    Коментар


      #3
      Ееее, стига де, това ЕГР го набедихте за всичко... crush - при мен имаше проблеми с алтернатора, и когато колата все още загрява, работи електрическото подгряване на антифриза, и то дърпа много ток, и напрежението не можеше да се стабилизира на ~14 wolta, а постоянно играеше - 13 - 13.4 - 12.8.....Имах същите симптоми - подавам газ, оборотите вече са достатъчни за алтернатора, за да направи 14 волта, и всичко ставаше по-ярко, а като пусна газта - отслабваше светлината. Откакто ми оправиха алтернатора с нови лагери, нови четки, този проблем не се забелязва - паля, и напежението се стабилизира около 14 вотла без проблеми. За цъкането и работата на двигателя, май колегата specialista ще може каже по-точно.

      Коментар


        #4
        И при мен го има това цъкане...но проблеми тип "дискотека" нямам....може би защото двигателя ми работи на повече обороти - преди да цъкне на около 900, а след това на около 1000....нищо не разбирам ама може ли това да е от авансатора - нали работи докато пали колата и малко след това
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          Geraka написа:
          И при мен го има това цъкане...но проблеми тип "дискотека" нямам....може би защото двигателя ми работи на повече обороти - преди да цъкне на около 900, а след това на около 1000....нищо не разбирам ама може ли това да е от авансатора - нали работи докато пали колата и малко след това
          Авансатор,алтернатор,ЕГР,TPS. Хайде и от мене една "засукана "дума- инжектопляктор! Да вземе някой да направи речник на чуждиците и тяхното значение.
          Фиат марея уикенд 1.9ТД100

          "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

          Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

          Коментар


            #6
            казва се "анжикупляктор" по нашенски,а за анжикплявката на анжикупляктора чувал ли си?айде стига с глупостите,и по темата колега не мога да ти кажа в какво се състои проблема ти,но това "цъкане" ми мяза на някое реле потърси сред релетата да нямаш проблем,вероятно зацапани или окислени букси
            ex.Мареа ТД100

            Коментар


              #7
              Все си мисля че е по-лесно да напишеш ЕГР , отколкото "Система за връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателните тръби" , или ТПС - вместо Датчик за отчитане на положението на дроселовата клапа. За "дроселова клапа" трябва ли ти речник ? Вместо "1.6", можем да пишем - Хиляда петстотин осемдесет и четири (деветдесет и шест) кубични сантиметра, нали ? Издребняваш, колега.

              Коментар


                #8
                [quote="ivannik"]
                Geraka написа:
                И при мен го има това цъкане...но проблеми тип "дискотека" нямам....може би защото двигателя ми работи на повече обороти - преди да цъкне на около 900, а след това на около 1000....нищо не разбирам ама може ли това да е от авансатора - нали работи докато пали колата и малко след това
                Авансатор,алтернатор,ЕГР,TPS. Хайде и от мене една "засукана "дума- инжектопляктор! Да вземе някой да направи речник на чуждиците и тяхното значение.[/quoteНеразбирам точно на кое се гневиш.На това че не разбираш значението на дадена дума или на това че се използват такива.Ми то чуждиците са навсякъде около нас за съжаление. На колегата с проблема,доколкото сванах си с ТД100.Тези обороти които посочваш са ниски.За справка от ауто дата нормалните обороти на празен ход са 900(+-)30об.При студен мотор стигат и до 1100об. и постепенно спадат до 900. Има система за управление на празния ход,която пък се управлява от ЕКУ и в крайна сметка една мембрана под въздействието на вакум издърпва или отпуска едно малко жило.Абсолютно е възможно при тези ниски обороти генератора да неможе да се справи .При ТД100 подгревните свещи работят и след като мотора е пуснат ,до подчти 3 минути.През това време ако мериш напрежението на акумолатора то в никакъв случай няма да е 14.2в. но около 13.6би трябвало да е(при изправен акумолатор) до изсключване на релето за подгрева.Възможно е и точно това изключване да чуваш и тогава според теб нещата да се нормализират.При всички случай обаче имаш проблем и то с установяването на стабилни обороти на празен ход.Провери дали няма откачен някой маркуч от тези които управляват клапаните за ЕГР и за празния ход.И двата клапана се захранват от едно и също място.Могат да се направят доста проверки там само помисли какъв е замисъла и съм сигурен че ще ти се родят идеите.Ако всичко е нормално и работи правилно и въпреки всичко пак са ниски оборотите ще ти кажа от къде да си ги повишиш от ГНП-то,но не барай преди това там.Успех!!!

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Все си мисля че е по-лесно да напишеш ЕГР , отколкото "Система за връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателните тръби" , или ТПС - вместо Датчик за отчитане на положението на дроселовата клапа. За "дроселова клапа" трябва ли ти речник ? Вместо "1.6", можем да пишем - Хиляда петстотин осемдесет и четири (деветдесет и шест) кубични сантиметра, нали ? Издребняваш, колега.
                  Ще се изгърбите ли,ако напишете цялото значение на съкращението,за да бъде разбрано и от не дотам големи специалисти,които трябва да ровят цялото ръководство,за да намерят точното значение?Или ще ви се скърши фасона?Не забравяйте,че това не е високо специализиран форум за инженери по електроника или двигатели.Без да искат,на някои обикновени хора и шофьори им се налага да търсят консултации по теми,които ги засягат.
                  Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                  "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                  Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                  Коментар


                    #10
                    ivannik написа:
                    ogi28b написа:
                    Все си мисля че е по-лесно да напишеш ЕГР , отколкото "Система за връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателните тръби" , или ТПС - вместо Датчик за отчитане на положението на дроселовата клапа. За "дроселова клапа" трябва ли ти речник ? Вместо "1.6", можем да пишем - Хиляда петстотин осемдесет и четири (деветдесет и шест) кубични сантиметра, нали ? Издребняваш, колега.
                    Ще се изгърбите ли,ако напишете цялото значение на съкращението,за да бъде разбрано и от не дотам големи специалисти,които трябва да ровят цялото ръководство,за да намерят точното значение?Или ще ви се скърши фасона?Не забравяйте,че това не е високо специализиран форум за инженери по електроника или двигатели.Без да искат,на някои обикновени хора и шофьори им се налага да търсят консултации по теми,които ги засягат.
                    И точно поради тази причина е редно да попита за това което не му е ясно вместо да се перчи с незнанието си. Тези думи които ги ползваме са общо приети за назоваване на определени неща. Този форум е зада си помагаме а не да се караме.Незабравяй че ти пръв повиши тон.Бъди сигурен че никой преди това не е искал дата обиди с нищо,аз също.По лесно ще ти е да държиш сметка на политиците,те поне лъжат , а ние тук не. Размишлявай и успех!!!

                    Коментар


                      #11
                      Специалиста, мерси за изчерпателното мнение! Благодаря и на останалите. Ще споделя и още нещо, което може да ви насочи към разсъждения. Когато закупих колата от предишния й собственик на празен ход при студен двигател държеше 950 и нормално 850 при загрял. Но харчеше към 10 и я закарах при едно момче ( бивш майстор в Лукас сервиза, казва се Боби ) и той обеща, че ще й смъкне разхода с 2 литра. След неговата намеса съответно при студен двигател държи към 900 и при загрял 800, но никога не е стигала 1100 при студен. И действително ми смъкна разхода. Каза, че е бърникал нещо по помпата, но не помня вече какво; беше миналото лято. Иначе като си пусна климатика вдига още 50 оборота ако този "изправител" е сработил, ако не е вдига само около 30. Това, разбира се, е на око казано... Ще направя един клип, за да видите точно за какво иде реч... И ще замеря с мултицет напрежението.
                      www.CarProfi-BG.com
                      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                      Най-атрактивните цени в София!

                      Коментар

                      Working...
                      X