Ето какво намислих колеги, докато се чудех на каква цифра ще стъпя, ако закарам колата в сервиз за диагностика и ако се наложи подмяна и регулиране на дюзите. Като се има в предвид, че няма да се размина с по-малко от 200-300лв, но не това а най-вече, че хич не обичам майсторите, се понапънах (с две-три бири) и намислих следната схема на стенд в домашни условия, която ако проработи (а би трябвало) няма да струва повече от 60-70лв с изработката и частите:1.Лостов механизам задействащ буталото, на спирачна помпа от автомобил.(помпите от Лада са по десетина лв, но може и от друг вид руски самосвал )2.Резервоарче с нафта. Ще се използва казанчето за спирачна течност, на помпата.3.Спирачна помпа (нова) от Лада. Налягането което създава е достатъчно за не голямо усилие върху лоста. Ще работи добре и с нафта мисля, тъй като знам че визкозитета на спир. течност, не е кой знае колко по различен. Е, затова мисля да използвам нова помпа, а не втора употреба, която би имала износване в някаква степен.4.Дюза която ще се тества.5. Часовников уред (манометър) измерващ налягането-обвхват до 200 бара (около 203кг/кв.см). Закрепва се с фланец директно на единия, външен преден изход на помпата, към буталото за първия кръг. На фланеца ще има и пробка, за по лесно обезвъздушаване на манометъра. Втория вътрешен кръг, се остава затапен.6.Тръба от спирачен кръг, пак от Лада, за високото налягане. Най-късия, левия например е идеален и също евтин. Всички елементи съм намислил да закрепя, на Г-образна метална платформа с дебелина около 10-15мм. За стабилност са предвидени отвори за стягане към работен плот (В мазата имам старо бюро-идеално за целта). Ето по-долу, засега един груб чертеж на цялата тая работа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Любит. стенд за тестване и регулиране на инжектори (дюзи)
Collapse
X
-
Chaveto, това е добра идея. Като се замислям, наистина трябва да има възвратен клапан! Така ще се помпи по, малко и по прецизно ще се достигне до точката на отваряне на дюзата. Ще помисля и за това. А, до Vasil_vasilev1972. Помпата за спирачките създава много по голямо налягане от необходимото, в случая. Спирачната течност има същите разяждащи свойства като нафтата, така че и това не е проблем. Ще чакам отговор и на някой специалист по двг.Fiat Marea TD100
Коментар
-
..
Правили сме такова нещо ,само че е най-удачно с елемент от ГНП на голяма редова помпа.Тогава използвахме от ИФА,и стана перфектно.Дори без клапан.Добре е манометъра да ти е тестван за да виждаш какво правиш и си готов.Най-удобно е ръчката за създаване на налягане да се натиска надолу.Изработваш на струг необходимите накрайници и си готов.
Коментар
-
..
Колега Василев ако позволиш-помпата прави налягане докато отвори дюзата.Значи възможно е да прави и 1000бара ,но преодолее ли натяга на пружината на дюзата и дотам.А това нещо ,което сме го правили с елемент от ИФА продължава да работи.Бих пуснал снимка на моя, но е фабричен Моторпал и не се вписва в графата ,,самоделка,,
Коментар
-
Re: Любит. стенд за тестване и регулиране на инжектори (дюзи
iuly_vn написа:Ето какво намислих колеги, докато се чудех на каква цифра ще стъпя, ако закарам колата в сервиз за диагностика и ако се наложи подмяна и регулиране на дюзите. Като се има в предвид, че няма да се размина с по-малко от 200-300лв, но не това а най-вече, че хич не обичам майсторите, се понапънах (с две-три бири) и намислих следната схема на стенд в домашни условия, която ако проработи (а би трябвало) няма да струва повече от 60-70лв с изработката и частите:1.Лостов механизам задействащ буталото, на спирачна помпа от автомобил.(помпите от Лада са по десетина лв, но може и от друг вид руски самосвал )2.Резервоарче с нафта. Ще се използва казанчето за спирачна течност, на помпата.3.Спирачна помпа (нова) от Лада. Налягането което създава е достатъчно за не голямо усилие върху лоста. Ще работи добре и с нафта мисля, тъй като знам че визкозитета на спир. течност, не е кой знае колко по различен. Е, затова мисля да използвам нова помпа, а не втора употреба, която би имала износване в някаква степен.4.Дюза която ще се тества.5. Часовников уред (манометър) измерващ налягането-обвхват до 200 бара (около 203кг/кв.см). Закрепва се с фланец директно на единия, външен преден изход на помпата, към буталото за първия кръг. На фланеца ще има и пробка, за по лесно обезвъздушаване на манометъра. Втория вътрешен кръг, се остава затапен.6.Тръба от спирачен кръг, пак от Лада, за високото налягане. Най-късия, левия например е идеален и също евтин. Всички елементи съм намислил да закрепя, на Г-образна метална платформа с дебелина около 10-15мм. За стабилност са предвидени отвори за стягане към работен плот (В мазата имам старо бюро-идеално за целта). Ето по-долу, засега един груб чертеж на цялата тая работа.
Коментар
-
Мм даа. Искате да кажете че ще е малко налягането. Ако само това е проблема, ще проверя. Наистина, при еднакво усилие, по-малкото бутало дава по голямо налягане, за сметка на дебита. Закон от физиката. Навремето имах ГНП от един робур, но го продадох на части и замина и тя. Сега съжалявам ама. Все пак ако помпата даде достатъчно налягане, схемата ще върви, нали така?Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Chaveto, това е добра идея. Като се замислям, наистина трябва да има възвратен клапан! Така ще се помпи по, малко и по прецизно ще се достигне до точката на отваряне на дюзата. Ще помисля и за това. А, до Vasil_vasilev1972. Помпата за спирачките създава много по голямо налягане от необходимото, в случая. Спирачната течност има същите разяждащи свойства като нафтата, така че и това не е проблем. Ще чакам отговор и на някой специалист по двг.
Коментар
-
Сега погледнах в интернет, за налягането от спирачен цилиндър и наистина е малко. На Лада дава около 8-10 мегапаскала което е до 100бара. Ще търся друг вариант. Иначе колега Hadjov, колата си пали, върви, не пуши, ама похарчва. И след като съм проверил и сменил всичко друго, то остава както казваш помпата и цикловият и порцион. Ще я карам на майстУр. Искаше ми се да я закарам в Ямбол, щото на други тук във Варна, нямам доверие, но като я сваля и нея един ден. Освен ако може да се направи тая регулировка без да я свалям, но нека колегата specialista да каже. Иначе това със стенда съм решил да го направя, че вече съм се отказал от бензинови коли и ми се иска да си проверявам и дюзите, от време на време. Пък като стане, ще дам схемата тук във форума, че все на някой може да е полезна.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар