Ето какво намислих колеги, докато се чудех на каква цифра ще стъпя, ако закарам колата в сервиз за диагностика и ако се наложи подмяна и регулиране на дюзите. Като се има в предвид, че няма да се размина с по-малко от 200-300лв, но не това а най-вече, че хич не обичам майсторите, се понапънах (с две-три бири) и намислих следната схема на стенд в домашни условия, която ако проработи (а би трябвало) няма да струва повече от 60-70лв с изработката и частите:1.Лостов механизам задействащ буталото, на спирачна помпа от автомобил.(помпите от Лада са по десетина лв, но може и от друг вид руски самосвал
)2.Резервоарче с нафта. Ще се използва казанчето за спирачна течност, на помпата.3.Спирачна помпа (нова) от Лада. Налягането което създава е достатъчно за не голямо усилие върху лоста. Ще работи добре и с нафта мисля, тъй като знам че визкозитета на спир. течност, не е кой знае колко по различен. Е, затова мисля да използвам нова помпа, а не втора употреба, която би имала износване в някаква степен.4.Дюза която ще се тества.5. Часовников уред (манометър) измерващ налягането-обвхват до 200 бара (около 203кг/кв.см). Закрепва се с фланец директно на единия, външен преден изход на помпата, към буталото за първия кръг. На фланеца ще има и пробка, за по лесно обезвъздушаване на манометъра. Втория вътрешен кръг, се остава затапен.6.Тръба от спирачен кръг, пак от Лада, за високото налягане. Най-късия, левия например е идеален и също евтин. Всички елементи съм намислил да закрепя, на Г-образна метална платформа с дебелина около 10-15мм. За стабилност са предвидени отвори за стягане към работен плот (В мазата имам старо бюро-идеално за целта).
Ето по-долу, засега един груб чертеж на цялата тая работа.


Коментар