Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Любит. стенд за тестване и регулиране на инжектори (дюзи)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Любит. стенд за тестване и регулиране на инжектори (дюзи)

    Ето какво намислих колеги, докато се чудех на каква цифра ще стъпя, ако закарам колата в сервиз за диагностика и ако се наложи подмяна и регулиране на дюзите. Като се има в предвид, че няма да се размина с по-малко от 200-300лв, но не това а най-вече, че хич не обичам майсторите, се понапънах (с две-три бири) и намислих следната схема на стенд в домашни условия, която ако проработи (а би трябвало) няма да струва повече от 60-70лв с изработката и частите:1.Лостов механизам задействащ буталото, на спирачна помпа от автомобил.(помпите от Лада са по десетина лв, но може и от друг вид руски самосвал )2.Резервоарче с нафта. Ще се използва казанчето за спирачна течност, на помпата.3.Спирачна помпа (нова) от Лада. Налягането което създава е достатъчно за не голямо усилие върху лоста. Ще работи добре и с нафта мисля, тъй като знам че визкозитета на спир. течност, не е кой знае колко по различен. Е, затова мисля да използвам нова помпа, а не втора употреба, която би имала износване в някаква степен.4.Дюза която ще се тества.5. Часовников уред (манометър) измерващ налягането-обвхват до 200 бара (около 203кг/кв.см). Закрепва се с фланец директно на единия, външен преден изход на помпата, към буталото за първия кръг. На фланеца ще има и пробка, за по лесно обезвъздушаване на манометъра. Втория вътрешен кръг, се остава затапен.6.Тръба от спирачен кръг, пак от Лада, за високото налягане. Най-късия, левия например е идеален и също евтин. Всички елементи съм намислил да закрепя, на Г-образна метална платформа с дебелина около 10-15мм. За стабилност са предвидени отвори за стягане към работен плот (В мазата имам старо бюро-идеално за целта). Ето по-долу, засега един груб чертеж на цялата тая работа.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    #2
    По принцип същото нещо го има но не е точно в този вариант ( със спирачна помпа) ами си е някаква помпа. Но там има и възвратен клапан между дюзата и помпата. Не знам дали нафтата няма да скапе гумичките на помпата, провери преди да я съсипеш :D

    Коментар


      #3
      зд

      Неможе да стане така просто не можеш да създадеш такова налягане.Използвасе помпа Г Н П.

      Коментар


        #4
        Chaveto, това е добра идея. Като се замислям, наистина трябва да има възвратен клапан! Така ще се помпи по, малко и по прецизно ще се достигне до точката на отваряне на дюзата. Ще помисля и за това. А, до Vasil_vasilev1972. Помпата за спирачките създава много по голямо налягане от необходимото, в случая. Спирачната течност има същите разяждащи свойства като нафтата, така че и това не е проблем. Ще чакам отговор и на някой специалист по двг.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #5
          ..

          Правили сме такова нещо ,само че е най-удачно с елемент от ГНП на голяма редова помпа.Тогава използвахме от ИФА,и стана перфектно.Дори без клапан.Добре е манометъра да ти е тестван за да виждаш какво правиш и си готов.Най-удобно е ръчката за създаване на налягане да се натиска надолу.Изработваш на струг необходимите накрайници и си готов.

          Коментар


            #6
            зд

            Г Н П помпата прави налягане 600ат а спирачната помпа 100ат и то с серво усилвател.Дано успеете.

            Коментар


              #7
              ..

              Колега Василев ако позволиш-помпата прави налягане докато отвори дюзата.Значи възможно е да прави и 1000бара ,но преодолее ли натяга на пружината на дюзата и дотам.А това нещо ,което сме го правили с елемент от ИФА продължава да работи.Бих пуснал снимка на моя, но е фабричен Моторпал и не се вписва в графата ,,самоделка,,

              Коментар


                #8
                зд

                За елемент от Г Н П съм съгласен но от спирачки

                Коментар


                  #9
                  ..

                  Наистина на спирачната помпа и е доста по-голям диаметъра на буталото и за да създадеш нужното ти налягане или ще се наложи да ползваш голямо рамо-споняме си за Архимед и опорната точка-или често ще сменяш гумички на помпата.А най-вероятно ще се стигне и до двете.

                  Коментар


                    #10
                    Re: Любит. стенд за тестване и регулиране на инжектори (дюзи

                    iuly_vn написа:
                    Ето какво намислих колеги, докато се чудех на каква цифра ще стъпя, ако закарам колата в сервиз за диагностика и ако се наложи подмяна и регулиране на дюзите. Като се има в предвид, че няма да се размина с по-малко от 200-300лв, но не това а най-вече, че хич не обичам майсторите, се понапънах (с две-три бири) и намислих следната схема на стенд в домашни условия, която ако проработи (а би трябвало) няма да струва повече от 60-70лв с изработката и частите:1.Лостов механизам задействащ буталото, на спирачна помпа от автомобил.(помпите от Лада са по десетина лв, но може и от друг вид руски самосвал )2.Резервоарче с нафта. Ще се използва казанчето за спирачна течност, на помпата.3.Спирачна помпа (нова) от Лада. Налягането което създава е достатъчно за не голямо усилие върху лоста. Ще работи добре и с нафта мисля, тъй като знам че визкозитета на спир. течност, не е кой знае колко по различен. Е, затова мисля да използвам нова помпа, а не втора употреба, която би имала износване в някаква степен.4.Дюза която ще се тества.5. Часовников уред (манометър) измерващ налягането-обвхват до 200 бара (около 203кг/кв.см). Закрепва се с фланец директно на единия, външен преден изход на помпата, към буталото за първия кръг. На фланеца ще има и пробка, за по лесно обезвъздушаване на манометъра. Втория вътрешен кръг, се остава затапен.6.Тръба от спирачен кръг, пак от Лада, за високото налягане. Най-късия, левия например е идеален и също евтин. Всички елементи съм намислил да закрепя, на Г-образна метална платформа с дебелина около 10-15мм. За стабилност са предвидени отвори за стягане към работен плот (В мазата имам старо бюро-идеално за целта). Ето по-долу, засега един груб чертеж на цялата тая работа.
                    Адмирации за инициативата,но тя е обречена на провал.И тъй като ни питаш какво ще кажем за идеята-добра е но по-добре се вслушай в съветите .На прав път си със схемата само дето помпената секция трябва да е друга.Не бързай да залагаш пари.

                    Коментар


                      #11
                      Мм даа. Искате да кажете че ще е малко налягането. Ако само това е проблема, ще проверя. Наистина, при еднакво усилие, по-малкото бутало дава по голямо налягане, за сметка на дебита. Закон от физиката. Навремето имах ГНП от един робур, но го продадох на части и замина и тя. Сега съжалявам ама. Все пак ако помпата даде достатъчно налягане, схемата ще върви, нали така?
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        Тук дебит не се гони, аз съм виждал самоделка с помпа от някакъв крик (хидравличен) човека си го беше направил сам. Колкото до гумичките си мисля, че бая дюзи трябва да се направят за да се сменят :D

                        Коментар


                          #13
                          iuly_vn написа:
                          Chaveto, това е добра идея. Като се замислям, наистина трябва да има възвратен клапан! Така ще се помпи по, малко и по прецизно ще се достигне до точката на отваряне на дюзата. Ще помисля и за това. А, до Vasil_vasilev1972. Помпата за спирачките създава много по голямо налягане от необходимото, в случая. Спирачната течност има същите разяждащи свойства като нафтата, така че и това не е проблем. Ще чакам отговор и на някой специалист по двг.
                          Колега,забрави за спирачната помпа.Няма да стане.Прави се с елемент от редова дизелова помпа.Спирачната помпа има диаметър на буталото около 20 мм,а хидравл.елемент -8 мм.Разлика в сечение- над 3 пъти.Възвратен клапан не трябва да има.Нафтата е несвиваем флуид и натискаш лоста докъто се отвори дюзата като отчиташ налягането на отваряне.Може да е 120 бара,може да е и 200 бара,може и повече.При едно натискане трябва да се отвори дюзата,независимо колко е налягането.За това се слага помпен елемент.Твоите дюзи се отварят на 145-150 бара.Ако нямаш проблеми с паленето и не ти пуши при работа двигателя не си губи времето да се занимаваш с дюзите.По скоро си намали цикловата порция гориво на помпата защото колата наистина ти похарчва доста.Но за тази работа ти трябва стенд за реглаж на помпи и най вече майстор,който да познава и може да регулира помпи Лукас.

                          Коментар


                            #14
                            Сега погледнах в интернет, за налягането от спирачен цилиндър и наистина е малко. На Лада дава около 8-10 мегапаскала което е до 100бара. Ще търся друг вариант. Иначе колега Hadjov, колата си пали, върви, не пуши, ама похарчва. И след като съм проверил и сменил всичко друго, то остава както казваш помпата и цикловият и порцион. Ще я карам на майстУр. Искаше ми се да я закарам в Ямбол, щото на други тук във Варна, нямам доверие, но като я сваля и нея един ден. Освен ако може да се направи тая регулировка без да я свалям, но нека колегата specialista да каже. Иначе това със стенда съм решил да го направя, че вече съм се отказал от бензинови коли и ми се иска да си проверявам и дюзите, от време на време. Пък като стане, ще дам схемата тук във форума, че все на някой може да е полезна.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              За съжаление всички работи които могат да се правят по едно ГНП се свързват и със стенд.Иначе няма как да знаеш какво и колко си променил, и дали изобщо трябва да се променя нещо.

                              Коментар

                              Working...
                              X