Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Маслен радиатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Маслен радиатор

    Удариха ме отдясно (колата де Мареа 1.9ТД100), вследствие на което освен всички други бели, протече и радиаторчето за охлаждане на маслото. В момента съм го свалил и байпасирал докато намеря (пари за) друго радиаторче, но ме интересува доколко е вредно да се кара така и какви са последствията. Разни хора ми дават акъл от сорта на "и така може да кара, за к’во му е тоя радиатор", но щом е сложен там, сигурно е необходим.
    Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
    Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

    #2
    По възможност не напъвай колата, карай колата така че турбината да се върти колкото може по-бавно.

    Коментар


      #3
      Турбо колите имат маслен радиатор за да охлаждат не толкова маслото заради двигателя колкото за турбо(тата). Понякога се използва и турбо-таймер които при изключване на колата я оставя да работи още 2-3 минути че да мине охладено масло през турботата като не се въртят с цел да не се опича тънкия слой масло във които плуват осите. Това, или просто след спортно каране карайте си колата последните 3-5 минути лекичко...http://avtocatalog.org/content/view/1348/173/
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Tornado написа:
        Турбо колите имат маслен радиатор за да охлаждат не толкова маслото заради двигателя колкото за турбо(тата). Понякога се използва и турбо-таймер които при изключване на колата я оставя да работи още 2-3 минути че да мине охладено масло през турботата като не се въртят с цел да не се опича тънкия слой масло във които плуват осите. Това, или просто след спортно каране карайте си колата последните 3-5 минути лекичко...http://avtocatalog.org/content/view/1348/173/
        карам общо взето както препоръчваш...изчел съм всичко в темите от подписа ти и има много полезни неща...интересно ми е,нормално ли е при включване на турбото рязко,,се получава едно моменто припушване на 2к оборота,за секунда две и после го няма. това само при разко подаване на газ.
        ex.Мареа ТД100

        Коментар


          #5
          paralesa написа:
          интересно ми е,нормално ли е при включване на турбото рязко,,се получава едно моменто припушване на 2к оборота,за секунда две и после го няма. това само при разко подаване на газ.
          Нормално е за всели турбо мотор,работещ в нормална кондиция.

          Коментар


            #6
            ...

            A бе аз не карам спортно, ама... Щом е сложено значи си требе Благодаря за разясненията! Ще гледам в най-скоро време да си сложа ново радиаторче...
            Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
            Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

            Коментар


              #7
              Re: ...

              karloson написа:
              A бе аз не карам спортно, ама... Щом е сложено значи си требе Благодаря за разясненията! Ще гледам в най-скоро време да си сложа ново радиаторче...
              Кой знае колко голямо значение няма,ще цитирам точни цифри,защото умишлено си направих този експеримент като изолирах масления охладител на моята Мареа ЖТД за да видя точно с колко градуса,ще се покачи температурата на маслото преди и след интервенцията.Та със бустметъра от Турция си бях купил и уред за измерване температурата на маслото,който си сложих на лявата колонка над бустметъра.Показанията му бяха 70 градуса температура на маслото при горе-долу 10 градуса външна температура,но това е с блокирал термостат.След като си купих термостат от Рено и с триста зора го набухах във горното водно съединение и се порязох подобаващо на ръбовете му усилията ми не бяха напразни-стрелката на температурата залепна средата,като чудно на дълъг път и то с доста висока скорост по цялата магистрала показанията на температурата на маслото пак си останаха 70 градуса,но вече като я оставя да работи на празен ход за около десетина минути вдигна 80 градуса температура на маслото,но като тръгна пак се връща на 70*-явно липсва въздушния поток,който охлажда картера и обдухва мотора през радиатора.Незнам дали е важно да подчертая,но съм свалил кората под картера,защото беше много мръсна и вече около година стои в мазата,но така или иначе няма да я монтирам отново.След като свалих масления филтър с един шестограм номер 12 се развърта оста на която се навива масления филтър и същевременно е масления охладител.Понеже тази ос или нипел е доста дълга,защото е оригинално с охладителя,от една морга си свалих ос(нипел) от Фиат Регата дизел и сега даже ползвам по-ефтин Регатски маслен филтър :D .Затапих водата и излязох да видя показанията на термометъра,но си намерих едно ново горно водно съединение,та сега съм с оригиналния блокирал в напълно отворено положение термостат,който дори в тези горещини не позволява на двигателя да загрее на повече от 75 градуса.При това положение ми направи впечатление,че маслото загря доста по-бавно до 70 градуса и на дълъг път поддържаше 75 градуса т.е с пет (5) повече отколкото като охладителя беше на мястото си.Обаче при постоянно поддържане на 180км/ч през цялата магистрала от Бургас до Карнобат при 32 градуса външна температура стрелката на маслото закова 80*,но и без термостат от зор явно температурата на водата макар и без термостат леееекинко подмина 92-93* и ги поддържаше през цялото време.Обаче като спрях за малко в аварийното да се изпикая като влязох отново темературата на маслото бе 95*,което да си призная никога не бях виждал на този термометър за масло,но като тръгнах и минах близо 2-3 километра пак закова на 80-81 градуса температура на масло.Та за мен за мое лично удовлетворение мисля няма смисъл от тези маслени охладители специялно на Мареа ЖТД.Една от причините на сваля този маслен охладител е че тръбите с антифриза бяха доста ръждясали и леееееко таеше антифриз от там и сега се чудя да ходя ли да ги заварям,да търся от морга други,които не са толкова ръждясали ли и аз се колебая,но на този етап няма да търся,защото така или иначе работната температура на маслото е около 100-115 градуса и явно не е загрявало както трябва,защото като свалих капака на клапаните си личеше маслена пелена много тъмна,която почистих с много усилия и много кореселин.Сега капака свети отвътре,а забравих да кажа че карам с масло Кастрол Магнатек 5/40 пълна синтетика.
              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

              Коментар


                #8
                Re: ...

                itan75 написа:
                ...
                Би ли ми обяснил като на лаик къде се намира този маслен охладител при JTD?

                Коментар


                  #9
                  Re: ...

                  Airfan написа:
                  itan75 написа:
                  ...
                  Би ли ми обяснил като на лаик къде се намира този маслен охладител при JTD?
                  Масления филтър се допира на него от едната страна,а от другата самия охладител лежи на тази ос и с една уплътнителна гумичка с диаметъра на уплътнителната гумичка на масления филтър се уплътнява в алуминиевото тяло на масления филтър,което за щастие се оказа същото като на старите фиати т.е при нас в случая нипела както казах по-къс обаче за да се завие само филтъра без охладителя.А ма че го обяснох ама .Добре колега виж при отворен капак на двигателя къде водят едни мноо грозни тръби за антифриз .Едната е в термостата,другата е на водната магистрала,а другия им край водят до масления охладител.Та сега тези тръби от които едната е пукната леко от ръжда и сълзи са ми мазата.Незнам дали е толкова важно,но на една от колите ми по-точно имах преди един Пасат 1.6 ТДИ и леко антифриза му беше омаслен в казанчето,а това много ме дразнеше и мислех че е гарнитура,но не било гарнитура,а гадния маслен охладител се беше пробил от към маслената страна и пускаше по-малко масълце колкото да зацапа казанчето и цялата охладителна уредба.Това се получава така т.е маслото влиза във водата при много леко как да го кажа пропукване на лабиринтите вътре в самия охладител,защото все пак налягането на маслото може да достигне до 5 атмосфери,а налягането на водата(антифриза)в зависимост от клапана в капачката е около една (1) атмосферата,но не са изключени и случаи на малко антифриз в маслото.Съжалявам само,че ми се досвидяха още около 20-тина Евро за да си купя още един уред за налягане на маслото за да видя дали се е повишило неговото налягане след отпадане на масления охладител.Говорил съм с доста майстори и някои казват,че като го няма масления охладител,маслото вече съвсем свободно преминава през масления филтър без да преминава през многобройните лабиринти на охладителя,но докато аз лично не го видя с очите си не го вярвам.Поне мен поне за сега ме устройва работата на мотора без масления охладител,около който и без това беше много омаслено,а сега явно масления филтър легна с цялата си уплътнителна площ на тялото на филтъра и е много чисто без капка масло.
                  EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                  Коментар


                    #10
                    Схванах, мерси.

                    Коментар


                      #11
                      Itan 75. Кефиш. Благодарско, че споделяш опит и експерименти с нас.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар

                      Working...
                      X