Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Форсиране на дизелов двигател - опасно ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    willow75bg написа:
    Ами кажете тогава защо при дизела не може,а при бензина да. Не споря,просто така си го обяснявах.
    Не знам и аз, но ако има разлика не вярвам да е заради компресия и натоварване на ремъците. По-скоро няма разлика според мен. Поне така ми звучи логично. Подкрепям мнението на MEMO и u_bo
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #32
      Aми компресията няма нищо общо,защото вала който се натоварва от компресията е коляновия ,а той дали се върти от стартера чрез маховика или от гумите-скоростната кутия и оттам чрез маховика няма никакво значениеи и никаква връзка с разпределителния вал.Митовете и легендите идват от дизеловите помпи в които зимата гадната нафта замръзва ,помпата блокира и ремъка се къса при опит за стартиране на скорост /а на стартер в повечето случаи изобщо не завърта ,разбира се от зор а не от слаб акумулатор/При съвременните автомобили ремък можете да скъсате и при замръзване ,на слаб антифриз тъй като това блокира движението на водната помпа а оттам и ремъка при двигателите при които ремъка върти помпата .

      Коментар


        #33
        MEMO написа:
        Aми компресията няма нищо общо,защото вала който се натоварва от компресията е коляновия ,а той дали се върти от стартера чрез маховика или от гумите-скоростната кутия и оттам чрез маховика няма никакво значениеи и никаква връзка с разпределителния вал.Митовете и легендите идват от дизеловите помпи в които зимата гадната нафта замръзва ,помпата блокира и ремъка се къса при опит за стартиране на скорост /а на стартер в повечето случаи изобщо не завърта ,разбира се от зор а не от слаб акумулатор/При съвременните автомобили ремък можете да скъсате и при замръзване ,на слаб антифриз тъй като това блокира движението на водната помпа а оттам и ремъка при двигателите при които ремъка върти помпата .
        Убеди ме

        Коментар


          #34
          Убеди ме [/quote]Tи пък ме изпревари с обясненията.

          Коментар


            #35
            Е,и мен ме светнахте,досега съм живял в заблуда.

            Коментар


              #36
              u_bo написа:
              kal0yanch40 написа:
              Значи за дизел е направо забранено да се пали на скорост защото натоварването на ремака е срашно голяма и ако се скъса смятай какво ще стане в цилиндрите.А пък ако няма на къде на 4 5 предавка с полусаединител да може да направи компресия да разбие маслото по плавно да запали да не е ударно.
              бре, тези дизели с как така с ангренажите ги палите?!?!?roflпри палене на стартер - усилието се подава към маховика , чрез въртене на стартера , зацепен към маховика със зъбно колелопри палене на скорост се подава усилие ПАК към маховика ,чрез въртене на съединителя (през ск.кутия и през полуоски) и ОТКЪДЕ е разликата в натоварване на ангренажа МОЛЯ ОБЯСНЕТЕ МИ КАТО НА ИДИОТ !!!
              Натоварването на ангренажния ремък идва при студено време,при по-старите редови помпи,които се изполуваха при камионите и автобусите и старите Мерцедеси мисля до модел 124.Другите ГНП на по-старите дизели(опел кадет 1,6 дизел,форд ескорт 1.6 дизел,фолксваген голф 1.6 дизел и други) са със ротационна ГНП.Зимно време,когато нафтата е много сгъстена,а също и маслото в ГНП има случаи при теглене даже и при плавно отпускане на съединителя помпата толкова трудно да и се завърти колелото,че ремъка,ако е стар и особенно не добре регулиран(на око) хлабав се получава прескачане или изронване на няколко зъби от ангренажния ремък.Естествено е някой да попита,защо това не се получава при въртене на стартер.Аз лично съм виждал в сервиза,който бачках отдавна известно време собственици особенно на Форд ескорт/орион 1.8 дизел повтарям 1.8 НЕ 1.6 дизел,чиито собственици твърдят че са завъртели стартера и до там.Особенното за който незнае,че великата НЕМСКА инженерна мисъл да създаде дизелов двигател с два ангренажни ремъка,да два са единия дълъг,който задвижва разпределителния вал и един по-къс,който задвижва само ГНП-то.Тези смотани мотори лятото не палят,а пък зимата като почнат да се дърпат с тея дърти Фордове се получава следния парадокс-при по-рязко отпускане на съединителя от сгъстената нафта и масло в ГНП-то се къса малкия(късия ремък) който се оплита някой път в големия и тогава става белята.Иначе този мотор,ако скъса само къс ремък двигателя само изгасва,защото няма задвижване на ГНП.Сега при новите помпи от типа Комън-Рейл зъбното колело на ГНП-то се върти толкова леко дори и без никаква центровка на ремъка спрямо коляновия и разпред вала,защото само нагнетява гориво.Затова,аз лично мисля че на новите модели дизели може да се пали на скорост,ако има някаква наложителна необходимост.Аз лично като човек на експериментите лично много пъти съм го правил този тест на служебните коли,които са Комън-Рейл ей така за протокола и никога не ми е прескачал ангренажен ремък-от всякакви скорости съм гасял двигателя и после съм го палил на скорост понякога и по петдесетина пъти на ден и не са късали ремък или прескачали.Но пък един път в много студено време ми прескочи един зъб на ангренажа на личния Фолксваген Пасат 1.6 Тди така че ако е решил да скача тоз ми ти КАИШ не мойш го спря
              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

              Коментар


                #37
                Е докато съм писал виждам,че вече са го обяснили..
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #38
                  Бай Иван от кварталния сервиз каза че е забранено да се пали на скорост дизелова кола. Вярвам му защото всички в квартала си правят колата при него, много са доволни, и всеки месец ходят. Една жена ми каза същото.А при палене има допълнително омекотяване през демпферния маховик (на жтд)

                  Коментар


                    #39
                    Не знам за бай Иван, ама ето какво още пише в ръководството за експлоатация на Фиат Стило :D :
                    Never bump start the engineby pushing, towing or coastingdownhill as this could causefuel to flow into the catalyticexhaust system and damage it beyondrepair.
                    И още:
                    WARNINGRemember that the servobrakeand power steeringare not operational until the enginehas been started, therefore much effortthan usual is required on thebrake pedal and steering wheel.
                    Или накратко: при палене с бутане, теглене или пускане по инерция рискувате да си скапете катализатора. Също да не забравяме, че при неработещ двигател сервото на спирачките също не работи, т.е. автомобилът ще спира много по-трудно.
                    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                    Коментар


                      #40
                      Или накратко: при палене с бутане, теглене или пускане по инерция рискувате да си скапете катализатора. Също да не забравяме, че при неработещ двигател сервото на спирачките също не работи, т.е. автомобилът ще спира много по-трудно. [/quote]Ръчната колега, ръчната.....или една котва в багажника и някой да хвърля Да не забравяме и как ще се върти волана....като на лада със спаднати гуми Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                      Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                      Коментар


                        #41
                        Тези смотани мотори лятото не палят,а пък зимата като почнат да се дърпат с тея дърти Фордове [/quote]Вярно ееее Следната случка: Сладоледа се топи в багажника във форда (август), а пък приятелите озад се наредели и бутат Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 ГОРКО МУ на този срещу ауспуха като запали :D Пълни боклуци са Форд Ескорт
                        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                        Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                        Коментар


                          #42
                          Как работи изключвателя при дизеловия двигател?Ако спира горивото, двигателя загасва ли "необратимо", тоест трябва да завъртиш стартера за да запали? Или при падане на оборотите под критичната (червената) зона притока на гориво се възстановява и двигателя заработва отново?При мен два пъти се случва- газ до къде червения участък на оборотомера и колата загасва напълно.
                          Fiat Brava 1,9 Jtd

                          Коментар


                            #43
                            При jtd105 оборотите просто отиват до 5200 и си остават там. Просто двигателя не вдига повече обороти. В никакъв случай колата не трябва да гасне. Гасненето при такова настъпване обикновено е пробем с помпата за високо налягане, въпреки че не е задължително.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар

                            Working...
                            X