Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Форсиране на дизелов двигател - опасно ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Форсиране на дизелов двигател - опасно ?

    Здравейте,Наскоро дочух че не е хубаво прекалено да се форсират дизеловите двигатели поради риск от прескачане на ангренажа. Вярно ли е това, отнася ли се за турбо-дизелови двигатели и ако е вярно от колко оборота започва рисковата зона. На мен лично мнението ми още тогава беше, че това може да се случи при рязко подаване на газ, но нека специалистите да се изкажат. Благодаря!П.П.: Извинявам се ако е дискутирано в друга тема, но не го открих.

    #2
    Форсирането на дизел- опасно На мен са ми казвали точно обратното,дизел не се плаши от обороти. Колкото до рискова зона тя си е означена от производителя с червено на обортомера...а за рязкото подаване на газ-когато както се наложи
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #3
      cokata_23 написа:
      Форсирането на дизел- опасно На мен са ми казвали точно обратното,дизел не се плаши от обороти. Колкото до рискова зона тя си е означена от производителя с червено на обортомера...а за рязкото подаване на газ-когато както се наложи
      Щом не се плашат от обороти, ще гледам под 6000 да не падам. И без това нямам червена зона на оборотомера ми по темата - От обороти не прескача ремъка, спокойно.п.п. "vasilvalchev" намали си аватара, за да не ти го намалят насилствено
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        За аватара - ще го оправя, благодаря Чак сега обръщам внимание на размера му... По темата:От какво може да прескочи ремъка ?

        Коментар


          #5
          vasilvalchev написа:
          За аватара - ще го оправя, благодаря Чак сега обръщам внимание на размера му... По темата:От какво може да прескочи ремъка ?
          Ако ти е разбита оптягащата ролка и я угасиш на скорост, или я запалиш на скорост.

          Коментар


            #6
            BO написа:
            cokata_23 написа:
            Форсирането на дизел- опасно На мен са ми казвали точно обратното,дизел не се плаши от обороти. Колкото до рискова зона тя си е означена от производителя с червено на обортомера...а за рязкото подаване на газ-когато както се наложи
            Щом не се плашат от обороти, ще гледам под 6000 да не падам. И без това нямам червена зона на оборотомера ми по темата - От обороти не прескача ремъка, спокойно.п.п. "vasilvalchev" намали си аватара, за да не ти го намалят насилствено
            Аз като имам червена зона никва полза-редовно я откарвам стрелката там :D квот има да става ще става
            Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
            Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

            Коментар


              #7
              Точно Ако на колата и е писано да и прескочи ангренажа, няма да и се спука спирачен марчкуч. Или казано по друг начин - ак она някой му е писано да се застреля, нема да се обеси. Та ако има нещо да става - ще става, но не от оборотите.

              Коментар


                #8
                Според мен ако има някаква опасност при високи обороти ... производителя щеше изришно да го подчертае или да сложи ограничител на оборотите най малкото
                Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                Коментар


                  #9
                  Сега вече ми се поизбистри, да не кажа че само са ме плашили с глупости Благодаря, колеги, за кратките и изчерпателни отговори Към модераторите: Темата е вече излишна Благодаря !

                  Коментар


                    #10
                    Xaus написа:
                    Според мен ако има някаква опасност при високи обороти ... производителя щеше изришно да го подчертае или да сложи ограничител на оборотите най малкото
                    Няма дизел без ограничител на максималните обороти!При тези с ГНП има всережимен или двурежимен регулатор,при по модерните jtd това е заложено софтуерно да се намали и ако се наложи прекрати цикловата порция гориво.

                    Коментар


                      #11
                      Xaus написа:
                      Според мен ако има някаква опасност при високи обороти ... производителя щеше изришно да го подчертае или да сложи ограничител на оборотите най малкото
                      има ограничител,просто не се чува прекъсвач,като при бензинов двигател :D
                      ex.Мареа ТД100

                      Коментар


                        #12
                        Да но това не е защото ремъкът би прескочил, а защото технологично самият двигател му е критично да работи над 5000, според мен.

                        Коментар


                          #13
                          paralesa написа:
                          Xaus написа:
                          Според мен ако има някаква опасност при високи обороти ... производителя щеше изришно да го подчертае или да сложи ограничител на оборотите най малкото
                          има ограничител,просто не се чува прекъсвач,като при бензинов двигател :D
                          Ами точно ако имаше някаква опасност ограничението щеше да е на 3500об/мин на не на 5000.... Така че газ до ламарината и тва е .... :D
                          конски впряг 2+ (hp) 2005г.
                          Купе-Кабриолет,всички екстри за модела.

                          Коментар


                            #14
                            Днес с Алфата (166-ца) на 1-ва и 2-ра постоянно 4800 оборота. Трябваше да се измъкваме бързо На 5000 реже тотал на място, ама кат включиш 1-ва и 2-ра до към 70км/ч само на 4800оборота и 225 милиметрова широчина черта
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Ограничител хубаво че има.. А при ТД принципно какви обороти трябва да набере двигателя за да включи турбината и какви са рисковете за нея при много високи обороти ?

                              Коментар

                              Working...
                              X