Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Благодаря на всички за отговорите!Няма странни звуци в турбото, като изключим "свиренето" му. Предполагам, че е от износване. Автомобила ускорява впечатляващо от 1700 до 2500 об/мин приблизително, тоест в зоната където би трябвало да има "турбодупка".Както споменах, преди време имаше проблеми с колата, които описах в началото на темата. Тогава, след диагностика в сервиза ми казаха, че определено причина за "изпушването" и рязката загуба на мощност е дебитомера тъй като дебита, който отчита е под номиналната стойност. Всъщност това го каза един от механиците, докато старшия механик (и собственик на сервиза) каза, че "не се знае".След смяната на термостата всички проблеми изчезнаха. В случая се наблюдава не загуба на мощност или "пушене", а "задържане" на мощността. Сякаш си хванал двигателя "за гушата" и тъпче на едно място. И така 10-тина секунди и изведнъж сякаш си с реактивен двигател...Отново ще повторя. Когато покарам известно време на "газ"- 3000-3500 об/мин се "отпушва" и не задържа.Колата е много икономична. Тъй като карам почти и само извънградско и то "лежерно" разхода е 4,3-4,7 л/100 км.Прочетох в друга тема как се "шунтира" ЕГР-то, но се колебая дали да пробвам.
    Fiat Brava 1,9 Jtd

    Коментар


      #17
      Аз съм против запушването но ЕГР-то. Говорих го преди време на един колега, той не ме послуша и го затапи. След известно време си махна тапата.

      Коментар


        #18
        Iso написа:
        Благодаря на всички за отговорите!Няма странни звуци в турбото, като изключим "свиренето" му. Предполагам, че е от износване. Автомобила ускорява впечатляващо от 1700 до 2500 об/мин приблизително, тоест в зоната където би трябвало да има "турбодупка".Както споменах, преди време имаше проблеми с колата, които описах в началото на темата. Тогава, след диагностика в сервиза ми казаха, че определено причина за "изпушването" и рязката загуба на мощност е дебитомера тъй като дебита, който отчита е под номиналната стойност. Всъщност това го каза един от механиците, докато старшия механик (и собственик на сервиза) каза, че "не се знае".След смяната на термостата всички проблеми изчезнаха. В случая се наблюдава не загуба на мощност или "пушене", а "задържане" на мощността. Сякаш си хванал двигателя "за гушата" и тъпче на едно място. И така 10-тина секунди и изведнъж сякаш си с реактивен двигател...Отново ще повторя. Когато покарам известно време на "газ"- 3000-3500 об/мин се "отпушва" и не задържа.Колата е много икономична. Тъй като карам почти и само извънградско и то "лежерно" разхода е 4,3-4,7 л/100 км.Прочетох в друга тема как се "шунтира" ЕГР-то, но се колебая дали да пробвам.
        Колкото повече е икономична една кола,говори че горивоподаването е в долната граница на нормата и този дефект е по силно изразен.Описан е добре в Аутодата.Това е в резултат на стремеж на фирмата към по нисък експлоатационен разход.Оправя св чрез корекция на софтуера,но разхода леко нараства.При втората версия на софтуер,който се слага на Мареа,този дефект го няма.При двигателите след 2001 година-Евро 3 този дефект е отстранен чрез поставянето на дроселова клапа,управлявана от контролера която точно в тези режими прави корекции в турбонадува.Освен това при тези двигатели управлението на ЕЖР е такова,че изключва проблеми в тази част на двигателя.

        Коментар


          #19
          Stefan Hadjov, мнението ти звучи повече от логично.Може би това е причината. Все пак се учудвам, че след по- бързо каране проблема го няма.Ще опитам да почистя резервоар. Това поне е лесно и безболезнено.
          Fiat Brava 1,9 Jtd

          Коментар


            #20
            Stefan Hadjov написа:
            Колкото повече е икономична една кола,говори че горивоподаването е в долната граница на нормата и този дефект е по силно изразен.Описан е добре в Аутодата.Това е в резултат на стремеж на фирмата към по нисък експлоатационен разход.Оправя св чрез корекция на софтуера,но разхода леко нараства.При втората версия на софтуер,който се слага на Мареа,този дефект го няма.При двигателите след 2001 година-Евро 3 този дефект е отстранен чрез поставянето на дроселова клапа,управлявана от контролера която точно в тези режими прави корекции в турбонадува.Освен това при тези двигатели управлението на ЕЖР е такова,че изключва проблеми в тази част на двигателя.
            Кое точно от цитираното от теб мнение имаш предвид. Кой проблем точно е заради постигането на нисък разход и как се оправя софтуерно, пък и разхода нараства чак?Iso задържането което има jtd105 при около 2700 оборота няма нищо общо с проблема който имаш ти. Онова задържане е по-скоро прекъсване в ускорението и е за по-малко от секунда. То е съвсем различно от това колата ти да тръгва 10 секунди след като си я настъпил, което в никакъв случай не е нормално и няма нищо обощо със софтуера и тем подобни. Спри си егр-то и съм сигурен че ще ти изчезне проблема. Просто клапата ти заяжда, а след като покараш агресивно се изчиства и затова ти изчезва проблема. После пак се цапа и пак се появява проблема. Спирането на егр-то при jtd105, дори и то да си работи добре, не може да доведе до никакви негативни последици, даже обратното.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #21
              VSD, и аз смятам, че колкото и да задържа 10-15 секунди не е нормално да задържа...заводски.Тази клапа (EGR) няма как случайно да е сложена. Все пак съм съгласен, че нищо няма да потроша ако я затворя пък било то и за малко, просто за да проверя това ли е причината.Между другото, като се цапат толкова дизелите, някой знае ли (пробвал ли е) някакъв препарат за почистване, който да се добави например в горивото? Или единствения начин е разглабяне, почистване и сглабяне?!
              Fiat Brava 1,9 Jtd

              Коментар


                #22
                Не че толкова се цапат, просто е нормално като се въртят изгорелите газове обратно към смукателните колектори, там да има сажди. След някакви км се позапушват нещата. Гледам на някои нови коли се зацапва положението още преди да са станали на 100000 км.Иначе каква е идеята на тази калапа - единствената й цел е да намали количеството на азотни окиси заради екологичните изисквания. При дизела, ако променяш момента на впръскване на горивото, може да си изграеш с мощността която изкарва двигателя, саждите които се образуват, нивата на въглеродни, серни, азотни окиси и т.н. Общо казано ако промениш аванса така че да има по-голяма мощност, по-малко въглеродни и серни окиси се получава по-малко пушене на колата и по-голяма мощност, но пък се получават и много азотни окиси и колата не може да отговори на екологичните изисквания. Затова се слага егр клапата, за да се намалят емисиите на NOx. То затова и при ремап на дизела се постигат доста добри резулати, просто защото мапера не го интересуват какви са нивата на NO и може да си поиграе доста с момента на впръскване на горивото. Като спреш егр-то да не работи, на колата няма да й стане нищо, просто ще спре да рециркулира изгорелите газове. Да, лошо е за природата, но твоята неработеща егр клапа също не е добра за природата така че в крайна сметка е горе долу същото.Относно чистенето на егр скоро ще ти кажа за спрей за дизела, който да чисти клапата, без да се разглобява.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #23
                  Изчерпателен отговор Vsd. Благодаря!
                  Fiat Brava 1,9 Jtd

                  Коментар


                    #24
                    vsd написа:
                    При дизела, ако променяш момента на впръскване на горивото, може да си изграеш с мощността която изкарва двигателя
                    Toва не е съвсем верно при дизела.При бензина по е верно.Мощноста при дизел двигателите в малка степен се влияе от предварението на шприца когато се променя в рамките на нормалното.Мощноста се увеличава само при увеличаването на горивоподаването.Тогава се увеличава и предврението на шприца за да има достатъчно време за да изгори горивото в горивната камера,а не в изпускателната система със пушене.За да се завърти турбината по енергично и вкара повече въздух не и трябва предварение,а повече гориво-Правило номер едно при Ремапа.Промяната на предварението е следствие на подаване на повече гориво,защото в противен случай ще пуши доста неприемливо и няма да има тази полза от подаденото в повече гориво. Надявам се да си разбрал уточнението което правя.

                    Коментар


                      #25
                      Stefan HadjovФиат фанатикРегистриран на: 25 Фев 2007 Мнения: 1526 Местожителство: София 17 Витоша Пуснато на: Чет Юни 11, 2009 2:08 pm Toва не е съвсем верно при дизела.При бензина по е верно.Мощноста при дизел двигателите в малка степен се влияе от предварението на шприца когато се променя в рамките на нормалното.Мощноста се увеличава само при увеличаването на горивоподаването.Тогава се увеличава и предврението на шприца за да има достатъчно време за да изгори горивото в горивната камера,а не в изпускателната система със пушене.За да се завърти турбината по енергично и вкара повече въздух не и трябва предварение,а повече гориво-Правило номер едно при Ремапа.Промяната на предварението е следствие на подаване на повече гориво,защото в противен случай ще пуши доста неприемливо и няма да има тази полза от подаденото в повече гориво. Надявам се да си разбрал уточнението което правя.
                      Сега ми стана ясно защо с предния софт пушех като камион.
                      "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                      ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                      Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                      Коментар


                        #26
                        Когато двигателя е под режим "ЕГР включен" и в същото време имаме изолирана ЕГР система - не минава ли повече въздух през дебитомера? Тогава вместо част от обема на цилиндъра да е пълен с изгорели газове, се пълни с пресен въздух точно заради вече изолирания ЕГР. Това, освен, че хаби въздуха на планетата, не довежда ли и до повишаване разхода на гориво? Довежда.
                        TD_100, че е кръгло число.

                        Коментар


                          #27
                          nylon написа:
                          Когато двигателя е под режим "ЕГР включен" и в същото време имаме изолирана ЕГР система - не минава ли повече въздух през дебитомера? Тогава вместо част от обема на цилиндъра да е пълен с изгорели газове, се пълни с пресен въздух точно заради вече изолирания ЕГР. Това, освен, че хаби въздуха на планетата, не довежда ли и до повишаване разхода на гориво? Довежда.
                          Ти пък къде чак отиде... Я виж другата гледна точка - ЕГР ти е запецнал, и част от въздуха в цилиндъра не се отчита от дебитомера, но пък компа си подава гориво за съответното положение на педала на газта. Обаче понеже има инертни газове, това гориво не може напълно да изгори, защото ЕГР ти е запецнал така, че влизат повече инертни газове от необходимото.Това води до непълно изгаряне на порцията гориво, и недостатъчно силен тласък по буталото, което води до спад на обороти, от там компа се опитва да увеличи оборотите, с още малко гориво, и така освен нормалната порция, влиза още малко, а отзад пък леко припушва....И аз пък къде отидох... Спукан ми е водния радиатор

                          Коментар


                            #28
                            nylon написа:
                            Когато двигателя е под режим "ЕГР включен" и в същото време имаме изолирана ЕГР система - не минава ли повече въздух през дебитомера? Тогава вместо част от обема на цилиндъра да е пълен с изгорели газове, се пълни с пресен въздух точно заради вече изолирания ЕГР. Това, освен, че хаби въздуха на планетата, не довежда ли и до повишаване разхода на гориво? Довежда.
                            Не, в този режим не минава повече, а минава по-малко въздух, а това дали е повече или помалко като е затапен егр клапана, е все тая, защото дебитомера си измерва колко въздух влиза и компа пръска необходимото количество нафта. А това че в цилиндъра има повече пресен въздух, може да доведе само до по-добро изгаряне и по-нисък разход.Не забравяйте че нормалната ситуация е да няма, а не да има егр.Иначе ако ще пестим от въздуха, по-добре да си затапим и турбините
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #29
                              Имам сравнително същия проблем,и се нуждая от добър майстор на Фиат в Пловдив.Моля помагайте.

                              Коментар


                                #30
                                Какво значи егр клапата?

                                Коментар

                                Working...
                                X