Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Как да няма - ако иска периодично чистене - се чисти Ако се е повредил се купува резервна част.Нали затова компютърът диагностицира работата на клапана и ако той не работи в норми се записва грешка.При мен такава грешка се записва рядко (особено след като почистих контактите на електромагничния клапан) ... значи системата функционира.Не става дума да сменяме дизелите а да ги поддържаме в нормите за които са предназначени. Това че в България никой не следи за вредните емисии не значи че трябва да махаме този клапан ей така по дефаулт дори и в случаите в които работи. Дали е панацея - ами какво като не е но щом е сложен на двигателя - значи изпълнява някаква роля.

    Коментар


      #47
      Не е така, защото можеш да изчистиш само клапана. Колекторите кой от нас си ги е чистил и колко лесно сава това. Не знам колко струва при нас клапана, но на друга кола като ти кажат примерно 600лв. за клапан, ще ги дадеш ли? И то на кола, която струва под 5000лв. Тук говоря за друга марка, не за фиат.Провери дали колата ти влиза в нормите за изгорели газове със и без егр и тогава ще говорим
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #48
        Електро клапана е към 270 лв по памет.

        Коментар


          #49
          vsd написа:
          Провери дали колата ти влиза в нормите за изгорели газове със и без егр и тогава ще говорим
          Абе къде да провериш как са ти газовете на колата??Не знаеш ли че в BG нищо не се проверява.У нас действат други правила.Ти преди малко ги дифинира.И за това казвам българите,а ти се обиждаш.У нас действат следните правила да кажем за катализаторите:1.Катализатора се изхвърля най много след 100000 клм,въпреки,че той е разчетен за ресурса на двигателя и никъде няма да прочетеш от фирмена инструкция,че е консуматив и трябва да се смени на еди колко си клм.2.Катализатора е ТАПА на двигателя и за да работи добре трябва да се махне.3.Щом ти замирише на развалени яйца от изп.газове,трябва да се махне незабавно.4.Ако не ти работи добре двигателя,първата работа която трябва да се направи е да се изхвърли катализатора. Никой нищо не мери,и това са правилата в BG и за това казах ние българите.А ти се обиждаш и в същото време го доказваш с правилата които се мъчиш да въведеш по отношение на ЕЖР.Това че работят специалисти с години,лаборатории,изследвания,Евро норми.Абе я ги мани тия тупани.Ние си знаеме нашето и то е над другите.Другите да сърбат супата.Ама накрая излиза,че ние я сърбаме и то най добре от цяла Европа-последни във всяко отношение.Защото към всяко нещо се отнасяме така включително и към работата която вършиме.

          Коментар


            #50
            Аз за какво говоря, ти за какво си пишеш. Ама няма значение. И не, не се обиждам на българин, просто прочети малко чужди форуми. Не мисли че като се прави в БГ, не се прави в други страни. Да не мислиш че ние сме измислили запушването на егр. И за кви специалисти и лаборатирии ми говориш. Сляпото робуване на "инженерите" е глупаво. Ако те измисляха всичко да работи перфектно и завинаги, нямаше да го има тоя форум. Тея инженери да не са богове някви? Опитваш се да извъртиш темата и си говориш общи приказки. Кажи ми технически защо да си отпуша егр-то. Аз ти казах защо да си го запушиш, пък от там нататък всеки сам си преценява. Не съм тръгнал никой да го бия по главата да си го запушва. И не ми прави някви глупави психологически изводи, които нямат нищо общо със ситуацията. Ако ти се чувстваш така и такъв, честито. Аз не съм.Направи един тест на колата със и без егр. Тогава ще си говорим. Не скачай като като бясно куче. За пореден път се опитвам да водя нормален коментар, а ти го првръщаш в любимия ти спор и почваш да категоризираш и да правиш изводи за цялата нация. Ми пиши си, изглежда на никой не пречиш. Успех
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #51
              Без ЕГР няма как да влезе - нали затова е сложен. Ако влизаше в нормите без клапан то и конструкторите нямаше да го сложат.Някъде четох че зимата този клапан бил полезен защото именно чрез него се достига температурния режим на двигателя по най оптимален начин.Спора наистина е безсмислен.Моето мнение е че не е добра идея да се дава съвет - "всички махайте клапаните. без значение работят или не. те не помагат във вървежа значи са излишни".Аз лично обичам всичко по колата да ми е ОК в степента в която мога да си го позволя. Просто някакси ми е кофти ако знам че имам навряна ламарина там където не и е мястото.

              Коментар


                #52
                Ако не ме лъже паметта докато не загрее двигателя, ЕГР-а не би следвало да сработва, т.е. е запушен. Аз лично съм виждал две Мареи нов внос, които слезнаха от автовоза в Дупница с изолирани ЕГР-и. Внос от Италия бяха.

                Коментар


                  #53
                  ilkor написа:
                  Без ЕГР няма как да влезе - нали затова е сложен. Ако влизаше в нормите без клапан то и конструкторите нямаше да го сложат.Някъде четох че зимата този клапан бил полезен защото именно чрез него се достига температурния режим на двигателя по най оптимален начин.Спора наистина е безсмислен.Моето мнение е че не е добра идея да се дава съвет - "всички махайте клапаните. без значение работят или не. те не помагат във вървежа значи са излишни".
                  За спора съм съгласен, не трябва да спорим. Но трябва да го коментираме, за да помогнем на хората, които скоро са си купили кола и не са чували за егр.За загряването Airfan е прав. Абсурд колата да загрее по-бързо, като точно тогава егр не работи. Освен това при работещо егр, температурата в цилиндъра е по-ниска, така че колата ще загрее по-бавно. Азотните окиси се получават когато имаме горене при високи температури. При вкарване на изгорелите, газове обратно в цилиндъра, в крайна сметка температурата там се понижава и затова азотните окиси са по-млако.За спора съм съгласен, не трябва да спорим. Но трябва да го коментираме, за да помогнем на хората, които скоро са си купили кола и не са чували за егр.При газ до долу егр не трябва да работи. При едно късо градско каране, докато колата не е загряла, егр не работи, а след това ако караш с повечко газ, пак няма да работи. И какво излиза, че ако си карате колата по-агресивно, системата е винаги изключена. По-скоро трябва да е изключена, защото така е направен софтуера.Има и друго нещо. Докато работи, системата би трябвало да води до около 30-50% по-малко азотни окиси. Но това е на теория. На практика нещата са доста различни.Егр системата трябва да работи само при средни натоварвания, когато въздуха е повече отколкото е необходимо. При всички останали случаи, компа затваря клапата. Ако погледнете при едно градско каране, колко време двигателя работи при средно натоварване ще видите и каква част от времето сиситемата работи. Едва ли има 15-20% от времето. През това време ако приемем че сте намалили азотните окиси на половина, значи сте произвели общо 7-10% по-малко азотни окиси. В градска среда около 30% от азотните окиси са заради автомобилите. С други думи при работеща система вие правите 2-3% по-малко азотни окиси в града. И това е при положение че всички коли имат такава система. Реално процента е по-млако от 1. Заради този един процент не може да ме убедите, че не съм съвестен европеец и т.н.В крайна сметка всеки като знае как и за какво е тази система ще прецени дали ще я спре или не. Но остава въпроса, като се запуши всичко със сажди какво правим. Не забравяите че едно сваляне и чистене на колектори и т.н. може да излезе доста пари, а като стане въпрос за пари, на всички им става през онази работа за екологията.Аз ще ви питам и друго, какво става с нивата на вредни газове, докато егр не работи нормално. Азотния окис след като се получи, съществува около един ден в атмосферата, а после се превръща в азотна киселина. От друга страна при неработеща егр система, заради непълното изгаряне на нафтата, се получават много по-високи нива на CO, който присъства не един ден в атмосферата а около един месец. Азотните окиси пречат на хората с белодробни болести, докато въглеродния окис е смъртоносен и се свързва с хемоглобина, като прави карбоксихемоглобин, който е около 250 пъти по здрав от оксихемоглобина. В резултат на това, най-общо казано еритроцитите не могат да да донесат кислород на тъканите и щети за организма са доста по-тежки отколкото при повишените нива на азотни окиси.Искам да ме разберете правилно. Целта не е да се заяждаме и да си пишем глупсоти един на друг. Целта е да помогнем на другите и на нас си. Затова искам да коментираме егр системата. Но да го правим без да се обиждаме. Аз ви казах защо според мен трябва да се спре егр. Сега кажете вие защо не трябва и готово. Хората ще си преценят.Не забравяте и друго. Егр-то е дало резултати в някви тестове, но когато колата е била нова. След 10 години и 200-300К нещата вече не са така както са ги смятали инженерите.Поздрави на всички и наздраве с една ментичка
                  Прикачени файлове
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #54
                    @vsdОт целия коментар не ми стана ясно защо трябва да се изключва принудително,след като по програма се изключва от софтуера,точно когато ти трябва най голяма мощност-над 3000 об и над 75% подадена газ.А работата му на средни режими,които са преобладаващите в градски условия са очевидно много полезни,защото отделя над 50% по малко NOx с включен ЕЖР,и тогава не се нуждаеш от върхови мощности.Излиза,че всичко това е безсмислица.Или прилагаш недоказаната презумция,че на всиочки коли които са стари,трябва да се премахне тази система,както разбира се и катализатора.Което абсолютно не е верно.Отново нашенска логика.

                    Коментар


                      #55
                      Абе стига с този катализатор. Никой не говори за него. Егр не носи над, а под 50% намалени емисии, като реалната цифра е по-ниска. В градски условия средните режими на натоварване не преобладават, а обратното. Това е вярно за извънградско, а не за градско. А си я изключваш заради горната снимка. Заради натрупаните сажди, клапата заяжда и не може да се затвори и еку-то не може да спре системата. Това сме го писали 100 пъти поне. Чети малко поне. Нали в крайна сметка това е причината като дадеш газ, колата да се чуди 15 секунди кво да прави. Сега не почвай да ми обясняваш че има още 20 причини за това. Знам че има, но най-често егр е проблема.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #56
                        vsd написа:
                        Абе стига с този катализатор. Никой не говори за него. Егр не носи над, а под 50% намалени емисии, като реалната цифра е по-ниска. В градски условия средните режими на натоварване не преобладават, а обратното. Това е вярно за извънградско, а не за градско. А си я изключваш заради горната снимка. Заради натрупаните сажди, клапата заяжда и не може да се затвори и еку-то не може да спре системата. Това сме го писали 100 пъти поне. Чети малко поне. Нали в крайна сметка това е причината като дадеш газ, колата да се чуди 15 секунди кво да прави. Сега не почвай да ми обясняваш че има още 20 причини за това. Знам че има, но най-често егр е проблема.
                        Ako си със фабрични регулировки и караш с добри масла,никога няма да имаш проблеми със блокиране на ЕЖР-клапата.При други обстоятелства-Ремап и др."подобрения" това се случва неминуемо.Уточнявам,че става въпрос за Ремап за повишаване на мощноста.Защото има Ремап за намаляване на разхода,Ремап за коригиране на някои дефекти в софтуера и др.Казвам ти го от лични впечатления.При мене заяждане на клапа няма и не знам да е имало.

                        Коментар


                          #57
                          Само че тук караме стари автомобили, които незнаем как са поддържани преди това и в 99% от случаите ЕГР е яко задръстен и ще продължи да задръства заради износения двигател.

                          Коментар


                            #58
                            Стефане, ремапа няма абсолютно нищо общо с егр и не е причина той. Не извъртай нещата. Това че при теб няма проблем, не значи че всички други няма да имат проблем. На каква кола нямаш проблем.Маслата също не са причина. Дори и да са, както каза Airfan, караме стари коли. Никой не знае как са поддържани преди това.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #59
                              Да, моята все още не е ремапната и е с версия 2 на фабричния софтуер. От както я имам сменям маслото на 8-8500 км. Въпреки това имаше много мазна кал насъбрана от ЕГР-а. Заради това, докато не се затегнат изискванията ще карам със запушен ЕГР, тъй като не съм толкова богат, за да ремонтирам двигател ако тези мазнотии се откъснат и навлезнат навътре в колектора и цилиндъра.

                              Коментар


                                #60
                                vsd написа:
                                Стефане, ремапа няма абсолютно нищо общо с егр и не е причина той. Не извъртай нещата. Това че при теб няма проблем, не значи че всички други няма да имат проблем. На каква кола нямаш проблем.Маслата също не са причина. Дори и да са, както каза Airfan, караме стари коли. Никой не знае как са поддържани преди това.
                                Натрупващите се мрасотии са сажди отделящи се при повече подадено гориво.А това е неминуемо след Ремап.Колкото повече гориво,толкова повече сажди,толкова повече отложени гадости примесени с високотемпературни маслени окиси в резултат от повишената температура от повечето подадено гориво.Въобще една нередност предизвиква две други.Ако това не го разбираш е излишно да коментираме тази система.Ремапа има общо не само с тази система,но и с други системи.Когато е всичко така както го е направила фирмата е излишно изключването на тази система,защото тя се изключва по програма,когато е необходимо и клапата никога не блокира.За четвърти път ти го казвам.А ти на твоята кола може да си правиш каквото си искаш.Сигурен съм,че си махнал катализатора,поставил си псевдоспортен филтър и кой знае колко още подобни небивалици.Такива като тебе са ми познати,но недей да агитираш и други да си развалят колите и стават замърсители на въздуха у нас.Достатъчно всичко у нас е замърсено за да се прави допълнително.

                                Коментар

                                Working...
                                X