При мен ЕГР-клапана също е затапен (така си я купих) и съм решил тези дни да си го направя както си е от призводителя. Зацапват се колекторите и т.н ми профилактика на 2-3 месеца и това е спасението. Според мен едно такова затапване обърква компа дори и малко. При мен също го има спирането при 3000 об/м но аз си мисля, че това се дължи на спад на мощноста на двигателя след тези обороти. Това са единствените двигатели които са директни (при подаване на газ рипат и при отнемане забиват) карал съм доста автомобили с тази система двигатели и при тях е доста плавно всичко и затова не се усещат толкова нещата. При колегата нещата според мен опират до софтуер. Няма какво друго да се получава при това спиране и след отнемането на газта и отново като се подаде да тръгва.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
"Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9
Collapse
X
-
chaveto написа:Зацапват се колекторите и т.н ми профилактика на 2-3 месеца и това е спасението. Според мен едно такова затапване обърква компа дори и малко.
Коментар
-
Според мен компа се бърка или по точно той ако не се объркава то се обърква работата на самият двигател. Днес отпуших самата клапа (гарнитурата не беше пробита) изрязах нова гарнитура и ми изчезна прекъсването между 1250-1500 об/м Прекъсването където се обсъжда и в друга тема, макар, че там на някой колеги им прекъсва и с не запушена клапа. На комп. му е зададено да работи в някакъв режим с някакви пропорции които може да променя за да работи нормално двигателя, все пак той рабори с някаква програма при която има мърдане на стойностите от - до не безкрайно.
Коментар
-
Кое прекъвсане имаш предви, за темата на emzo ли?Не знам защо толкова му се притеснявате на това егр. Пак казвам, нормалното положение за двигателя е да няма егр, а не да има. Тази система не помага двигателя да работи, или да работи добре. Тя не помага с нищо нито за добро изгаряне нито дизела е измислен заедно с нея. Това е една допълнителна система, която цели единствено намаляване количеството на NOx. Именно защото двигателя работи по-зле с нея, еку-то я изключва когато колата е студена, или като дадете газ до долу. То и затова колата не може да тръгне, защото еку-то иска да затвори клапата, но тя е заяла и остава отворена и вместо да влиза пресен кислород в двигателя, там влизат изгорели газове. Нафтата която се пръска не може да изгори и колата почва да пуши и не може да тръгне.По-правилно е да се каже че егр системата бърка работата на двигателя, а не липсата й. Поне според мен. Ако оставим настрана азотните окиси, няма нищо правилно в това, двигателя ви да "гори" изгорелите си газове.
Коментар
-
vsd написа:То и затова колата не може да тръгне, защото еку-то иска да затвори клапата, но тя е заяла и остава отворена и вместо да влиза пресен кислород в двигателя, там влизат изгорели газове. По-правилно е да се каже че егр системата бърка работата на двигателя, а не липсата й.
Коментар
-
Има логика, но не може да си сигурен. Ако премериш налягането на изпускателните, тогава ще се знае със сигурност.Относно работата на егр и дали пречи или не, вижте снимките в аутобилд на разглобената шкода на 100000 км и вижте почти запушените колектори. Повечето двигатели на ваг си намаляват диаметъра на колекторите с пъти заради егр системата. Като гледам jtd двигателите на фиат се цапат доста по-малко от тези на ваг примерно. Но пак се стига до запушване. Скоро четох в алфа форума за колега със сменени колектори на алфа 159 пак заради егр и 1500 лв назад.Имам приятел с опел астра. Колата не можеше да тръгне, толкова зле беше. Като трябва да се качите на бордюр и се опитваше да изгасне. При форсиране правеше облаци пушек с височина около един метър. Спряхме егр-то и всичко се оправи.Щом изобщо се стига до такива ситуации, преценете сами колко не пречи егр-системата.
Коментар
-
vsd написа:Има логика, но не може да си сигурен. Ако премериш налягането на изпускателните, тогава ще се знае със сигурност.Относно работата на егр и дали пречи или не, вижте снимките в аутобилд на разглобената шкода на 100000 км и вижте почти запушените колектори. Повечето двигатели на ваг си намаляват диаметъра на колекторите с пъти заради егр системата. Като гледам jtd двигателите на фиат се цапат доста по-малко от тези на ваг примерно. Но пак се стига до запушване. Скоро четох в алфа форума за колега със сменени колектори на алфа 159 пак заради егр и 1500 лв назад.Имам приятел с опел астра. Колата не можеше да тръгне, толкова зле беше. Като трябва да се качите на бордюр и се опитваше да изгасне. При форсиране правеше облаци пушек с височина около един метър. Спряхме егр-то и всичко се оправи.Щом изобщо се стига до такива ситуации, преценете сами колко не пречи егр-системата.
Коментар
-
Iso написа:VSD, и аз смятам, че колкото и да задържа 10-15 секунди не е нормално да задържа...заводски.Тази клапа (EGR) няма как случайно да е сложена. Все пак съм съгласен, че нищо няма да потроша ако я затворя пък било то и за малко, просто за да проверя това ли е причината.Между другото, като се цапат толкова дизелите, някой знае ли (пробвал ли е) някакъв препарат за почистване, който да се добави например в горивото? Или единствения начин е разглабяне, почистване и сглабяне?!A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Колега Stefan Hadjov - нека помислим - при 1500 оборота турбината почти не се върти. Няма надуване. ЕГР-клапана е заял отворен. Напъваме газта. Тъй като ЕГР-клапана е ПРЕДИ турбината в ЖТД 105, то част от изгорелите газове вместо да се запътят към турбината да я въртят, те заминават по тръбата към смукателния колектор. Това означава че турбината няма какво да я накара да се върти. Така както го казваш - излиза че турбината хем прави 1.0 бар, хем това налягане се връща през ЕГР-тръбите в обратна посока, и отива към ауспуха. Обаче преди него трябва да мине през турбината, защото така е конструктивно. Излиза че турбината в този момент върти сама себе си ? Кой е прав? Следващия пост - ако трябва с картинки. Да си припомним как и защо работи ЕГР: (мои разсъждения, не ангажирам никой с тях)Когато двигателят работи на 850 оборота, и е загрял хубаво, маслото е с висока температура, съпротивлението му е малко, двигателят прави 1 оборот доста по-лесно, отколкото ако е студен. Съответно - за да направи 1 оборот, му е нужно малко гориво, да речем 5 мг на впръскване. Горивната камера има определен обем Х, а за да изгорят тези 5 мг гориво, в горивната камера трябва да има определено количество кислород - У. Тъй като У<Х, да речем е около 60 % (Примерно), затова някой се е сетил че останалите 40 % може да ги запълни с изгорели газове, които са инертни , и не помагат особено, но запълват обема вместо чистият въздух. Когато натиснем педала, компютърът вкарва повеече гориво, да речем 15 мг, и съответно то има нужда от повече чист въздух за да изгори. Вече този чист въздух трябва да е около 85 % от обема на горивната камера (примерно ) Компютърът леко затваря ЕГР-клапана за да намали навлизането на отработени газове. Колко да го затвори - зависи от данните подавани от дебитомера за количеството пресен въздух. Тъй като вече турбината се върти с някакви обороти, създава някакво налягане, което увеличава и въздуха в горивната камера. Компютърът това го знае, и ако нямахме турбо, нямаше как да влезе определеното количество въздух, и ЕГР вече щеше да е затворен. Но имаме турбо, и за същите обороти влиза повече въздух, отколкото би влязло без. Този въздух пък е повече отколкото имаме нужда за съответната порция гориво, затова както казахме - има възможност ЕГР-клапана да остане още малко отворен. Вече имаме нужда от мощност, и натискаме педалът още. Компютърът трябва да впръсне определено количество гориво - да речем 35 мг. То вече е много, и има нужда от много кислород. На базата на данните от дебитомера и датчика за налягане в смукателния колектор, компютърът преценява че цялата горивна камера трябва да се запълни с чист въздух, за да се осигури достатъчно кислород за тези 35 мг гориво. В този момент нашият клапан е заял отворен, и изгорелите газове тръгват натам, накъдето има най-малко съпротивление - част от тях към смукателните тръби по ЕГР-тръбата, друга част - към турбото. Това довежда до липсата на достатъчно изгорели газове които да развъртят вентилатора, по-бавното развъртане, не-изгаряне на горивото, облаци пушек зад колата в момента на ускорението. Е, ако този клапан е заял в такова положение, че стои отворен почти като за празен ход на двигателя, т.е. много, не мислите ли че ще мине малко време преди турбината да започне да вдига налягане, и да попречи откъм страната на чистия въздух да ходят натам изгорелите газове? В крайна сметка стигнахме до там, за където говори колегата Stefan Hadjov - част от налягането се губи през изпускателните тръби. Егати поста... запушвайте я тая глупост ЕГР, исках да кажа.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Изпускателните газове при частично запушен катализатор са 0,10-0,15 бара/мерено/.Надува от турбината е 1,0 бар и даже отгоре.Ти прецени при отворен ЖТД клапан накъде ще отиде турбо надува,и колко ще са загубите от пресен въздух за двигателя.А от там,колко ще се отрази на мощноста му.ogi28b написа:запушвайте я тая глупост ЕГР, исках да кажа.
Коментар
-
vsd написа:ogi28b написа:запушвайте я тая глупост ЕГР, исках да кажа.
Коментар
-
Ми по онези години беше много по-чисто от сега. Поне София не може да се сравнява, но там причините са дурги. А как се прави профилактика на егр. Всяка седмица ли да свалям колектори примерно. Това момче с опела, за което писах по-нагоре, я чисти два пъти тази клапа и изкара по седмица и малко работеща. Ако ще пазим природата, дайте да не караме изобщо колите, защото не само азотните окиси са отровни и вредни. Освен това, като се скапе егр-то цапа повече отколкото ако е спряно. И хората са го направили заради евро еди колко си, а не защото са много загрижени за природата. И защо като се прави нещо такова, веднага трябва да почнем да се обвиняваме на българи. Хората в чужбина също масово си го изключват и колите им пак минават на преглед.
Коментар
-
Тези евро-стандарти за нивата на изпусканите газове за направени именно за да пазят здравето ни. Едно време колите са били в пъти по малко и критериите са били по ниски.Най добре е човек да си поддържа колата, а не при проблем с нещо да го отстранява.Един риторичен въпрос Ако ви боли главата какво правите - режете я (щото утре пак може да ви заболи) или пиете хапче ? Аз предпочитам хапче
Коментар
-
vsd написа:Хората в чужбина също масово си го изключват и колите им пак минават на преглед.
Коментар
-
Илко, егр-то няма с какво да го поддържаш. Освен това егр-то не е панацеята на азотните окиси и това дето го пише за % намаление на емисиите не е много така. Няма да утрепете природата ако го спрете. Реално разликата със и без егр не е кой-знае каква в количеството изхвърлени азотни окиси. Ако ще ставаме природозащитници, трябва да си продадем дизелите и да си купим коли на газ или метан, защото там вредните газове са в пъти по-малко. Ама си караме дизела и си го хвалим, нали. В газовете има още много други вредни вещества. За тях не мислите ли.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар