Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9

    Здравейте Колеги,Автомобила ми е Brava 1,9 JTD 2000 г. Обикновенно я карам с "крайцерска" скорост- 90-100 km/h. Когато се наложи или бързам е друго...но рядко се случва. Забелязал съм, че в тези случаи (когато подавам рязко или плавно газ, но докрай), в началото тръгва нормално, изведнъж задържа на определени обороти (сякаш "забива", но не гасне и не сваля оборотите). Например, стига до 2800-3000 об/мин. и задържа там без да продължи да ускорява, 10-15 сек. стои така и изведнъж сякаш някой я е "ритнал" отзад- ще скъса "синджира". Мислех си, че се "задръства" от спокойното каране, което я карам обикновенно и наистина, след като съм я "натискал" този "ефект" понякога го има, понякога не, но винаги след известно време "спокойно" каране пак се появява. На какво може да се дължи това?За инфо- масла, филтри (горивен, въздушен, маслен) новосменени, никакви индикации по таблото или при диагностика за проблеми.P.S. Това е първата ми дизелова кола, но съм страшно доволен от нея. Както казах, карам си я съвсем "лежерно", не съм екстремист, за тази цел имам шосеен мотоциклет...Предварително благодаря за отговорите ви!
    Fiat Brava 1,9 Jtd

    #2
    Не съм много компетентен,ама я пробвай да поизчистиш дебитомера.Може да е от него!
    Bravo 1.9 JTD със 105 магаренца!
    Пътят не е мястото,където можеш да покажеш агресивността си...

    Коментар


      #3
      Едва ли е от дебитомера. Виж как е помпата и цедката в резервоара.И сега се сещам. Вдигни капака на колата. На него от долна страна има изолация - като велтер е. Виж в предния край на капака в средата да не е паднала щипката. Ако е паднала, тази изолация ти затваря въздуха и от там може да ти идва проблема.

      Коментар


        #4
        i4kin написа:
        Не съм много компетентен,ама я пробвай да поизчистиш дебитомера.Може да е от него!
        Чистен е! Е, наистина, миналата година, но предполагам, че не би се замърсил толкова бързо.От друга страна, преди време след диагностика имаше съмнение, че дебитомера не е в ред. Колата губеше мощност, влизаше в "авариен" режим и пушеше на умиране от време на време, в добавка и светеше лампа на инжекционна, но всичко това се оказа скапан термостат. След смяната му, вече втора година проблеми няма. С изключение на "задържането"....
        Fiat Brava 1,9 Jtd

        Коментар


          #5
          naskobg написа:
          Едва ли е от дебитомера. Виж как е помпото и щедката в резервоара.И сега се сещам. Вдигни капака на колата. На него от долна страна има изолация - като велтер е. Виж в предния край на капака в средата да не е паднала щипката. Ако е паднала, тази изолация ти затваря въздуха и от там може да ти идва проблема.
          Помпата е о.к.! Виж, това за резервоара и цедката там, не съм се сещал и не съм поглеждал...Благодаря и за другите евентуални причини, които спомена. Изолацията си е на мастото.Има някаква логика да е от недостиг на гориво или въздух. Нямам опит с дизели и даже си мислех, че сигурно е нормално това "задържане", но явно не е...
          Fiat Brava 1,9 Jtd

          Коментар


            #6
            Според слуховете това е фабричен дефект. И моята (Браво 1,9JTD) го прави около 3000 оборота като задържането е няколко секунди.Просто поотпускаш педала и пак до край ако не ти се чака

            Коментар


              #7
              Ако това, което казва Илко е вярно, то с един ремап не се ли решава проблема?
              "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

              ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
              Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

              Коментар


                #8
                Re: "Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9

                Iso написа:
                Здравейте Колеги,Автомобила ми е Brava 1,9 JTD 2000 г. Обикновенно я карам с "крайцерска" скорост- 90-100 km/h. Когато се наложи или бързам е друго...но рядко се случва. Забелязал съм, че в тези случаи (когато подавам рязко или плавно газ, но докрай), в началото тръгва нормално, изведнъж задържа на определени обороти (сякаш "забива", но не гасне и не сваля оборотите). Например, стига до 2800-3000 об/мин. и задържа там без да продължи да ускорява, 10-15 сек. стои така и изведнъж сякаш някой я е "ритнал" отзад- ще скъса "синджира". Мислех си, че се "задръства" от спокойното каране, което я карам обикновенно и наистина, след като съм я "натискал" този "ефект" понякога го има, понякога не, но винаги след известно време "спокойно" каране пак се появява. На какво може да се дължи това?За инфо- масла, филтри (горивен, въздушен, маслен) новосменени, никакви индикации по таблото или при диагностика за проблеми.P.S. Това е първата ми дизелова кола, но съм страшно доволен от нея. Както казах, карам си я съвсем "лежерно", не съм екстремист, за тази цел имам шосеен мотоциклет...Предварително благодаря за отговорите ви!
                Това не е фабричният дефект, за който говори Илко, защото фабричният дефект е за няма и секунда, а тук говорим за 10-15 секунди лаг. На мен ми мирише като задържане на турбината. Как я чуваш турбината, някакви виещи, стържещи звуци?

                Коментар


                  #9
                  Да наистина не е 10 секунди. Просто оборотите спират да нарастват и дори леко падат и пак продължават нагоре. Това при натиснат педал за газта до край.Може би секунда - две е при мен ...

                  Коментар


                    #10
                    Не мисля че е нормално колата да се замисля дори и 1-2 сек. а камо ли 10-15. Не мисля че и проблема е в горивен филтър, сонди и т.н. Ако има недостиг на гориво и след 10-15 сек. пак ще си го има и пак няма да върви. Нещо свързано с електрониката е , ама въпроса е дали иска ремап или някой датчик прави номера .......
                    Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                    ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                    Коментар


                      #11
                      Аз тази турбо дупка не я усещам и с 3те версии на софтуера.Разкачи букската на дебитомера и виж има ли разлика.С разкачен дебитомер, колата е по-тромава и върви по-малко, ако нямаш разлика - 135лв от Ауто+ или Киров.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        Това не е турбодупка - при 3000 оборота под товар турбото е в разцвета на възможностите си Турбодупката е под 1700 оборота.Може да има значение но и аз не съм със оригинален дебитомер (не е Бош), въпреки че съм закачал уред и съм мерил по време на движение точно при такива условия. Според темата за дебитомерите показанията бяха в нормите.

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Аз тази турбо дупка не я усещам и с 3те версии на софтуера.Разкачи букската на дебитомера и виж има ли разлика.С разкачен дебитомер, колата е по-тромава и върви по-малко, ако нямаш разлика - 135лв от Ауто+ или Киров.
                          има ги задьржанията в двете версии на софта няма смисьл от дебитомери махам ги софтуерно колега колата ти се дьржи напьлно нормално за модела това са си всички призньци на една стокова брава добре е да се чипне
                          тунинговам си колите за удоволствие
                          някои с турбо други с чип

                          Коментар


                            #14
                            99% съм сигурен че заяжда клапата на EGR. Преди имаше една две такива теми със същите симптоми. Замисляне от 10-15 секунди не е нормално, особено при тези обороти. Iso, спри си егр-то и виж как ще е. Дори и да не се оправи, спирането определено няма да навреди на нищо, даже обратното.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #15
                              При мен също наблюдавам нещо подобно,но за по кратко-4-5 сек около 3000 до 3500обор.Тези почивни дни ще взема да го запуша това ЕГР и да видя има ли разлика,иначе дебитомера според Оги е в нормите.Незнам дали оказва и влияние ,че съм със въздушен филтър на ТД100/нов останал от предната/,той е малко по дебел.

                              Коментар

                              Working...
                              X