Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от тест с Виза на Мареа 1,9 ТД100.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Това че си откачал датчика за температура е ясно. За неработещия дебитомер също. Датчика за газта обаче, ти провокира и останалите две грешки и реве за твърде ниски стойности на празен ход-Value Too Low. Завърти го така че да покаже от 11.7% до 21% максимално. Аз го позиционирам на 12.5-13%. Само не го върти никога до край на макс-над 21% че е опасно за компютъра като подадеш пълна газ. Така пише според производителя Лукас. Като го смениш и него или провериш и регулираш, ще спрат да се отчитат и останалите две грешки. Колкото до тоя датчик за газта, съпротивлението му между 1 и 3-ти пин, не трябва да превишава 6 до 8 килоома. Ако е над или под тия стойности е за изхвърляне. Четох за тоя датчик, че при неизправност,често е виновен за повреда в компютъра. Не знам защо, но предполагам, че при пробив се претоварва стабилизатора на 5V на компа и се повреждал и той.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #17
      iuly_vn написа:
      Това че си откачал датчика за температура е ясно. За неработещия дебитомер също. Датчика за газта обаче, ти провокира и останалите две грешки и реве за твърде ниски стойности на празен ход-Value Too Low. Завърти го така че да покаже от 11.7% до 21% максимално. Аз го позиционирам на 12.5-13%. Само не го върти никога до край на макс-над 21% че е опасно за компютъра като подадеш пълна газ. Така пише според производителя Лукас. Като го смениш и него или провериш и регулираш, ще спрат да се отчитат и останалите две грешки. Колкото до тоя датчик за газта, съпротивлението му между 1 и 3-ти пин, не трябва да превишава 6 до 8 килоома. Ако е над или под тия стойности е за изхвърляне. Четох за тоя датчик, че при неизправност,често е виновен за повреда в компютъра. Не знам защо, но предполагам, че при пробив се претоварва стабилизатора на 5V на компа и се повреждал и той.
      Ако гледаш снимките от предишната диагностика то тогава смъкнах стойностите на позицията на педала на газта на 5% преди беше на 9,7 % както се вижда.От тогава досега такива грешки няма ,а само тази на температурния датчик и на дебитомера.Корекцията направих от винта който подпира лоста за управление на количеството гориво ,а не от самия датчик.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #18
        Ами незнам. Това си е твоя работа. Посочените стойности са от произодителя, Иначе тоя болт не е за това и от него се настройва стабилноста на работа на двигателя на прзен ход и от преминаване от високи към ниски обороти. Там се слага позиционер-калибър 2мм и от това разстояние, като се натисне лоста за газта, да започнат да се повишават оборотите. Оборотите се регулират пък от малкия винт зад тоя.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #19
          След съботно-неделната подмяна на ГНП всичко е ОК и показателите от визата са същите.Имам два въпроса.1.Какво значение има дали датчика за педала на газта ще е на 9,7 % и на 12,5%?2.Какво ограничава маскималните обороти на около 4300-4800?
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #20
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #21
              колега ,не съм запознат точно с фиатите ,но при други тди та като vw на пример като се откачи дебитомера компа показва 1и съща стойност около 550.да не би да имаш проблем в инсталацията (скъсан кабел?)и затова в едни и същи режими стойностите на дебитомера да са едни и същи.аз бих проверил кабелите до дебитомера първо дали не са нещо прокъсани

              Коментар


                #22
                grandmen написа:
                колега ,не съм запознат точно с фиатите ,но при други тди та като vw на пример като се откачи дебитомера компа показва 1и съща стойност около 550.да не би да имаш проблем в инсталацията (скъсан кабел?)и затова в едни и същи режими стойностите на дебитомера да са едни и същи.аз бих проверил кабелите до дебитомера първо дали не са нещо прокъсани
                И аз това се замислих и ще го проверя.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #23
                  Tornado написа:
                  След съботно-неделната подмяна на ГНП всичко е ОК и показателите от визата са същите.Имам два въпроса.1.Какво значение има дали датчика за педала на газта ще е на 9,7 % и на 12,5%?2.Какво ограничава маскималните обороти на около 4300-4800?
                  1.Малко влияе на ЕЖР управлението.Не на оборотите на празен ход.2.Регулира се чрез упорен регулировъчен винт,който ограничава хода на рейката.Мой съвет е да го регулираш на 5000 об.

                  Коментар


                    #24
                    Stefan Hadjov написа:
                    Tornado написа:
                    След съботно-неделната подмяна на ГНП всичко е ОК и показателите от визата са същите.Имам два въпроса.1.Какво значение има дали датчика за педала на газта ще е на 9,7 % и на 12,5%?2.Какво ограничава маскималните обороти на около 4300-4800?
                    1.Малко влияе на ЕЖР управлението.Не на оборотите на празен ход.2.Регулира се чрез упорен регулировъчен винт,който ограничава хода на рейката.Мой съвет е да го регулираш на 5000 об.
                    Има регулатор в помпата.Не пренебрегвайте функцията му.Това с упорния винт е в сила,но може да се провери като се разхлаби максимално и ако пак неще да развие по-големи обороти значи регулатора не го позволява.

                    Коментар


                      #25
                      specialista написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      Tornado написа:
                      След съботно-неделната подмяна на ГНП всичко е ОК и показателите от визата са същите.Имам два въпроса.1.Какво значение има дали датчика за педала на газта ще е на 9,7 % и на 12,5%?2.Какво ограничава маскималните обороти на около 4300-4800?
                      1.Малко влияе на ЕЖР управлението.Не на оборотите на празен ход.2.Регулира се чрез упорен регулировъчен винт,който ограничава хода на рейката.Мой съвет е да го регулираш на 5000 об.
                      Има регулатор в помпата.Не пренебрегвайте функцията му.Това с упорния винт е в сила,но може да се провери като се разхлаби максимално и ако пак неще да развие по-големи обороти значи регулатора не го позволява.
                      Всички помпи,независимо Бошш или Лукас имат регулатори в помпата,но те не подлежът на регулировка и настройка.Максим. обороти се настройват по упорния винт и за този двигател са 4800-5050 об/мин.С него винаги се влиза в нормите.Ако не може значи има проблем в помпата вътре в центробежния регулатор или в детайлите които задвижва.

                      Коментар


                        #26
                        Мисля че казах същото,а що се отнася до това дали може или не може да се повляе на регулатора,аз казвам че може.

                        Коментар


                          #27
                          specialista написа:
                          Мисля че казах същото,а що се отнася до това дали може или не може да се повляе на регулатора,аз казвам че може.
                          Е,ти сега да си отгоре.Ми естествено че може да се повлияе на регулатора,но трябва да разглобява помпата и да променя вътре,пружини и др.вътрешни настройки,които не са обект на външни настройки ,а за работилница.В експлоатация настройка на макс.обороти се прави само от упорния винт.Ако не стане,значи има вътрешен проблем,сваля се помпата и на майстор.

                          Коментар


                            #28
                            Добре де,говорим за едно и също от самото начало,но щом ти е важно нека ти да си отгоре. Поздрави!!!

                            Коментар


                              #29
                              Stefan Hadjov написа:
                              Tornado написа:
                              След съботно-неделната подмяна на ГНП всичко е ОК и показателите от визата са същите.Имам два въпроса.1.Какво значение има дали датчика за педала на газта ще е на 9,7 % и на 12,5%?2.Какво ограничава маскималните обороти на около 4300-4800?
                              1.Малко влияе на ЕЖР управлението.Не на оборотите на празен ход.2.Регулира се чрез упорен регулировъчен винт,който ограничава хода на рейката.Мой съвет е да го регулираш на 5000 об.
                              Стефане, да споделя и аз какво установих аз по отнощение на потенциометъра за газта(съкратено) и влиянието му върху тоя двигател. Заедно със всички останали датчици, той влияе не само на EGR-системата, но най вече е там във връзка с управлението на авансатора. При тия двигатели, ъгъла на изпр. на впръскаване се регулира от помпата(грубо) от вградения в нея механичен регулатор. Авансатора, обаче, донастройва -коригира този ъгъл в следствие на: Натиснат педал при различно натоварване, палене, и всички останали режими на двигателя съгласно дарчик на положението на газта, дебитомер, температура на входящия въздух, темп. на водата, датчик за положение на кол. вал и на първа дюза. За първата функция- при различно натоварване, рзаликата в потенциала на напрежението (5V) във връзка със променящото се съпротивление на тоя датчик за газта- компютърът управлява авансатора, който от своя страна отваря или затваря и така се намалява или увеличава налягането на горивото в задбуталното пространсатво на реулатора на изпреварване в помпата. Вследстствие на това се коригира много точно изпреварването на впръскване при тоя режим.
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #30
                                И още. Няма значение на колко %-та ще се отчита от Visa-та за TPS-а. Тоя датчик съвсем не се регулира така. В special tools- кита за помпи Лукас, има едни инструменти за работа по цялата помпа. Там се намира и тоя инструмент -един вид дорник, с който се извършва това регулиране съгласно помпа 109 на Лукас, монтирана на точно тоя дизел. При другите дизели пак със същата помпа, регулировката е различна. И понеже тоя дорник не се намира лесно (освен ако не ви се дават няколко стотин лири за кита) то начин за регулирането му (малко грубо) е със закачен волтметър на сигналния пин на датчика при контакт и неработещ мотор, да се отчете напрежение около 0.5 - 0.7v до 1v. Но това е доста грубо и разбира се е най добре после да се донастрой според разхода. Аз, 4-5 месеца си играх докато сваля разхода на моята Марея. Оказа се точно от тоя датчик и сега е около 9 градско, като преди съм я засичал и над 12/100. Изчетох половината ,,енциклопедия" на помпи Лукас, докато си реша проблема. Иначе всичко е посочено в графики и описано подробно в DELPHI DIRECT EVOLUTION, което представлява пълен и подробен каталог за PC-та за помпи Lukas. Последната програма се намира трудно и още по трудно се инсталира лекарството за нея за да тръгне. Мога да кажа, че моят датчик за полож. на газта според Visa е настроен на 10.1% но може още предполагам. С дорника който посочих по-горе, това се постига с голяма точност при два режима на работа на мотора. Но уви нямам толкова лев, за да си купя тая простотия.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X