Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Черни облаци :-)...Може би намокрен и запушен филтър+снимки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Черни облаци :-)...Може би намокрен и запушен филтър+снимки

    Колеги от известно време колата ми започна да образува черни кълбета при по-яко настъпване....до сега пак си пушеше, но не толкова фрапантно....Вчера както си пъпрех на 1-ва със 1000 оборота реших да я настъпя и да вияда какво ще стане....бях потресен от гледката в огледалото ....такова черно кълбо никога не бях оставял :D ....та реших днес да търся проблема и като за начало отворих кутията на въздушния филтър - сменен преди 5000км на 23.12.2008г....от горе изглеждаше що годе добре, но като го извадих и го видях от долу беше заел някак си нетишпична форма на ресните и като че ли беше мокрен....по долу на снимките ще го видите....Първият ми въпрос....нормално ли е така да изглежда филтър на 5000км и 5 месеца и възможно ли е някак си да се е намокрил и след това да се е набил с прах? Втори въпрос - възможно ли е зарадаи него да са тези черни кълбета пушек?
    Прикачени файлове
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    За кълбетата не знам, за филтъра - Да, аз го сменям на 5к км и изглежда така.8лв е най-евтиния филтър, а от НЕСПОРТНИТЕ всичките за мен са един дол дренки п.с. това не е мръсен филтър
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      значи колега не сам си отварял възд.филтар,ше го отварам за да го сменя евентоално на 10 000км. е /мн.трудно ми е сменя/ та искам да ти кажа като сменях маслото ми се видя,че има масло по кутиата одолу кадето се слепват 2те части,незнам как е вътре,и др.след фитара ми влиза една трабичка която идва от одушника на картерните газове и преди и след този вход има маслени отлагания.Не сам голем разбирач ма може да е от там,давам ти предположение,чувал съм,че тези картерни газове ги извеждали навън и надолу /като на жигулитата/ Дано ти одговорят колегите които се наясно,пак и аз имам някои др.въпроси,добре,че си отворил темата.Има ли филтар в тази кутия дето е за картерни газове,и добре ли е да са отведе тези газове извън всмукателните тръби да не зацапва тръбите към турбото,мотора ми е 2.5тд крома.Извинявай,ако не съм ти помогнал с моита намеса в темата.

      Коментар


        #4
        друго предположение,може и да си се сетил,някачествана нафта,горивен филтар,за сега тва ми доде на акъла,порбвай с някаква добавка за дюзи към нафтата.

        Коментар


          #5
          vin_d написа:
          друго предположение,може и да си се сетил,някачествана нафта,горивен филтар,за сега тва ми доде на акъла,порбвай с някаква добавка за дюзи към нафтата.
          Некачествена нафта - от както имам колата сипвам основно на една определена бензиностанция на Лукойл - проблеми не съм имал дори и в най-големите студове без добавки....Горивен филтър - също като горният на 5000кмДобавка за дюзите - слагал съм преди 2000 -3000км - не усетих разлика.Мисълта ми за въздушният филтът е, че мн страно се е сгънал посредата - като че ли е бил мокър
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Geraka написа:
            ...Мисълта ми за въздушният филтът е, че мн страно се е сгънал посредата - като че ли е бил мокър
            При всички случаи филтъра абсорбира влага от въздуха, който преминава през него. По друг начин не би могъл да се намокри. Това обаче не означава, че трябва да се набръчка по този начин. Последният филтър, който смених изглеждаше, като твоя. Бях го купил от магазина на Стамболийски. След, като се зарекох да не купувам никакви части от там, вече и консумативи няма да купувам нищо, че излизат по-евтини. С предишни филтри не съм имал подобни проблеми, бяха си мръсни, но не и нагънати. Между другото не виждам смисъл да сменям въздушния филтър много често при положение, че производителя препоръчва това да се прави на 20 000км. (според техническото ръководство) аз го сменям на около 9-10 000км. Поради същата причина направих опит да изкарам по-дълго с горивния филтър. Втора зима изкарах без да имам проблеми. На около 18-19 000км. ще го сменя и него. Между другото замисляли ли сте се мърлячите италианци, колко често са си сменяли филтрите преди да се отърват от колите си? Относно черният дим, беше ли пуснал климатика? А между другото това, че зареждаш само от една и съща бензиностанция не е гаранция, че няма да получат кофти доставка на нафта и няма да си я налеят в резервоарите.
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Geraka написа:
              vin_d написа:
              друго предположение,може и да си се сетил,някачествана нафта,горивен филтар,за сега тва ми доде на акъла,порбвай с някаква добавка за дюзи към нафтата.
              Некачествена нафта - от както имам колата сипвам основно на една определена бензиностанция на Лукойл - проблеми не съм имал дори и в най-големите студове без добавки....Горивен филтър - също като горният на 5000кмДобавка за дюзите - слагал съм преди 2000 -3000км - не усетих разлика.Мисълта ми за въздушният филтът е, че мн страно се е сгънал посредата - като че ли е бил мокър
              Да не би добавката да е разтворила мизериите и да ти е позапушила хубавия нов горивен филтър? Каква марка беше този въздушен филтър?

              Коментар


                #8
                От магазина на AXM в София - Vasko Filters са всичките.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #9
                  Преди време подобен случай ме накара да дапиша тази тема.Никога преди и никога след този случай не съм вадил филтър в такъв вид, въпреки че не съм и купувал нищо от това място от тогава.Въпреки, че твоя изгледжа къде-къде по-целокупен от моя, не е нормално да се деформира така.Честно казано от снимките не се вижда да е толкова мръсен но дали дима е от филтъра сам би трябвало да си разбрал - предполагам вече е сменен?
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #10
                    @Geraka - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=452408#452408 и по-зле може
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Аз мисля,че може филтъра да е смачкат така при некадърно монтиране.Моя малкия(за климатика май),бяло-сивия филтър,си пасва перфектно,но на 1 колега на Мареята не влиза така добре.Стария му филтър беше "смачкан"(нещо като горната снимка) и новия като го вкарахме и го изкарахме да го видим,пак се намачка.Гнездото е с една идея по-тясно и влиза с клизма.Май е малко по-голям отколкото трябва.
                      Marea Weekend
                      2,4 JTD 130 '99

                      Коментар


                        #12
                        Нали си с компютър , от това че ти е запушен филтъра не би трябвало да пуши, ама знае ли се , при обикновен дизел ще си пуши щото въздуха няма да достига. Пък един колега искара италианците по калпави и от нас , нещо в което се съмнявам.
                        Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                        ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                        Коментар


                          #13
                          Италиянците са много мърляви.Ама много.Друк лолега пък(пак е марея) изкара изпод задните седалки какво ли не.Някакви ядки,части от играчки и много мръсотия като цяло.А всичките ни фиатки бяха сигорно с оригинални възд.филтри.ЧЕРНИ. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 .Де не говорим за тапицерията и боята и т.н.В моята имаше доста косми.Сигорно кучешки.Доста зор видях. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                          Marea Weekend
                          2,4 JTD 130 '99

                          Коментар


                            #14
                            Tihomir78 написа:
                            Нали си с компютър , от това че ти е запушен филтъра не би трябвало да пуши
                            Ами по принцип до колкото знам аз на моята кола компютъра управлява само аванасатора и от там предварението...по мое скромно мнение колата просто не и достига въздух за да пуши черно...
                            mareauser написа:
                            Аз мисля,че може филтъра да е смачкат така при некадърно монтиране.
                            Филтъра съм го монтирал сам ...влиза си без проблеми, а и не мисля че е голяма философия да се сложи, но пък знае ли човек emzo - ей такова нещо не бях виждал За сега изтупах хубаво филтъра и го сложих.... покарах колата, но само няколко метра...така като гледам на 1-ва до 4000оборота не изпуши много....Нямам много време сега да се занимавам, че тия заверки във ВИАС ще ме съсипят :D Така и така бях почнал реших и филтъра на климатика да погледна - той също е на 5000км - беше пълно с едри боклуци, но беше все още бял В скоро време като остане малко свободно време мисля да погледна дебитомера в какво състояние е и да го почистя, че не съм го гледал никога а вече 35000км я карам, а и кой зне преди мен дали някой се е сетил да го погледне.
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              чистих преди 2-3 седмици на един приятел дебитомер или поне това си мисля, че чистих.Ама :1. много трудно се вади самия елемент, влиза в едно гумено уплътнение.2. той е целия покрит в пластмаса, реално няма какво да му чистиш.Колата беше Браво ТД100.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X