Здравейте,От три месеца съм собственик на Ланчия Дедра 1,9TDS, 1997 година и засега не се оправдават митовете за "скапаните" италиански автомобили.Та, на въпроса: при запалване колата държи 800-850 оборота, по показания на оборотомера, след 2-3 минути оборотите отиват на 1000 и остават толкова, колкото и да загрява. Според Autodata оборотите на празен ход на този двигател (160 D1.000) трябва да са 900 ± 20, според Vivid Workshop 900 ± 50. Питам се има ли нужда да се регулират оборотите, защото съм на принципа да не ремонтирам нещо, което работи и пък не знам до колко може да се вярва на оборотомера.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Високи тихи обороти?
Collapse
X
-
Добре дошъл във форума колега.Не се разтройвай от думите ми,но при теб има проблем ,който неможе по никакъв начин да ти повреди колата,а просто ще държи по-високи ниските.При теб е отказала системата за управление на празния ход и когато е била студена колата е гаснела,затова някой е пипал по настройките на помпата и е увеличил оборотите до стабилни на студен мотор,от тук идва и ефекта като загрее малко и почва да ги вдига. Поздрави и Успех!!!
-
@specialista.Благодаря за бързия отговор. Имам само два поста във форума, но съм изчел доста от раздела за дизелови двигатели и ценя високо мненията ти. Смятам така да я карам, предполагам, че 50 ÷ 80 оборота повече от предписаните за празен ход не са нещо много страшно.Един приятел обеща да ми донесе някакъв уред за измерване на оборотите, сондата му, ако може така да се нарече, се прикрепвала към някоя от тръбичките за подаваното гориво. Ще пиша за резултата, поне ще си проверя колко точно ми показва оборотомера.
Коментар
-
поздрави за покупката колега и не слушай какво ти говорят за италянките,аз като купувах се бях насочил към опел астра комби,но не открих своята астра,или бяха скъпи или не ставаха и почнах да оглеждам други,отказах се от една дедра само защото бях нямах никакво мнение за ланча като кола и заради митовете за италианските коли...накрая видах мареата която карам в момента,седнах в нея и се влюбих от пръв поглед,огромна кола,каквато ми трябва,нисък разхор,бодър дизелов звук на мотора...(сега да не я прехваля,че да и стане нещо,да чукам на дърво добра е колицата) и с нея досега съм навъртял около 1500км...единствено имам проблем подобен на твоя,паля на 850 оборота и колкото и да загрява после ги държи 1000 ,карам я така и не мисля да бутам нещо което не ми прави проблем,не смятам,че по-високите обороти на празен ход са проблем за двигателя! Карай си колата със здраве и не мисли за оборотит,ако има проблем,той ще си покаже! И не се вържи на митове,предпочитам италианка 97-98 година,пред смешен голф3ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Не се връзвам на митовете за италианските коли и доказателство за това е колата, която си купих. А доколко са стабилни като концерн ФИАТ говорят фактите, че ще купуват Крайслер и са в преговори за покупката на Опел.По темата: ако specialista чете, имам два въпроса към него: 1. Системата за празен ход на този тип двигател от термостата ли се управлява или с една дума причината термостата ли е?2. Може ли да регилирам оборотите при загрял двигател да са 850 - 900, а при студен двигател да подавам ръчно газ, за да не гасне?Благодаря.
Коментар
-
Ниските обороти при студен двигател се управляват от едно устройство което е част от термостата ти и посредством жило изтегля или отпуска котвата на обогатителя на помапата ти.Не е задължително да е повреден термостата за да не работи този модул.Ако стрелката на температурата стои в средата на уреда термостата ти е добре.Сам можеш да регулираш оборотите на празен ход да са около 900 при топъл двигател или чрез вилката на газта,която е отгоре на помпата или чрез вилката на обогатителя който е отстрани на помпата към радиатора.Моят съвет е да регулираш от обогатителя при топъл двигател.А когато е студена пак ще си пали без проблем, ще държи около 700-800 оборота и за около минута работа на празен ход ще си достигне номиналните обороти.А сега е вече топло и дори за по малко от минута.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Аз бих препоръчал да не пипаш болчета на които не знаеш предназначението.За съжаление не мога да помня на изуст всяка помпа,но най вероятно празния ход на студен мотор се управлява от отделен термо патрон който по своему се явява(термостат)за ГНП.Най-вероятно той е отказал и тъй като е скъп някой преди теб си е решил по този начин проблема като повиши тихите да не му тресе като е студена.Освен когато стоиш на червено на светофар или на стоп кога още работи колата на (високи) ниски та те дразни. Мисля че излишно се занимаваш с глупости освен ако по някакъв начи не висиш в Софийските задръствания . Успех с начинанията!!!
Коментар
-
iakvvu написа:Ниските обороти при студен двигател се управляват от едно устройство което е част от термостата ти и посредством жило изтегля или отпуска котвата на обогатителя на помапата ти.Не е задължително да е повреден термостата за да не работи този модул.Ако стрелката на температурата стои в средата на уреда термостата ти е добре.Сам можеш да регулираш оборотите на празен ход да са около 900 при топъл двигател или чрез вилката на газта,която е отгоре на помпата или чрез вилката на обогатителя който е отстрани на помпата към радиатора.Моят съвет е да регулираш от обогатителя при топъл двигател.А когато е студена пак ще си пали без проблем, ще държи около 700-800 оборота и за около минута работа на празен ход ще си достигне номиналните обороти.А сега е вече топло и дори за по малко от минута.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар