Не. БМВ-то е 1.6 инжекция, но понеже имаше една записана грешка, която не бе резидентна в паметта, му казах да го покара два три дена и после ще я закачим пак, за да се види дали ще я отчете отново или е била отчетена при неправилно сваляне на датчик при работещ двигател. Но стойностите доколкото си спомням, бяха съвсем реални за бензиниов двигател.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Данни от тест с Виза+снимки.Скапа се потенциометъра на газта
Collapse
X
-
А да те помоля за един коментар по първата снимка от поста. Там с червено където е пише че стойностите са твърде ниски. Value too low. А иначе под 7.8% ми отчита грешка и светва лампата за инжекциона. Като и веднага показва и втората грешка. Ако е над тия проценти грешка не отчита. Поне не веднага де. Защото по наблюдения от тестовете които проведох за два - три дена, забелязах точно това. намаля ли потенциометъра на газта под тая стойност се появява и втората грешка. Иначе я няма.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:А да те помоля за един коментар по първата снимка от поста. Там с червено където е пише че стойностите са твърде ниски. Value too low. А иначе под 7.8% ми отчита грешка и светва лампата за инжекциона. Като и веднага показва и втората грешка. Ако е над тия проценти грешка не отчита. Поне не веднага де. Защото по наблюдения от тестовете които проведох за два - три дена, забелязах точно това. намаля ли потенциометъра на газта под тая стойност се появява и втората грешка. Иначе я няма.
Коментар
-
Благодаря за точния отговор. Защото ти отдалеч, първи си постигнал точни и ясни представи, по отношение на това какво се случва при моя проблем, за разлика от мен, въпреки че имам преки наблюдения върху случая. За същото което пишеш и аз сега, след последните тестове тая вечер и като прочетох отговора ти, достигнах до същия извод. Защото при 7.8% на датчика ми отчита грешка и то си пишеше за твърде ниски стойности. Днес като го поставих на 10% и след като покарах около десетина км. нямаше вече никакви грешки. Точно тоя датчик на педала, за който те питах и в друга тема, е в отношение и с други датчици (както казваш) и затова се изписваше явно комплексна грешка, провокирана от въздействието му върху другите два. Аз затова не престанах да се занимавам с него. Иначе за стойностите му, те са загадка за мен. Защото на 1-ви пин ЕКУ-то му дава 5V. което говори че компютъра е наред. Обаче между 1-ви и 2-ри пин, вместо да намалява напрежението при отпускане на педала, то обратното- покачва се и при отпуснат педал при под 7.8% на датчика е над 4.6V и лампата на инжекциона светва. При над 8.3% натиснат педал и 4.5V напрежение лампата угасва, но продължава да се записва грешка след малко каране и пак реве за твърде ниски стойности- Value too low! Днес като го преместих по напред- на 10% и 3.9V. между пин1 и пин2 и млъкна. Дори и като покарах така из града после нямаше вече никакви грешки. С натискането на педала на газта напрежението между 1 и 2-ри пин намалява и при натиснат до края педал е 2.2V и 44%, което ме и озадачава?!? Защото и аз знам че трябва да е обратното, т.е. както го коментираш ти, а именно - да се увеличава с натискането на педала от 0.5V до към 5V.! Имам чувството, че буксата при мен, е обърната наопъки, въпреки че е профилирана и това няма как да се случи. Тоест че 1-ви пин трябва да е на мястото на 3-ти. Много странно, защото и в чужди форуми (за други марки коли) чета обратното на моя случай, т. ест както го коментираш ти. А именно с натискане на педала стойностите на напрежението да растат!??! Това е така и при ТД75 но не и при мен ТД100. Много искам да разбера дали е правилно, защото .... абе май се вманиачвам, но обичам всичко да ми е точно по колата, както и да ми са ясни нещата. Иначе като докараха колата от Италия тоя потенциометър беше капсулован със зелена боя- заводски, но после ми светна лампата и затова се заядох с него. И още нещо важно! Като подавам газ от празен ход, оборотите започват да се покачват чак след 5мм. при натискане директно на палеца на оста на помпата. Знам че трябва, това разтояние да е 2мм. Но пък там вече отивам за регулиране на порциона мисля!??! Благодаря за вниманието и на всички колеги.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Благодаря за точния отговор. Защото ти отдалеч, първи си постигнал точни и ясни представи, по отношение на това какво се случва при моя проблем, за разлика от мен, въпреки че имам преки наблюдения върху случая. За същото което пишеш и аз сега, след последните тестове тая вечер и като прочетох отговора ти, достигнах до същия извод. Защото при 7.8% на датчика ми отчита грешка и то си пишеше за твърде ниски стойности. Днес като го поставих на 10% и след като покарах около десетина км. нямаше вече никакви грешки. Точно тоя датчик на педала, за който те питах и в друга тема, е в отношение и с други датчици (както казваш) и затова се изписваше явно комплексна грешка, провокирана от въздействието му върху другите два. Аз затова не престанах да се занимавам с него. Иначе за стойностите му, те са загадка за мен. Защото на 1-ви пин ЕКУ-то му дава 5V. което говори че компютъра е наред. Обаче между 1-ви и 2-ри пин, вместо да намалява напрежението при отпускане на педала, то обратното- покачва се и при отпуснат педал при под 7.8% на датчика е над 4.6V и лампата на инжекциона светва. При над 8.3% натиснат педал и 4.5V напрежение лампата угасва, но продължава да се записва грешка след малко каране и пак реве за твърде ниски стойности- Value too low! Днес като го преместих по напред- на 10% и 3.9V. между пин1 и пин2 и млъкна. Дори и като покарах така из града после нямаше вече никакви грешки. С натискането на педала на газта напрежението между 1 и 2-ри пин намалява и при натиснат до края педал е 2.2V и 44%, което ме и озадачава?!? Защото и аз знам че трябва да е обратното, т.е. както го коментираш ти, а именно - да се увеличава с натискането на педала от 0.5V до към 5V.! Имам чувството, че буксата при мен, е обърната наопъки, въпреки че е профилирана и това няма как да се случи. Тоест че 1-ви пин трябва да е на мястото на 3-ти. Много странно, защото и в чужди форуми (за други марки коли) чета обратното на моя случай, т. ест както го коментираш ти. А именно с натискане на педала стойностите на напрежението да растат!??! Това е така и при ТД75 но не и при мен ТД100. Много искам да разбера дали е правилно, защото .... абе май се вманиачвам, но обичам всичко да ми е точно по колата, както и да ми са ясни нещата. Иначе като докараха колата от Италия тоя потенциометър беше капсулован със зелена боя- заводски, но после ми светна лампата и затова се заядох с него. И още нещо важно! Като подавам газ от празен ход, оборотите започват да се покачват чак след 5мм. при натискане директно на палеца на оста на помпата. Знам че трябва, това разтояние да е 2мм. Но пък там вече отивам за регулиране на порциона мисля!??! Благодаря за вниманието и на всички колеги.
Коментар
-
Недей да мериш стойностите на сигнала му между 1и2 пин,а между маса на двигателя и сигналния пин-2...... Еврика. Е с това ако беше започнал, щях да си реша проблемите от един месец, може би. Защото от толкова време горе долу го мисля тоя датчик. Ами да, наистина. Как може да съм се заблуждавал така, докато истината е била пред очите ми. Объркването дойде от инструкцийте за ТБ75 където се мерят 1 и 2 пин, като 1-ви е нулата. Само че при ТД100, 1-ви пин е + на захранване., а нулата е на трети. Т.Е. обратното на ТД75. Просто ако бях забелязал този дребен , но основен факт, нямаше да се чудя толкова много. Вече всичко е наред. Регулирах растоянието от 2мм. между палеца на оста на помпата и петата, после настроих датчика за педала на 0.5V. Замерих стойноста с 12мм калибър, пак там и отчете 0.98V, тоест в нормите. После се поразходих с колата, за по една бира извън града, покарах още малко и като я закачих на теста, вече нямаше никакви грешки! Та това нека да е полезно и за колегите. Така стана ясно че тоя датчик за ацелератора, оказва влияние и на другите два- на колянов вал и на ,,умната" дюза. И се отчита комплексна грешка. Така че е хубаво да се има в предвид и да се регулира положението на тоя датчик, преди да се прибегне до замяна на други, които всъщност са здрави. Е колега Хаджов- поздрави! Хубава работа свършихме и благодаря за помоща. Имам да черпя.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Днес смених потенциометъра, тъй като стария се скапа тотално. Оказа се че това животно което ме мъчи доста време, има голямо значение за работата на ТД100. Сега с новия датчик за газта се промени и ъгъла на предварението, който при 3500 об/м преди не се променяше кой знае колко, спрямо от тоя на празен ход. Сега нараства с до +9 - 10 градуса повече. Излиза че до сега колата е работила със значително по-ниско предварение. Така че тоя потенциометър има значение освен за работата на EGR-a и за предварението на различните режими на работа. Съотвено влияе на мощноста и разхода на гориво.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Днес смених потенциометъра, тъй като стария се скапа тотално. Оказа се че това животно което ме мъчи доста време, има голямо значение за работата на ТД100. Сега с новия датчик за газта се промени и ъгъла на предварението, който при 3500 об/м преди не се променяше кой знае колко, спрямо от тоя на празен ход. Сега нараства с до +9 - 10 градуса повече. Излиза че до сега колата е работила със значително по-ниско предварение. Така че тоя потенциометър има значение освен за работата на EGR-a и за предварението на различните режими на работа. Съотвено влияе на мощноста и разхода на гориво.
Коментар
-
Ами аз се опитах да го напиша по най краткия начин. Понеже адаптера-Виза дава едни особенни, така да кажа стойности, то не коментирах конкретни тракива, като тия 9-10 градуса повече са спрямо показанията от снимките в началото на поста, като: На празен ход са си пак около 3 градуса и тук ако сметнем тия 10 градуса които отчита на не запален двигател (които аз приемам условно за начални) то би трябвало да са 13 общо. При 4300 об/м сега се увеличава плавно до 13градуса и + 10 начални то би трябвало да са 23. Интересното е че след тия обороти градусите падат и на 5100 стават пак 3 +10начални=13. На новия потенциометър (който е стар работещ всъщност), напреженията които замерих на средния пин са 1V в крайно ляво позициониране, до 5V в крайно дясно, като Визата отчита съотвено 11% начално до 97% крайно. При такова позициониране обаче се записва грешка за твърде високи крайни стойности, за разлика със стария който отчиташе твърде ниски начални такива. Така че го позиционирах на око, в средата някъде, тъй като няма как да се побера в тия стойности на напрежението, които ме бе посъветвал ти. Сега при тия настройки на средния пин напрежението в начално положение започва от 1.8V и стига до 5V в крайно и съответно на Визата показва 16% начални до 89% при натиснат до отказ педал за газта. Засега го оставям така защото не знам на какви стойности точно трябва да се настрой. И още нещо интересно. Съпротивлението на стария пот. бе 36.6 Кома между двата крайни пина, а на новия е 3.5 Кома. И двата потенциометъра са от ТД100 лукас и аз приемам че моя е дефектирал, тъй като с него вече постоянно ми свтваше лампата за инжекциона и се отчиташе грешката за ниски стойности, а с новия не. Много ми се ще да намеря точните стойности за настройка, заради аванса който зависи и от потенциометъра. Всъщност тая тема би трябвало да се обедини с темата на Tornado - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=459606#459606Fiat Marea TD100
Коментар
-
danzel-jtd написа:здравеите колеги.без да се смеете .... как се вдигат оборотите на jtd щото имам проблем (според майстора) с хидравличната помпа.Нещо свири когато е под 1100 оборота.като го карам по инеция и на място като работи.Нещо да помогнете!!!Fiat Bravo JTD '99
Коментар
-
rsof написа:Някой може ли да ми каже някакъв сериен номер или номер на производител на този сензор, че на моя не пише нищо а пък е Лукас! Намерих един в ebay но незнам дали ще стане !Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар