Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от тест с Виза+снимки.Скапа се потенциометъра на газта

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Данни от тест с Виза+снимки.Скапа се потенциометъра на газта

    Здравейте колеги. Тия дни докато си почивах, реших да свърша една работа. Сглобих една схема на Виза по http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=35515 и ето резултата по долу на снимките. Искам само да подчертая че нямам други оплаквания по колата, освен високия разход. Може ли проблема да е от тия датчици. Имам в предвид вторите два.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    #2
    Това, ПО-ГОРЕ, си го превеждам като: Сигналите от сензорите-датчик за колянов вал и тоя на дюзата не си пасват (синхронизират). Проверете последните два сензора и сигналите от тях, дали са в синхрон спрямо горивния инжектор и сензора за положението на иглата на първа дюза. Въпросът ми към по запознатите е че втората грешка се появява само след като се отчете първата за потенциометъра на газта. Тоест първо ми записва грешката от потенциометъра и веднага след нея и втората. Като изместя, обаче, потенциометъра за газта напред към по натиснат педал и го фиксирам така грешките не се отчитат веднага, дори и след тест, а чак след два три дена шофиране. Ето и още две-три снимки, като на първата са показани данните от двигател в покой, на втората на празен ход - тук се вижда че потенциометъра на газта отчита 7.8% натиснат педал, докато педалът си е в горно положение и на третата при 3650 оборота.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      iuly_vn написа:
      Това, ПО-ГОРЕ, си го превеждам като: Сигналите от сензорите-датчик за колянов вал и тоя на дюзата не си пасват (синхронизират). Проверете последните два сензора и сигналите от тях, дали са в синхрон спрямо горивния инжектор и сензора за положението на иглата на първа дюза. Въпросът ми към по запознатите е че втората грешка се появява само след като се отчете първата за потенциометъра на газта. Тоест първо ми записва грешката от потенциометъра и веднага след нея и втората. Като изместя, обаче, потенциометъра за газта напред към по натиснат педал и го фиксирам така грешките не се отчитат веднага, дори и след тест, а чак след два три дена шофиране. Ето и още две-три снимки, като на първата са показани данните от двигател в покой, на втората на празен ход - тук се вижда че потенциометъра на газта отчита 7.8% натиснат педал, докато педалът си е в горно положение и на третата при 3650 оборота.
      Първо,много добре,че си реализирал диагностика на този двигател,защото обикновенно има проблеми с нея.Второ още по добре че си я извършил в тези три режима на двигателя,че става по ясно с нещата.И трето,както в повечето случаи диагностиката не дава реалната картина на проблемите. Коментар по резултатите:Има неща,които смущават анализа.1.При покой на двигателя:Injection timeng-10 deg.Как се отчита това,като двигателя е в покой??Нормално е да не излезат данни докъто двигателя е в покой.Тiming correction 0.0-това ОК2.При 896 об/мин:Injection timing 3.0 deg.Ako това deg е градуси-това е абсурдно за дизелов двигател и стойноста е нереална.Тiming correction 1,2 deg. Спрямо какво е извършена тази корекция??Ако е спрямо ситуацията в покой-отново нереално.3.При 3680 об/мин.Injection Taiming 4,8 deg.За тези обороти това е хептен нереално.Ще пуши като комин на ТЕЦ.И на всичкото отгоре се отчита Timing correctioh 0,0 deg.A e реалнотo e да отчете 1,8 deg спрямо предишното измерване. Въобще всичко е толкова объркващо,че не може да се извърши реално анализ на диагностиката с точен резултат.Наистина има несъответствия между показанията на Датчика за положението на кол.вал,датчика на дюза-1 цил.От тук нататък за да се стъгне до истината на проблема трябва измерване с осцилоскоп в реално време с два канала и сигнали снети едновременно от тези два датчика.Тогава ще си кажат всичко.Винаги съм твърдял,че диагностиката не е панацея.

      Коментар


        #4
        Нещо за позицията на педала на газтаа да кажете? На мен ми се вижда странно че е натиснат 7.8% на контакт и на празен ход.

        Коментар


          #5
          От там му идват и по-високите обороти на празен ход - 896, вместо 850. Земи свали потенциометъра и го напръскай вътре с контактен спрей примерно.

          Коментар


            #6
            Няма се притесняваш имам APP сензор ш’ти го дам изгодно :DАма смяната му не е от най-лесните. п.с. капсалован е, нищо не може да направи без да му разруши целостта.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              @ogi28b@Airfan@emzoOбъркали сте се с вида на двигателя.Не става въпрос за ЖТД а е ТД 100.1.Оборотите са толкова,даже и повече особенно ако не е загрял.2.Този двигател няма АРР-сензор и рейката се задвижва с жило/класика/Има Throttle position sensor и толкова показва на празен ход в%.

              Коментар


                #8
                Знам че е ТД 100, затова питах дали не е странно това показание

                Коментар


                  #9
                  Оопс, не видях, че иде реч за ТД.Освен колегата да каже тия обороти дали са на загрял двг.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Ми отзад напред. 1.Оборотите са на загрял двигател и по предписание са 950 +-50.2.Потенциометъра съм го свалял и съм го пръскал, защото като взех колата и след месец ми светна лампата за инжектора и като подам леко газ-около милиметър само и угасваше. Затова и е на 7.8% защото на по малко ми светва лампата и ми отчита веднага тия две грешки, от снимката.Между другото, втората грешка я отчита само ако отчете първата. Иначе показва че няма грешки, докато не върна потенциометъра на 0% или на по малко от 7.8% при празен ход, като мисля че трябва да бъде на 0%.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      Stefan Hadjov написа:
                      iuly_vn написа:
                      Това, ПО-ГОРЕ, си го превеждам като: Сигналите от сензорите-датчик за колянов вал и тоя на дюзата не си пасват (синхронизират). Проверете последните два сензора и сигналите от тях, дали са в синхрон спрямо горивния инжектор и сензора за положението на иглата на първа дюза. Въпросът ми към по запознатите е че втората грешка се появява само след като се отчете първата за потенциометъра на газта. Тоест първо ми записва грешката от потенциометъра и веднага след нея и втората. Като изместя, обаче, потенциометъра за газта напред към по натиснат педал и го фиксирам така грешките не се отчитат веднага, дори и след тест, а чак след два три дена шофиране. Ето и още две-три снимки, като на първата са показани данните от двигател в покой, на втората на празен ход - тук се вижда че потенциометъра на газта отчита 7.8% натиснат педал, докато педалът си е в горно положение и на третата при 3650 оборота.
                      Първо,много добре,че си реализирал диагностика на този двигател,защото обикновенно има проблеми с нея.Второ още по добре че си я извършил в тези три режима на двигателя,че става по ясно с нещата.И трето,както в повечето случаи диагностиката не дава реалната картина на проблемите. Коментар по резултатите:Има неща,които смущават анализа.1.При покой на двигателя:Injection timeng-10 deg.Как се отчита това,като двигателя е в покой??Нормално е да не излезат данни докъто двигателя е в покой.Тiming correction 0.0-това ОК2.При 896 об/мин:Injection timing 3.0 deg.Ako това deg е градуси-това е абсурдно за дизелов двигател и стойноста е нереална.Тiming correction 1,2 deg. Спрямо какво е извършена тази корекция??Ако е спрямо ситуацията в покой-отново нереално.3.При 3680 об/мин.Injection Taiming 4,8 deg.За тези обороти това е хептен нереално.Ще пуши като комин на ТЕЦ.И на всичкото отгоре се отчита Timing correctioh 0,0 deg.A e реалнотo e да отчете 1,8 deg спрямо предишното измерване. Въобще всичко е толкова объркващо,че не може да се извърши реално анализ на диагностиката с точен резултат.Наистина има несъответствия между показанията на Датчика за положението на кол.вал,датчика на дюза-1 цил.От тук нататък за да се стъгне до истината на проблема трябва измерване с осцилоскоп в реално време с два канала и сигнали снети едновременно от тези два датчика.Тогава ще си кажат всичко.Винаги съм твърдял,че диагностиката не е панацея.
                      Значи колеги ето реално какво се отчита:1.При покой на двигателя:Injection timeng-10 deg. Това е градуси (от англ.) Чудя се дали не е статичния ъгъл на завъртане на помпата. Не знам как го отчете на незапален мотор.2При 896 об/мин:Injection timing 3.0 deg-градуса. Това и аз съм чел тук във форума да се спори малко ли е или нормално. Затова и питам-колко трябва да е? Тiming correction 1,2 deg. - това се променя постоянно от минус 24 до плюс 3 и нещо си, за стотни от секундата и не се е отчело на снимката. Интересно че и при 3600 об. пак се променя постоянно. Това трябва да е от атоматичния аванс. И тук не знам нормално ли е, но двигателя е спокоен на всички обороти и работи много тихо. Онова причукване което се бе появило след като регулирах клапаните, сега изчезна напълно.3При 3680 об/мин- и тук тайминга се променя от -24 до +3.6, но много бързо и на снимката е излязло 0.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        iuly_vn написа:
                        Значи колеги ето реално какво се отчита:1.При покой на двигателя:Injection timeng-10 deg. Това е градуси (от англ.) Чудя се дали не е статичния ъгъл на завъртане на помпата. Не знам как го отчете на незапален мотор.2При 896 об/мин:Injection timing 3.0 deg-градуса. Това и аз съм чел тук във форума да се спори малко ли е или нормално. Затова и питам-колко трябва да е? Тiming correction 1,2 deg. - това се променя постоянно от минус 24 до плюс 3 и нещо си, за стотни от секундата и не се е отчело на снимката. Интересно че и при 3600 об. пак се променя постоянно. Това трябва да е от атоматичния аванс. И тук не знам нормално ли е, но свигателя е спокоен на всички обороти и работи много тихо. Онова причукване което се бе появило след като регулирах клапаните, сега изчезна напълно.3При 3680 об/мин- и тук тайминга се променя но е от снимката като 0.
                        Не може да бъде статичния ъгъл на предварение,защото няма датчик ,който може да го отчете статично.Injection timing е динамичен параметър и може да се отчита само в реално време.Ако някой може да го обясни какво е това -10 deg при неработещ двигател е добре.За мене е нереално.Предварението на шприца на дизелов двигател на празен ход е от порядъка на 10-15 градуса,мерено по коляновия вал преди ГМТ на такт згъстяване.С нарастване на оборотите и натоварване се променя в нарастване.Въобще с излизането на тези стойности има нещо мътно.Мой съвет е ако нямаш конкретни оплаквания по работата на двигателя и си работи ОК,си карай и не си усложнявай живота с неясни резултати от тази диагностика.

                        Коментар


                          #13
                          @iuly_vnПонеже попита колко е предварението на шприца за ТД100,си отворих записките и погледнах измервания,които съм провеждал на предварението в динамичен режим.При 850 об/мин съм отчитал 13,5 градуса.Измерването съм го правил като на тръбичката за високо налягане на дюзата на 1-ви или 4-ти цилиндър слагам пиезокристален датчик,и със струбоскоп отчитам ъгъла по коляновия вал в момента когато датчика регистрира отваряне на дюзата.Има и друг начин за измерване:с двуканален осцилоскоп се взима сигнал от така наречената "умна дюза" и от датчика за положен.на кол.вал и се вижда веднага колко е разликата в мсек.,които винаги могат да бъдат превърнати в градуси като се знаят оборотите в момента на измерването.

                          Коментар


                            #14
                            Ясно. Сега разбрах, но да не би самата Виза да взима в предвид тия 10* като начални и от там да смята прибавяйки още 3. и нещо отгоре. Иначе и аз не мога да си обясня как ще покаже 10* при неработещ двигател. Защото тая схема която съм реализирал се продава и от фирми произвеждащи такава апаратура като например ,,Дитекс". Те правят внос на такава апаратура, както и на кабели. Схемата е с три чипа на Сименс и грешка там е изключена. Оня ден закачих и едно БМВ на един приятел, което си беше в добро състояние и му показа заводските стойности.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              iuly_vn написа:
                              Ясно. Сега разбрах, но да не би самата Виза да взима в предвид тия 10* като начални и от там да смята прибавяйки още 3. и нещо отгоре. Иначе и аз не мога да си обясня как ще покаже 10* при неработещ двигател. Защото тая схема която съм реализирал се продава и от фирми произвеждащи такава апаратура като например ,,Дитекс". Те правят внос на такава апаратура, както и на кабели. Схемата е с три чипа на Сименс и грешка там е изключена. Оня ден закачих и едно БМВ на един приятел, което си беше в добро състояние и му показа заводските стойности.
                              Дизелово ли беше БМВ-то.Цитирай му данните за Тайминга ако си ги спомняш.Вероятно схемата ти е добра,но защо отчиташ такива стойности и за мен е загадка.

                              Коментар

                              Working...
                              X