Колеги да ви питам някой има ли си някаква идея каква може да е причината помпата да не ми връща никакво излишно гориво, в следствие на което колата се дави и яко пуши. Става дума за Fiat Tempra 1.9 TDS , помпата е Bosch.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ГНП Bosch проблем
Collapse
X
-
Прердполагам чеговориш за черен пушек,ако е така то със сигурност се е запушил клапана за излишното гориво,което води до повишено вътрешно налягане в ГНП-то от там съответно влиза в предвърение докрай мотора работи адски шумно(твърдо) и пуши черно на умирачка.Клапана в случая е самия нипел(кухия болт) с който се присъединява маркуча за излишното към ГНП-то.На него има съвсем малък отвор с диаметър 0.55 мм. който ако е чист гарантира подържането на необходимото налягане в ГНП-то.От вътре има финна мрежичка която задържа разни мъхчета и влакна които( незнайно ?)как са преминали горивния филтър,мисля че разбираш че освен с нафтата няма от къде да дойдат.Отвий нипела на излишното почести го отвътре,продухайго и с компресор и виж какъв ще е резолтата.
-
Ами да черен пушек, нестабилни обороти, гасне , а ако подам газ моментално угасва..... Ами бях свалял помпата, карал съм я на диагностика заедно с дюзите и всичко е ОК. Този нипел също съм го развивал тогава , но подробно не съм го разглеждал. Много благодаря за помощта. Още утре ще го проверя . / само да не бачкам до късно /Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Какво те накара да свалиш ГНП и дюзите за преглед и измерили и компресията като и без това си свалил дюзите?Сигурен ли си че си зацепил правилно ремъка(на този модел изключително често се допуска неволна ргрешка) и сигурен ли си че си центровал правилно ГНП спрямо мотора?Мисля че ти дадох доста за размисъл. Успех!!!
Коментар
-
Първоначално се съмнявах че имам ударени клапани и заради това не работи добре. Свалял съм главата всичко е ОК. Няма надраскани ризи. Зимата си палех на 3 свещи дори и в най-големите студове, така че предполагам компресията е била добре. Последно свалях първо дюзите а после и помпата , защото идеите ми бяха свършили , но и след това нямаше промяна. И последно ми направи впечатление че от тръбичката за излишното гориво не капна и капка. Помпата си личи къде е била преди като положение, а и дори да не е точно центрована едва ли положението ще е толкова плачевно че да не мога да я мръдна от място. А за ангренажа не се сещам каква грешка мога да съм допуснал...... всички белези ми идват.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Tihomir78 написа:Първоначално се съмнявах че имам ударени клапани и заради това не работи добре. Свалял съм главата всичко е ОК. Няма надраскани ризи. Зимата си палех на 3 свещи дори и в най-големите студове, така че предполагам компресията е била добре. Последно свалях първо дюзите а после и помпата , защото идеите ми бяха свършили , но и след това нямаше промяна. И последно ми направи впечатление че от тръбичката за излишното гориво не капна и капка. Помпата си личи къде е била преди като положение, а и дори да не е точно центрована едва ли положението ще е толкова плачевно че да не мога да я мръдна от място. А за ангренажа не се сещам каква грешка мога да съм допуснал...... всички белези ми идват.
Коментар
-
Ако проблема ти е черния пушек,то причините трябва да ги търсим защо по-рано се подава горивото.Възможностите не са безкрайно много.1.Зацепване на ремъка-каза че всички белези съвпадат.2.Центровка на самата помпа към мотора-за целта се използва часовников индикатор.Ако няма как да го направиш, така и така неработи добреохлаби помпата и я премести в посока на движение на колата,напред към радиатора и пробвай.Аз не съм привърженик на тези интервенции да се прави на око или ухо но нямаш друг изход.По промяната на поведението на мотора под товар променяй и местото на помпата.Незабравяй да си сложиш една белязка къде е била помпата преди да я местиш,въпреки че не се знае това место дали е правилното(всеки казва така я взех,а кой преди това я е пипал на се знае). 3.Ако въпреки това няма кой знае какъв ефект може да се съмняваме за блокиране на авансатора в помпата. Това може да се хване с стробоскоп и при изменение на оборотите на мотора дали се променя началото на впръскване. Другия начин е като преместиш помпата и в зависимост на какво място е блокирал авансатора ще изкарва различни пушеци в различните режими от черен до бял.Това са лоши прогнози .По-добре да не ги коментираме. Успех!!!
Коментар
-
Благодаря за доста исчерпателните отговори. Значи почистих въпросния нипел и донякъде има подобрение. Като запаля не гасне , и като я исфорсирам стига до към 2000 - 2200 оборота. Естествено с доста черен пушек . Постижение си е като се има впредвид че досега само леко да и подам газ и угасваше. Та такъв часовник нямам , но ще си поиграя малко с помпата , поне да мога да я закарам на собствен ход до някой сервиз. То днес позакъснях ама сега нали има повечко почивни дни ще си поиграя . Още веднъж благодаря за ценните съвети .Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Това за гасненето при подаване на газ каточели сега го прочитам за сефте.Свали си клапана (пуск/стоп) извади му сърдечника с пружината и навий пак клапана.Кабела вече не е нужен просто го отмести и изолирай за момент да не окаси.Запали и търси промяна имали и в каква светлина.Гасенето става на скорост.Има един О-пръстен на клапана неговото място е на клапана а не в корпуса на ГНП. Успех!!!
Коментар
-
specialista написа:Това за гасненето при подаване на газ каточели сега го прочитам за сефте.Свали си клапана (пуск/стоп) извади му сърдечника с пружината и навий пак клапана.Кабела вече не е нужен просто го отмести и изолирай за момент да не окаси.Запали и търси промяна имали и в каква светлина.Гасенето става на скорост.Има един О-пръстен на клапана неговото място е на клапана а не в корпуса на ГНП. Успех!!!Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Да така е прав си , от разстояние е трудно, но така или иначе ти благодаря за съветите. Тъй като дотук не намерих съществена причина почвам да се замислям да не би въздух нещо да недостига или дали турбото може да ми прави такива проблеми /съмнявам се де щото и на ниски обороти не бива/.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Tihomir78 написа:Първоначално се съмнявах че имам ударени клапани и заради това не работи добре. Свалял съм главата всичко е ОК. Няма надраскани ризи. Зимата си палех на 3 свещи дори и в най-големите студове, така че предполагам компресията е била добре. Последно свалях първо дюзите а после и помпата , защото идеите ми бяха свършили , но и след това нямаше промяна. И последно ми направи впечатление че от тръбичката за излишното гориво не капна и капка. Помпата си личи къде е била преди като положение, а и дори да не е точно центрована едва ли положението ще е толкова плачевно че да не мога да я мръдна от място. А за ангренажа не се сещам каква грешка мога да съм допуснал...... всички белези ми идват.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар