Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Айде пак демпферната шайба :-(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Правилно колега. До сега не бях се сещал за това. Бях го позабравил това правило, че повърхностите трябва да са чисти за да се спази съосност и диаметралност. Там оборотите не са малки и съответно и инерционните сили.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #17
      Айде честита ми нова шайба....старата беше станала вътре на пихтия....да се надяваме с това проблемите ми с тоя ремък да приключат
      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

      Коментар


        #18
        Честита ти нова шайба... Yellow_Flash_Colorz_PDT_04 ! С най-добри чувства ,разбира се. И дано това да е последният път ,в който се занимаваш с този проблем. Между другото,когато търсих информация за тази шайба попаднах на тема в БМВ форум. Там ми стана ясно ,че това е консуматив ,защото самия материал на демпфера /"проста" гумена подложка/ с времето се скапва и идват проблемите. Сменя се на ~100 и малко повече километри. Пишеше и за някви ситроени ,които сменяли това "чудо" и при по-къс пробег.И последно: старата шайба на външен вид беше като нова, но имаше проблем!
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #19
          Jimy написа:
          Честита ти нова шайба... Yellow_Flash_Colorz_PDT_04 ! С най-добри чувства ,разбира се. И дано това да е последният път ,в който се занимаваш с този проблем. Между другото,когато търсих информация за тази шайба попаднах на тема в БМВ форум. Там ми стана ясно ,че това е консуматив ,защото самия материал на демпфера /"проста" гумена подложка/ с времето се скапва и идват проблемите. Сменя се на ~100 и малко повече километри. Пишеше и за някви ситроени ,които сменяли това "чудо" и при по-къс пробег.И последно: старата шайба на външен вид беше като нова, но имаше проблем!
          Какъв проблем?

          Коментар


            #20
            Аз знам, че е консуматив....обаче вече два пъти я сменям...а има хора които дори не знаят, че съществува такава шайба :D
            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

            Коментар


              #21
              Шляпаше кат улава...хихи...! Сега сериозно: още като купих колата се чуваше едно виене или бучене/така го определям аз/ от към пистовия ремък. Ходих при какви ли не майстори е ... никой не успя да установи какво е! Даже пусках теми и много от колегите ме насочиха към ролки. Рзбира се смених ги, но без успех. Като през всичкото това време никой не се сети да направи най -идиотския тест/за който научих в НАШИЯ форум/,а именно просто да се откачи тоя ремък и да се слуша работата на моторабез него...на място. Разбира се това не е меродавно,но въпреки всичко е някакъв ориентир. Може и другите шайби и ролки да са скапани ,но без да се демонтира ремъка няма как да се установи със сигурност.Gerak аве ти си знаеше ,че си сединия крак в ... ама нейсе. Лошото е ,че някой те е прецакал,като с това е рискувал здравето ти! Със същия успех можех да продам старата шайба,защото наистина изглеждаше като нова!!!Поздрави.
              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
              http://www.keepfighting.ms

              Коментар


                #22
                iuly_vn написа:
                Абе на един човек, като не му върви и жена му не умира... Моята е нова /шайбата де, не жената/ и явно е маркова, щото няма проблем нито с нея нито с ремъка. Така че трябва да гледаме като избираме и купуваме Аз имах наистина един проблем с ремък (на DAIKO), който се накъса по крайщата след 200км. Но като поразмислих достигнах до извода, че проблема е в самия ремък - явно суров и некачествен материал. Сега вече около 1000км няма грижи. Така че много трябва да се внимава, че ако беше станало това с агренажния... Щото и той беше на същата фирма. После от страх отворих и него за да го проверя, но там всичко бе наред.
                Цитирам собствения си пост, защото съм отчаян и побеснял едновременно! Не знам кое чувство е по силно в мен, но ми иде да си изхвърля инструментите в канала и никога повече да не ремонтирам кола с марка Фиат.. Днес като гледах в моторния отсек и видях че ремъка ми е заскъсан отново. Пак на същото място като предния. По външния край, като цялата първа писта е пострадала. Този път минах малко повече - около 1500км. и УЖАС! Защо ли ми къса ремъците тая кола?!? Още преди бях прегледал ролките, свалях два пъти демпферната шайба и нищо смущаващо!!! И сега наноново!Ето и историята: Като я взех, колата бе с един понацепен от старост ремък, после си купих нов и с него минах към 6000км без проблем. Така и го извадих без да му има нищо, защото бе малко по голям и просвирваше. Това го установих като го полях с малко вода и така разбрах че е от размера на ремъка. Беше като нов, като го свалих. А сега за два -три месеца, два ремъка ми къса и то се по края. Ролки не съм сменял защото са добре - движат се мазно, нямат луфт. На никоя друга кола, които съм имал преди, не съм срещал подобно нещо... Сега си гледам скъсания ремък и се чудя дали това не е заразно по нашите Фиати. Тръгне ли един път проблема с ремък и край няма. То поне да имах някаква идея за проблема. Иначе ремъка го оглеждах миналия ден и му нямаше нищо.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #23
                  Проверявайте си фрайлауфа на генератора. При блокирал фрайлауф на шайбата на генератора - демпферната шайба си заминава. С шум и чукание... и вибрации.
                  TD_100, че е кръгло число.

                  Коментар


                    #24
                    nylon написа:
                    Проверявайте си фрайлауфа на генератора. При блокирал фрайлауф на шайбата на генератора - демпферната шайба си заминава. С шум и чукание.
                    Я пояясни малко какво точно значи фрайлауф?
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #25
                      Да. Това е вартбург-ски термин малко. Шайбата на генератора има еднопосочен съединител към ротора, който е направен също за да поема вибрации. Ако завъртиш шайбата на генератора при махнат ремък в посока нормалното въртене и после я спреш внезапно, ротора продължава да превърта от инерционните си сили, докато шайбата е останала неподвижна в ръцете. Това е. Фрайлауф идва от немски (freilauf), означава "свободен ход".
                      TD_100, че е кръгло число.

                      Коментар


                        #26
                        Ясно....масйтора ми се съмняваше точно за това(но тогава не го разбрах какво ми обясни ), но каза че я е проверили нямоло уж проблеми
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #27
                          Казано с думи прости - шайба с тресчотка. При моите патила 2 пъти я сменях, заедно с 2 обтягащи, и 1 ремък. За щастие Демпферната оцеля.

                          Коментар


                            #28
                            nylon написа:
                            Проверявайте си фрайлауфа на генератора. При блокирал фрайлауф на шайбата на генератора - демпферната шайба си заминава. С шум и чукание... и вибрации.
                            Ами който няма фрайлайф какво да прави?Да сменя шайби всяка седмица ли?
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #29
                              Това с фрайлауфа го няма на ТД100. Може да го има на JTD, но на моята няма такова животно. Шайбата на генератора не помтъдва на никъде, спрямо оста си и като я оглеждах не видях да има някакъв механизъм. Иначе днес като залягах да видя какво става, че ми къса така ремъците, забелязах че около шайбата на генератора има някаква несъосност. Там ремъка ми бяга навън и затова го къса. Най вероятно е от обтяжния механизъм.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #30
                                Днес паля Фиата и чувам едно чукане от към ремъците ма.. .Включих климатика пак същото чукане,на празен ход .Като подам малко газ и сякаш изчезва.Загледах се в демпферната шайба и малко ми се струва,че се кълчи такава една та естествения въпрос е дали със сигурност е тя как да разбера на 100% и ако е тя колко може да изкара с това чукане,защото нямам един лев в момента.
                                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X