Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за покупка на дизелов Фиат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    TIP написа:
    Прототип системы Common Rail был разработан в конце 60-х годов Робертом Хубером в Швейцарии. Далее его технология была развита Марко Гансером из Швейцарского Федерального Института Технологии в Цюрихе. В середине 90-х годов Доктор Шохей Ито и Масахико Мияки из Корпорации DENSO, Япония, разработали систему Common Rail для коммерческого транспорта и воплотили ее в системе ECD-U2, которая стала использоваться на грузовиках HINO Rising Ranger, а потом в 1995году продали технологию другим производителям. Поэтому DENSO считается пионером в адаптации системы Common Rail к нуждам автомобилестроения. Современные системы Common Rail работают по тому же принципу. Они управляются Блоком Электронного Управления, который открывает каждый инжектор электронно, а не механически. Эта технология была детально разработана общими усилями компаний Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis. После того, как FIAT разработал дизайн и концепцую системы, она была продана немецкой компании Robert Bosch GmbH для последующего завершения разработки массового продукта. В целом, это стало большим просчетом компании FIAT, поскольку новая технология стала очень выгодна. Но итальянский концерн был в то время в удручающем финансовом состоянии и не имел ресурсов для завершения выполненых работ. Тем не менее итальянцы первые применили систему Common Rail в 1997 на Alfa Romeo 156 1.9 JTD и только потом она появилась на Mercedes-Benz C 220 CDI.Двигатели Common Rail используются в судостроении и для локомотивов. Система Cooper-Bessemer GN-8 представитель модифицированной системы Common Rail, где используется гидравлический контроль.
    http://common-rail.ru/
    Абе как не можете да разберете какво съм написъл.Com.r. технологията може да е раработена и в 50-години,но е приложена първо в бензин.коли,защото там технол.проблеми са малко.В дизелите се прилага и по специално при леките коли,където оборотите са доста над товарните едва след като Bosch създаде дюза управлявана от контролер работеща при 1000-2000 бара налягане и 5000 об/мин и нагоре,а не 3 бара както при бензините.Иначе щяха да го въведът още по времето на Роберт Хубером.10 години проблема да се въведе беше дюзата кой ще създаде и накрая Bosch я постави на масата и започна доставки както на Фиат,така и на Пежо,след кратко и на Рено и т.н.

    Коментар


      #77
      Stefan Hadjov написа:
      Много резерви и неточности имам към написаното от теб,но не искам да се впускам в спорове,защото темата е много дълга и знам какво ще се получи....
      Колега, наистина не се впускай в спор въпреки резервите си Всичко, което е написал vsd го пише мотамо в английската секция на wikipedia и със сигурност е по-точно от нашите знания. Приносът на Centro Ricerche Fiat се състои в адаптирането на системата common rail за работа под управлението на ECU. След това технологията се продава на Bosch поради тогавашните финансови затруднения на Фиат. Казва се също нещо от рода - погледнато в ретроспекция, това едва ли е бил от успешните финансови ходиве на Фиат, защото днес почти всички съвременни дизели използват именно ТЯХНАТА технология. Т.е. - пропуснатите ползи на Фиат възлизат на милиарди евра. Но такъв е животът...
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        #78
        Между другото и аз така знам от баща ми (инженер ДВГ), че common rail е разработка на BOSH. И е купена от Фиат още преди началото на проекта.

        Коментар


          #79
          laizark написа:
          Между другото и аз така знам от баща ми (инженер ДВГ), че common rail е разработка на BOSH. И е купена от Фиат още преди началото на проекта.
          Ти явно още не си разбрал,че феновете на Фиат знаят повече от инженерите ДВГ.То Фиат са го измислили и понеже не могат да го направят са го възложили на Bosch.Но не че не могат да го направят,а пари нямали/финансови затруднения имали,нещо като финансова криза били/.Ами да бяха го възложили на Магнети Марели.Но как да го възложат на Marelli като от всичко което произвежда Fиат е ясно следното: -1,2/16V-Bosch -1,4/12V-Bosch -1,6/16V-Marelli -1,8/16V-Hitachi -2,0/20V-Bosch -1,7D-Bosch -1,9D-Bosch -1,9TD100-Lucas -1,9TD75-Bosch -1,9JTD-Bosch -2,4TD-Lucas -2,4JTD-BoschОт тази статистика е ясно,че Фиат не могат да разчитат на никой друг за нещо сериозно освен на Bosch,Hitachi,Lukas.И добре че е така и за това карам Фиат.

          Коментар


            #80
            Абе, не знам за другите ама на мен ми писна да ти чета ироничните постове. Всеки втори пост ти е няква ирония към нещо и някой. Разбрахме че нищо не знаем, няма нужда да пишеш че ние феновете сме големи разбирачи и дрън дрън.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #81
              Stefan Hadjov написа:
              laizark написа:
              Между другото и аз така знам от баща ми (инженер ДВГ), че common rail е разработка на BOSH. И е купена от Фиат още преди началото на проекта.
              Ти явно още не си разбрал,че феновете на Фиат знаят повече от инженерите ДВГ.То Фиат са го измислили и понеже не могат да го направят са го възложили на Bosch.Но не че не могат да го направят,а пари нямали/финансови затруднения имали,нещо като финансова криза били/.Ами да бяха го възложили на Магнети Марели.Но как да го възложат на Marelli като от всичко което произвежда Fиат е ясно следното: -1,2/16V-Bosch -1,4/12V-Bosch -1,6/16V-Marelli -1,8/16V-Hitachi -2,0/20V-Bosch -1,7D-Bosch -1,9D-Bosch -1,9TD100-Lucas -1,9TD75-Bosch -1,9JTD-Bosch -2,4TD-Lucas -2,4JTD-BoschОт тази статистика е ясно,че Фиат не могат да разчитат на никой друг за нещо сериозно освен на Bosch,Hitachi,Lukas.И добре че е така и за това карам Фиат.
              Сега ако напишеш същата таблица за Рено, Пежо и всички останали марки и картинката ще е точно същата.

              Коментар


                #82
                Airfan написа:
                Stefan Hadjov написа:
                laizark написа:
                Между другото и аз така знам от баща ми (инженер ДВГ), че common rail е разработка на BOSH. И е купена от Фиат още преди началото на проекта.
                Ти явно още не си разбрал,че феновете на Фиат знаят повече от инженерите ДВГ.То Фиат са го измислили и понеже не могат да го направят са го възложили на Bosch.Но не че не могат да го направят,а пари нямали/финансови затруднения имали,нещо като финансова криза били/.Ами да бяха го възложили на Магнети Марели.Но как да го възложат на Marelli като от всичко което произвежда Fиат е ясно следното: -1,2/16V-Bosch -1,4/12V-Bosch -1,6/16V-Marelli -1,8/16V-Hitachi -2,0/20V-Bosch -1,7D-Bosch -1,9D-Bosch -1,9TD100-Lucas -1,9TD75-Bosch -1,9JTD-Bosch -2,4TD-Lucas -2,4JTD-BoschОт тази статистика е ясно,че Фиат не могат да разчитат на никой друг за нещо сериозно освен на Bosch,Hitachi,Lukas.И добре че е така и за това карам Фиат.
                Сега ако напишеш същата таблица за Рено, Пежо и всички останали марки и картинката ще е точно същата.
                Абсолютно прав си.Така е.Ако цитираш и японските коли е същото.И това потвърждава кои са водещите в тази област и на кои може да се разчита.

                Коментар


                  #83
                  vsd написа:
                  Абе, не знам за другите ама на мен ми писна да ти чета ироничните постове. Всеки втори пост ти е няква ирония към нещо и някой. Разбрахме че нищо не знаем, няма нужда да пишеш че ние феновете сме големи разбирачи и дрън дрън.
                  Всичко трябва да се чете колега,всичко.Когато човек не може да разбере написаното е нормално да му се стори дрън,дрън.Но това не пречи да продължава да чете.Настъпва момент когато започва да разбира написаното.Повярвай ми.

                  Коментар


                    #84
                    С производителите на електроника не е точно така.Няма да коментирам какво е Бош и защо те са направили инжектора.В примера тук все бяха някакви "народни", ако мога така да се изкажа, коли.Просто има цена има търсене - финансови/икономически причини - парите въртят света.Да вземем електрониката на един болид от Ф1 - Там ако трябва да сравняваме Бош и Марели, то Бош ще са една компанийка, която прави само капачката на резервоара примерно А в един болид има толкова електроника, гледано като технологии, колкото няма да има в близките 30 години в "народен" автомобил.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #85
                      BO написа:
                      С производителите на електроника не е точно така.Няма да коментирам какво е Бош и защо те са направили инжектора.В примера тук все бяха някакви "народни", ако мога така да се изкажа, коли.Дайте Ферари с управление на Бош - да да ама не.Просто има цена има търсене - финансови/икономически причини - парите въртят света.Да вземем електрониката на един болид от Ф1 - Там ако трябва да сравняваме Бош и Марели, то Бош ще са една компанийка, която прави само капачката на резервоара примерно А в един болид има толкова електроника, гледано като технологии, колкото няма да има в близките 30 години в "народен" автомобил.
                      Аз не мисля,че става въпрос за народни коли а въобще.Ще дам примери много:Алфа не е народна кола и Ланча също.Да не говориме за Мерцедес,БМВ,Фолксваген/във високите класове/които не са народни коли.Няма да споменавам Форд и Опел.Пежо 607 и 807 са най скъпите коли на фирмата,Рено Лагуна 2 с 2,2 DCi двигателя и Рено Еспейс IV също,Волво V40,60,70,80,XC70,XC90 ako минава за народна кола,SAAB 9-3,9-5-мнго скъпa колa.Не знам дали да изброявам още.Всичко това е BOSCH. A що се касае за спортните специални изпълнения,там традицията е много важен фактор .И Ферари си я подържа много настървено и устойчиво за сега.И не трябва да забравяме че спора тръгна не за спортните бенз.изпълнения,а за дизели и по -специално за Com.rail-двигателите.Изработката на дизеловата горивна апаратура е изключително сложно нещо и е определено е High-technology дейност,която не е за всяка уста лъжица.А от там идва и по-скъпата цена на дизеловите коли.Факта,че до сега руснаците не са произвели дизелова лека кола е доказателтво за това.А останалите ползват горивната апаратура на Бошш,също говори за това.Никой не отрича постиженията на Ферари в спортните си изпълнения,но да се отрича водещата роля на BOSCH при дизелите и да се преписва на Фиат е най малкото нереалистично.Първата дизелова и ТД кола с директен шприц и електронно управление на процеса с контролер излезе далече преди да се заговори за COM.rail-двигателите.И това беше моделите на ВАГ и БМВ,които се произвеждат до днес под TDI,a останалите започнаха само да разместват буквичките/DTI,TDi,i t.n./и да правят същото.Истната трябва да се гледа в 1:1 независимо,че може да не ни харесва.

                      Коментар


                        #86
                        Stefan Hadjov написа:
                        Всичко трябва да се чете колега,всичко.Когато човек не може да разбере написаното е нормално да му се стори дрън,дрън.Но това не пречи да продължава да чете.Настъпва момент когато започва да разбира написаното.Повярвай ми.
                        Много се чудех какво да ти отговоря ама ще напиша само: И стига с тоя TDI, не знаеш ли че първия TDI, е съвсем различен от сегашния TDI и че това TDI не е технология, а запазена марка. Вземи си купи един TDI и си се радвай.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #87
                          vsd написа:
                          ...... това TDI не е технология, а запазена марка. Вземи си купи един TDI и си се радвай.
                          Технология е,и то добра технология,а ТДИ му е само името. Влюбен съм в цените на ЖТД.Ако ТДИ беше на същата цена не бих се замислил и минута.За мене е важно дадени качества на една кола с цената на какво ги придобиваш,а съотношение качества/цена при Фиата е най-добро.Какво да се прави като не съм свикнал да давам повече от 3-4000 лв за купчина желязо. Мареа 2001-2002 год-1,9 или 2,4 ЖТД-3000 лв.VW пасат ТДИ за същото-13-14000 лв.Къде ме търсиш с твоите съвети.Трябва да съм ненормален за да те послушам.

                          Коментар


                            #88
                            Stefan Hadjov написа:
                            vsd написа:
                            ...... това TDI не е технология, а запазена марка. Вземи си купи един TDI и си се радвай.
                            Технология е,и то добра технология,а ТДИ му е само името.
                            Точно запазена марка е - international trademark. Зад това име се крие не само помпа-дюза, но и common rail в последните по-големи дизели на ВАГ. Излишно е да обяснявам кое е технология и кое - име. Точно на технически грамотен човек като теб...
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              #89
                              gantcho написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              vsd написа:
                              ...... това TDI не е технология, а запазена марка. Вземи си купи един TDI и си се радвай.
                              Технология е,и то добра технология,а ТДИ му е само името.
                              Точно запазена марка е - international trademark. Зад това име се крие не само помпа-дюза, но и common rail в последните по-големи дизели на ВАГ. Излишно е да обяснявам кое е технология и кое - име. Точно на технически грамотен човек като теб...
                              И всички бъдещи двигатели с наименованието "TDI" ще излизат с технология "common rail".Имаше официално изказване от ВАГ, че технологията с обща релса е по-рентабилна и с повече потенциал.Аз не виждам едно предимство на попа-дюзата пред общата камера.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #90
                                BO написа:
                                gantcho написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                vsd написа:
                                ...... това TDI не е технология, а запазена марка. Вземи си купи един TDI и си се радвай.
                                Технология е,и то добра технология,а ТДИ му е само името.
                                Точно запазена марка е - international trademark. Зад това име се крие не само помпа-дюза, но и common rail в последните по-големи дизели на ВАГ. Излишно е да обяснявам кое е технология и кое - име. Точно на технически грамотен човек като теб...
                                И всички бъдещи двигатели с наименованието "TDI" ще излизат с технология "common rail".Имаше официално изказване от ВАГ, че технологията с обща релса е по-рентабилна и с повече потенциал.Аз не виждам едно предимство на попа-дюзата пред общата камера.
                                Добре де така е.Аз не го отричам.Но за времето си първите ТДИ-та бяха голяма революция-Първите с директен шприц,с електронна помпа и контролер.Фактически те проправиха пътя на Com.rail-двигателите.То фактически Com.rail си съществуваше при бенз.двигателите.Само беше прехвърлено върху дизелите и една помпа за високо налягане му туриха.Всичко останало е същото като на бензините.На новите ТДИ последната буквичка е вече в червен цвят за да се различава,а има и ТДИ като последната буквичка е малка и пак в червено TDi.

                                Коментар

                                Working...
                                X