Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за покупка на дизелов Фиат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?

    Коментар


      #62
      laizark написа:
      Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?
      Питай го тоя човек дали е чувал някога за дизелов двигател с директно впръскване по технологията на ФИАТ - "common rail". Ако не е - да заляга над книгите и да не приказва глупости. По същата логика - бягай от кола на старо, купи си нова За 30 години тоя човек със сигурност не е карал такъв двигател, да не говорим пък за турбо-дизелов...Ако искаш - заповядай да ти покажа как работи дизелов двигател на 330 000 км. Може и да те повозя малко, да те откажа и от 1.6 ако нещо се колебаеш...

      Коментар


        #63
        laizark написа:
        Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?
        Това са приказки които бяха много разпространени преди 20год. И впечатленията ни от дизелите бяха свързани предимно с камиони. Ако дизела е издухан на 200000км. То бензиновия двигател на толкова трябва да е вече на скрап.
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          #64
          Да, това, което ти е казал, са най-старите разбирания за дизелите. Друго такова старо поверие е "Фиат правят само бензинови двигатели, дизелите им са боклуци". Но това беше много отдавна, много преди директното впръскване common rail разработено основно от Centro Ricerca Fiat. Баща ми допреди няколко години имаше подобни възгледи, само че в момента кара Brava JTD 105 и е на съвсем различно мнение. В случая става дума за що-годе съвременен двигател (първо поколение common rail ) - изключително икономичен и прилично мощен, с чудесна еластичност. Отрицателните му страни откъм някои скъпи компоненти вече са засегнати И в тази тема Така че не вярвай на митове и легенди ами се погрижи сериозно да огледаш автомобила преди да го купиш, за да е в добро състояние. Ако трябва вземи със себе си някой, който наистина разбира от коли, заведи колата на диагностика и т.н. - това е нещото, което следва да направиш.
          She was only a whisky maker but he loved her still.

          Коментар


            #65
            Аз обаче имам и един проблем с предишната кола... Тя е ударена и е в един сервиз в Младост 1 и там уж щях да я оправям но се отказах, понеже е безсмислено... Ако някой има възможност (кола, време и мерак) да ми помогне да я извозя до една автоморга (където съм се разбрал че мога да я разглобя на части и да я продам евентуално), нека да ми пише. Въпросният мераклия да каже само колко трябва да му дам за услугата... Трябва просто някой да ме дръпне. Кормилната и спирачната ми уредба са напълно изправни.

            Коментар


              #66
              Моля ти се да пишеш с дефаулт-цвят, защото в цветовата ми схема фона е син, и е истинско мъчение да ти чета постовете. Ако изчакаш до другата седмица, докато оздравея, ще я изтеглим колата лесно, но сега все още трудно ставам от леглото...

              Коментар


                #67
                Е супер Аз дотогава може и да навия някой колега от СУ-то ще видим... Мерси за предложението!

                Коментар


                  #68
                  laizark написа:
                  Вие сте егати готините хорица: 4 странци тема ми направихте, всичко ама всичко обяснихте. Аз просто не се сещам за какво да питам повече :D На всичкото отгоре и на кола ми предлагате да се кача (Емзо). Трябва да Ви призная че съм върл привърженик на немските автомобили и съм малко субективно настроен към Фиат, но ако си взема фиат, то ще да е заради Вас!
                  Добре си привърженик на немските автомобили ,ама четеш ли напоследък ,че ОРЕЛЧЕТАТА "ОПЕЛ" ще станат вече по-добри автомобили :D ,ще станат подвластни на ФИАТ,Наште ,ще вземат мажоритарен дял.ДЕРЗАЙТЕ Опелджий тем подобни "доброто винаги ще просъществува" завинаги!
                  FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.

                  Коментар


                    #69
                    ogi28b написа:
                    Питай го тоя човек дали е чувал някога за дизелов двигател с директно впръскване по технологията на ФИАТ - "common rail".
                    Малко история:Директното впръскване се е появило на бял свят още с първия дизелов двигател от времето на Rudolff Diezel.Всички камиони са с директно впр.от време оно.Индиректното се е появило много по късно,когато се решили да слагат дизел двиг. на леките коли.Common rail не е Фиатова технология.За пръв път беше приложена в бензин двиг. от BMW и по късно пренесена в/у дизелите.Няма разлика между двете бензин и дизел.Разликата е само в помпата за високо налягане при дизела.Не забравяй че всичко по мениджмънта на двигателя ЖТД е BOSCH.И ако не беше Bosch,нямаше сега да караме ЖТД.Фиатофи са само блока и буталата.Най важните неща са Bosch,и за това карам Фиат.Само Bosch успя да измисли дюзи управлявани електрически и работещи над 1000 бара налягане.Това беше проблема за да се забави тази технология при дизелите.Multi-впръскването е също на Bosch и е въведено още в ТДИ-двигателите.Недей да си мислиш,че ТДИ технологията е по лоша от Common rail.Даже в някои подробности я превъзхожда. Много харесвам Фиат,карам Фиат,но трябва да сме реалисти.Особенно много съм влюбен в цената на Фиатите.

                    Коментар


                      #70
                      Bosch е защото FIAT им продават технологията.Common rail ЗА КОЛИ е приложен от Фиат. Технологията се разработва отначало от Роберт Хюбер през 1960. После Денсо я прилагат в камионите през 1995. Това, което ние разбираме като common rail е разработено от Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis и за разлика от камионите тук има ECU което командва дюзите, а те не се отварят механично. След разработка от Фиат, технологията се продава на Bosch, където я подготвят за масово производство. Така че, Хаджов не омаловажавай приноса на Фиат към common rail.Относно TDI, това не е технология а запазена марка, нещо като GTI. Зад TDI се крият вариянти на дизел, които са доста различни помежду си.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #71
                        vsd написа:
                        Bosch е защото FIAT им продават технологията.Common rail ЗА КОЛИ е приложен от Фиат. Технологията се разработва отначало от Роберт Хюбер през 1960. После Денсо я прилагат в камионите през 1995. Това, което ние разбираме като common rail е разработено от Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis и за разлика от камионите тук има ECU което командва дюзите, а те не се отварят механично. След разработка от Фиат, технологията се продава на Bosch, където я подготвят за масово производство. Така че, Хаджов не омаловажавай приноса на Фиат към common rail.Относно TDI, това не е технология а запазена марка, нещо като GTI. Зад TDI се крият вариянти на дизел, които са доста различни помежду си.
                        Много резерви и неточности имам към написаното от теб,но не искам да се впускам в спорове,защото темата е много дълга и знам какво ще се получи.Magneti Marelli го е поръчала на Bosch като разработка и изработка.Bosch винаги сам разработва и изработва.А ММ са били само наблюдатели от край време.Защо не ги изработиха те,а ще ги поръчват на други???Недей да бъркаш Com.r с камионите.Ставаше въпрос за директното впръскване.А Com.r е също и при бензините.И контролера е същия по същество.Още от там е тръгнало и е пренесено върху дизелите.И не е измислено от М.М.Как може да допуснеш,че Bоsch ще влиза в ролята на изпълнител на чужди разработки.Проблемите на Com.r-технологията при дизелите беше в периферията на управлението и единствено Bosch им я тури на масата и каза едновременно на Фиат и Пежо-действаите ние ще ви помагаме и ще ви се радваме.Центъра за изследвания на Фиат може да си е разработил ЖТД,но компонентите за него са дошли от Bosch.Тая работа не беше по възможностите на ММ.

                        Коментар


                          #72
                          Прототип системы Common Rail был разработан в конце 60-х годов Робертом Хубером в Швейцарии. Далее его технология была развита Марко Гансером из Швейцарского Федерального Института Технологии в Цюрихе. В середине 90-х годов Доктор Шохей Ито и Масахико Мияки из Корпорации DENSO, Япония, разработали систему Common Rail для коммерческого транспорта и воплотили ее в системе ECD-U2, которая стала использоваться на грузовиках HINO Rising Ranger, а потом в 1995году продали технологию другим производителям. Поэтому DENSO считается пионером в адаптации системы Common Rail к нуждам автомобилестроения. Современные системы Common Rail работают по тому же принципу. Они управляются Блоком Электронного Управления, который открывает каждый инжектор электронно, а не механически. Эта технология была детально разработана общими усилями компаний Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis. После того, как FIAT разработал дизайн и концепцую системы, она была продана немецкой компании Robert Bosch GmbH для последующего завершения разработки массового продукта. В целом, это стало большим просчетом компании FIAT, поскольку новая технология стала очень выгодна. Но итальянский концерн был в то время в удручающем финансовом состоянии и не имел ресурсов для завершения выполненых работ. Тем не менее итальянцы первые применили систему Common Rail в 1997 на Alfa Romeo 156 1.9 JTD и только потом она появилась на Mercedes-Benz C 220 CDI.Двигатели Common Rail используются в судостроении и для локомотивов. Система Cooper-Bessemer GN-8 представитель модифицированной системы Common Rail, где используется гидравлический контроль.
                          http://common-rail.ru/
                          Marea Weekend HLX Jtd 110

                          oO(_)____////____(_)Oo

                          Коментар


                            #73
                            Stefan Hadjov написа:
                            ...
                            И на мен не ми се спори. Който се интересува ще намери достатъчно писано по темата в нета.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #74
                              Приятелю Хаджов, те и частите на самолетите Боинг и Еърбъс се произвеждат къде ли не, но всички те са собственост на Боинг и Еърбъс. Трябва да си далеч от мисълта, че в края на 20-ти и началото на 21-ви век една компания ще има затворен цикъл на производство, особено при високотехнологичните продукти - всичко се дава на субконтрактори (подизпълнители).

                              Коментар


                                #75
                                Airfan написа:
                                Приятелю Хаджов, те и частите на самолетите Боинг и Еърбъс се произвеждат къде ли не, но всички те са собственост на Боинг и Еърбъс. Трябва да си далеч от мисълта, че в края на 20-ти и началото на 21-ви век една компания ще има затворен цикъл на производство, особено при високотехнологичните продукти - всичко се дава на субконтрактори (подизпълнители).
                                Това ми е съвсем известно и нищо ново не казваш.Спори се за съвсем друго.

                                Коментар

                                Working...
                                X